Gå til innhold

Hvorfor stirrer katter sånn?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Gammel tråd, men passer godt til å fortelle noe så skjønt jeg opplevde i kveld! Jeg har hørt andre fortelle om det, men har aldri opplevd det selv før. Jeg satt her i sofaen og tittet på tv og spiste litt, mens Pusina var kommet inn og lå i andre enden av sofaen og bare så på meg. Lenge, lenge.. med litt sånn halvåpne øyne.. Jeg tittet bort på henne av og til, og da så hun meg inn i øynene med et uutgrunnelig blikk.. Og plutselig begynte hun bare å male! Sukk... :rodmer::fnise:

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Katter maler for mange ting. En av dem kan være at de er sultne, eller at de trenger hjelp.

Katta her starter å male hver gang hu skal ut.

Endret av Timza
  • Liker 1
Skrevet

Katter maler for mange ting. En av dem kan være at de er sultne, eller at de trenger hjelp.

Katta her starter å male hver gang hu skal ut.

Jada.. Men hun her var verken sulten eller trengte hjelp. Hun så på meg og tenkte "Dette er min matmor. Hun er skjønn der hun sitter. Jeg er en heldig katt. Jeg tror jammen at jeg elsker henne!" :hjerter::hjerter_rundt: Og hadde du vært her og sett oss, så hadde du visst det du og. Så det så. :strix:

• Liker 3
Skrevet

Jada.. Men hun her var verken sulten eller trengte hjelp. Hun så på meg og tenkte "Dette er min matmor. Hun er skjønn der hun sitter. Jeg er en heldig katt. Jeg tror jammen at jeg elsker henne!" :hjerter::hjerter_rundt: Og hadde du vært her og sett oss, så hadde du visst det du og. Så det så. :strix:

De kan også starte å male når de er kåte.. ;)

Skrevet

Det betyr ihvertfall ikke at de ikke liker deg wink.gif

Hvis katter føler seg aggressive, vil de ikke se deg inn i øynene, det samme gjelder hvis de får kjeft eller er redde. Men hvis de liker deg, og synes at stemningen er god, vil de se deg inn i øynene. Det er litt interessant, for hunder er jo motsatt :)

Nei hunden min stirrer han også, ikke på en stirrende måte, men på en sånn vennlig og myk måte. Og han vil kose

Anonymous poster hash: aa1a8...33f

• 8 år senere...
AnonymBruker
Skrevet

Det lurer jeg også på, katta stirrer meg langt i sjelen...

Anonymkode: 2f551...774

AnonymBruker
Skrevet

1. Katter observerer. Blir de tatt inn i et nytt miljø (hjem), trenger de litt tid på å vende seg til det for å føle seg trygge. Få katten til å føle seg trygg i ditt hjem.

2. Slutt å dra opp gamle tråder som dette, og prøv heller å forstå deg på katter. De er unike dyr.

Anonymkode: 44b88...eac

Skrevet

Katter ligger pga de er nattdyr når de stirrer så er de kanskje nysgjerrige på deg og lurer på om de ligner deg kanskje leser jeg avisa kommer pus og skal bla den også 😻😻

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...