AnonymBruker Skrevet 4. november 2018 #1 Del Skrevet 4. november 2018 Hva er så galt med det? Jeg er introvert og trives ikke ute på byen eller på fest. Når jeg skal kose meg, gjør jeg det best alene. Og da drikker jeg, noen ganger litt for mye, men det gjør jo så og si alle på fest. Er snakk om i helgene. Folk sier til meg «du drikker jo aldri!» bare fordi jeg ikke er med ut på byen, som om det er noe galt med det. Når jeg da forteller at joda, jeg drikker når jeg er alene hjemme i helgene, så virker det som om det også blir feil. Da har jeg plutselig et alkoholproblem. Hvorfor er det akseptabelt å drikke hver helg hvis man er sammen med andre, men ikke hvis man er alene hemme? Skjønner ikke dette. Anonymkode: ad841...93c 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. november 2018 #2 Del Skrevet 4. november 2018 Føler det er forskjell på å nyte et glass vin eller to eller øl - og drikke en hel sixpack eller sprit alene.. Nr 1 er ganske greit, nr 2 er litt stusselig. Anonymkode: c0105...6d3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. november 2018 #3 Del Skrevet 4. november 2018 9 minutter siden, AnonymBruker skrev: Føler det er forskjell på å nyte et glass vin eller to eller øl - og drikke en hel sixpack eller sprit alene.. Nr 1 er ganske greit, nr 2 er litt stusselig. Anonymkode: c0105...6d3 Stusselig for noen muligens, ikke for meg. Jeg er selv introvert. Anonymkode: e63f0...4bc 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. november 2018 #4 Del Skrevet 4. november 2018 9 minutter siden, AnonymBruker skrev: Føler det er forskjell på å nyte et glass vin eller to eller øl - og drikke en hel sixpack eller sprit alene.. Nr 1 er ganske greit, nr 2 er litt stusselig. Anonymkode: c0105...6d3 Hvorfor er det stusselig å drikke sprit alene? Jeg storkoser meg da. Akkurat som andre koser seg når de drikker sprit med andre. Folk tror av en eller annen grunn at det er stusselig å være introvert. Nei, jeg elsker det! Anonymkode: ad841...93c 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest IommI Skrevet 4. november 2018 #5 Del Skrevet 4. november 2018 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Hvorfor er det stusselig å drikke sprit alene? Jeg storkoser meg da. Akkurat som andre koser seg når de drikker sprit med andre. Folk tror av en eller annen grunn at det er stusselig å være introvert. Nei, jeg elsker det! Anonymkode: ad841...93c Hvor gammel er du? Du virker svært ung. Jeg drikker alene sjæl, men jeg funderer ikke over om folk ville syntes det er rart eller ei. Det gir jeg faen i. Jeg drakk øl til frokost i dag. Og en annen til lunsj. Skal sannsynligvis drikke en til middag, og flere til kvelds. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. november 2018 #6 Del Skrevet 4. november 2018 1 minutt siden, IommI skrev: Hvor gammel er du? Du virker svært ung. Jeg drikker alene sjæl, men jeg funderer ikke over om folk ville syntes det er rart eller ei. Det gir jeg faen i. Jeg drakk øl til frokost i dag. Og en annen til lunsj. Skal sannsynligvis drikke en til middag, og flere til kvelds. Jeg er stolt av den jeg er og bryr meg lite om hva andre tenker om meg, så lenge jeg vet selv at jeg er frisk og har det bra. Spørsmålet mitt kommer heller fra nysgjerrighet. Jeg er interessert i å vite hvorfor folk tenker som de gjør. Hva er det med å drikke alkohol alene, som virker så rart for folk? Jeg klarer ikke å skjønne det helt, så jeg lurer på hvorfor mange kommer til den konklusjonen. Jeg har alltid vært interessert i hva som foregår i hodene til folk. Det har ingenting med usikkerhet å gjøre Anonymkode: ad841...93c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. november 2018 #7 Del Skrevet 4. november 2018 Skjønner heller ikke hvorfor det ikke er greitt. Noen ganger drikker jeg også litt for mye, sånn at jeg blir brisen. Setter på høg musikk og kan danse i timevis😅 Storkoser meg. Klarer ikke å forstå hvorfor det skal være feil på noen som helst måte. Forklar! Anonymkode: 196e9...a16 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. november 2018 #8 Del Skrevet 4. november 2018 Jeg er introvret jeg også, og tar meg en øl for meg selv hjemme i helgene. ynes det er hverken stusslig eller rart. Anonymkode: f6341...7f9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kvinne87Rogaland Skrevet 4. november 2018 #9 Del Skrevet 4. november 2018 Cluet er at folk flest drikker for å slappe av og tørre mer i en sosial setting. Alkohol "smører" situasjonen, man tør å snakke med flere og er mindre sjenert, i tillegg til at det får opp energien og humøret. Det er ikke noe galt med å drikke et par øl alene for å kose seg og slappe av. Men å drikke seg full alene? Da hadde jeg blitt bekymret for vedkommende Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Chantielle Skrevet 4. november 2018 #10 Del Skrevet 4. november 2018 (endret) . Endret 9. april 2019 av Nettvenn 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Aragorn ll Elessar Skrevet 4. november 2018 #11 Del Skrevet 4. november 2018 (endret) Jeg vil si det kommer helt ann på hvor mye du drikker. Om man sitter alene og drikker seg drita full så er det er problem. Om man tar et glass eller to så er ikke det noe problem. Endret 4. november 2018 av Eugene Onegin Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. november 2018 #12 Del Skrevet 4. november 2018 Når jeg har helg uten barnet mitt, så kan jeg godt kjøpe en six pack og se en god film alene. Syns det er deilig. Bare kose seg alene og ikke tenke på noe annet. Føler ikke det er unormalt. Tar gjerne musikk på også, uten en tenåring som bråker med sin musikk. Deilig.... Anonymkode: dbfa4...022 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. november 2018 #13 Del Skrevet 4. november 2018 30 minutter siden, AnonymBruker skrev: Føler det er forskjell på å nyte et glass vin eller to eller øl - og drikke en hel sixpack eller sprit alene.. Nr 1 er ganske greit, nr 2 er litt stusselig. Anonymkode: c0105...6d3 Hvorfor er det typen alkohol som skal styre om det er stusselig å drikke alene eller ikke? Hvorfor er et glass rødvin OK, mens f.eks. en skotsk single malt eller en gin & tonic skal være stusselig og skamfullt? Jeg synes dette blir et veldig kunstig og rart skille. Etter min mening kommer det mer an på hvordan man drikker alene enn hva man drikker. Å kose seg med godt drikke må være lov selv om man er alene, uansett type alkohol. Om man i blant koser seg såpass at man havner litt på en snurr ser jeg ikke noe galt i dette heller. Men dersom man stadig drikker seg full alene, og rusen er viktigere enn kosen, bør man nok sette seg ned og tenke over hva man egentlig driver med. Anonymkode: 101b7...3bc 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. november 2018 #14 Del Skrevet 4. november 2018 Det er jo ikke noe galt i det egentlig. Det er bare det at mange assosierer det å drikke alene som en som ikke klarer å begrense drikkingen sin til fest. Altså en som sakte, men sikkert drikker mer og mer til h*n er alkoholiker. Anonymkode: 6ea07...3ea Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. november 2018 #15 Del Skrevet 4. november 2018 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er jo ikke noe galt i det egentlig. Det er bare det at mange assosierer det å drikke alene som en som ikke klarer å begrense drikkingen sin til fest. Altså en som sakte, men sikkert drikker mer og mer til h*n er alkoholiker. Anonymkode: 6ea07...3ea Jeg har inntrykk av at dette ofte er de menneskene som automatisk setter likhetstegn mellom alkohol og fyll. Gjerne fordi de er helt ute av stand til å drikke med måte selv. Anonymkode: 101b7...3bc 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. november 2018 #16 Del Skrevet 4. november 2018 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvorfor er det typen alkohol som skal styre om det er stusselig å drikke alene eller ikke? Hvorfor er et glass rødvin OK, mens f.eks. en skotsk single malt eller en gin & tonic skal være stusselig og skamfullt? Jeg synes dette blir et veldig kunstig og rart skille. Etter min mening kommer det mer an på hvordan man drikker alene enn hva man drikker. Å kose seg med godt drikke må være lov selv om man er alene, uansett type alkohol. Om man i blant koser seg såpass at man havner litt på en snurr ser jeg ikke noe galt i dette heller. Men dersom man stadig drikker seg full alene, og rusen er viktigere enn kosen, bør man nok sette seg ned og tenke over hva man egentlig driver med. Anonymkode: 101b7...3bc Jeg tenker at dersom man stadig drikker seg full, uavhengig av om man gjør det alene eller ikke, så kan man ha et alkoholproblem. Mange med et alkoholproblem «kamuflerer» det med å stadig dra på fest. Man blir sett på som en vill festløve i stedet for en alkoholiker. Anonymkode: ad841...93c 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. november 2018 #17 Del Skrevet 4. november 2018 29 minutter siden, IommI skrev: Hvor gammel er du? Du virker svært ung. Jeg drikker alene sjæl, men jeg funderer ikke over om folk ville syntes det er rart eller ei. Det gir jeg faen i. Jeg drakk øl til frokost i dag. Og en annen til lunsj. Skal sannsynligvis drikke en til middag, og flere til kvelds. Spørsmålet uten relevans dukker nok en gang opp på KG. Anonymkode: 62f7f...c00 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest IommI Skrevet 4. november 2018 #18 Del Skrevet 4. november 2018 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Spørsmålet uten relevans dukker nok en gang opp på KG. Anonymkode: 62f7f...c00 Det er jeg uenig i. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. november 2018 #19 Del Skrevet 4. november 2018 34 minutter siden, IommI skrev: Hvor gammel er du? Du virker svært ung. Jeg drikker alene sjæl, men jeg funderer ikke over om folk ville syntes det er rart eller ei. Det gir jeg faen i. Jeg drakk øl til frokost i dag. Og en annen til lunsj. Skal sannsynligvis drikke en til middag, og flere til kvelds. Så du er alkoholiker? Anonymkode: 0da43...67c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest IommI Skrevet 4. november 2018 #20 Del Skrevet 4. november 2018 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Så du er alkoholiker? Anonymkode: 0da43...67c Å ja, big time! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå