Gjest bogrhild Skrevet 24. mars 2005 #1 Skrevet 24. mars 2005 Jeg har to katter og når de ikke eter meg ut av huset eller sover sitter de og glaner hele tiden. Hvorfor gjør de det? Føler meg beglodd av de krekene og det er meget ubehagelig at de sitter med øya på stilk hele tiden. Sitter jeg og leser avisen kjenner jeg det stikkende blikket gjennom avisen. Er det noe jeg kan gjøre for å få dem til å slutte å glane? Og hvorfor ligger katter hele tiden?
Gjest borghild Skrevet 24. mars 2005 #3 Skrevet 24. mars 2005 Ikke for å bli beglodd ihvertfall, men de jager dørselgere da. Spesielt den ene freser når det kommer noen.
Gjest Pet Skrevet 24. mars 2005 #4 Skrevet 24. mars 2005 Det er fordi de er jegere og ser etter noe de kan fange og spise opp.
Gjest miau Skrevet 24. mars 2005 #5 Skrevet 24. mars 2005 det må vel være samme grunn som at noen mennesker bare sitter henslengt i sofaen og stirrer på tv`n hele dagen!?
Arkana Skrevet 24. mars 2005 #6 Skrevet 24. mars 2005 Vår pus stirrer også veldig. Hun kan sitte helt rolig på gulvet og bare bore blikket sitt i oss, uten å blunke. Når jeg sitter ved PC'en kan jeg plutselig føle blikket hennes i nakken, og sant nok, når jeg snur meg sitter hun der med sitt intense blikk. Noen ganger betyr det at hun vil ha mat, mens andre ganger vet jeg ikke hva hun driver med. Synes ikke det er ubehagelig da, bare fascinerende. 1
Gjest Ms Chanandler Bong Skrevet 24. mars 2005 #7 Skrevet 24. mars 2005 Jeg har to katter og når de ikke eter meg ut av huset eller sover sitter de og glaner hele tiden. Hvorfor gjør de det? Føler meg beglodd av de krekene og det er meget ubehagelig at de sitter med øya på stilk hele tiden. Sitter jeg og leser avisen kjenner jeg det stikkende blikket gjennom avisen. Er det noe jeg kan gjøre for å få dem til å slutte å glane? Og hvorfor ligger katter hele tiden? Hvorfor i all verden har du katter når det er slik du ser på dem? Kanskje de stirrer fordi de merker at du ikke liker dem. :o :o :o :o
Dagoberta Skrevet 25. mars 2005 #8 Skrevet 25. mars 2005 Det betyr ihvertfall ikke at de ikke liker deg Hvis katter føler seg aggressive, vil de ikke se deg inn i øynene, det samme gjelder hvis de får kjeft eller er redde. Men hvis de liker deg, og synes at stemningen er god, vil de se deg inn i øynene. Det er litt interessant, for hunder er jo motsatt 1
Mrs. K Skrevet 25. mars 2005 #9 Skrevet 25. mars 2005 Her er litt om hva som foregår inne i kattens hode: http://home.no.net/tiloo/katteregler.html og her: http://home.online.no/~bbiman/Tiwaz/katteregler.txt Jeg har lest at katter sover opptil 20 timer i døgnet. Ikke rart at de ligger mye. Når mine katter stirrer, så er det for å hypnotisere meg til å gå på kjøkkenet. Hilsen Trille 2
Gjest Anonymous Skrevet 26. mars 2005 #10 Skrevet 26. mars 2005 Det betyr ihvertfall ikke at de ikke liker deg Hvis katter føler seg aggressive, vil de ikke se deg inn i øynene, det samme gjelder hvis de får kjeft eller er redde. Men hvis de liker deg, og synes at stemningen er god, vil de se deg inn i øynene. Det er litt interessant, for hunder er jo motsatt Det er nok motsatt.... Når katter tviholder på blikket til hverandre og stirrer hverandre inn i øynene, er de truende og klare til kamp, slik er de også overfor deg som menneske. Hvis de ser deg i øynene, blunker for deretter å slå blikket bort, er de venner med deg, føler seg avslappet og trygge. Og hunder er motsatt - de trenger blikkontakt for å føle seg sett og godtatt, mens blir de oversett av deg (lederen sin), føler de seg ydmyket og straffet.
Gjest Anonymous Skrevet 26. mars 2005 #11 Skrevet 26. mars 2005 De prøver å psyke deg ut! Helt sikkert..
Gjest Anonymous Skrevet 26. mars 2005 #12 Skrevet 26. mars 2005 :hoho: Du sære menneske! Sett solbriller på katta og nyt våren du!
Gjest borghild Skrevet 26. mars 2005 #13 Skrevet 26. mars 2005 En annen ting som irriterer meg er at de gaper og sleiker seg rundt kjeften hele tiden særlig etter at de har spist. Hvorfor gjør de dette?
Kristin S Skrevet 26. mars 2005 #14 Skrevet 26. mars 2005 Hehe..Dette er DYR vettu. De oppfører seg ikke sånn som oss mennesker...
MiniMjau Skrevet 29. mars 2005 #15 Skrevet 29. mars 2005 De prøver å kommunisere med deg!! Blunk forsiktig tilbake til de! Det er et smil for kattene. Et menneske-smil hvor vi viser tennene er truende for katter(viser tenner... = freser) Å kattene er jo så nydelige da! skjønner ikke at du "hisser deg opp" over dette. De ser på deg og synes du er verdens fineste eier sikkert. :-) 1
Dagoberta Skrevet 29. mars 2005 #16 Skrevet 29. mars 2005 Det er nok motsatt.... Når katter tviholder på blikket til hverandre og stirrer hverandre inn i øynene, er de truende og klare til kamp, slik er de også overfor deg som menneske. Ja, jeg tok det jo for gitt at de ikke stirrer fordi de er i ferd med å angripe - trådstarter ville sikkert nevnt det som et større problem enn stirringen hvis de hadde angrepet
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2014 #17 Skrevet 4. desember 2014 Katter liker å glane, sånn er det bare! Anonymous poster hash: 65434...e0c
Brunhilde Skrevet 4. desember 2014 #18 Skrevet 4. desember 2014 Katter liker å glane, sånn er det bare!Anonymous poster hash: 65434...e0c Tråden er fra 2005 (!) 2
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2014 #19 Skrevet 4. desember 2014 Tråden er fra 2005 (!) Det er strengt forbudt å svare på gamle tråder! Anonymous poster hash: 22da5...657 3
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2014 #20 Skrevet 4. desember 2014 Tråden er fra 2005 (!) Hva så? Blir jeg tatt av kåge-purken da? Er det ikke lov å svare i tråder som er eldre enn noen måneder? Anonymous poster hash: 65434...e0c 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå