Gå til innhold

Vi som skal ned i vekt - diskusjonstråden


Mayoo

Anbefalte innlegg

Meg som har spist smågodt hver jævla dag i evigheter.

Jeg har vært uten smågodt i 5 dager, og det har vært null problem. Har ikke tenkt på smågodt en gang, noe jeg er litt overrasket over. 

MEN. I morgen skal jeg ha en presentasjon på jobb som jeg gruer meg til, og tenkte umiddelbart at da skal jeg kjøpe smågodt på vei hjem i morgen som «vel gjennomført». Men det er jo ikke greit å tenke sånn. Det er jo akkurat denne uvanen jeg må legge fra meg. Så nå driver jeg å diskuterer med meg selv, selvom jeg vet at svaret blir nei. Jeg kan ikke gi etter. Og jeg kan heller ikke spise litt. 

Anonymkode: f4e74...a23

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Kanskje du har ignorert den? 

Anonymkode: 2732d...38a

Takk! Det var riktig! Aner ikke hvordan det har skjedd, for det er en funksjon jeg aldri har brukt. Men den lå under en sånn liste ja. Og fikk fikset det nå :blomst:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Amatariel skrev (50 minutter siden):

Takk! Det var riktig! Aner ikke hvordan det har skjedd, for det er en funksjon jeg aldri har brukt. Men den lå under en sånn liste ja. Og fikk fikset det nå :blomst:

Hvor fant du den lista? Jeg har flere tråder jeg ønsker å blokkere, men finner bare et sted der jeg kan blokkere brukere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Jeg er 2 sek unna å sende melding til samboer og spør om han kan handle SJOKOLADE!!! til meg på vei hjem fra jobb. Faen altså. Vanligvis pleier motstandskraften å være bedre, eller at jeg tar meg noe helt bittelite. Men i hele dag har jeg følt meg som en surmulende oter som gnager seg frem i surheten sin og MÅ HA SJOKOLADE. (Og helst ikke bare litt heller.) 

Har prøvd alt jeg pleier. Spist godt med vanlig mat, så jeg er ikke sulten akkurat. Drukket vann. Gått en tur. Akseptere suget, gå videre med dagen. Føle følelsene som ligger under. Spist 2 frukt. Det er bare 4 timer til jeg kan legge meg, så jeg burde jo kunne holde ut, men et stort monster inni meg roper at jeg. vil. for. faen. ikke. holde. ut, for jeg vil ha sjokolade. Driter i vektnedgang, driter i helsa, må bare ha sukker!!! 

Hva skjer? 🤐

Anonymkode: 2732d...38a

Hvordan gikk det? 😊❤️

Anonymkode: 118ab...eb4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 hours ago, AnonymBruker said:

Meg som har spist smågodt hver jævla dag i evigheter.

Jeg har vært uten smågodt i 5 dager, og det har vært null problem. Har ikke tenkt på smågodt en gang, noe jeg er litt overrasket over. 

MEN. I morgen skal jeg ha en presentasjon på jobb som jeg gruer meg til, og tenkte umiddelbart at da skal jeg kjøpe smågodt på vei hjem i morgen som «vel gjennomført». Men det er jo ikke greit å tenke sånn. Det er jo akkurat denne uvanen jeg må legge fra meg. Så nå driver jeg å diskuterer med meg selv, selvom jeg vet at svaret blir nei. Jeg kan ikke gi etter. Og jeg kan heller ikke spise litt. 

Anonymkode: f4e74...a23

Du har vært superflink! Ikke la presentasjonen ødelegge for deg. Hva med å prøve å finne et annet belønningssystem? Enten med en middag som du syns er ekstra god ( ikke nødvendigvis mer usunn), eller at du kan kjøpe en ting du har lyst på. Legge penger på et glass som skal spares til noe du ønsker deg?

Anonymkode: 5f556...2b8

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hulderen skrev (8 timer siden):

Hvor fant du den lista? Jeg har flere tråder jeg ønsker å blokkere, men finner bare et sted der jeg kan blokkere brukere.

Gå på Mine innlegg. Der kan du avhuke tråder i boksen til venstre for tråden. Da popper det opp et lite vindu - trykk minustegnet og trådene blir ignorert på din liste fremover. 

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kjenner jeg er så lei nå.. har ligget i underskudd siden mai, og har gått ned 17 kg! Noe som jeg er veldig fornøyd med!! Men, nå har jeg ikke mange kilo igjen 2-3 ca. Jeg ligger rundt 1300-1400 kalorier til hverdags og holder meg til ca. 18-1900 kalorier i helgene.. jeg går ikke ned ett eneste gram.. tenker jo ikke at jeg skal frotse.. men tanken på å ikke kunne kose seg mer i helgene ute å tenke over hvor mye en spiser gjør meg en smule oppgitt.. (jeg vet man ikke skal se på mat som kos, men lørdagsgodt i sofaen med ungene det er kos for meg)  

Anonymkode: e10af...a73

  • Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde vært greit om det var fredag i dag, altså veiedag. Tok en sniktitt på vekta og den viser -1,3kg siste 6 dager, fra 71,6-70,3kg. Ser for meg at tallet i morgen er annerledes og det får bare være. 

Jeg har gått ned ca 4,5kg på 4 uker. Det er bra for meg og jeg er veldig fornøyd med det. Men det skal sies, jeg jobber beinhardt for det! Jeg trener 1-2,5 timer om dagen og registrer alt jeg inntar i myfitnesspal.

Hovedmålet mitt er mer muskler og mindre fett, og det er vanskeligere å få til enn kun vektreduksjon. Enn så lenge øker jeg på vektene på trening og er fornøyd med det. Vil nok ikke klare å bli veldig "sterk" i denne vektreduksjonsfasen, men så lenge fettprosenten går ned uten å miste for mye muskler vil jeg tro jeg gjør alt riktig. 

Legger til: ligger lavt på kalorier i ukedagene og har en spisedag i helgen hvor jeg spiser alt jeg vil/opptil 3000 ekstra kalorier. Gir kroppen ekstra å jobbe med og tar ei tung styrkeøkt dagen etter. Ser ut som det fungerer!  Det er trossalt totalt forbruk/inntak som gjelder.

 

Heier på dere!

Endret av Ugresset
La til
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Du har vært superflink! Ikke la presentasjonen ødelegge for deg. Hva med å prøve å finne et annet belønningssystem? Enten med en middag som du syns er ekstra god ( ikke nødvendigvis mer usunn), eller at du kan kjøpe en ting du har lyst på. Legge penger på et glass som skal spares til noe du ønsker deg?

Anonymkode: 5f556...2b8

Takk! Jeg skal ikke kjøpe smågodt (eller noen erstatninger), det har jeg bestemt meg for. 

Jeg tok en snikveiing i dag tidlig, og har gått ned 1,1 kg siden fredag. Så det er absolutt en motivasjon til å fortsette :) 

Anonymkode: f4e74...a23

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Amatariel skrev (2 timer siden):

Gå på Mine innlegg. Der kan du avhuke tråder i boksen til venstre for tråden. Da popper det opp et lite vindu - trykk minustegnet og trådene blir ignorert på din liste fremover. 

Tusen takk! :blomst2:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Kjenner jeg er så lei nå.. har ligget i underskudd siden mai, og har gått ned 17 kg! Noe som jeg er veldig fornøyd med!! Men, nå har jeg ikke mange kilo igjen 2-3 ca. Jeg ligger rundt 1300-1400 kalorier til hverdags og holder meg til ca. 18-1900 kalorier i helgene.. jeg går ikke ned ett eneste gram.. tenker jo ikke at jeg skal frotse.. men tanken på å ikke kunne kose seg mer i helgene ute å tenke over hvor mye en spiser gjør meg en smule oppgitt.. (jeg vet man ikke skal se på mat som kos, men lørdagsgodt i sofaen med ungene det er kos for meg)  

Åå det skjønner jeg så godt. Frustrerende når det stopper bare helt opp, selv om man gjør en innsats. Men kanskje det bare er en pitteliten endring som skal til for at vekten flytter seg av platået..? Vet ikke hva du spiser, men om du f.eks spiser brød til frokost - hva med å bytte til knekkebrød? Eller om du allerede spiser knekkebrød - bytt type til et mer fiberrikt? Gå igjennom hele kosten din og så gjør du en liten endring der. Plutselig skjer det kanskje noe skal du se!

Ugresset skrev (1 time siden):

Jeg har gått ned ca 4,5kg på 4 uker. Det er bra for meg og jeg er veldig fornøyd med det. Men det skal sies, jeg jobber beinhardt for det! Jeg trener 1-2,5 timer om dagen og registrer alt jeg inntar i myfitnesspal.

Wow - det er kjempebra! Så godt at du ser resultatene når du jobber så hardt for det.

AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Jeg tok en snikveiing i dag tidlig, og har gått ned 1,1 kg siden fredag. Så det er absolutt en motivasjon til å fortsette :) 

Ja virkelig! Supert resultat, og det har ikke gått en uke en gang.

  • Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Amatariel skrev (10 minutter siden):

Wow - det er kjempebra! Så godt at du ser resultatene når du jobber så hardt for det.

Tusen hjertelig takk! Det koster, men det er verdt det 💪

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (24 minutter siden):

Takk! Jeg skal ikke kjøpe smågodt (eller noen erstatninger), det har jeg bestemt meg for. 

Jeg tok en snikveiing i dag tidlig, og har gått ned 1,1 kg siden fredag. Så det er absolutt en motivasjon til å fortsette :) 

Anonymkode: f4e74...a23

Jeg kjenner meg veldig igjen i det å kjøpe smågodt som «premie» både når det har vært noe bra og noe mindre bra. Går i tøff terapi en dag i uken, og særlig etter den timen føles behovet stort for å «lande» i godteposen. Men nå har jeg klart to uker på rad uten å gjøre det💪🏻 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har som mål å gå ned fra 87 kilo til 60 kilo innen 2023 er omme. Starta 1.januar og kuttet søtt, utenom at jeg kan ha en liten dose på lørdager og hvis det er spesielle anledninger. Spiser mer frukt og grønt, og mindre porsjoner middag, men ellers ikke gjort noen endringer i diett.

Til nå har jeg gått ned 7kg, før jeg starta med aktivitet. Denne uken har jeg startet med jogging og håper jeg også klarer å holde meg til det og at det også vil gi litt hjelp på å få av kiloene…

Det har godt overraskende greit. Jeg har hatt noen veldig dårlige år hvor jeg daglig har vært nødt til å ha noe søtt, smågodt, kjeks, brus, sjokolade… Har følt meg skikkelig fæl, og det har egentlig bare gjort det verre for da spiser jeg mer for jeg syns synd på meg selv som jeg syns ser så fæl ut. Ble en vond sirkel..

Nå tror og håper jeg at jeg har funnet en god rytme for første gang.

Fint å lese om andre som går gjennom det samme.

Anonymkode: 89dcc...518

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Amatariel skrev (7 timer siden):

Åå det skjønner jeg så godt. Frustrerende når det stopper bare helt opp, selv om man gjør en innsats. Men kanskje det bare er en pitteliten endring som skal til for at vekten flytter seg av platået..? Vet ikke hva du spiser, men om du f.eks spiser brød til frokost - hva med å bytte til knekkebrød? Eller om du allerede spiser knekkebrød - bytt type til et mer fiberrikt? Gå igjennom hele kosten din og så gjør du en liten endring der. Plutselig skjer det kanskje noe skal du se!

Wow - det er kjempebra! Så godt at du ser resultatene når du jobber så hardt for det.

Ja virkelig! Supert resultat, og det har ikke gått en uke en gang.

Problemet er ikke maten jeg spiser, problemet ligger i lørdagskosen.. 🙃 jeg er mye flinkere enn jeg har vert, å spiser bare en brøkdel av hva jeg gjorde før. Men jeg må nok bare innse at med så lav vekt (normalvekt for høyde) så kan jeg ikke kose meg med både smågodt og chips f.eks.. må jobbe med hodet, det er der problemet ligger 🫣

Anonymkode: e10af...a73

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er sååå kjesken. En sånn dag hvor jeg bare har lyst på ALT. Klarer ikke tenke på noe annet en mat. Lagde lapper til ungene, var ute på kjøkkenet i stad og måtte bare rive av en bit. Det var så innmari godt! Lyst på lapper med masse smør og brunost 🤤 Lyst på sjokolade og sjokoladekake! Lyst til å bare fråtse i masse kalorier liggende i senga mens jeg ser på tv 🤤😍😂 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

SaySomething skrev (59 minutter siden):

Jeg er sååå kjesken. En sånn dag hvor jeg bare har lyst på ALT. Klarer ikke tenke på noe annet en mat. Lagde lapper til ungene, var ute på kjøkkenet i stad og måtte bare rive av en bit. Det var så innmari godt! Lyst på lapper med masse smør og brunost 🤤 Lyst på sjokolade og sjokoladekake! Lyst til å bare fråtse i masse kalorier liggende i senga mens jeg ser på tv 🤤😍😂 

Klarte du kun en liten bit av en lapp? 😳 Hadde aldri jeg klart. Mitt råd er egentlig å bare pusse tennene og legge meg. Ta en tidlig kveld.

Anonymkode: bd484...310

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (32 minutter siden):

Klarte du kun en liten bit av en lapp? 😳 Hadde aldri jeg klart. Mitt råd er egentlig å bare pusse tennene og legge meg. Ta en tidlig kveld.

Anonymkode: bd484...310

Jeg endte opp med å ta en müslibar med sjokolade (ca 111kcal) pussa så tenna og la meg i senga. Da er det no-go 😂 Gleder meg til frokost i morgen! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

-1,9 kg ned på 1 uke :) Det er mer enn jeg regnet med. Jeg fikk også mensen i går, så mage og kropp er litt i ulage. 

Jeg har ikke spist smågodt på 1 uke, og har  ikke erstattet det med noe annet. Jeg drikker dog mer Pepsi Max enn vanlig. Mat har jeg aldri vært spesielt glad i, det er sukker som er min utfordring. Så jeg ligger ganske greit i underskudd når jeg ikke spiser smågodt. 

Men i dag er det fredag og helg, og da tenker jeg automatisk at jeg må kose meg med smågodt. Sist helg klarte jeg meg uten, og skal virkelig prøve denne helgen også. Men jeg har veldig lyst på smågodt, skal innrømme det. Men igjen kan jeg ikke spise litt. Det er enten ingenting, eller 800-1000 g. 

Anonymkode: f4e74...a23

Lenke til kommentar
Del på andre sider

SaySomething skrev (10 timer siden):

Jeg endte opp med å ta en müslibar med sjokolade (ca 111kcal) pussa så tenna og la meg i senga. Da er det no-go 😂 Gleder meg til frokost i morgen! 

Veldig bra jobba! Det krever så siiiinnsykt mye når man blir sånn der fysen og får lyst på ALT. Kjenner veldig til det. Det er akkurat som en annen person tar over kroppen når jeg finner meg selv nedi en kakeboks e.l :roll:

AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

-1,9 kg ned på 1 uke :) Det er mer enn jeg regnet med. Jeg fikk også mensen i går, så mage og kropp er litt i ulage. 

Jeg har ikke spist smågodt på 1 uke, og har  ikke erstattet det med noe annet. Jeg drikker dog mer Pepsi Max enn vanlig. Mat har jeg aldri vært spesielt glad i, det er sukker som er min utfordring. Så jeg ligger ganske greit i underskudd når jeg ikke spiser smågodt. 

Men i dag er det fredag og helg, og da tenker jeg automatisk at jeg må kose meg med smågodt. Sist helg klarte jeg meg uten, og skal virkelig prøve denne helgen også. Men jeg har veldig lyst på smågodt, skal innrømme det. Men igjen kan jeg ikke spise litt. Det er enten ingenting, eller 800-1000 g. 

Anonymkode: f4e74...a23

Wow veldig bra ukesresultat! Grattis! Jeg er litt på alt eller ingenting jeg også... å fore kroppen med noen få biter smågodt er som heroin (antar jeg 😅). Blir fullstendig gær'n og må ha ha mer mer!
Jeg jobber hardt om dagen for å omstille betegnelsen kos. Er det noe annet vi kan 'kose' oss med? Nå er det helg, så JA, vi må kose oss. Men kanskje i form av et fotbad? Ansiktsmaske? En film? Av spiselige ting, kanskje noen grønnsaker med dip... et stort glass funlight saft med masse isbiter i. Mmm.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...