AnonymBruker Skrevet 23. november 2018 #61 Skrevet 23. november 2018 Det største ammepresset føler jeg at jeg får fra pappaen, og at han ser på meg som mer eller mindre mislykket om jeg ikke får det til, eller gidder. Har sagt det til han at jeg angrer på at jeg i det hele tatt begynte, alt ved det er et slit og det er en kamp å få barnet til å ta brystet hver gang og jeg begynner å få senebetennelse i hånda og sinnsyke smerter i ryggen pga dårlig ammestilling, men eneste måten å få baby til å ta brystet. Jeg hadde hatt en helt annen barseltid hvis baby tok flaske.. Så jeg føler med deg ts, det er ikke bare fra helsevesenet ammepresset kommer ifra, det kommer fra alle kanter.. Jeg vet ikke hvordan stå imot, eller få folk til å forstå hvor slitsomt det er for enkelte, det er mange forskjellige grunner til at det er utmattende for noen. Anonymkode: 16645...1d5
AnonymBruker Skrevet 23. november 2018 #62 Skrevet 23. november 2018 Ta deg en tur på helsestasjonen og vei babyen før og etter du ammer. Da ser du hvor mye han får i seg. Jeg delammet i starten pga lav melkeproduksjon, men dette gikk seg til før det var gått 6 uker. NAN funket helt fint da og pappaen syntes det var ekstra stas å gi babyen mat 😍 Så ikke hør på "folk", finne din egen vei. Litt amming er supert og bedre enn ingenting! Anonymkode: 84d0b...d7a
AnonymBruker Skrevet 23. november 2018 #63 Skrevet 23. november 2018 På 2.11.2018 den 22.14, AnonymBruker skrev: Jeg gikk igjennom et helvete for å få ammet barnet mitt og endte opp med å kun kunne amme på et bryst fordi jeg fikk en gule stafylikokker i sårene og satt og pumpet blod. Barnet ble fullammet i 6 mnd og ammet i et år, på et bryst. Jeg gav ikke opp pga litt motstand. Men for all del, jeg er sikkert uvitende 😊 Anonymkode: 74cdb...bad Men særlig mye empati fikk du ikke med på veien?? —- Kjære TS. Amming er fantastisk, når man får det til. De aller aller fleste opplever problemer med ammingen, noen mer enn andre. Noen kan delamme. Noen kan eller bør ikke amme i det hele tatt. Det viktigste, det aller aller viktigste for baby, er å ha en mor som er tilstede, som har det bra, som er MOR. Når ammingen går ut over det, er det viktig å se på alternativene. Det er ikke et nederlag å gi mme, hverken på hel- eller deltid, og kjære deg, du har virkelig prøvd! Det er ikke et nederlag - men det er lov til å føle at det er tøft! Hilsen tidligere ammefanatiker som fullammet første gjennom blod og tårer i seks mnd, og som fortsatte ammingen til barnet var langt over året - men som nå sitter med en nyfødt som ikke kan ammes i det hele tatt. Anonymkode: 8285e...213 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå