Gå til innhold

Iselin Guttormsen


Hege899

Anbefalte innlegg

7 minutter siden, Iselin Guttormsen skrev:

Det tror jeg folk skjønner selv når de leser retningslinjene .

Skikkelig sympatisk og smart, dine innlegg som oppforder til brukerdebatt osv...kommer også til å bli fjernet. Og takk @FruJohansen for et konstruktivt bidrag. Hva er vitsen med å legge ut noe på nett, som man ikke vet hva blir konsekvensene av før om flere år?

Endret av Emmy_H
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

2 minutter siden, Emmy_H skrev:

Skikkelig sympatisk og smart, dine innlegg som oppforder til brukerdebatt osv...kommer også til å bli fjernet. 

hvorhen i denne tråden oppfordrer jeg til brukerdebatt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, i dag er hun på joviale mammaer og prater om at dette er en tråd som utviklet seg til drittslenging om henne? Og at personvernet til de rundt henne er opprettholdt foruten mannens utroskap. Nei, Iselin har på sine kanaler vist hvor hun jobber (lett å vite hvem siste sjefen er) barna har heller ingen personvern. 

Og hvor her er det drittslenging om utseendet? 

Jeg syntes du er vakker! Men er kritisk til din deling av privatliv. 

Dette er konstruktiv kritikk, ikke drittslenging. Bloggere må lære seg forskjellen på de tingene. 

  • Liker 41
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har aldri sett et menneske som er så skråsikker på at de har 100% rett i alt de sier og alt de gjør. Er liksom null rom for at andre kan ha rett i sine synspunkt. Må være fint å leve i en verden hvor man vet og kan alt og bare kan blåse bort alle innspill med at folk er tette som ikke forstår like mye som en selv. 

  • Liker 36
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Mumimamma88

Hva i all verden er dette? En gjeng med sladrehøner som ikke har bedre å gjøre enn å lire ut av seg oppgulp på nett? 

En ting er konstruktiv kritikk, men å ha en motbydelig oppførsel med b.l.a å dra inn utseendet til dama med mye sminke osv... Det finnes ikke konstruktiv en plass! 

Jeg har aldri kommentert på noe slags forum tidligere, men etter å ha lest igjennom tråder her så blir jeg rett og slett dårlig! Voksne mennesker som sitter på nett og spytter ut meninger om den ene og den andre! Her skal vi lære våre barn nettvett- og her sitter en gjeng og spytter opp dritt! Fatter ikke engang at dette er lov.... Bak tastaturet er alt så trygt! 

 

Er ikke nødvendigvis enig i at private samtaler mellom mor og barn skal klistres ut på nettet, men dette er Iselin sin avgjørelse og Iselin sitt valg. Er man virkelig så ufyselig at man lager egen tråd om et menneske?? Æsj.... 

Sitat

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, Mumimamma88 skrev:

Hva i all verden er dette? En gjeng med sladrehøner som ikke har bedre å gjøre enn å lire ut av seg oppgulp på nett? 

En ting er konstruktiv kritikk, men å ha en motbydelig oppførsel med b.l.a å dra inn utseendet til dama med mye sminke osv... Det finnes ikke konstruktiv en plass! 

Jeg har aldri kommentert på noe slags forum tidligere, men etter å ha lest igjennom tråder her så blir jeg rett og slett dårlig! Voksne mennesker som sitter på nett og spytter ut meninger om den ene og den andre! Her skal vi lære våre barn nettvett- og her sitter en gjeng og spytter opp dritt! Fatter ikke engang at dette er lov.... Bak tastaturet er alt så trygt! 

 

Er ikke nødvendigvis enig i at private samtaler mellom mor og barn skal klistres ut på nettet, men dette er Iselin sin avgjørelse og Iselin sitt valg. Er man virkelig så ufyselig at man lager egen tråd om et menneske?? Æsj.... 

 

Hvor er der skrevet om utseende?

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

28 minutter siden, Mumimamma88 skrev:

Hva i all verden er dette? En gjeng med sladrehøner som ikke har bedre å gjøre enn å lire ut av seg oppgulp på nett? 

En ting er konstruktiv kritikk, men å ha en motbydelig oppførsel med b.l.a å dra inn utseendet til dama med mye sminke osv... Det finnes ikke konstruktiv en plass! 

Jeg har aldri kommentert på noe slags forum tidligere, men etter å ha lest igjennom tråder her så blir jeg rett og slett dårlig! Voksne mennesker som sitter på nett og spytter ut meninger om den ene og den andre! Her skal vi lære våre barn nettvett- og her sitter en gjeng og spytter opp dritt! Fatter ikke engang at dette er lov.... Bak tastaturet er alt så trygt! 

 

Er ikke nødvendigvis enig i at private samtaler mellom mor og barn skal klistres ut på nettet, men dette er Iselin sin avgjørelse og Iselin sitt valg. Er man virkelig så ufyselig at man lager egen tråd om et menneske?? Æsj.... 

 

For dette var jo bare ekstremt konstruktivt. 

  • Liker 36
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg lest hele tråden og fant ingenting negativt om Iselin's utseende. Selv synes jeg hun er en vakker kvinne.

Synes forøvrig også at kritikken her er konstruktiv (mulig det har blitt moderert?), og på sin plass. Jeg er helt for å prate med barn om sex, og synes at Iselin har mange gode blogginnlegg med viktige og riktige temaer. Men det å utlevere en privat samtale med en liten jente synes jeg er å gå over streken. For eksempel, jeg blir selv flau og pinlig berørt når mine foreldre holder taler om meg nå i voksen alder og forteller om diverse hendelser, samtaler o.l. fra da jeg var barn. Og disse talene forekommer som regel kun blant venner og familie. Dersom dette hadde ligget ute på nett for hele verden hadde jeg dødd av skam. 

Så, til Iselin; fortsett med det du gjør, ta opp viktige temaer, skap diskusjoner og engasjement! Men vær så snill og hold de små utenfor internett.

  • Liker 33
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter å ha sett tiraden på Snapchat nå så føler jeg Iselin har hatt en helt annen debatt enn her, om ikke annet har vi tolket alt helt ulikt. 

Det kan godt være hun aldri vil bli flau eller opplever noe negativt med dette når hun blir større, og ingenting er bedre enn det. Vi burde ikke hatt slike tabuer i samfunnet i dag, desverre er vi ikke kommet lenger. Men uansett hvor trygg og uflau hun kommer til å være kan det like fullt oppstå situasjoner som blir ubehagelige.

FOR! Det er søren meg ikke lenge til de skal sitte i en skoletime med oppgave å Google seg selv. Det kommer garantert til å søkes på hverandre. Hvilke potensielle situasjoner vil slike innlegg skape? I dagens samfunn der barn opplever stress og press om å være «sånn, slik og best» så er det virkelig ingen poeng å bevisst legge til flere potensielle byrder kun for å statuere et eksempel. 

Og jeg mener det samme om bilder av bleierumper, snørr, tårer, bilder av barnerom som private samtaler om hva man er redd for eller sex for den del. 

  • Liker 33
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Total ansvarsfraskrivelse på snap idag ja. Det virker som at det poenget vi her i tråden har repetert i tjuetall ikke har blitt oppfatta korrekt. Og når hun sier at "dette var en samtale vi hadde her i huset" , og "sånn er det vi snakker her hjemme", så er ikke det akkurat noe godt argument. Det er vel heller det motsatte, da hun poengterer at den er sånne "private" samtaler de har hjemme. Men tror ikke det er vits å si noe mer om det, for det blir bare oppfatta som kritikk og at vi er konservative og kjipe som ikke forstår vi er en ny generasjon der ALT SKAL DELEST.

Synes det er merkelig at man kan si at man er enige i at det aldri er heldig å dele noe som helst av barn i sosiale medier, men siden det er "nye tider", så er det lissom greit. Det er jo ett valg foreldre tar, og det er mange som velger å skjerme barna totalt fra sosiale medier. Det er ikke sånn at man utlevere barna bare fordi "alle andre" gjør det. Dårlig og svakt argument. Om man er enig i at sosiale medier og barn ikke hører sammen, så bør jo man kanskje skjerme barna sine også da.

Jeg synes det er trist om hun oppfatter alt som kritikk og drittslenging om seg selv. Virker ikke som hun skjønner forskjellen på kritisering av handling og kritisering av person. Jeg synes hun virker som en morsom og tøff person, men er uenig i noen av tingene hun deler ukritisk.

og en ting til!! Hun sier at politi, pedagorer og psykologer han sendt henne meldinger idag og applaudert det hun gjør. Er det seriøst mulig? At de applauderer at hun snakke med barnet sitt om tabubelagte tema, det kan jeg forstå . Men at fagfolk mener det er positivt å dele denne samtalen på nett, det tror jeg ikke på.

 

Endret av Nettroll
  • Liker 36
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne damen er tøff. Måten hun snakket om utroskap traff meg rett i hjertet etter å ha opplevd det samme. Snappene hun sender om følelsene som plutselig velter over henne, og sinne som oppstår etter en slik opplevelse er ekte. Og viktig ! Hun snakker og deler om det halvparten av oss opplever i livet.

Hun står frem. Med navn og ansikt og deler sine tanker om barn og seksualisering. Hvem er dere som kan påstå at dette er feil ? Vi er da mange som er av den oppfatning at barn ikke skal måtte kle på seg for å unngå å bli sett på som seksuelle objekter. De som mener det er feil, dere har i mine øyne mistet håpet om at de aller fleste mennesker er gode og uten fæle intensjoner.  (Nei takk til videre diskusjon)

La Iselin være akkurat den mammaen hun er. Hun er tross alt den beste for sine barn. Så kan anonyme mammaer bak tastaturet se seg selv i speilet. Og klappe seg på skulderen for at de er den beste for deres barn. 

Vi er alle forskjellige og meningene er mange. Men å rakke ned på andres måte å være mor på. Det er vel det skitneste jeg kan tenke meg. 

 

 

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

5 minutter siden, Filifjonka89 skrev:

Denne damen er tøff. Måten hun snakket om utroskap traff meg rett i hjertet etter å ha opplevd det samme. Snappene hun sender om følelsene som plutselig velter over henne, og sinne som oppstår etter en slik opplevelse er ekte. Og viktig ! Hun snakker og deler om det halvparten av oss opplever i livet.

Hun står frem. Med navn og ansikt og deler sine tanker om barn og seksualisering. Hvem er dere som kan påstå at dette er feil ? Vi er da mange som er av den oppfatning at barn ikke skal måtte kle på seg for å unngå å bli sett på som seksuelle objekter. De som mener det er feil, dere har i mine øyne mistet håpet om at de aller fleste mennesker er gode og uten fæle intensjoner.  (Nei takk til videre diskusjon)

La Iselin være akkurat den mammaen hun er. Hun er tross alt den beste for sine barn. Så kan anonyme mammaer bak tastaturet se seg selv i speilet. Og klappe seg på skulderen for at de er den beste for deres barn.  

Vi er alle forskjellige og meningene er mange. Men å rakke ned på andres måte å være mor på. Det er vel det skitneste jeg kan tenke meg. 

 

 

Okei, du er tydeligvis av samme oppfatning og tror at vi mener at hun ikke skal ha samtalen?! Om du har lest gjennom tråden burde du se ganske klart at dette ikke er tilfellet i det hele tatt. Problemstillingen er at dette samtidig blir DELT PÅ NETT UTEN AT NOEN VET KONSEKVENSENE AV DET. skjønneru?

Jeg skulle gjerne tatt akkurat den samme diskusjonen face to face, uten problem. Jeg har ingen tvil om at intensjonene er gode og at hun er verdens beste mamma til sine barn. Det tror jeg oppriktig at hun er. Virker som blide og positive barn, og det samme gjør hun. Mange viktige temaer hun tar opp også. Men som nevnt 300 ganger her nå, er problemet at hun drar barna med i en samtale der det ikke er nødvendig. Den samme diskusjonen kan bli tatt uten å nevne ett eneste ord om egne barn.

 

  • Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, Nettroll skrev:

Total ansvarsfraskrivelse på snap idag ja. Det virker som at det poenget vi her i tråden har repetert i tjuetall ikke har blitt oppfatta korrekt. Og når hun sier at "dette var en samtale vi hadde her i huset" , og "sånn er det vi snakker her hjemme", så er ikke det akkurat noe godt argument. Det er vel heller det motsatte, da hun poengterer at den er sånne "private" samtaler de har hjemme. Men tror ikke det er vits å si noe mer om det, for det blir bare oppfatta som kritikk og at vi er konservative og kjipe som ikke forstår vi er en ny generasjon der ALT SKAL DELEST.

Synes det er merkelig at man kan si at man er enige i at det aldri er heldig å dele noe som helst av barn i sosiale medier, men siden det er "nye tider", så er det lissom greit. Det er jo ett valg foreldre tar, og det er mange som velger å skjerme barna totalt fra sosiale medier. Det er ikke sånn at man utlevere barna bare fordi "alle andre" gjør det. Dårlig og svakt argument. Om man er enig i at sosiale medier og barn ikke hører sammen, så bør jo man kanskje skjerme barna sine også da.

Jeg synes det er trist om hun oppfatter alt som kritikk og drittslenging om seg selv. Virker ikke som hun skjønner forskjellen på kritisering av handling og kritisering av person. Jeg synes hun virker som en morsom og tøff person, men er uenig i noen av tingene hun deler ukritisk.

og en ting til!! Hun sier at politi, pedagorer og psykologer han sendt henne meldinger idag og applaudert det hun gjør. Er det seriøst mulig? At de applauderer at hun snakke med barnet sitt om tabubelagte tema, det kan jeg forstå . Men at fagfolk mener det er positivt å dele denne samtalen på nett, det tror jeg ikke på.

 

Dette reagerte jeg selv på. De aplauderer henne for å snakke åpent til sine barn om seksualitet. Selvfølgelig gjør de det, fordi det er sant og slik det bør være. Nok en gang kommer ikke poenget her frem. Vi kritiserer ikke for å snakke om sex med barn. Vi kritiserte handlingen om å brette ut private tanker og meninger fra et barn til sosiale medier. Og det tviler jeg sterkt på at fagfolk støtter. 

  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Nettroll skrev:

Total ansvarsfraskrivelse på snap idag ja. Det virker som at det poenget vi her i tråden har repetert i tjuetall ikke har blitt oppfatta korrekt. Og når hun sier at "dette var en samtale vi hadde her i huset" , og "sånn er det vi snakker her hjemme", så er ikke det akkurat noe godt argument. Det er vel heller det motsatte, da hun poengterer at den er sånne "private" samtaler de har hjemme. Men tror ikke det er vits å si noe mer om det, for det blir bare oppfatta som kritikk og at vi er konservative og kjipe som ikke forstår vi er en ny generasjon der ALT SKAL DELEST.

Synes det er merkelig at man kan si at man er enige i at det aldri er heldig å dele noe som helst av barn i sosiale medier, men siden det er "nye tider", så er det lissom greit. Det er jo ett valg foreldre tar, og det er mange som velger å skjerme barna totalt fra sosiale medier. Det er ikke sånn at man utlevere barna bare fordi "alle andre" gjør det. Dårlig og svakt argument. Om man er enig i at sosiale medier og barn ikke hører sammen, så bør jo man kanskje skjerme barna sine også da.

Jeg synes det er trist om hun oppfatter alt som kritikk og drittslenging om seg selv. Virker ikke som hun skjønner forskjellen på kritisering av handling og kritisering av person. Jeg synes hun virker som en morsom og tøff person, men er uenig i noen av tingene hun deler ukritisk.

og en ting til!! Hun sier at politi, pedagorer og psykologer han sendt henne meldinger idag og applaudert det hun gjør. Er det seriøst mulig? At de applauderer at hun snakke med barnet sitt om tabubelagte tema, det kan jeg forstå . Men at fagfolk mener det er positivt å dele denne samtalen på nett, det tror jeg ikke på.

 

På prinsipielt grunnlag hadde jeg ikke tenkt å skrive noe mer i denne vanvittige tråden, som egentlig topper VP tråden og da er det  ille. Men så får det være grenser for hva folk som elsker å være i rampelyset kan bruke KG til, og denne her bruker KG for å sanke sympati og få bekreftelse på at det dumme man gjør er helt ok. At hun viser til ett innlegg  av 5 sider med innlegg for å bevise hets mot utseeende hennes gir henne lite troverdighet , og at hun da i tillegg påstår at politi mm appaluderer det hun gjør er lite troverdig. Jeg vil anbefale de som mener at mor vet best også i forhold til utlevering av mindreårige lese dette  https://bloggomtoppbloggere.com/2018/11/20/12-gjesteinnlegg/  .Kanskje det da går inn i knottene hva man mener (eller ikke?). 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Nå er vel ærlig talt 90% av denne tråden en diskusjon om eksponering av barn, ikkje om at iselin bruker mye sminke.

Men sorry for at vi er noen jævla mobbete drittkjærringer som elsker å lage drama. Jeg tror nok det mer korrekte beskrivelsen er samfunnsoppdaterte fornuftige kvinnfolk som gjerne bruker tid på å diskutere det som ikke er som det skal være i samfunnet. Eller?

Jeg tror nok at barna til de fleste her hadde blitt stolte når de ser at vi stiller oss kritiske til noe som handler om barnas rett til personvern.

Nå tror jeg du bør @Shenuppa bør lese gjennom tråden en gang til. Reflektere litt. Og kutte ut den stygge skrivemåten din. Tror du at dine barn blir stolte av at du kaller folk for jævla drittkjærringer? Det tror ikke jeg.

Endret av Nettroll
  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Google bare navnet til arvtager og se første treffet. Det er blitt knyttet til hennes digitale identitet for evig og alltid. Ikke noe man burde være flau over, men hvor kult er det at klassekameratene får opp dette treffet? 

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 14.11.2018 den 20.03, Spf2018 skrev:

De er vist gift enda. Tror ikke hun har lagt skylden på den andre kvinnen. Dog har hun hengt ut andre kvinnen med å si på snap foran flere tusen at denne damen er kun en «toer men hun selv er en tier» eller noe slikt. 

Og skrevet hvor hun er fra ++

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Slettet grunnet feilformatering av sitering 

Endret av Miss.Wildfox
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...