Jobbermedbarn Skrevet 13. januar 2023 #1781 Skrevet 13. januar 2023 Sirisiri10 skrev (37 minutter siden): Hun burde kanskje takk Mads? For å synliggjøre hvor enkelt det er å dele. For hans intensjoner er å forhindre at dette skjer (hvis vi stoler helt på hva han sier.) Andre kan ha langt verre intensjoner. Selvsagt burde hun ha visst dette på forhånd. Men Mads gjorde det enda tydeligere, et slag i ansiktet som sårt trengs. For dæven for et stort overtramp den videoen hun la ut er. Dette er ikke greit på noen som helst måte. Ikke bare er det synd på barna når mor eksponerer seg slik hun gjør, som kunne blitt gjort på en mye mer profesjonell måte, men så drar hun inn barna sine i dette. I tillegg påpeker hun konsekvensen innlegget til Mads kan ha for barna, uten å i det heletatt tenke på konsekvensene innlegget hun la ut har. Hvordan hun kommuniserer, snakker og fremmer. Barna er små. Jeg håper de er utstyrt med er meget godt og sunt selvbilde som kan stå i de verste stormer når de blir eldre. For de kommer nok. Jeg håper inderlig at dette når inn til Iselin etterhvert hvor hun endrer litt praksis, for hun har også mye bra å komme med. Når man er foreldre har man et av de største ansvarene. Noen ganger (underdrivelse) må man sette seg selv til side å tenke over det man gjør. 👏👍 Selv om det selvfølgelig ikke er bra at barna blir brukt av Mads H heller, de blir ofret her, så kan man i alle fall håpe at noen og enhver av verstingene har fått noe å tenke på og kanskje det blir mindre utlevering også før reguleringer/lover kommer. 6 4
Populært innlegg Fabienne Skrevet 13. januar 2023 Populært innlegg #1782 Skrevet 13. januar 2023 Jeg trodde "lik og del" var alle influenceres våte drøm? Hvorfor klage da? Hva hvis videoen ble delt av en annen like hjernedød influenser med tittelen "sjekk disse fantastiske produktene!". Ville IG klaget da? Jeg så videoen og det er faktisk det verste jeg noen sinne har sett. Og - den var utformet som en annonse der barna også viser fram produktene og tar regien til slutt ved å avslutte det hele. 46 8
Gjest Kattedama Skrevet 13. januar 2023 #1783 Skrevet 13. januar 2023 (endret) Fru G skrev (4 minutter siden): Hvorfor er det råttent gjort av Mads H.? Bloggerne har flere seere og barna hennes deles der også. Det er argumentet til M.H for å ha delt. Han kunne fint ha fått frem budskapet uten å reposte denne filmen. Endret 13. januar 2023 av Lill :)
miamiamia Skrevet 13. januar 2023 #1784 Skrevet 13. januar 2023 Fikk med meg nå hva Iselin har delt. Fy fader, tenker hun ikke på fremtiden når barna hennes blir eldre? Dette er jo DØDSFLAUT når barna blir gamle nok til å forstå hva de har sittet og snakket om. Også har det blitt filmet og lagt ut for hele verden! Shit, dette var ordentlig bom, Iselin! La ungene være utenfor SoMe! 19 5
Gjest RødeRandi Skrevet 13. januar 2023 #1785 Skrevet 13. januar 2023 Fru G skrev (55 minutter siden): Er Eriksen dum også, eller er alt lov fordi penger er motivasjonen bak alt, absolutt alt. Fy faen, kvalmt. Trodde du at han var blant de skarpeste knivene i skuffa….
Gjest Fru G Skrevet 13. januar 2023 #1786 Skrevet 13. januar 2023 Lineaaa skrev (10 minutter siden): Kanskje helliger middelet målet? Ja, kjipt å gi mer eksponering til denne grenseoverskridende videoen. Samtidig må jo dette være en så vond lærepenge for Iselin, og til avskrekkelse for andre, at det kan være verdt det? Filmen fantes jo uansett (dog med flere seere nå). Tenk på all fremtidig deling som er forhindret nå, pga re-postingen til Mads Hansen. Fabienne skrev (8 minutter siden): Jeg trodde "lik og del" var alle influenceres våte drøm? Hvorfor klage da? Hva hvis videoen ble delt av en annen like hjernedød influenser med tittelen "sjekk disse fantastiske produktene!". Ville IG klaget da? Jeg så videoen og det er faktisk det verste jeg noen sinne har sett. Og - den var utformet som en annonse der barna også viser fram produktene og tar regien til slutt ved å avslutte det hele. Nettopp, mens Iselin ler. Dette var ingen god samtale om tema.
Gjest Fru G Skrevet 13. januar 2023 #1787 Skrevet 13. januar 2023 RødeRandi skrev (3 minutter siden): Trodde du at han var blant de skarpeste knivene i skuffa…. Nei, men hadde egentlig ikke reflektert noe over det😃
Orly Skrevet 13. januar 2023 #1788 Skrevet 13. januar 2023 Klink skrev (19 minutter siden): Det er det ikke å finne hos Mads Hansen heller som deler det videre. Slutt da, ærlig talt. Den som skal kritiseres er IG og bare hun. Dette viser hvor lite de skjønner av debatten, skal vri det om til at det er MH som er den store stygge skurken som deler, når hun selv er den som har lagt ut i første omgang. 29 1 8
Citha Skrevet 13. januar 2023 #1789 Skrevet 13. januar 2023 Just now, Orly said: Slutt da, ærlig talt. Den som skal kritiseres er IG og bare hun. Dette viser hvor lite de skjønner av debatten, skal vri det om til at det er MH som er den store stygge skurken som deler, når hun selv er den som har lagt ut i første omgang. Enig. Dette blir en sånn høna-og-egget-diskusjon, og det er helt tullete, siden det 100% beviselig var høna (Iselin) som delte de forferdelige klippene først. 22 4
KatyP Skrevet 13. januar 2023 #1790 Skrevet 13. januar 2023 For å dra opp ubehagelige sannheter igjen. Jeg har lenge engasjert meg i eksponering av barn på internett. og med det følger medaljens veldig dystre bakside som er tidligere nevnt. Darkweb. Jeg prøvde å linke men klarte ikke. NRK meta har hatt flere gode dokumentarer om internetts mørkeste side der det diskuteres unevnelige ting. Og beklager Iselin, men du har matet barna dine til de løvene. Servert på sølvfat. Det trengs knapt redigering all den tid det prates som det gjør. Det er rystende og må være rekord i ukritisk sharenting. Jeg er så glad debatten nå er oppe og snøballen ruller. 37 10
Gjest Vanedis Skrevet 13. januar 2023 #1791 Skrevet 13. januar 2023 (endret) Fra https://www.dagbladet.no/kjendis/i-ordkrig-etter-innlegg/78262551 "- Dette innlegget som jeg har delt med barna mine, er ikke et betalt samarbeid eller en reklame, men jeg skjønner at folk blir forvirret da jeg har merket det som annonse." Fra https://www.tv2.no/nyheter/innenriks/far-kritikk-for-underlivssamtale-dette-er-vask-til-tissen/15423681/ "– Produktene sto på bordet etter at jeg hadde filmet en annonse for min fantastiske samarbeidsparter DeoDoc. Filmen jeg postet var ikke et betalt innlegg." Jeg lurer på hvor lite kunnskap influencere har vedrørende hva som faktisk regnes som reklame? Selv om man ikke har fått betalt for et innlegg, er det fremdeles å regne som reklame, når man har en generell avtale om å profilere en samarbeidspartner, og det som legges ut kan ha en markedsføringseffekt. Her uttaler Guttormsen selv at det var tilfelle, når hun omtaler annonsøren som en fantastisk samarbeidspartner, og DeoDoc produktet ble tagget. Fra https://www.forbrukertilsynet.no/lov-og-rett/veiledninger-og-retningslinjer/someveiledning Tilføyelse: Så, barna ble uten tvil brukt her i en reklame. Endret 13. januar 2023 av Vanedis
KatyP Skrevet 13. januar 2023 #1792 Skrevet 13. januar 2023 Fru G skrev (5 minutter siden): Nettopp, mens Iselin ler. Dette var ingen god samtale om tema. Nei ikke i det hele tatt. Jeg er for å forklare barn om seksualitet, om kropp og om egne grenser. Men ikke sånn og definitivt ikke på kamera for så å dele det så alle kan se 11
Gjest Sirisiri10 Skrevet 13. januar 2023 #1793 Skrevet 13. januar 2023 Jobbermedbarn skrev (4 minutter siden): 👏👍 Selv om det selvfølgelig ikke er bra at barna blir brukt av Mads H heller, de blir ofret her, så kan man i alle fall håpe at noen og enhver av verstingene har fått noe å tenke på og kanskje det blir mindre utlevering også før reguleringer/lover kommer. Men det var kanskje det som måtte til for å nå frem til henne. Har han gjort det med flere eller bare henne? Hun sier selv at hun har fått med seg diskusjonen rundt barneeksponering. Likevel trår hun langt over en grense forbi de fleste influenserene som eksponerer barn trår over. Da har ikke alvoret nådd inn til henne. Et slag i ansiktet, som Mads nå ga henne, og en påminnelse på hvor lett det er å dele, var kanskje det hun trengte for å forstå. Og hvis det når inn vil det slaget hun fikk og eksponeringen av barna på Mads sin ig være langt bedre og mindre skadelig enn at hun fortsetter. En tekst hvor han påpeker hendelsen ville ikke vært like kraftig hverken ovenfor andre eller Iselin. Hun forsvarer det i tillegg med at samtalen viser hvor enkelt og ukomplisert det er å snakke med barn om slike temaer og det var budskapet. Den lille samtalen hun mente var så viktig å dele med alle andre kan gjøre så store skader for barna sine. Hun har ikke engang vurdert dette. I tillegg påpeker hun konteksten Mads legger det ut i og konsekvensene for barna. Jeg håper tanken slår inn at andre kan dele dette i en mye mer skadelig kontekst hvor konsekvensene kan være svært alvorlige for barna. At det faktisk er hennes ansvar hva hun legger ut og hva hun eksponerer barna sine for. INGEN andre! For det kan vi ikke kontrollere.
Gjest Sirisiri10 Skrevet 13. januar 2023 #1794 Skrevet 13. januar 2023 KatyP skrev (4 minutter siden): For å dra opp ubehagelige sannheter igjen. Jeg har lenge engasjert meg i eksponering av barn på internett. og med det følger medaljens veldig dystre bakside som er tidligere nevnt. Darkweb. Jeg prøvde å linke men klarte ikke. NRK meta har hatt flere gode dokumentarer om internetts mørkeste side der det diskuteres unevnelige ting. Og beklager Iselin, men du har matet barna dine til de løvene. Servert på sølvfat. Det trengs knapt redigering all den tid det prates som det gjør. Det er rystende og må være rekord i ukritisk sharenting. Jeg er så glad debatten nå er oppe og snøballen ruller. Veldig synd, men sant. Godt innlegg.
Djerv2020 Skrevet 13. januar 2023 #1795 Skrevet 13. januar 2023 KatyP skrev (4 minutter siden): For å dra opp ubehagelige sannheter igjen. Jeg har lenge engasjert meg i eksponering av barn på internett. og med det følger medaljens veldig dystre bakside som er tidligere nevnt. Darkweb. Jeg prøvde å linke men klarte ikke. NRK meta har hatt flere gode dokumentarer om internetts mørkeste side der det diskuteres unevnelige ting. Og beklager Iselin, men du har matet barna dine til de løvene. Servert på sølvfat. Det trengs knapt redigering all den tid det prates som det gjør. Det er rystende og må være rekord i ukritisk sharenting. Jeg er så glad debatten nå er oppe og snøballen ruller. Og det kan ikke gjøres ugjort heller…. Den videoen er sendt ukritisk ut og kan ikke trekkes tilbake….. internet never forgets. 4
Jobbermedbarn Skrevet 13. januar 2023 #1796 Skrevet 13. januar 2023 KatyP skrev (2 minutter siden): Nei ikke i det hele tatt. Jeg er for å forklare barn om seksualitet, om kropp og om egne grenser. Men ikke sånn og definitivt ikke på kamera for så å dele det så alle kan se Og hun legger det vel også frem som en naturlig samtale som utviklet seg. Virker veldig planlagt og staget dette her, tror ikke på henne. Og ang David Eriksen; det var først nå når Mads Hansen kom på banen han var bekymret for barna til Iselin? Utlevering i bloggerne eller tidligere på IG har ikke bekymret han? Og hvis ikke MH hadde kommet på banen hadde han da kommet ut med sin bekymring? Tviler… 34 5
Gjest Sirisiri10 Skrevet 13. januar 2023 #1797 Skrevet 13. januar 2023 Jobbermedbarn skrev (Akkurat nå): Og hun legger det vel også frem som en naturlig samtale som utviklet seg. Virker veldig planlagt og staget dette her, tror ikke på henne. Og ang David Eriksen; det var først nå når Mads Hansen kom på banen han var bekymret for barna til Iselin? Utlevering i bloggerne eller tidligere på IG har ikke bekymret han? Og hvis ikke MH hadde kommet på banen hadde han da kommet ut med sin bekymring? Tviler… Godt poeng!
Jobbermedbarn Skrevet 13. januar 2023 #1798 Skrevet 13. januar 2023 Sirisiri10 skrev (6 minutter siden): Men det var kanskje det som måtte til for å nå frem til henne. Har han gjort det med flere eller bare henne? Hun sier selv at hun har fått med seg diskusjonen rundt barneeksponering. Likevel trår hun langt over en grense forbi de fleste influenserene som eksponerer barn trår over. Da har ikke alvoret nådd inn til henne. Et slag i ansiktet, som Mads nå ga henne, og en påminnelse på hvor lett det er å dele, var kanskje det hun trengte for å forstå. Og hvis det når inn vil det slaget hun fikk og eksponeringen av barna på Mads sin ig være langt bedre og mindre skadelig enn at hun fortsetter. En tekst hvor han påpeker hendelsen ville ikke vært like kraftig hverken ovenfor andre eller Iselin. Hun forsvarer det i tillegg med at samtalen viser hvor enkelt og ukomplisert det er å snakke med barn om slike temaer og det var budskapet. Den lille samtalen hun mente var så viktig å dele med alle andre kan gjøre så store skader for barna sine. Hun har ikke engang vurdert dette. I tillegg påpeker hun konteksten Mads legger det ut i og konsekvensene for barna. Jeg håper tanken slår inn at andre kan dele dette i en mye mer skadelig kontekst hvor konsekvensene kan være svært alvorlige for barna. At det faktisk er hennes ansvar hva hun legger ut og hva hun eksponerer barna sine for. INGEN andre! For det kan vi ikke kontrollere. Vi er veldig enige selv om det er hardt å innrømme at det kan være til det beste i lengden at barna brukes her👍 3 1
Kartoffel Skrevet 13. januar 2023 #1799 Skrevet 13. januar 2023 Lovforbud mot eksponering av barn er langt på overtid! Håper Iselin lærer av dette. 19 5
Gjest Fru G Skrevet 13. januar 2023 #1800 Skrevet 13. januar 2023 Lill skrev (33 minutter siden): Det er argumentet til M.H for å ha delt. Han kunne fint ha fått frem budskapet uten å reposte denne filmen. Ja, mulig det, men ansvaret har IG.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå