Tidstrøyte Skrevet 31. januar 2023 #2921 Del Skrevet 31. januar 2023 IreneV skrev (17 minutter siden): Hvor mye hadde I.Guttormsen AS og Eccentric People AS tapt på å skjerme barna? Kunne bedriften ha kjørt kun podcast, der de snakket om voksne og deres problemer, uten å utlevere familie og barn, og fortsatt hatt samme inntjening? Jeg tenker da at instagram kun blir bilder av kvinnen og sexfluenceren Iselin Guttormsen, eventuelt bilder av sexhjelpemidler og den slags, reklame, bilder av gjester hun intervjuer osv. Helt uten familieliv. Ville det solgt like bra? Interessante spørsmål. Jeg mener å se at bilder av barn ofte får høye likertall, og at influencere ofte får spørsmål om barna. Så det genererer nok penger i kassa å eksponere barna. Men det er nå mye man kan dra inn penger på, som til og med influencere ikke gjør rett og slett fordi det er ulovlig. Jeg tror influencere rett og slett ikke skjønner / eller gidder forholde seg til regelverket på dette området. Innbiller meg at de følger annet lovverk, håper de ikke snusker med skatten feks. selv om det kunne ført til klingende mynt i sparegrisen. Jeg håper den offentlige debatten rundt eksponering av barn kan føre til at influencere blir mer kjent med lovverket ( det er lov å håpe) og at IG med flere skjønner at de må gjøre endringer. Det er jo også mulig at jeg og flere med meg som er opptatt av dette med eksponering kunne utgjort en kundegruppe for ulike influencere etterhvert, slik at inntektstap ville stabilisert seg. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rastebenk Skrevet 31. januar 2023 #2922 Del Skrevet 31. januar 2023 (endret) Klink skrev (15 minutter siden): Det krever mer jobb, men ja jeg mener at mye av den infoen kan man finne ut om man ønsker uansett. enig i at ig og andre serverer infoen på sølvfat, men syns at årsaken pedofile kan oppsøke dem er litt tynn. Det kan de dessverre gjøre uansett. Enig med deg i at Iselin Guttormsen og andre mammainfluensere serverer barna sine på sølvfat til pedofile på åpent internett. Og som Kripos sier, det er lett å redigere vekk en badebukse. https://www.instagram.com/reel/CnFSr0JqK-w/?igshid=YmMyMTA2M2Y= Endret 31. januar 2023 av Rastebenk 14 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Minombre Skrevet 31. januar 2023 #2923 Del Skrevet 31. januar 2023 Namaste1 skrev (36 minutter siden): Selvom Iselin kanskje ikke er veldig bekymret for at barna skal misbrukes av pedofile, så er det jo en tanke at jentene på ett eller annet tidspunkt blir eldre… de blir tenåringer, og de skal skape sin egen identitet. Jeg vet blant annet at når mine barn har begynt på ungdomsskole/videregående er det ett element i «bli-kjent»-prosessen å google hverandre. Jeg tenker at det at det ligger videoer på nett av private samtaler, mor som snakker om hvor hun runker, osv, osv vil by på endel kommentarer og morsomheter etterhvert og det er jo ikke gitt at jentene tåler det i alle faser av livet. Det er litt korttenkt å si at barna mine er sterke, beintøffe små damer som tåler alt dette godt, for de er foreløpig så små at de ikke har måtte ta konsekvensene av eksponeringen de utsettes for. Veldig enig! Det skjedde mye med mitt barn det siste året på barneskolen og første på ungdomsskolen med tanke på some. Hun ba meg slette alle bilder av henne på insta, og det var ikke mange og stort sett bare sett bakfra på turer o.l. Hun brydde seg ingenting om dette før, men har gitt streng beskjed om at hun ikke vil at jeg skal legge ut noe. Det respekterer jeg selvfølgelig. Så ja, selv om man som 6-10- åring kan synes det er helt greit at foreldrene legger ut bilder og film av dem, kan de fort endre mening når de blir større. Jeg hadde dødd av skam dersom noen googlet meg og fant videoer ala det Iselin legger ut, både om seg selv og ungene. Og en ting er å være sexolog og snakke om viktige temaer, men hun er jo så vulgær ellers også. Det er en så utrolig stor risiko å ta med tanke på mobbing, overgrep og omdømmet til ungene sine, skjønner ikke at det er verdt å ta. 17 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest IreneV Skrevet 31. januar 2023 #2924 Del Skrevet 31. januar 2023 Minombre skrev (1 minutt siden): Veldig enig! Det skjedde mye med mitt barn det siste året på barneskolen og første på ungdomsskolen med tanke på some. Hun ba meg slette alle bilder av henne på insta, og det var ikke mange og stort sett bare sett bakfra på turer o.l. Hun brydde seg ingenting om dette før, men har gitt streng beskjed om at hun ikke vil at jeg skal legge ut noe. Det respekterer jeg selvfølgelig. Så ja, selv om man som 6-10- åring kan synes det er helt greit at foreldrene legger ut bilder og film av dem, kan de fort endre mening når de blir større. Jeg hadde dødd av skam dersom noen googlet meg og fant videoer ala det Iselin legger ut, både om seg selv og ungene. Og en ting er å være sexolog og snakke om viktige temaer, men hun er jo så vulgær ellers også. Det er en så utrolig stor risiko å ta med tanke på mobbing, overgrep og omdømmet til ungene sine, skjønner ikke at det er verdt å ta. Jeg husker en venninne som "hatet" et bilde av seg selv, som liten, som bare var i et fotoalbum, altså ikke på nett, men i et gammeldags fotoalbum. Hun likte ikke at det ble vist fram. Så da kan man jo tenke seg hvordan ting er nå... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Felis Skrevet 31. januar 2023 #2925 Del Skrevet 31. januar 2023 Klink skrev (22 minutter siden): Skorter det på nettvettet mitt? Vel, ut ifra svarene dine i denne tråden ser det ut til at du synes din og Iselins situasjon er sammenlignbar, og det stiller ikke vettet ditt i et særlig flatterende lys... Men kommentaren min spilte egentlig på innlegget til @J.., om at det er sunt nettvett å skjerme info om ungene. Noe som tydeligvis har gått deg hus forbi, siden alle kan søke det opp. Men da lærte du noe nytt i dag. 18 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Klink Skrevet 31. januar 2023 #2926 Del Skrevet 31. januar 2023 Felis skrev (Akkurat nå): Vel, ut ifra svarene dine i denne tråden ser det ut til at du synes din og Iselins situasjon er sammenlignbar, og det stiller ikke vettet ditt i et særlig flatterende lys... Men kommentaren min spilte egentlig på innlegget til @J.., om at det er sunt nettvett å skjerme info om ungene. Noe som tydeligvis har gått deg hus forbi, siden alle kan søke det opp. Men da lærte du noe nytt i dag. Jeg har ikke noe info om mine unger på nett. Du skrev at det skorter på mitt nettvett. Hvorfor? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Minombre Skrevet 31. januar 2023 #2927 Del Skrevet 31. januar 2023 Felis skrev (1 time siden): Men så kommer det litt an på motivasjonen for å finne barna, da. De færreste gidder vel å oppsøke dine barn, selv om det skorter litt på nettvettet ditt? Men når du jevnlig blander barn og seksuelt innhold, slik som Iselin, så er man dømt til å tiltrekke seg kryp fra de mørke sidene av nettet. En ting er om pedofile "runker seg gule og blå", for å bruke Iselins elegante vending, til videoer av ungene hennes. Men slike mennesker blir noen ganger betatt, eller forelsket, i barn på nettet. Da er det jævlig dumt å ha delt en haug med informasjon Det ser ut til at Iselin tror det verste som kan skje er at noen runker seg gul og blå. Eller i verste fall kontakter ungene på nett. Men det har faktisk skjedd, mer enn en gang, at pedofile forgriper seg fysisk på barn. Mellom en og to prosent av befolkningen er pedofile. Dette er ikke bare stusselige fyrer som sitter nedi kjelleren sin. Det kan like gjerne være lærere, barnehageansatte, trenere, taxisjåfører eller han hyggelige i kassa på Rema. Folk som allerede har et tillitsforhold til barna til Iselin og dermed ikke umiddelbart får alarmklokkene til å kime. Tenker hun ikke over at disse menneskene fint kan trigges av en video hvor ungene diskuterer vulva og vagina? Jeg tenker også at når folk vet så mye om ungene, kan folk med uærlige hensikter lett få til en god samtale og vinne tilliten deres ved å vise at de er engasjerte i dem. Jeg syns i hvert fall det er enklere å starte en samtale med noen jeg vet litt om fra før kontra en helt ukjent. 6 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest IreneV Skrevet 31. januar 2023 #2928 Del Skrevet 31. januar 2023 Klink skrev (9 minutter siden): Jeg har ikke noe info om mine unger på nett. Du skrev at det skorter på mitt nettvett. Hvorfor? Troll. Unngå å mate. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Felis Skrevet 31. januar 2023 #2929 Del Skrevet 31. januar 2023 Klink skrev (7 minutter siden): Jeg har ikke noe info om mine unger på nett. Du skrev at det skorter på mitt nettvett. Hvorfor? Tada, der fant jeg det... Klink skrev (3 timer siden): Man kan fint finne ut det om mine barn også. Søk opp navnet mitt og man får opp adressa mi og hvem som bor i huset. Tada så finner du alt du vil. Men hvis det eneste du har delt på nett er navn og adresse, hvorfor driver du og sammenligner deg med Iselin? Føler du at dine barn er i samme kategori som barn som blir massivt eksponert i en kanal hvor det også prates om sex, kropp, runking og dildoer? Eller følte du bare for å dele erfaringen din på en tilfeldig tråd på Kvinneguiden til en haug av ukjente mennesker? Noen ganger lurer jeg på om du i det hele tatt leser hva som skrives her inne... 27 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rastebenk Skrevet 31. januar 2023 #2930 Del Skrevet 31. januar 2023 (endret) Klink skrev (45 minutter siden): Skorter det på nettvettet mitt? og dersom det allerede er folk som er i kontakt med mindreårige så ærlig talt da kan det skje uavhengig av hva som er delt på nett. Så du mener av hele ditt hjerte at det ikke er større sjanse for at det skjer noe dritt med et offentlig bloggerbarn som har fått brettet ut livet sitt på åpent internett i åtte år, og dattera til kollegaen din som det postes årlig bursdagsbilde av på en privat facebookonto med 300 venner? Du tror helt ærlig at sjansen er 100 % lik for disse to barna når det gjelder f eks elektronisk identitetstyveri og pedofilt misbruk på darkweb? Hva er din faglige bakgrunn og dine meritter, som tilsier at du vet bedre enn juristene, spesialrådgiverne og etterforskerne i f eks Datatilsynet, Kripos og Unicef? Endret 31. januar 2023 av Rastebenk 29 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Klink Skrevet 31. januar 2023 #2931 Del Skrevet 31. januar 2023 Rastebenk skrev (29 minutter siden): Så du mener av hele ditt hjerte at det ikke er større sjanse for at det skjer noe dritt med et offentlig bloggerbarn som har fått brettet ut livet sitt på åpent internett i åtte år, og dattera til kollegaen din som det postes årlig bursdagsbilde av på en privat facebookonto med 300 venner? Du tror helt ærlig at sjansen er 100 % lik for disse to barna når det gjelder f eks elektronisk identitetstyveri og pedofilt misbruk på darkweb? Hva er din faglige bakgrunn og dine meritter, som tilsier at du vet bedre enn juristene, spesialrådgiverne og etterforskerne i f eks Datatilsynet, Kripos og Unicef? Det har jeg ikke skrevet eller ment. Jeg mener at sjansen er der for alle barn , sikkert noe større for influensere sine barn om de blir eksponert. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rastebenk Skrevet 31. januar 2023 #2932 Del Skrevet 31. januar 2023 (endret) Klink skrev (4 minutter siden): Det har jeg ikke skrevet eller ment. Jeg mener at sjansen er der for alle barn , sikkert noe større for influensere sine barn om de blir eksponert. "Sikkert noe større" 😂 Endret 31. januar 2023 av Rastebenk 22 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest IreneV Skrevet 31. januar 2023 #2933 Del Skrevet 31. januar 2023 Her er en artikkel som viser galskapen. Eksempelet det vises til kan sidestilles med I.Guttormsen AS, en liten jente som holder en tampong ble sett av 17 millioner på Tik Tok... https://www.rollingstone.com/culture/culture-news/tiktok-wren-eleanor-moms-controversy-1385182/ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Silva Pluvialis Skrevet 31. januar 2023 #2934 Del Skrevet 31. januar 2023 Nana skrev (På 13.1.2023 den 9.51): Dette er helt horribelt, og det er mor som har ansvaret som omsorgsperson. Er ikke managementet Sebastian og co? I såfall ville jeg hatt null forventninger til at de skulle sette foten ned. Annonsør derimot, gitt at de må godkjenne på forhånd, har absolutt et ansvar. (Managementet også, selvfølgelig, men jeg har ikke mye håp hvis det er dem jeg tror - de utleverer det samme selv). Det aller, aller verste/mest kritiske med dette… vet ikke om jeg tør å skrive det. Men som foreldre så bør man være klar over at det finnes enkelte voksne som har andre grenser enn normalt i samfunnet og kommer til å laste ned det de oppfatter som «seksualisert» prat fra barn. Dette er dessverre ikke synsing - det er «bare» å se på chattelogger ifbm darkroom-sakene. Og til dere som evt syns jeg drar det for langt nå - jeg skulle virkelig, virkelig ønske at det stemte. Nok om det, blir fysisk dårlig. Bortsett fra dette, så er det en mildt sagt uting å (mis)bruke barn i reklame, kunne sagt mye om det, og enda mer om at de reklamerer for intimsåpe. Har ikke brevkurset i sexologi noen kapittel om etikk og moral? Evt veiledning der man lærer om hvor grensene går? For det at hun kaller seg sexolog og holder på sånn, gjør det bare enda verre. Litt bort fra selve temaet, men sexolog handler ikke om «tissen», «klitten» (et ord hun heldigvis ikke brukt nå, men hun har tidligere kastet en gummimodell av klitoris til et og barna og forklart hva det var. Sexolog er blant annet å hjelpe med seksuelle problemer, orientering om og bestilling av seksuelle hjelpemidler som kan dekkes av NAV etter eller på grunn av sykdom, hvordan opprettholde et sexliv til tross for sykdom og hvordan finne tilbake til hverandre etter tørke, brudd, utroskap - blant noe. Basert på hennes fremtoning ville jeg aldri aldri gått til henne med en slik problemstilling. På toppen av alt er hun så ukritisk og mangler så til de grader konsekvenstenkning at hun bruker BARNA i reklame om intimsåpe. Noe barn ikke skal bruke eller ha noe med å gjøre uansett. Jeg trodde ikke jeg hadde ord, men jeg hadde plutselig mange. Veldig glad for at Mats Hansen la ut dette, ellers hadde verken jeg og mange andre fått med oss hvor ille det er. De barna burde beskyttes - håper far kommer på banen her. Dette er å regne som et seksuelt overgrep. De har forledet barn til å utvise seksuelt krenkende atferd, jf § 305 annet ledd. 12 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest IreneV Skrevet 31. januar 2023 #2935 Del Skrevet 31. januar 2023 (endret) Tvillingsjel skrev (7 minutter siden): Dette er å regne som et seksuelt overgrep. De har forledet barn til å utvise seksuelt krenkende atferd, jf § 305 annet ledd. Skulle ønske du har rett! At det kan felles av regelverk. Pedofile på nett har egne tegn de kommuniserer med, og leste nå at er det noe de varsler hverandre om, så er det nettopp denne type ting. Barn som spiser banan, som bader, som leker med ting som bare minner om et kjønnsorgan, så anatomiske modeller og intim prat om underlivsvask er gull verdt for dem! En såkalt mamma-influencer hadde filmet sin lille datter som holdt en tampong, og det ble en av de mest populære søkene. Endret 31. januar 2023 av IreneV Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
J.. Skrevet 31. januar 2023 #2936 Del Skrevet 31. januar 2023 (endret) IreneV skrev (33 minutter siden): ..og leste nå at er det noe de varsler hverandre om, så er det nettopp denne type ting. Barn som spiser banan, som bader.. For de som har litt tungt for å forstå det,kanskje spesifikt barn på tiktok,kan jo google (og falle ned i kaninhullet..) om Wren og den idiotiske mora hennes på tiktok. Endret 31. januar 2023 av J.. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest IreneV Skrevet 31. januar 2023 #2937 Del Skrevet 31. januar 2023 J.. skrev (2 minutter siden): For de som har likt tungt for å forstå det,kanskje spesifikt barn på tiktok,kan jo google (og falle ned i kaninhullet..) om Wren og den idiotiske mora hennes på tiktok. Jeg har nok med I. Guttormsen AS pr nå.., men ser paralleller, og skjønner ikke hvorfor de ikke skjermer barna, spesielt på en konto med seksuell tematikk. Men de vil ikke skjønne det, for det skaper klikk og penger, så man kan bare håpe det rammes av et regelverk. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mammams Skrevet 31. januar 2023 #2938 Del Skrevet 31. januar 2023 Har vært fraværende et par dager og må spørre utifra det jeg leser: har IG sagt at hun ikke bryr seg om pedofile runker seg gule og blå til kontent på konto, dvs. bla. videoer/ bilder av barna?!? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
FruJohansen Skrevet 31. januar 2023 #2939 Del Skrevet 31. januar 2023 Jeg sendte en mail til hovedsponsor av G-punktet for litt siden, og spurte om de sto inne for Iselin sitt innhold, og da i særdeleshet hennes sammenblanding av barn og seksualopplysning. Dette svarte de. 29 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest IreneV Skrevet 31. januar 2023 #2940 Del Skrevet 31. januar 2023 FruJohansen skrev (6 minutter siden): Jeg sendte en mail til hovedsponsor av G-punktet for litt siden, og spurte om de sto inne for Iselin sitt innhold, og da i særdeleshet hennes sammenblanding av barn og seksualopplysning. Dette svarte de. Som en politiker skulle sagt det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå