AnonymBruker Skrevet 2. november 2018 #1 Skrevet 2. november 2018 Nettopp blitt mor og er helt i kjelleren, ammepress fra jordmødre, leger, sykepleiere, barnepleiere og hele Internett. «Morsmelk første 6 måneder = eneste rette osv». Jeg ammer og pumper, men baby får ikke nok så må bruke erstatning også. Blir så sett ned på, føler meg som søppel og ikke bra nok. Kvinner har født i millioner av år og dette skal jeg jo kunne! Er det noe jeg kan gjøre, spise, ofre - samme hva? Er det andre mødre dim meg, som ikke får til fullamming og dette er greit? Hormoner og galskap hjelper heller ikke. Føler meg som DEN kjipe moren som ikke strekker til for barnet mitt og sulter ham eller gir ham «søppelmat» i form av pulver... Anonymkode: e2cc5...9ff 3
AnonymBruker Skrevet 2. november 2018 #2 Skrevet 2. november 2018 Jeg tipper du gir opp for lett og tyr til mme alt for tidlig slik at du ikke får opp produksjonen. Hvordan vet du at babyen ikke får nok? Anonymkode: 74cdb...bad 9
AnonymBruker Skrevet 2. november 2018 #3 Skrevet 2. november 2018 Gjør deg selv en tjeneste; gå på butikken, kjøp nan med hevet hode og vær sikker på at dette er DITT valg. Ingen kan bestemme over deg og det viktigste er at du er en mor som er glad og tilstedet for barnet ditt. Anonymkode: 731a0...543 27
AnonymBruker Skrevet 2. november 2018 #5 Skrevet 2. november 2018 Kjære deg, du er en god mamma! Ikke stress med dette og for all del, ikke få dårlig samvittighet. Jeg har vært der du er. Følte meg så jævlig fordi jeg ikke klarte å amme. Jeg hadde så lite melk, uansett hva jeg gjorde. Jeg følte at kroppen min ikke fungerte som den skulle og jeg sviktet. Men, vet du hva? Det blir flotte barn på mme også. Virkelig. Det er ikke noe nederlag om man gi mme. En stor klem fra meg Anonymkode: 73720...6a4 6
AnonymBruker Skrevet 2. november 2018 #6 Skrevet 2. november 2018 Jeg fikk aldri nok melk, men delammet mine til de var ca 6mnd. Gjør deg selv og babye en tjeneste og drit i hva alle andre mener🤗 Anonymkode: 93141...8cc 11
Nerine_ Skrevet 2. november 2018 #7 Skrevet 2. november 2018 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg tipper du gir opp for lett og tyr til mme alt for tidlig slik at du ikke får opp produksjonen. Hvordan vet du at babyen ikke får nok? Anonymkode: 74cdb...bad Og jeg tipper du slenger ut slike påstander fordi du er uvitende. 21
AnonymBruker Skrevet 2. november 2018 #8 Skrevet 2. november 2018 9 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg tipper du gir opp for lett og tyr til mme alt for tidlig slik at du ikke får opp produksjonen. Hvordan vet du at babyen ikke får nok? Anonymkode: 74cdb...bad Nærmer meg tre uker etter hastesnitt, ammer så mye jeg kan og pumper. Ble målt på sykehus, gutten min gikk bare ned i vekt. Derfor vet jeg for jordmødre fortalte meg det... Gir ikke opp, ammer og pumper før mme. Produksjon går ikke opp. Fått nesespray som skal funke også. Prøver alt. Jordmødre er ikke behjelpelige, «etter en ukes tid er det langt over grensen, så da er det best å starte mme før han går for langt ned i vekt». Kjempestøtte. Anonymkode: e2cc5...9ff 2
AnonymBruker Skrevet 2. november 2018 #9 Skrevet 2. november 2018 Ikke drep deg selv med denne amminga. Mamming før amming Jeg er fullammet til 7 mnd, delammet til jeg var 2 år. Finner ingen som er sååå mye syk som meg Mannen er NAN-baby og syk i skuddåret. Amming og morsmelk er bra det altså, men ikke verdt å bli deprimert over. Synd at amming skal ødelegge gleden for så mange mødre. Jeg hadde nok melk, men hata amminga. Holdte ut til baby var 5 mnd, så ble det erstatning. Mange i barselgruppa ga MME fra første dag, og det er helt greit! Like greit som puppen faktisk! MEN, og her er det du må bestemme deg for. Enten så må du legge amminga på hylla, og kjøp MME for å unngå å bli deprimert. Slik du holder på nå stresser du nok bort melka di. Ellers må du bestemme deg for å gå all-in med amming i f.eks 2 uker for å se. Da må du veie baby jevnlig som vanlig og holde på planen i 2 uker. Hvis du skal forsøke amming: Amme ofte. La baby smokke puppen etter matinga. Da vekkes produksjonen. Pump etter amming (ulike pumpe metoder for å øke produksjon). Forsøk å legge til baby hver 2 time gjennom nettene. Produksjonen øker mest på natt. Pump også på natta. Drikk alkoholfritt øl, mye vann, og havremelk hver dag. Hvis baby ikke går nok opp i vekt etter 14 dager må det tilføres MME. Enten etter amming, eller som fullernæring. Hvis amming, pumping og flaske gjør deg stresset og deprimert så ville jeg bare valgt MME hvis rådene ikke funker. Lykke til Du er absolutt en fantasisk mamma uansett hvordan du mater barnet ditt. Anonymkode: 97999...7ee 15
AnonymBruker Skrevet 2. november 2018 #10 Skrevet 2. november 2018 16 minutter siden, AnonymBruker skrev: Nettopp blitt mor og er helt i kjelleren, ammepress fra jordmødre, leger, sykepleiere, barnepleiere og hele Internett. «Morsmelk første 6 måneder = eneste rette osv». Jeg ammer og pumper, men baby får ikke nok så må bruke erstatning også. Blir så sett ned på, føler meg som søppel og ikke bra nok. Kvinner har født i millioner av år og dette skal jeg jo kunne! Er det noe jeg kan gjøre, spise, ofre - samme hva? Er det andre mødre dim meg, som ikke får til fullamming og dette er greit? Hormoner og galskap hjelper heller ikke. Føler meg som DEN kjipe moren som ikke strekker til for barnet mitt og sulter ham eller gir ham «søppelmat» i form av pulver... Anonymkode: e2cc5...9ff Kunne ikke dy meg og kommenterer igjen. Det som omtales som «søppelmat» holdt mitt barn i live og jeg anser Nan som en reddende engel og jeg er evig takknemlig. Anonymkode: 731a0...543 18
AnonymBruker Skrevet 2. november 2018 #11 Skrevet 2. november 2018 Jeg ammer og ammer, følger alle råd fra ammehjelpen om å få opp produksjonen, men jeg har ofte lite melk og jenta mi går ikke noe særlig opp i vekt. Har måtte ty til mme en gang, 80 ml for å gi henne noe når hun skrek etter mat og fikk så dårlig samvittighet for at jeg ikke klarte gi henne nok morsmelk. Bare 6 uker ennå så håper det blir bedre som alle sier, men føler absolutt med deg, TS! Er noe dritt når man ikke klarer å mette sitt eget barn. Heldigvis sier både lege og helsesøster at det er lov å toppe opp med mme ved behov, men føler meg allikevel som en dårlig mor. Anonymkode: 7bc66...5c2
AnonymBruker Skrevet 2. november 2018 #12 Skrevet 2. november 2018 11 minutter siden, AnonymBruker skrev: Gjør deg selv en tjeneste; gå på butikken, kjøp nan med hevet hode og vær sikker på at dette er DITT valg. Ingen kan bestemme over deg og det viktigste er at du er en mor som er glad og tilstedet for barnet ditt. Anonymkode: 731a0...543 Tusen takk :) Sånn varmer og støtter ny mamma som mister hodet når kropp ikke er på lag. Anonymkode: e2cc5...9ff 2
AnonymBruker Skrevet 2. november 2018 #13 Skrevet 2. november 2018 13 minutter siden, Salvie skrev: Kanskje kutte ut smokk og amme oftere? Han har ikke smokk og jeg ammer (og pumper) Anonymkode: e2cc5...9ff 1
AnonymBruker Skrevet 2. november 2018 #14 Skrevet 2. november 2018 Det forbanna ammepresset ødelegger den første tiden for så mange. Alt handler om den ammingen, å det er på tide for folk å innse at amming ikke er noe som lar seg gjøre for alle. Erstatning er ikke søppelmat, det er faktisk helt innafor å gi, å det er ingenting som sier at det er dårligere for et barn å få mme. Kjøp det med hevet hode å gi faen i kommentarer. Anonymkode: 91e40...38e 7
AnonymBruker Skrevet 2. november 2018 #15 Skrevet 2. november 2018 13 minutter siden, AnonymBruker skrev: Kjære deg, du er en god mamma! Ikke stress med dette og for all del, ikke få dårlig samvittighet. Jeg har vært der du er. Følte meg så jævlig fordi jeg ikke klarte å amme. Jeg hadde så lite melk, uansett hva jeg gjorde. Jeg følte at kroppen min ikke fungerte som den skulle og jeg sviktet. Men, vet du hva? Det blir flotte barn på mme også. Virkelig. Det er ikke noe nederlag om man gi mme. En stor klem fra meg Anonymkode: 73720...6a4 Hormoner er ikke på lag heller så alt stikker rett i hjertet. Tusen takk og klem tilbake :) Anonymkode: e2cc5...9ff
AnonymBruker Skrevet 2. november 2018 #16 Skrevet 2. november 2018 Det beste du kan gjøre som nybakt førstegangsmamma er å stole på at du er god nok, med eller uten amming. Anonymkode: d3b44...cca 1
AnonymBruker Skrevet 2. november 2018 #17 Skrevet 2. november 2018 12 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg fikk aldri nok melk, men delammet mine til de var ca 6mnd. Gjør deg selv og babye en tjeneste og drit i hva alle andre mener🤗 Anonymkode: 93141...8cc Delammer men vet ikke om jeg holder til han er seks måneder. Skal prøve på det, takk skal du ha :) Anonymkode: e2cc5...9ff
AnonymBruker Skrevet 2. november 2018 #18 Skrevet 2. november 2018 Jeg fullammet til 3,5 måned. Hadde så sykt mye smerter men baby ville ikke ta flaske. Livet mitt ble helt fantastisk når baby endelig tok flaske og jeg kunne delamme. Gi flaske når det passer og pupp når det passer. Ikke skit deg ut med stress og dårlig samvittighet. Mamming foran amming. Hvis du vil prøve å få opp produksjonen så må du slappe av. Stress stopper produksjonen. Slapp av, ro ned og spis masse mat og drikk masse. Anonymkode: 5a6bc...4e6
AnonymBruker Skrevet 2. november 2018 #19 Skrevet 2. november 2018 Ikke slit deg ut.... skulle det stå! Anonymkode: 5a6bc...4e6
AnonymBruker Skrevet 2. november 2018 #20 Skrevet 2. november 2018 11 minutter siden, AnonymBruker skrev: Nærmer meg tre uker etter hastesnitt, ammer så mye jeg kan og pumper. Ble målt på sykehus, gutten min gikk bare ned i vekt. Derfor vet jeg for jordmødre fortalte meg det... Gir ikke opp, ammer og pumper før mme. Produksjon går ikke opp. Fått nesespray som skal funke også. Prøver alt. Jordmødre er ikke behjelpelige, «etter en ukes tid er det langt over grensen, så da er det best å starte mme før han går for langt ned i vekt». Kjempestøtte. Anonymkode: e2cc5...9ff Har du fått sjekket tungebånd hos noen som virkelig kan det? Som Dr Nordahl i Bergen eller Anette Resch i Oslo? Anonymkode: 26de4...7e2 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå