Gå til innhold

Vi som skal ned i vekt - diskusjonstråden

Mayoo

Anbefalte innlegg

Har liggi rett ut med omgangssyke siden natt til onsdag, og har gått ned 0,5 kg i løpet av den tiden 🤪. Hadde heller gått opp 10 kg enn å være så dårlig igjen ass, fy fader. Fremdeles ganske uggen i formen da, så orker ikke så mye mat. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Til morran i dag lå jeg å følte meg så oppblåst å tjukk, men kom meg på vekta å har mista enda 1,5 kg på ei uke. Nå ser jeg det selv også når jeg ser i speilet ikke bare merker det på klærne (den nyeste buksa mi må nå ha belte, sklir rett av) 

Anonymkode: 6bc0a...53c

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Smacky87 skrev (11 timer siden):

Har liggi rett ut med omgangssyke siden natt til onsdag, og har gått ned 0,5 kg i løpet av den tiden 🤪. Hadde heller gått opp 10 kg enn å være så dårlig igjen ass, fy fader. Fremdeles ganske uggen i formen da, så orker ikke så mye mat. 

God bedring! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne uken ble det samme vekt som forrige uke. Men faktisk er jeg fornøyd likevel. Helgen gikk dårlig med altfor mye mat, men jeg klarte å skjerpe inn dagene etterpå slik at det jevnet seg ut. Så det jeg er fornøyd med er at jeg ikke ga opp selvom jeg hadde en stor sprekk 💪🏻

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

-0.3 og er fornøyd med det. Sliter med overspising og det gikk i ball når jeg skulle unne meg lørdagsgodt. Mistet kontrollen.  Jeg kan ikke kose meg med litt godteri, jeg stuper uti og sluker 200 gram sjokolade på 10 minutter og da er jeg i gang. En 2 liter med is er null problem å spise på en time. 

Lørdagsgodt får bli litt ekstra kalorier men bare vanlig mat/frukt. Er i gang med organisert trening selv om det ikke er idretten jeg egentlig driver med, men den er stengt og forblir det nok til høsten. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Null nedgang. Jeg blir sippete og lei meg. 🥺 Jeg vet jeg holder på vann fordi jeg har mensen dag 2 som er den verste dagen hos meg,  men jeg har jobbet hardt og det er nedtur. Hormonene som plager meg, blir alltid sårbar de to første dagene. Jeg synes mensen er noe forbanna dritt, ikke bare pga vannet den samler, men fordi jeg i tillegg har helt vanvittige smerter. Jeg håper på stor nedgang neste uke! 

Vil ønske dere alle en riktig god helg! 

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ugresset skrev (56 minutter siden):

Null nedgang. Jeg blir sippete og lei meg. 🥺 Jeg vet jeg holder på vann fordi jeg har mensen dag 2 som er den verste dagen hos meg,  men jeg har jobbet hardt og det er nedtur. Hormonene som plager meg, blir alltid sårbar de to første dagene. Jeg synes mensen er noe forbanna dritt, ikke bare pga vannet den samler, men fordi jeg i tillegg har helt vanvittige smerter. Jeg håper på stor nedgang neste uke! 

Vil ønske dere alle en riktig god helg! 

Hei ugresset. 
Er også på dag 2 og jeg har gått opp 1,5 kg 😂

Men jeg gjør det hver syklus, så håper å komme meg ned til det samme jeg var eller mindre 😇

Har du naproxen? Hjelper veldig mot smerter. God bedring, menssmerter er veldig vondt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Smacky87 skrev (12 timer siden):

Stakkars deg!! Visste ikke at det gikk omgangssyke nå (har total angst mot det). Hvor i landet holder du til? 
God bedring!! Håper du blir bedre ila dagen 🌸

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blue Berry skrev (9 minutter siden):

Hei ugresset. 
Er også på dag 2 og jeg har gått opp 1,5 kg 😂

Men jeg gjør det hver syklus, så håper å komme meg ned til det samme jeg var eller mindre 😇

Har du naproxen? Hjelper veldig mot smerter. God bedring, menssmerter er veldig vondt. 

Haha, føler med deg. Her er ringer stramme og jeg føler meg nok verre enn jeg egentlig ser ut. Har vært streng på saltet i går. Jeg tok en vanndrivende på (på resept) for å slippe det verste vannet. Det var derfor jeg fikk de, til dager hvor jeg har ekstra vann. Det gir meg verk i kroppen. 

Naproxen hjalp meg mye før, nå må jeg ta mye sterkere saker og selv ikke det hjelper. Men jeg utredes for endometriose, så det forklarer jo hvorfor naproxen ikke fungerer. 

Har du spist en del salt i tillegg til mensen? Da vil de 1,5 kilo VANN tisses lett ut om et par dager. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De 0,3 kg jeg gikk ned i dag er en stor seier! Det tok helt av i helgen og jeg spiste godteri fredag, lørdag og søndag... Det resulterte i en vekt på 1,5 kg mer enn sist veiing som jeg nå har kvittet meg med + 0,3 kg til! 😊 Så til tross for lite nedgang fra sist fredag er jeg innmari fornøyd! Mandag og tirsdag hadde jeg mest lyst til å bare gi opp og spise enda mer sjokolade, men jeg gjorde det ikke! 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

momboss skrev (På 29.4.2021 den 8.41):

Hva slags delmål setter dere andre (basert på tid? Kg?) og hvordan feirer dere andre når dere klarer delmål? 

Jeg håper på 0,5 i uka i snitt. Skal ned max 10 kg på sikt (og mulig jeg sier meg fornøyd et sted mellom 7-10 kg ned, kommer til å se an når det nærmer seg), så delmålene for meg blir ikke så veldig store. Hvis jeg klarer det vil jeg være ned 2 kg innen siste uke av mai. 

Føles veldig lite, og jeg håper vel egentlig på litt mer, men samtidig så har jeg brent meg på å gå raskt ned (og tilsvarende raskt opp) før, så prøver å ikke lage et for sterkt regime. Er mer opptatt av at jeg ikke vil tilbake til utgangspunktet neste år enn at jeg når endelig mål sommern i år, for eksempel. 

Når jeg når 3 kg ned så skal jeg kjøpe nye klær :) Det er omtrentlig det jeg trenger for å nå omtrentlig den størrelsen jeg har brukt tidligere og trives med. Har hatt kjøpestopp en stund fordi jeg ikke gidder å kjøpe klær i størrelser som jeg håper er for store snart.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ugresset skrev (2 timer siden):

Haha, føler med deg. Her er ringer stramme og jeg føler meg nok verre enn jeg egentlig ser ut. Har vært streng på saltet i går. Jeg tok en vanndrivende på (på resept) for å slippe det verste vannet. Det var derfor jeg fikk de, til dager hvor jeg har ekstra vann. Det gir meg verk i kroppen. 

Naproxen hjalp meg mye før, nå må jeg ta mye sterkere saker og selv ikke det hjelper. Men jeg utredes for endometriose, så det forklarer jo hvorfor naproxen ikke fungerer. 

Har du spist en del salt i tillegg til mensen? Da vil de 1,5 kilo VANN tisses lett ut om et par dager. 

Stakkars deg, da har du nok veldig vondt. Hos meg varierer det med smerter, nå kjenner jeg lite.. Andre ganger må jeg gå krokbøyd liksom. Har tatt meg joggetur og er sååå stolt :) Ble 1 t og 15 min, men glemte å trykke på trening på klokka, så ser litt kortere ut. Ble rundt 850 kcal!! Nydelig vær. 

Har brukt salt i maten og på egget, så kan være det også. Håper det kommer ut igjen snart. Legger ved bilde av fingrene mine, får ikke av ringen haha. 

Hjelper vanndrivende? :)

E8C59BA5-2E03-4583-B2A1-472DF0069CAF.png

D964127E-3E88-4203-A41E-24A2153CC00F.jpeg

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blue Berry skrev (24 minutter siden):

Stakkars deg, da har du nok veldig vondt. Hos meg varierer det med smerter, nå kjenner jeg lite.. Andre ganger må jeg gå krokbøyd liksom. Har tatt meg joggetur og er sååå stolt :) Ble 1 t og 15 min, men glemte å trykke på trening på klokka, så ser litt kortere ut. Ble rundt 850 kcal!! Nydelig vær. 

Har brukt salt i maten og på egget, så kan være det også. Håper det kommer ut igjen snart. Legger ved bilde av fingrene mine, får ikke av ringen haha. 

Wow, flott løpetur, klapp på skuldra til deg!! God start på helgen det. 😄

Ser ubehagelig ut, har du pratet med legen om noe mild vanndrivende til å bruke de verste dagene under mensen? Mine er ikke like ille, men får de nesten ikke av og de har begynt å bli løse til vanlig nå. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tusen takk :) Veldig god start :)

Nei, aldri snakket med legen om det. Har hele tiden tenkt at det er vanlig. Da jeg bodde i afrika, var jeg sånn hele tiden. Som regel ikke så vondt, men veldig stygt om jeg kan si det....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ser ubehagelig ut Blue Berry! Er ikke stygt, men ser vondt ut rett og slett :)

Jeg logger ikke i dag, men ligger helt stabilt på 66,9. Hjelper lite å spise et større måltid enn jeg har gjort tidligere i uka dagen før veiing, men jeg tenkte meg ikke om. Kanskje jeg veier meg i morgen tidlig også.

Bedre lykke neste uke, har planer om ingen godteri denne helga. Skal faktisk ut og spise for første gang på nesten et år, skal heller unne meg en god middag i stedet for snacks :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Navani skrev (2 timer siden):

Det ser ubehagelig ut Blue Berry! Er ikke stygt, men ser vondt ut rett og slett :)

Jeg logger ikke i dag, men ligger helt stabilt på 66,9. Hjelper lite å spise et større måltid enn jeg har gjort tidligere i uka dagen før veiing, men jeg tenkte meg ikke om. Kanskje jeg veier meg i morgen tidlig også.

Bedre lykke neste uke, har planer om ingen godteri denne helga. Skal faktisk ut og spise for første gang på nesten et år, skal heller unne meg en god middag i stedet for snacks :) 

Merker ikke så mye til det egentlig. Er ikke vondt :) Sliter med å være hoven rundt anklene også..

Kos deg med goood mat ute, hørtes veldig fristende ut må jeg si 😎

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er så glad for å ha gått ned 25 kilo. Hjernen min slites mellom å være fornøyd med fremgangen så langt, til å være misfornøyd fordi det ikke er mer.

Jeg startet september i fjor. Så mange går ned fortere enn meg, men øver meg på at dette er min reise og min utfordring! I forhold til andre ganger jeg har slanket meg så har jeg nå så mye mer fokus på det mentale. Jeg jobber (alene og med helsepersonell) med at dette skal være en varig endring. Og da er det bedre å bruke lengre tid og la endringen bli permanent, enn superrask vektnedgang og så oppgang igjen et år senere (som tidligere gjort. flere ganger..)

Tillater meg herved å feire bittelitt for 25 kilo vekk! Det er femti smørpakker! :nordvesta:

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kepaløk skrev (54 minutter siden):

Jeg er så glad for å ha gått ned 25 kilo. Hjernen min slites mellom å være fornøyd med fremgangen så langt, til å være misfornøyd fordi det ikke er mer.

Jeg startet september i fjor. Så mange går ned fortere enn meg, men øver meg på at dette er min reise og min utfordring! I forhold til andre ganger jeg har slanket meg så har jeg nå så mye mer fokus på det mentale. Jeg jobber (alene og med helsepersonell) med at dette skal være en varig endring. Og da er det bedre å bruke lengre tid og la endringen bli permanent, enn superrask vektnedgang og så oppgang igjen et år senere (som tidligere gjort. flere ganger..)

Tillater meg herved å feire bittelitt for 25 kilo vekk! Det er femti smørpakker! :nordvesta:

25 kilo er jo helt vanvittig bra!!! Tenk den forskjellen da. Tenk om du hadde hatt med deg 50 smørpakker i en sekk hver gang du skulle noe sted. 😅

Syns du har all grunn til å feire. 🎉

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mrs. Random Nick
4 hours ago, Blue Berry said:

Har du prøvd å ta zalo rett overfor og nedenfor ringen? Det kan kanskje hjelpe. Bruk gjerne lunkent/varmt vann samtidig. 

Endret av Mrs. Random Nick
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mrs. Random Nick
1 hour ago, Kepaløk said:

Du er superflink!!! :blomst: Det mentale er absolutt viktig i en slik prosess! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...