Gå til innhold

Iselin Guttormsen

Hege899

Anbefalte innlegg

servitrise&suppe skrev (10 minutter siden):

Jeg har ikke noe lyst til å diskutere med deg. Du vil kun gå til angrep og ikke diskutere sak og jeg misliker den aggresive tonen din  generelt og også mot meg, som i hersketeknikken du tilføyer på slutten her. Jeg har også forklart dette flere ganger, så kverulering er heller ikke noe jeg ser som særlig nyttig på noen måte.

Eventuelt kan du innrømme at du ikke har noe fornuftig svar. 

• Liker 22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Felis skrev (På 31.1.2023 den 18.13):

Bare sånn for å presisere, denne vendingen var noe hun sa på podcasten sin, hvor hun tok opp barns rettigheter. Referat finnes her: https://forum.kvinneguiden.no/topic/1231662-iselin-guttormsen/page/138/#comment-31469277

Det følger etter en sekvens om hvor robuste ungene hennes er, og at hun har lært dem nettvett slik at de ikke blir utsatt for overgrep på nett. Hun mener det er mye viktigere "enn å gjemme barna under senga til de er 18 år". Eksemplet hun bruker er visst fra en debatt hun deltok i en gang, om nakne barn på stranda, men siden hun selv trekker det inn i denne sammenhengen, så antar jeg at hun mener at det også gjelder på nett.

Iselin vil ikke gjemme barna sine under senga til de er 18 år (det er det vel heller ingen som har påstått?). Noen mener det er helt forferdelig å la barna sine gå nakne på stranda. Tenk det kan ligge mennesker med onde hensikter i buskene og runke seg gule og blå til barna dine. Da er Iselin sin oppfatning at hennes barns nakne rumpe ikke er problemet. Problemet er mannen som ligger og runker til ungene hennes.

(Gjorde forøvrig et søk på siden etter ordet "runke", for å finne igjen sitatet og fikk 22 treff på den siden alene. Det er ganske sjeldent i en tråd på Rampelyset. Sier litt om ordbruken i hennes kanaler😅)

Nå er det ekstremt stor forskjell å la barn gå nakne på standa og å legge ut bilder av barna på some 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sirisiri10
servitrise&suppe skrev (19 timer siden):

Hvordan skal barna finne ut det? Tror du mennesker som oppsøker sånt på nettet forteller om det? 

Og bare sånn for å understreke siden ting har en tendens til å ville bli misforstått her : jeg syns det er helt forferdelig at barn blir misbrukt på den måten. Så er det sagt. 

Politiet kontakter mange som de finner bilde av. Det kan være folk i omgangskretsen eller bekjente som finner bilder. Rykter kan bli satt ut. Man trenger ikke å si at hvor man har funnet bildene. 

Jeg lurer oppriktig, tenker du at det er greit med seksuelle bilder av barn da det ikke "skader noen"? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sirisiri10 skrev (12 minutter siden):

Politiet kontakter mange som de finner bilde av. Det kan være folk i omgangskretsen eller bekjente som finner bilder. Rykter kan bli satt ut. Man trenger ikke å si at hvor man har funnet bildene. 

Jeg lurer oppriktig, tenker du at det er greit med seksuelle bilder av barn da det ikke "skader noen"? 

Jeg vil gjerne vite hvor mange politiet klarer å identifisere. Så opplys meg gjerne om det. Har du eller andre her noensinne hørt rykter om barn i omgangskretsen som har vært utsatt for nettovergrep av seksuell karakter, så vil jeg tenke at dere eller ungdommen har noen i kretsen dere bør bli ytterst skeptiske til og helst ta mest mulig avstand fra. Kanskje til og med varsle politiet om. Og dette bør være svar nok på særdeles respektløse spørsmål som du drister deg til å stille til slutt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

servitrise&suppe skrev (12 minutter siden):

Jeg vil gjerne vite hvor mange politiet klarer å identifisere. Så opplys meg gjerne om det. Har du eller andre her noensinne hørt rykter om barn i omgangskretsen som har vært utsatt for nettovergrep av seksuell karakter, så vil jeg tenke at dere eller ungdommen har noen i kretsen dere bør bli ytterst skeptiske til og helst ta mest mulig avstand fra. Kanskje til og med varsle politiet om. Og dette bør være svar nok på særdeles respektløse spørsmål som du drister deg til å stille til slutt. 

Stråmenn! 

Politiet identifiserer ganske mange barn, men de går selvsagt ikke ut med navn. Men de som er avbildet blir jo kontaktet, og de vet. De vet dette for resten av livet. Men det er ikke så farlig? Det gjør ingen skade?

• Liker 23
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sirisiri10
servitrise&suppe skrev (8 minutter siden):

Jeg har sett hvordan politiet jobber, og ja de klarer faktisk å identifisere enkelte. Jeg kom med eksempler på hva som kan være konsekvensen. 

I tillegg, når man eksponerer barn på some som f.eks Iselin er det langt flere som vet hvordan barna ser ut og lettere gjenkjennelig. 

Det er ikke respektløst å spørre, jeg lurer oppriktig siden du sier at barn ikke tar skade av det da de ikke vet. Da ufarliggjør du det. Det er en skummel holdning og mange pedofile tenker også slik. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sirisiri10 skrev (3 minutter siden):

Jeg har sett hvordan politiet jobber, og ja de klarer faktisk å identifisere enkelte. Jeg kom med eksempler på hva som kan være konsekvensen. 

I tillegg, når man eksponerer barn på some som f.eks Iselin er det langt flere som vet hvordan barna ser ut og lettere gjenkjennelig. 

Det er ikke respektløst å spørre, jeg lurer oppriktig siden du sier at barn ikke tar skade av det da de ikke vet. Da ufarliggjør du det. Det er en skummel holdning og mange pedofile tenker også slik. 

Det siste du nevner her er jo utrolig viktig! Overgriperne rettferdiggjør besittelse av materialet med at bildene og filmene jo alt er tatt, så da skader det vel ikke noen om jeg også bruker dem? Man kan jo skjønne at det faktisk finnes slike mennesker når man leser argumentene til @servitrise&suppe . Å benytte seg av allerede produsert materialet anses visst ikke som alvorlig av henne og hennes like. 

• Liker 25
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sirisiri10
Hallepalle2 skrev (11 minutter siden):

Det siste du nevner her er jo utrolig viktig! Overgriperne rettferdiggjør besittelse av materialet med at bildene og filmene jo alt er tatt, så da skader det vel ikke noen om jeg også bruker dem? Man kan jo skjønne at det faktisk finnes slike mennesker når man leser argumentene til @servitrise&suppe . Å benytte seg av allerede produsert materialet anses visst ikke som alvorlig av henne og hennes like. 

Ja, pedofile gjør det de kan for å ufarliggjøre det. Også fysiske overgrep. Når en grense er krysset er det enklere å krysse neste. Det var jo derfor de ville forby slike barnesex dukker. For når man ufarliggjør en ting og "normaliserer" det skal det mindre til for å skyve grensen enda lengre. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mammams skrev (11 timer siden):

«Jeg kan ikke kutte ut all sexprat heller», sier hun… Eh, jo, man trenger ikke å snakke om sex eller bruke vulgært språk i alle program man deltar på! 
Hun er den siste sexologen jeg ville gått til. 

• Liker 33
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Likte henne godt før, men nå er hun bare vulgær og ekkel. Og utseendemessig er hun ikke til å kjenne igjen. Det skjer noe med folk når de blir høy på seg selv! 

• Liker 17
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

gazza skrev (10 minutter siden):

Likte henne godt før, men nå er hun bare vulgær og ekkel. Og utseendemessig er hun ikke til å kjenne igjen. Det skjer noe med folk når de blir høy på seg selv! 

Likte henne fram til 71 grader nord. Da ble det bare pinlig og påtatt og har egentlig bare eskalert siden det.

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

gazza skrev (9 minutter siden):

Samme her, jeg har likt henne godt og syns hun var et friskt pust med sin åpenhet og sitt engasjement. Men, det har gått helt over styr! Hun responderer med å gjøre stikk motsatt av de tilbakemeldingene hun får, ser det ut til. Hun sier selv at hun har hørt at hun er litt mye og at hun burde roe seg litt ned, men da makser hun det heller ut motsatt vei. Og jo, jeg er til en viss grad enig i at andre ikke skal definere hvordan hun skal være, hvordan hun skal sminke seg osv, men noen av de tilbakemeldingene hun får tror jeg hadde vært lurt at hun tok til seg. Som sexolog burde hun da også vite at sånn vulgær sexprat, eller sexprat i det hele tatt, kan trigge mye vondt i folk. Derfor trenger hun ikke å benytte enhver mulighet i media til å snakke om det. Hun kan holde seg til podcasten sin eller til anledninger hvor det er naturlig å snakke om det. 
Syns oppførselen er særdeles umoden og det virker ikke som hun skjønner hvor grensene til folk går. 

• Liker 22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, gazza said:

I starten så var hun virkelig et friskt pust. Men så gikk det over i fullstendig gjennomtrekk. 

Hun greier ikke å sminke seg for å fremheve det vakre. Det blir så kunstig at hun, som du sier, ikke er gjenkjennelig. 

• Liker 14
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Minombre skrev (35 minutter siden):

Samme her, jeg har likt henne godt og syns hun var et friskt pust med sin åpenhet og sitt engasjement. Men, det har gått helt over styr! Hun responderer med å gjøre stikk motsatt av de tilbakemeldingene hun får, ser det ut til. Hun sier selv at hun har hørt at hun er litt mye og at hun burde roe seg litt ned, men da makser hun det heller ut motsatt vei. Og jo, jeg er til en viss grad enig i at andre ikke skal definere hvordan hun skal være, hvordan hun skal sminke seg osv, men noen av de tilbakemeldingene hun får tror jeg hadde vært lurt at hun tok til seg. Som sexolog burde hun da også vite at sånn vulgær sexprat, eller sexprat i det hele tatt, kan trigge mye vondt i folk. Derfor trenger hun ikke å benytte enhver mulighet i media til å snakke om det. Hun kan holde seg til podcasten sin eller til anledninger hvor det er naturlig å snakke om det. 
Syns oppførselen er særdeles umoden og det virker ikke som hun skjønner hvor grensene til folk går. 

Viktig det du påpeker her. Bilder av barn i koselig hjemmesituasjon, filmet på soverom, barnetegninger osv, blandet med vulgært og grovt språk, det kan vekke ubehag hos mange. Og også forverre situasjonen til overgrepsutsatte, der de voksne benytter seg av nettopp dette. Typ: «Det er viktig at jeg lærer deg opp, det er vanlig.» 

innlegget hun hadde om «runking i dusjen» er et hårreisende eksempel. Rett og slett motbydelig. Fordi det ble blandet inn mellom innlegg som inneholdt barn. Bedriften I.Guttormsen AS bør bestemme seg for hva de ønsker å formidle.. Her burde management Eccentric People AS og annonsører komme på banen med krav om endringer. 

Endret av IreneV
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til og med på SVD så måtte hun snakke om sex.Noe med "kiler i tissen" hvis jeg husker rett.Greit nok at det sikkert kilte både her og der i dansene med Catalin,men å få seg til å si noe sånt?Vulgær hele dama.

• Liker 28
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun var i god morgen Norge i dag. Temaet var onani så det var naturlig med sexprat. De annonserte en lege, sexolog og en til som jeg ikke fikk med meg. Skjønte det ville være henne som kom og satt der så stolt ved siden av en lege med 6 års utdannelse. Det hadde vært fint om de tok inn en «ordentlig» sexolog. Menmen ..

• Liker 30
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Justlooking skrev (2 timer siden):

Hun var i god morgen Norge i dag. Temaet var onani så det var naturlig med sexprat. De annonserte en lege, sexolog og en til som jeg ikke fikk med meg. Skjønte det ville være henne som kom og satt der så stolt ved siden av en lege med 6 års utdannelse. Det hadde vært fint om de tok inn en «ordentlig» sexolog. Menmen ..

Eccentric People AS jobber hardt for å bygge opp merkevaren nå. Skape tillit.  Smart å sette henne sammen med fagfolk, for å gi et inntrykk av at hun også har faglig kompetanse. Mulig det fungerer. Men da må de endre profilen hennes også på nett. Fjerne familie og barn-fokuset, og kjøre på med "sexologen", der de retter oppmerksomheten mot et voksent publikum. Privatlivet med barna må helt vekk.

Endret av IreneV
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...