Gå til innhold

Iselin Guttormsen

Hege899

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

elskersommer skrev (5 minutter siden):

Å hun avslutter helgen med og legge ut bilde av mange barn som står på scenen på teateret

Kan ikke sammenligne barn av influencere med barn som er med i et teaterstykke. Der er skillet tydelig, mellom jobb og privatliv. De spiller en rolle. Og det er ikke lov å filme og legge ut noe for publikum.
Man kan trekke en parallell mellom "kidfluencers" og barnestjerner, der foreldre er managere, og styrer barnas karriere fra de er små, og eksponerer dem aggressivt. Men der er det også mange triste skjebner å finne... "Kidfluencers" er på jobb. hjemme. Hele tiden. Enda verre. Håper det kommer forskningsresultater snart, så man har noe mer å slå i bordet med.

Endret av IreneV
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kollontaj skrev (2 timer siden):

Ser at psyktdeg skyter vilt av IG, det var rette dagen å gjøre det. 🫣

Det er jo slik det er i det miljøet… de fleste kjenner hverandre og støtter hverandre.

Kan garantere at monica ny (og andre kidfluenser-mødre) har sendt støttende meldinger til IG i helgen. Kalt kritikken for mobbing og kritikerne for mammapolitiet…. og sånn går no dagan i influensaboblen…

• Liker 23
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fader ta, få de ungene UT av monitor på sosiale medier! De har ingenting på SoMe å gjøre, de blottlegges for hele verden. Stakkars jenter :(

• Liker 25
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har aldri likt IG, hun er så høyrøstet og i mine øyne - oppmerksomhetssøkende. 

Det finnes svært lite selvinnsikt hos henne, og virker ikke som at det er noe evne for refleksjon eller selvregulering. Syntes det er helt sprøtt at influencere som IG faktisk har tilgang til internett, for hun driter seg så veldig ut - ikke bare litt. Barna skulle blitt beskyttet for slike mennesker, og at hun ikke klarer å ta til seg noe form for kunnskap er bare hårreisende og klandreverdig. Hele Norge vet at pappaen var utro, flere ganger, hele Norge vet hvem disse barna er, hele Norge vet hvor barna bor.  Stakkars barn. Skal ikke se bort fra at disse barna er fast materiale hos overgripere og pedofile, akkurat som andre over-eksponerte barn, men den tanken har vel ikke IG, hun tenker bare hvor «sosiopatisk» MH må være.

At hun sitter å fjerndiagnoserer andre på stories, jeg har ikke ord for hvor barnslig og fordummende det er mulig å bli. Faktisk. Det er på høy tid at disse influencerne får pålagt seg en hel del "restriksjoner" og regler, det skulle bare mangle - det er et yrke og i alle yrker er det yrkesrelaterte regler, etiske retningslinjer og mye mer. Hvis de virkelig vil bli tatt seriøst, som flere av de påberoper seg, så burde de ta imot dette med åpne armer. 

Endret av kraftwerk
  • Liker 27
  • Hjerte 1
  • Nyttig 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kyllingmonk skrev (22 timer siden):

Tror ektemannen var rimelig kneblet i det forholdet. Han gjorde et kukstykke (utroskapen) og hun brukte det mot han for alt det var verdt. Hun har holdt det over hodet på han og maktbalansen mellom de var derfor skjev. Hørte han (og barna) si fra til henne ang for mye jobbing på bloggerne, men ingen fikk noe gehør.

Første gangen jeg har hørt noen forsvare noen som er utro på den måten. 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klink skrev (1 minutt siden):

Første gangen jeg har hørt noen forsvare noen som er utro på den måten. 

Du oppfattet kukstykke som et forsvar?

Det er vel ingen som forsvarer utroskap, eller synes det er greit det Iselin ble utsatt for. Sannheten er at hele Iselins karriere er bygget på eksmannens utroskap. Hun har pratet om dette non stop siden tidenes morgen. Eksmannen måtte til og med møte på podcasten hennes og forsvare seg. Men faktum er at hvis et forhold skal kunne gå videre etter utroskap, må begge på et tidspunkt klare å legge det bak seg. Og det klarte ikke Iselin.

Maktbalansen ble fryktelig skjev fordi Iselin ikke lot det gå, men holdt det over hodet på han i årevis. I tillegg hang hun han ut på SoMe, podcast og alle tv-show hun har vist seg i. Han hadde ikke samme mulighet til å svare, da han ikke søker offentligheten. Forøvrig kom det mange stikk mot eksen som ikke hadde med utroskap å gjøre også. Jeg husker at jeg ble helt lei meg da jeg så dynamikken deres på Bloggerne. 

• Liker 35
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Felis skrev (52 minutter siden):

Det er vel ingen som forsvarer utroskap, eller synes det er greit det Iselin ble utsatt for. Sannheten er at hele Iselins karriere er bygget på eksmannens utroskap. Hun har pratet om dette non stop siden tidenes morgen. Eksmannen måtte til og med møte på podcasten hennes og forsvare seg. Men faktum er at hvis et forhold skal kunne gå videre etter utroskap, må begge på et tidspunkt klare å legge det bak seg. Og det klarte ikke Iselin.

Maktbalansen ble fryktelig skjev fordi Iselin ikke lot det gå, men holdt det over hodet på han i årevis. I tillegg hang hun han ut på SoMe, podcast og alle tv-show hun har vist seg i. Han hadde ikke samme mulighet til å svare, da han ikke søker offentligheten. Forøvrig kom det mange stikk mot eksen som ikke hadde med utroskap å gjøre også. Jeg husker at jeg ble helt lei meg da jeg så dynamikken deres på Bloggerne. 

Utroskap kan være sammensatt. Forhold er aldri lett.  Noen lever i forhold der de føler seg tilsidesatt, nedbrutte og ulykkelige, og hvis de prøver å ta det opp, så avvises det kontant.  Jeg vil ikke forsvare utroskap, men det er ikke noe man skal legge ut offentlig på den måten IG gjorde.  Det er spesielt viktig for to som har barn sammen å komme videre, med egenverdi og selvfølelsen i behold, bevare begges verdighet. 

Endret av IreneV
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så det Mads Hansen gjorde hadde altså null effekt bortsett fra sint Iselin og at han fikk delt den med fler. 

• Liker 7
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Felis skrev (1 time siden):

Bra skrevet!

Ser et tydelig mønster hos Iselin. Hun takler ikke motgang og kritikk. Først fikk eksmannen gjennomgå offentlig, og nå barna. Om igjen og om igjen deler hun de mest private ting.

Nå er hun bitter og sur på MH, og bruker barna sine aktivt til å fronte den "kampen". Hun pusher ut stories av mindreårige uten samtykkekompetanse.

Helt vanvittig!

• Liker 30
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Felis skrev (1 time siden):

De var aldri gift så de er heller ikke skilt.

Det var et samlivsbrudd,ikke en skilsmisse.

Og fyren var utro gjentatte ganger,over flere år,med flere damer.

Hvor er hans rolle i å beskytte barna fra egen drittoppførsel da?

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

J.. skrev (1 time siden):

De var aldri gift så de er heller ikke skilt.

Det var et samlivsbrudd,ikke en skilsmisse.

Og fyren var utro gjentatte ganger,over flere år,med flere damer.

Hvor er hans rolle i å beskytte barna fra egen drittoppførsel da?

Utroskap er et alvorlig tillitsbrudd. Og for mange kan ikke denne tilliten gjenskapes, og forholdet må avsluttes. Det er forferdelig for barna involvert. Helt jævlig. Og du har rett i at det må han leve med på samvittigheten. Men jeg kjenner ikke hans historie, og kan ikke sitte å dømme uten å vite noe som helst. Men jeg vet at det å legge ut slikt på en blogg for å få oppmerksomhet, sympati og klikk, det er ikke bra. Det er også et tillitsbrudd. IG kan ha gjort det i vanvare, i desperasjon, nedbrutt av sorg og fortvilelse. Man kan spekulere vilt om dem begge. Men det jeg ser, er at IG fortsetter å utlevere seg selv, eksen og barna. Det er pågående. Og det er uverdig.

Samlivsbrudd og skilsmisse blir det samme i mine øyne. Like traumatisk for barna begge deler.

Og jeg må legge til at det er barna jeg tenker mest på her. Det er flaut når voksne mennesker rakker ned på hverandre i full offentlighet, men det er når det er barn involvert at galskapen må stoppes. Barna må beskyttes.

Endret av IreneV
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Kattedama

Ja, det var jo overraskende at M.H sine handlinger ikke endret holdningene til IG :ironi:

Endret av Lill :)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lill :) skrev (31 minutter siden):

Ja, det var jo overraskende at M.H sine handlinger ikke endret holdningene til IG :ironi:

Man kunne jo i det minste håpe. Nå håper jeg imidlertid MH og frujohansen fortsetter kampen. Og forhåpentligvis andre i bransjen. 

• Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lill :) skrev (32 minutter siden):

Holdninger endres ikke ovrer natten, men andre har fått med seg hva Guttormsen holder på med, som igjen kan føre til at hun blir påvirket og etterhvert tar innover seg at hun utsetter egne barn for fare på nettet. 
Andre foreldre kan ha blitt påvirket av videoen sånn at de tenker seg om før de tar en Guttormsen. 

• Liker 15
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Administrator har fjernet innlegg de mener inneholder personangrep. Jeg prøver som regel å skrive så generelt jeg kan, men det er lett å å la følelsene ta overhånd, og kritikken kan bli for personlig. 
Jeg håper flere influencere leser seg opp på forskningen som nå kommer mer og mer på plass. De er bare mennesker. Og det å blande privatlivet sitt inn i kommersiell virksomhet, leve sitt liv offentlig, uten klare grenser, der gleder, sorger, skam, kriser og psykiske lidelser blir gjenstand for oppmerksomhet som skaper klikk og inntekt, det er veldig, veldig skadelig.
Det kan skape en avhengighet som sender influenseren inn i en destruktiv spiral.
"Kidfluencers" er enda mer sårbare. I en tid hvor selvfølelse og identitet bygges opp, så lever de i en virkelighet der deres private sfære  kringkastes for tusenvis av mennesker. Mennesker som gjør seg opp meninger om dem, som igjen reflekteres. Alle skjønner at dette ikke er bra.Det må bli forbudt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kattedama
Djerv2020 skrev (1 time siden):

Man kunne jo i det minste håpe. Nå håper jeg imidlertid MH og frujohansen fortsetter kampen. Og forhåpentligvis andre i bransjen. 

Fru Johansen er en ryddig og reflektert person, så tenker at hun er en viktig stemme. M.H er ikke. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...