Gå til innhold

Iselin Guttormsen

Fremhevede innlegg

Skrevet
Harnoejegvilsi skrev (2 timer siden):

Jeg må bare poengtere hvor jeg står når det kommer til overgrep- Det snakkes alt for lite om. Og straffene er ofte alt for lave. Med det sagt- Det er en farlig uthenging hun holder på med, foran «hele» Norge. Hun må virkelig passe seg, slik at hun ikke forårsaker en tragedie, for et annet menneske. 
Vi har et rettsvesen. Vi har politi. Vi har senter for der som er utsatt for overgrep. Det Iselin gjør, er å skape en offentlig mobb. Og de fleste av oss, vet at tastaturkrigerne er nådeløse. Jeg reagerer kjempesterkt på det hun holder på med nå. 
Hva er det med disse menneskene som utnevner seg til både dommere og bødler? 

Veldig enig med deg. Jeg er helt sjokkert over at hun legger ut om dette. Det er overhodet ikke hennes jobb. Mannen er IKKE dømt.

Kjenner jeg blir kraftig provosert. Hun snakker også som at det er helt sikkert at dette har skjedd. Hun sier "når overgrepet skjedde", flere ganger. 

Hun poengterer også at saken er henlagt på "bevisets stilling".  Jeg kjenner til en som ble falskt anmeldt for overgrep. Politiet henla saken på "bevisets stilling. Mannen ble veldig fortvilet over dette, og ville ha det henlagt som "intet straffbart forhold".

Politiet svarte at selv om de trodde på mannen, så måtte de i slike saker, pga. paragraf et eller annet, nå henlegge på denne koden uansett når man ikke har håndfaste bevis, noe man sjelden har i slike saker. Politiet var tydelige på at en slik formulering på henleggelsen IKKE betydde at man var mindre frikjent. (Jeg vet at anmeldelsen faktisk var falsk fordi vedkommende som anmeldte har innrømmet det i ettertid).

Dette burde alle kjenne til, og spesialt Iselin som gjør et poeng av at politiet brukte koden bevisets stilling... Jeg sier ikke at personen hun snakker om har anmeldt falskt, det er ikke det poenget mitt er. Men dette vet hun ikke, og hun burde ALDRI legge ut om dette i sosiale medier. Det er livsfarlig. 

• Liker 14
  • Nyttig 6
Videoannonse
Annonse
Skrevet
Amanda28 skrev (1 minutt siden):

Man kan veldig fint stå opp for overgrepsofre på et generelt grunnlag. Man trenger ikke å "henge ut" en mann som ikke er dømt for "hele Norge" for å gjøre det. 

Delvis enig i det. Skummel måte. Men på den andre siden syns jeg alltid mer synd i overgrepsoffer enn utøver .Så jeg  blir nok dessverre litt  for personlig engasjert , til å ha en objektiv mening om dette . 

• Liker 1
Skrevet
punkyB skrev (10 timer siden):

Synes ikke dette er riktig måte å fremme denne saken på (å henge ut konkrete personer) - det må gå gjennom rettsvesenet .

Så bør jo samfunnet ellers bli mer bevisst - legge merke til hva som skjer rundt seg. Hvis det er noe i dette må jo mennesker rundt vedkommende ha lagt merke til det - de må gi beskjed om at det ikke er ok og prøve å beskytte de som evnt. blir utsatt for det 

Ref. saken med MBH så virker det jo som det er akseptert at man kan begå seksuelle handlinger som kan være overgrep uten at noen reagerer 

Det vil alltid være folk i begge leirer . Både på overgriper og offers side . Dette må vi tåle . Det er derfor vi har rettsvesen . Men det er også mange saker som blir henlagt på bevisets stilling . Det at det ikke kan bevises , betyr  ikke alltid at det ikke er sant . 

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet
NiceOrNothing skrev (8 minutter siden):

Det vil alltid være folk i begge leirer . Både på overgriper og offers side . Dette må vi tåle . Det er derfor vi har rettsvesen . Men det er også mange saker som blir henlagt på bevisets stilling . Det at det ikke kan bevises , betyr  ikke alltid at det ikke er sant . 

Det er riktig at selv om det ikke kan bevises / at vedkommende ikke blir dømt at det ikke har skjedd noe - men offentlig gapestokk i SM er ikke bra selv om det sanns. er litt "ugler i mosen" her 

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet
NiceOrNothing skrev (10 minutter siden):

Delvis enig i det. Skummel måte. Men på den andre siden syns jeg alltid mer synd i overgrepsoffer enn utøver .Så jeg  blir nok dessverre litt  for personlig engasjert , til å ha en objektiv mening om dette . 

Det er selvfølgelig mer synd i offer enn utøver, men det er viktig å huske på at en ikke er utøver for man er dømt. 

Det vil alltid være mennesker som burde blitt dømt i slike saker, men som dessverre går fri.  Men det er også det motsatte, folk som blir uskyldig anmeldt. Det er så viktig å huske på. Derfor MÅ man være forsiktig med å antyde og som Iselin gjør- slå fast... noe som helst. Det er politiet sin oppgave. 

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet
punkyB skrev (2 minutter siden):

Det er riktig at selv om det ikke kan bevises / at vedkommende ikke blir dømt at det ikke har skjedd noe - men offentlig gapestokk i SM er ikke bra selv om det sanns. er litt "ugler i mosen" her 

Halveis enig i det. Men på den andre siden har jeg sett litt for mange ganger saker har eksplodert pga noen tør gå i front , å sette fokus . Eksempelvis MBH . 

• Liker 2
Skrevet
NiceOrNothing skrev (2 minutter siden):

Halveis enig i det. Men på den andre siden har jeg sett litt for mange ganger saker har eksplodert pga noen tør gå i front , å sette fokus . Eksempelvis MBH . 

Der var det jo politiet som først rykket ut på bakgrunn av en telefon om voldshendelse i en leilighet. Og så fant de ut at her var det noe å gå videre med. 

Nå legges det ut om en sak der politiet har vært involvert og konkludert. Det er ikke det samme.

• Liker 4
  • Nyttig 2
Skrevet
Amanda28 skrev (23 minutter siden):

Der var det jo politiet som først rykket ut på bakgrunn av en telefon om voldshendelse i en leilighet. Og så fant de ut at her var det noe å gå videre med. 

Nå legges det ut om en sak der politiet har vært involvert og konkludert. Det er ikke det samme.

Tiden får vise hva som skjer i denne saken . 

• Liker 1
Skrevet
Istapp skrev (På 24.10.2025 den 8.37):

Dette kvinnemennesket har aldri forstått forskjellen på personlig og privat. Norges mest vulgære person, som får for mye oppmerksomhet. 

All oppmerksomhet er ikke god oppmerksomhet, men det har ikke hun skjønt. 

Er hun utdannet sexolog? Jeg antar det ikke er en beskyttet tittel....

Jeg hadde blitt "skremt" av å gå til en sexolog som er så vulgær og ekkel grisete. Rompehull, fise ring, kuk,fitte og anal skjertler språk.  Asj!!! 🤢

• Liker 15
  • Nyttig 3
Skrevet
Harnoejegvilsi skrev (9 timer siden):

Jeg må bare poengtere hvor jeg står når det kommer til overgrep- Det snakkes alt for lite om. Og straffene er ofte alt for lave. Med det sagt- Det er en farlig uthenging hun holder på med, foran «hele» Norge. Hun må virkelig passe seg, slik at hun ikke forårsaker en tragedie, for et annet menneske. 
Vi har et rettsvesen. Vi har politi. Vi har senter for der som er utsatt for overgrep. Det Iselin gjør, er å skape en offentlig mobb. Og de fleste av oss, vet at tastaturkrigerne er nådeløse. Jeg reagerer kjempesterkt på det hun holder på med nå. 
Hva er det med disse menneskene som utnevner seg til både dommere og bødler? 

Javel, og hva gjør politi og rettsvesen med saken? Ingenting. Alt for mange slipper unna med overgrep. Viktig at man snakker HØYT om faenskapet slik at flere kan beskyttes.

• Nyttig 1
Skrevet
Amanda28 skrev (5 timer siden):

Det var takket være Nora Haukland, blant annet, at politiet kom på sporet av overgrep. 

Skrevet
Purple Basil skrev (3 timer siden):

Javel, og hva gjør politi og rettsvesen med saken? Ingenting. Alt for mange slipper unna med overgrep. Viktig at man snakker HØYT om faenskapet slik at flere kan beskyttes.

Men da må det foreligge en sannhet om at det faktisk HAR skjedd, og gjerne etterfulgt av en dom. Det forundrer meg hvordan mange influencere tar saken i egne hender, og nærmest gjør som de vil. 
Jeg vet om en som feilaktig ble beskyldt for grove overgrep, uten at det var sant, fordi «offeret» kom med sannheten om at det var løgn, etter at vedkommende valgte ta sitt liv. 
For meg er IG et usmakelig menneske, som har liten, eller ingen terskel for å snakke høyt på vegne av seg selv, og nå andre. Ref hvordan hun hang ut sin egen ex, og ikke minst Hvordan hun eksponerer egne barn. 

• Liker 9
  • Nyttig 2
Skrevet
M.H85 skrev (8 timer siden):

Er hun utdannet sexolog? Jeg antar det ikke er en beskyttet tittel....

Jeg hadde blitt "skremt" av å gå til en sexolog som er så vulgær og ekkel grisete. Rompehull, fise ring, kuk,fitte og anal skjertler språk.  Asj!!! 🤢

Hun har en slags utdanning, tror muligens hun var med på bloggerne når hun tok utdanningen. Nei, det er ikke en beskyttet tittel og jeg har tenkt samme tanken som deg. Det virker som at hun tror at å være sexolog handler om å være mest mulig grov i kjeften.

• Liker 7
Skrevet
Purple Basil skrev (4 timer siden):

Politiet gjør ikke "ingenting" nei. Men slike saker kan være vanskelige å bevise, og motbevise. Snakk gjerne HØYT om overgrep, men ikke høyt om overgrep påstått av andre hvor det ikke foreligger en dom. Forstår du virkelig ikke forskjellen?

Hva hvis du en dag blir anmeldt for overgrep? 

• Liker 10
  • Nyttig 1
Skrevet

Tråden er ryddet for spekulasjoner.

Sol, admin.

• Liker 1
Skrevet

Syns det er ganske ufint det hun gjør nå. Folk antar den og den og gjetter ut og slenger ut påstander om flere.... Lite hyggelig for de som faktisk er uskyldige i dette her! Bør jo ikke henge ut folk på denne måten. Nei jeg har IKKE noe til overs for overgripere. Men det er da absolutt ikke hennes jobb å dømme og få vedkommende utestengt fra alle jobber fremover samt dømt. 

• Liker 5
Skrevet

Nå har hun fjernet videoen på IG 

Skrevet
Spiralhefte01 skrev (37 minutter siden):

Nå har hun fjernet videoen på IG 

Har hun? Alt ligger ute på snap. Også meldinger fra folk som skriver at når noen anmelder så MÅ det være noe i det, for ingen anmelder frivillig hvis ikke. Dette er en skummel tankegang.  

Her er ett par eksempler på at slikt forekommer: 

Tre menn ble anklaget for gruppevoldtekt: Frifunnet av sexvideo

Psykologspesialist: Falsk anmeldelse førte til selvmord – NRK Norge – Oversikt over nyheter fra ulike deler av landet

«Eirik» ble anklaget for en voldtekt han ikke hadde begått  – Dokumentar

BBC-dokumentar sjokkerer: Falske voldtektsanklager knuser liv - MannsForum

Bare for å poengtere: Det er også skummelt å sette for mye fokus på falske anmeldelser. Men når hun snakker som at dette HAR skjedd, og de som anmelder ALLTID snakker sant, så må man faktisk sette litt fokus på den siden også. Hun er ikke politi eller dommer. 

De som har opplevd overgrep skal selvfølgelig tørre å anmelde og de skal tas på alvor. Men hun bør overhode ikke legge ut noe om en sak, der alle skjønner hvem det er snakk om, en sak som har vært til etterforsking og som hun ikke er involvert i selv. Det er så forbaska skummelt det hun driver med og måten hun gjør det på. 

• Liker 7
  • Nyttig 1
Skrevet
Amanda28 skrev (27 minutter siden):

Har hun? Alt ligger ute på snap. Også meldinger fra folk som skriver at når noen anmelder så MÅ det være noe i det, for ingen anmelder frivillig hvis ikke. Dette er en skummel tankegang.  

Her er ett par eksempler på at slikt forekommer: 

Tre menn ble anklaget for gruppevoldtekt: Frifunnet av sexvideo

Psykologspesialist: Falsk anmeldelse førte til selvmord – NRK Norge – Oversikt over nyheter fra ulike deler av landet

«Eirik» ble anklaget for en voldtekt han ikke hadde begått  – Dokumentar

BBC-dokumentar sjokkerer: Falske voldtektsanklager knuser liv - MannsForum

Bare for å poengtere: Det er også skummelt å sette for mye fokus på falske anmeldelser. Men når hun snakker som at dette HAR skjedd, og de som anmelder ALLTID snakker sant, så må man faktisk sette litt fokus på den siden også. Hun er ikke politi eller dommer. 

De som har opplevd overgrep skal selvfølgelig tørre å anmelde og de skal tas på alvor. Men hun bør overhode ikke legge ut noe om en sak, der alle skjønner hvem det er snakk om, en sak som har vært til etterforsking og som hun ikke er involvert i selv. Det er så forbaska skummelt det hun driver med og måten hun gjør det på. 

Altså, selv om hun har fjernet det fra IG, så er jo skaden skjedd uansett. Det har spredt seg som ild i tørt gress. Jeg ble bare nysgjerrig på hvorfor hun fjernet videoen gitt at hun var så på og sikker i sin sak.. 

• Liker 4
  • Nyttig 1
Skrevet
Janmar skrev (1 time siden):

Syns det er ganske ufint det hun gjør nå. Folk antar den og den og gjetter ut og slenger ut påstander om flere.... Lite hyggelig for de som faktisk er uskyldige i dette her! Bør jo ikke henge ut folk på denne måten. Nei jeg har IKKE noe til overs for overgripere. Men det er da absolutt ikke hennes jobb å dømme og få vedkommende utestengt fra alle jobber fremover samt dømt. 

Hun kan bli anmeldt for injurier for dette. Det hun sier hun vet burde hun videreformidlet til politiet og la dem ta seg av resten. 

• Liker 3
  • Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...