Gå til innhold

Iselin Guttormsen

Hege899

Anbefalte innlegg

Felis skrev (1 minutt siden):

Jeg er redd vi kan anta at Iselin ikke er det minste redd. Hun uttalte i podden sin at hvis pedofile ville runke seg gule og blå til hennes barn, så var det de pedofile som var problemet. Dessuten er det null stress for ungene hennes, for de er robuste og hun har lært dem å ferdes på nett, så de vet at de skal komme til henne. Og så nekter hun dem å ha TikTok, så da er alt bra...

De virkelig skumle menneskene der ute, i følge Iselin, er eks-fotballspillere med et kritisk syn på influencere og ca 500 000 følgere. 

Jepp. For han går etter inntektskilden hennes. Her tenkes det kun penger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

IreneV skrev (1 minutt siden):

Usikker på om "Iselin" eksisterer på den måten bedriften  vil ha oss til å tro. Det er et AS, som skal tjene penger. Jeg tror ikke de lar seg skremme av noe som helst. "Man må knuse noen egg for å lage omelett."

At ASet har ofret barna gjør det ikke noe bedre. Rart influencerbransjens bruk av barn ikke går under barnearbeid egentlig. De burde i det minste få egen lønn slik som barneskuespillerne. 

Felis skrev (1 minutt siden):

Jeg frykter vi kan anta at Iselin ikke er det minste redd. Hun uttalte i podden sin at hvis pedofile ville runke seg gule og blå til hennes barn, så var det de pedofile som var problemet. Dessuten er det null stress for ungene hennes, for de er robuste og hun har lært dem å ferdes på nett, så de vet at de skal komme til henne. Og så nekter hun dem å ha TikTok, så da er alt bra...

De virkelig skumle menneskene der ute, i følge Iselin, er eks-fotballspillere med et kritisk syn på influencere og ca 500 000 følgere. 

Sa hun dette?? Forstår hun ikke konsekvensene, samt at disse faktisk lett finner ut hvor de bor og ferdes?

• Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

*blueberry* skrev (1 minutt siden):

At ASet har ofret barna gjør det ikke noe bedre. Rart influencerbransjens bruk av barn ikke går under barnearbeid egentlig. De burde i det minste få egen lønn slik som barneskuespillerne. 

Sa hun dette?? Forstår hun ikke konsekvensene, samt at disse faktisk lett finner ut hvor de bor og ferdes?

Bedriften har regnet på dette, og tar den risikoen. Det er slik det fremstår. Iskaldt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

¤flicka¤ skrev (3 timer siden):

Er influenserkurs som faktisk hadde vært interessant: Hvordan gå fra å være et friskt pust med integritet og troverdighet til utakknemlig kjeftesmelle uten troverdighet som ikke takler konstruktiv kritikk på kortest mulig tid? Her har vi mange kandidater å bruke som eksempel føler jeg. 

ABIP? 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

*blueberry* skrev (30 minutter siden):

The irony 🙄. Fra IGs story. 

E6199706-AE97-47FE-A2F9-07DBC568DC47.jpeg

Herregud, er ikke dama riktig navla?!? Her sitter hun, en mor som tjener penger på å griseprate med barna sine i offentlige kanaler, og deler dette?? Hun serverer barna sine på sølvfat til pedofile overgripere, som worst case kan skade barna hennes fysisk og psykisk. David Eriksen, can you hear me?? 

• Liker 26
  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fotballfluen skrev (3 minutter siden):

Herregud, er ikke dama riktig navla?!? Her sitter hun, en mor som tjener penger på å griseprate med barna sine i offentlige kanaler, og deler dette?? Hun serverer barna sine på sølvfat til pedofile overgripere, som worst case kan skade barna hennes fysisk og psykisk. David Eriksen, can you hear me?? 

Åh, han hører. Han hører pengene som klinger i kassa.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Felis skrev (27 minutter siden):

Jeg frykter vi kan anta at Iselin ikke er det minste redd. Hun uttalte i podden sin at hvis pedofile ville runke seg gule og blå til hennes barn, så var det de pedofile som var problemet. Dessuten er det null stress for ungene hennes, for de er robuste og hun har lært dem å ferdes på nett, så de vet at de skal komme til henne. Og så nekter hun dem å ha TikTok, så da er alt bra...

Tenk å si noe sånt 🤮 Jeg hadde spydd bare av tanken på at pedofile runket til bilder av mine barn! Og alle vet jo at pedofile er syke og at de er selve problemet, men man trenger da ikke å mate dem heller da! 

• Liker 22
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hør på de som vet!

"Foreldre kan være så kule og «in touch» med ungdommen de bare vil, men dere vil fortsatt ikke forstå alt det barna deres utsettes for på den digitale arenaen. Astrup nevner sprittaxien, langere og pedofile, men det er virkelig bare en brøkdel."

"Det er ikke gøy, og det er ikke sunt
La barn være barn, la dem tegne når de kjeder seg og la dem få ha sosiale arenaer som tillater dem å være til stede i øyeblikket, og ikke gjør at de stresser videre. For sosiale medier er tidstyver, og de er lykketyver."

Ta det fra en oppgitt og lei ‘04er, som har fått barndommen sin frastjålet av TikTok, Instagram og Snapchat, og som ikke føler at hun har noe kontroll over egen framtid:

Innfør en aldersgrense, vær så snill!"

https://www.nrk.no/ytring/lykketyvene-1.16276941

Endret av IreneV
Lenke til kommentar
Del på andre sider

IreneV skrev (3 timer siden):

Grandiose tanker om seg selv. En overdreven oppfatning av egen betydning. Og null selvinnsikt.
Jeg vil anbefale alle med barn om å styre unna alle råd bedriften I. Guttormsen AS gir. Jeg har selv barn, og  jeg synes måten den bedriften utnytter barn på, for å fremme egen virksomhet er helt forkastelig. Det finnes mange typer overgrep. Å utsette barn for massiv eksponering på nett er et eksempel.

Hun er blitt hele norges Donald Trump!

• Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Djerv2020 skrev (1 time siden):

Hun er blitt hele norges Donald Trump!

Ja, det er definitivt visse paralleller. hun er tydeligvis ekspert på det meste, føler seg berettiget til å oppføre seg ufint, men påpeker raskt hvis andre gjør det,  har et sterkt oppmerksomhetsbehov, er arrogant, viser lite forståelse for andres synspunkter. skaper et fiendebilde av de som kritiserer, og har en "meg mot alle" mentalitet. Sjarmerende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

IreneV skrev (16 minutter siden):

Ja, det er definitivt visse paralleller. hun er tydeligvis ekspert på det meste, føler seg berettiget til å oppføre seg ufint, men påpeker raskt hvis andre gjør det,  har et sterkt oppmerksomhetsbehov, er arrogant, viser lite forståelse for andres synspunkter. skaper et fiendebilde av de som kritiserer, og har en "meg mot alle" mentalitet. Sjarmerende.

Yes. Det er skummelt mye likheter!!

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anbefaler å søke opp Barrett Pall på Instagram. Noen av videoene hans viser blant annet menn som kommenterer på unge jenter sin konto, helt ned til 9 år(!). Vi må beskytte barna våre mot dette. 

• Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oline12 skrev (9 minutter siden):

Anbefaler å søke opp Barrett Pall på Instagram. Noen av videoene hans viser blant annet menn som kommenterer på unge jenter sin konto, helt ned til 9 år(!). Vi må beskytte barna våre mot dette. 

Sitter du og ser på videoer av menn som kommenterer barn på den måten, og anbefaler andre å gjøre det? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

servitrise&suppe skrev (14 minutter siden):

Sitter du og ser på videoer av menn som kommenterer barn på den måten, og anbefaler andre å gjøre det? 

Vedkommende viser til videoer der slik oppførsel blir belyst for å vise folk hva som kan skje når man poster barn på nett.

Ingen grunn til å misforstå med vilje.

• Liker 30
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

servitrise&suppe skrev (15 minutter siden):

Er du helt blåst? 

• Liker 25
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oline12 skrev (4 minutter siden):

Er du helt blåst? 

Du skriver at folk her kan oppsøke Barret Paul på Instagram der man kan se videoer av menn som kommenterer barn helt ned i 9 års alder. Da spør jeg om du selv ser på de videoene og om du vil anbefale at andre gjør det samme.

Jeg forventet et svar og ikke et spørsmål om jeg er blåst. Du går til angrep istedenfor å svare meg, hvorfor?

Hvis du hadde svart så kunne jeg stilt flere spørsmål ut fra hva du hadde svart. Når du skriver noe på forum så må du jo regne med kommentarer og spørsmål. Hvis du ikke vll svare, så kan du bare si det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
servitrise&suppe skrev (8 minutter siden):

Du skriver at folk her kan oppsøke Barret Paul på Instagram der man kan se videoer av menn som kommenterer barn helt ned i 9 års alder. Da spør jeg om du selv ser på de videoene og om du vil anbefale at andre gjør det samme.

Jeg forventet et svar og ikke et spørsmål om jeg er blåst. Du går til angrep istedenfor å svare meg, hvorfor?

Hvis du hadde svart så kunne jeg stilt flere spørsmål ut fra hva du hadde svart. Når du skriver noe på forum så må du jo regne med kommentarer og spørsmål. Hvis du ikke vll svare, så kan du bare si det.

Dette er en tråd om Iselin Guttormsen hvor for tiden debatten handler om eksponering av barn på internett. Denne Instagramkontoen tar for seg bla hvilke type mennesker som kan se dine innlegg og hva slags kommentarer de legger igjen. Det er kjempeekkelt. Det er en OPPLYSNING om at du skal være FORSIKTIG med hva du poster, spesielt unge jenter, da du ikke vet hvilke mennesker som sitter og ser på, evt lagrer på sin telefon. 

Det du svarte på mitt innlegg har jeg rapportert. Jeg har sett hva du har postet i andre tråder og har også rapport der. Dette er siste gang jeg svarer til deg, og syns det er hårreisende hva du skriver her på forumet. Rapporter meg gjerne for brukerdebatt. 

• Liker 32
  • Nyttig 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oline12 skrev (5 minutter siden):

Dette er en tråd om Iselin Guttormsen hvor for tiden debatten handler om eksponering av barn på internett. Denne Instagramkontoen tar for seg bla hvilke type mennesker som kan se dine innlegg og hva slags kommentarer de legger igjen. Det er kjempeekkelt. Det er en OPPLYSNING om at du skal være FORSIKTIG med hva du poster, spesielt unge jenter, da du ikke vet hvilke mennesker som sitter og ser på, evt lagrer på sin telefon. 

Det du svarte på mitt innlegg har jeg rapportert. Jeg har sett hva du har postet i andre tråder og har også rapport der. Dette er siste gang jeg svarer til deg, og syns det er hårreisende hva du skriver her på forumet. Rapporter meg gjerne for brukerdebatt. 

Slutt med angrepene dine. Jeg har ikke svart annet enn seriøst i andre tråder, og har ikke brutt noen regler! Du kan ikke rapportere brukere fordi du ikke liker det de skriver.

Det var ellers fint at du utdypet mer hva Instagramkontoen gikk i. Og så rapporterer jeg deg for brukerangrep og stalking! 

Endret av servitrise&suppe
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Artig at hun utelater å nevne eksponering av barnas rom, deres private trygge sted, når hun snakker oss gjennom dagens story for å se hva hun egentlig har lagt ut i dag… 

Endret av lillehammeren
  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...