AnonymBruker Skrevet 2. november 2018 #21 Skrevet 2. november 2018 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Hei, jeg har valgt å skrive på dette forumet fordi jeg trenger å få tilbakemelding fra folk som ikke er i min gruppe. Skal prøve å skrive dette så nyansert som jeg kan. Jeg ble for noen timer siden anklaget for seksuelt overgrep. Dette kom helt bak på meg og jeg vet ikke hva jeg skal tenke. Damen er en jeg bare har kjent i noen få dager. Hun har kommet over fra Amerika for å besøke venner, hvorav noen også er mine venner. Vi har dratt på fest sammen og så endt opp i samme seng hvor vi da hadde sex. Dette har skjedd to ganger. Her vil jeg også legge til at hun hovedsakelig kom over fra Amerika for å besøke en annen mann, jeg vet ikke hva deres forhold er men antar at det er en form for åpent forhold. Kvelden dette innlegget dreier seg om var halloween. Jeg skulle holde vors, noe roomien min hadde misforstått litt. Så han hadde invitert denne damen til å holde sitt vors her også, så det ble litt dobbeltfest. Her hadde hun invitert mannen hun kom for å besøke. I løpet av kvelden dro hun meg inn på mitt rom for å ha sex, noe jeg ikke var keen på da jeg ikke forstod situasjonen mellom henne og den andre mannen som nå var i stuen min. Etter det surnet stemmningen mellom oss seg litt. Vorspiel endte da og gruppene dro da vær sin vei. Da festen ute var slutt dro jeg hjem og la meg. En time eller så senere banket det på døren og her var hun. Hun skulle hente noen ting som hadde blitt glemt etter festen og vennene hennes ventet på henne nede. Vi kysset og det endte med at vi hadde sex inne på kjøkkenet. Her er det hun sier jeg begikk overgrepet, hun forteller meg at jeg var veldig full og hun sa stop flere ganger før jeg sluttet og at sexen var noe hun ikke ville. Hun sa også at vi kranglet etter at hun kom inn for å hente tingene sine. Nå vet jeg at det kommer til å være "He said, she said" men jeg vil likevel fortelle hvordan jeg oppfattet det. Jeg vet at jeg ikke var helt dritings, jeg hadde sluttet å drikke noen timer før og hadde stoppet for å spise mat med kompiser før jeg dro hjem. Hun forteller meg at vi kranglet etter hun kom tilbake, noe som jeg ikke er sikker på stemmer, har ikke opplevd å bli black out drunk før og husker det meste etter en tur på byen. Vi kysset både før og etter vi hadde sex i tillegg til at vi satt sammen ned på sofaen og snakket inntil vi innså at vi ikke kunne la vennene hennes vente. Jeg husker det slik at hun sa stop en gang men hun sier at hun sa stop flere ganger. I dag kom hun på besøk for å snakke, før dette visste jeg ikke at hun følte jeg hadde begått et overgrep. Vi snakket da sammen om dette og dro etterpå for å kjøpe sushi sammen. Nå vet jeg ikke helt hva jeg skal tenke, hun anklaget meg for seksuelt overgrep og jeg vil ikke late som om jeg vet hvordan hun følte seg, det kan jo bare hun vite. Likevel så er jeg sjokkert over disse anklagelsene, merker jeg blir dårlig i magen av at hun hadde det slik. Har litt av en konflikt inne i meg selv, fordi jeg opplevde det virkelig ikke slik og noen av hendelsene hun sa skjedde har jeg ingen erindring om. Setter pris på deres tanker over denne situasjonen, klarer ikke helt å reflektere over dette ordentlig. Anonymkode: 18bac...b13 For meg virker det så absurd hele situasjonen at kan etter noen dagers bekjentskap har fest osv .. alt dette virker som dere begge har benyttet annen rus enn alkohol. Brukte dere noen form for narkotika vil dere begge kunne hallusinere og fantasere. Ble det benyttet narkotika ? Anonymkode: 98bcd...16a
Marie90 Skrevet 2. november 2018 #22 Skrevet 2. november 2018 Det er altså en personlig anklage, og ingen anmeldelse. Jeg antar at hun drar tilbake til USA snart? Så det er samvittigheten dette står på, ikke noe juridisk. Det at hun er involvert med en annen mann er nok en viktig faktor her. Når kvinner vrir på sannheten ang. overgrep (sier ikke at dette skjer ofte, men det skjer) er det ofte flere parter involvert. Jeg tror ikke du hadde fått dette stempelet dersom det ikke var en annen mann i bildet. Hun trenger å eliminere det som skjedde, dvs. gjøre det ufrivillig. Det er opp til deg om du vil sende en melding. Jeg hadde kanskje gjort det for avslutningens skyld. 1
AnonymBruker Skrevet 2. november 2018 #23 Skrevet 2. november 2018 Du har glemt en del. At dere kranglet har du ingen erindring om. Dere hadde sex på kjøkkenet hvor hun sa stop, og du husker det, og hun sier at hun ikke ville ha sex. Hvordan kan dere ha hatt sex om du hadde stoppet når hun sa det? Hvorfor satt dere i sofaen etterpå, og hvorfor gad vennene vente så lenge uten å komme opp for å se etter henne. Hvordan reagerte du da hun anklaget deg i kveld, og hvordan var stemningen? Dere gikk og kjøpte mat etterpå? Her er det mye uklart og uforståelig. Det eneste som er klart, og som du husker er at dere kysset, hadde sex, hun sa stop, og dere kysset igjen og satt i sofaen. Eneste jeg vet er at stop betyr stop. Så hvordan dere kunne ha sex da, det forstår jeg ikke? Anonymkode: 8c8ca...46b 2
Legokloss Skrevet 2. november 2018 #24 Skrevet 2. november 2018 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Du har glemt en del. At dere kranglet har du ingen erindring om. Dere hadde sex på kjøkkenet hvor hun sa stop, og du husker det, og hun sier at hun ikke ville ha sex. Hvordan kan dere ha hatt sex om du hadde stoppet når hun sa det? Hvorfor satt dere i sofaen etterpå, og hvorfor gad vennene vente så lenge uten å komme opp for å se etter henne. Hvordan reagerte du da hun anklaget deg i kveld, og hvordan var stemningen? Dere gikk og kjøpte mat etterpå? Her er det mye uklart og uforståelig. Det eneste som er klart, og som du husker er at dere kysset, hadde sex, hun sa stop, og dere kysset igjen og satt i sofaen. Eneste jeg vet er at stop betyr stop. Så hvordan dere kunne ha sex da, det forstår jeg ikke? Anonymkode: 8c8ca...46b Nå er det ikke unormalt at man f eks har samleie, men så stopper man før utløsning. Det kan være at dørbjellas ringer, unger kommer hjem, brannalarmen går - eller at det er ubehagelig stilling for den ene parten og denne sier stopp. Også stopper man. Man har fortsatt hatt sex. Slik jeg forstår TS var det dette han husker. De hadde sex (samleie eller annen seksuell aktivitet), hun sa stopp, han stoppet. Ergo de hadde sex og avbrøt. Spørsmålet er om det var frivillig fra hennes side (noe hun nå påstår det ikke var), og om hun sa stopp flere enn en gang (noe hun mener hun gjorde). Men som en annen påpekte; veldig rart av henne og oppsøke han frivillig og alene i ettertid for å konfrontere. Noe skurrer litt her.. 5
Horten Market Skrevet 2. november 2018 #25 Skrevet 2. november 2018 Får bare håpe damen ikke leverer anmeldelse når hun kommer tilbake til Amerika (USA?), og du blir begjært utlevert. Norge kommer ikke til å utlevere deg, men du kan risikere å bli anholdt i andre land du reiser til som har utleveringsavtale med USA. Du har møtt en type kvinner som har ødelagt livet til mange menn.
Thyra Skrevet 2. november 2018 #26 Skrevet 2. november 2018 (endret) 8 minutter siden, Horten Market skrev: Får bare håpe damen ikke leverer anmeldelse når hun kommer tilbake til Amerika (USA?), og du blir begjært utlevert. Norge kommer ikke til å utlevere deg, men du kan risikere å bli anholdt i andre land du reiser til som har utleveringsavtale med USA. Du har møtt en type kvinner som har ødelagt livet til mange menn. Her har vi bare TS sin versjon, og han husker jo ikke engang helt hva som har skjedd, så her kan vi ikke konkludere med noe som helst. Dersom kvinnen anmelder han når hun kommer tilbake til USA, så vil nok ikke Norge utlevere han, nei. Men vil han få beskjed fra norsk politi om at han er anmeldt i USA? Endret 2. november 2018 av Thyra
AnonymBruker Skrevet 3. november 2018 #27 Skrevet 3. november 2018 3 hours ago, AnonymBruker said: Du har glemt en del. At dere kranglet har du ingen erindring om. Dere hadde sex på kjøkkenet hvor hun sa stop, og du husker det, og hun sier at hun ikke ville ha sex. Hvordan kan dere ha hatt sex om du hadde stoppet når hun sa det? Hvordan reagerte du da hun anklaget deg i kveld, og hvordan var stemningen? Dere gikk og kjøpte mat etterpå? Eneste jeg vet er at stop betyr stop. Så hvordan dere kunne ha sex da, det forstår jeg ikke? Anonymkode: 8c8ca...46b Forstår ikke helt hva du mener, vi hadde sex og litt inn i akten sa hun stopp. Etter det stoppet jeg. Stemingen var overraskende vennlig, tok litt tid før jeg merket hvor seriøs denne anklagelsen var. Snakket om mye annet en den natten, som er en av grunnene til at jeg er så satt ut nå. Sa også unnskyld og at det ikke var meningen å få henne til å føle seg slik. Opplever det virkelig ikke som om jeg har glemt noe, var ikke så beruset. Som følge av det påvirker det også min tillit til hennes versjon, men har prøvd å være objektiv og gjengi det slik hun sa det til meg. For å svare de andre, nei var ikke noe annet enn alkohol involvert. Og ja hun drar tilbake til amerika snart, inn til videre tror jeg ikke hun kommer til å anmelde dette. Skrev dette innlegget mer fordi jeg har det følelsesmessig dårlig med situasjonen, kom som et sjokk når hun anklagde meg. Vil jo selvfølgelig ikke at noen skal ha det slik. Anonymkode: 18bac...b13 2
Katten.2.0 Skrevet 3. november 2018 #28 Skrevet 3. november 2018 Noen kvinner angrer seg og føler det dermed som et overgrep. Hadde hun virkelig følt det slik hadde hun ikke vært med på mat dagen etterpå. En kveld jeg var edru (sjåfør) var det ei som sjekka meg opp, dro meg med hjem og initierte sex flerfoldige ganger (også foran vitner). Neste gang vi møttes sa hun at hun følte seg utnyttet av meg. 1
AnonymBruker Skrevet 3. november 2018 #29 Skrevet 3. november 2018 Ser ingenting annet i dette, en et farlig manipulerende kvinnemenneske som du bør trekke deg helt unna og håpe at drar ut av landet veldig snart. Hilsen kvinne. Anonymkode: b5788...a43
AnonymBruker Skrevet 3. november 2018 #30 Skrevet 3. november 2018 Du stoppet da du oppfattet at hun sa stopp, hun kysset deg både før og etter sex, og i tillegg besøkte deg alene og spiste mat. Overgrep er et veldig omstridt tema i Amerika nå, da menn i teorien ikke kan ha sex uten muntlig samtykke fra partner, da det ellers i loven oppfattes som overgrep. Dersom din versjon er den "sanne" versjonen, og du stoppet da hun sa stopp har hun sannsynligvis missbrukt det hun vet om seksuelt overgrep. Dersom hun virkelig trodde du var en voldtektsmann tviler jeg på at hun ville gått hjem til deg og spist mat etter hendelsen. Anonymkode: 4b29f...bf2
AnonymBruker Skrevet 3. november 2018 #31 Skrevet 3. november 2018 5 timer siden, Katten.2.0 skrev: Noen kvinner angrer seg og føler det dermed som et overgrep. Hadde hun virkelig følt det slik hadde hun ikke vært med på mat dagen etterpå. En kveld jeg var edru (sjåfør) var det ei som sjekka meg opp, dro meg med hjem og initierte sex flerfoldige ganger (også foran vitner). Neste gang vi møttes sa hun at hun følte seg utnyttet av meg. Jeg skjønner ikke at folk gidder å ha sex med fulle folk når de selv er edru. Ikke bare risikerer de at det blir krøll i ettertid om vedkommende angrer. Men fulle folk er jo også ganske turnoff når man selv ikke har drukket. Rørete og med fylleånde... Anonymkode: f724c...4f2
Zanzibar3 Skrevet 3. november 2018 #32 Skrevet 3. november 2018 12 timer siden, AnonymBruker skrev: Svart hvit, altså. Det må da gå an å bruke skjønn. Om alt har gått greit og mannen er i ferd med å komme, hvor damen hvisker nei. Tror jeg ikke du kan kalle det ekte voldtekt i etterkant. Det er latterlig. Hvis damen klart stopp eller nei. Altså er tydelig, da burde mannen stoppe. Men å kalle det voldtekt fordi noen gir et difust forsiktig nei er hull i hodet. Det er ikke voldtekt og undergraver legitimitet til ekte voldtekt. Hver og en enkel psykopat kjærring der ute, kan da misbruke dette. Anonymkode: fd9f6...962 Faktisk så kan man trekke samtykke når som helst. Så hvis partner sier nei, selvom du nærmer deg orgasme, er det er overgrep å ikke stoppe. Så stopp, spør om alt er greit, om vedkommende ønsker å fortsette. Hvis svaret er ja, kjør på. Hvis svaret er nei, så er det slutt på sexen. Det er ditt ansvar å forsikre deg om at du har samtykke. Behandle andre mennesker med respekt.
AnonymBruker Skrevet 3. november 2018 #33 Skrevet 3. november 2018 13 timer siden, Tipptoppi skrev: Du vil kanskje ikke si det men i følge loven er det et overgrep. Nei betyr nei, uansett og det er ikke åpent for tolkning. I slike tilfeller stopper man og forsikrer seg om at dette er noe begge faktisk vil. Det betyr ikke at jeg mener det er begått overgrep i nevnte historie, men så har man bare hørt hans side. Derfor sier jeg hold deg unna og ta det som en lærepenge Det du sier stemmer ikke helt. Sammenheng til ordet «nei» har selvsagt noe å si. Anonymkode: 9a030...548
SlemUlv Skrevet 3. november 2018 #34 Skrevet 3. november 2018 39 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det du sier stemmer ikke helt. Sammenheng til ordet «nei» har selvsagt noe å si. Anonymkode: 9a030...548 Og at det er blitt sånn, er idiotisk! Om ikke annet er avtalt, så betyr nei nei!
visp Skrevet 3. november 2018 #35 Skrevet 3. november 2018 16 minutter siden, SlemUlv skrev: Og at det er blitt sånn, er idiotisk! Om ikke annet er avtalt, så betyr nei nei! Det er ikke alle som føler behov for å dra med seg regelverket og underskrevne kontrakter til sengs. Selvfølgelig er det forskjell på hvordan nei og stopp brukes. Jeg har sagt det mange ganger jeg, og da er Norges lover det siste jeg tenker på. Til TS: du har nok bare møtt en dramaqueen. Hadde hun opplevd deg som truende på noen som helst måte, hadde hun vel aldri kommet til deg senere og gått ut og spist med deg.
Margo Skrevet 3. november 2018 #36 Skrevet 3. november 2018 Her tror jeg faktisk jeg ville ha konferert med politiet. Fortalt historien slik du forteller den her. Husk å få med alle detaljer. Feks at du stoppet når hun sa stopp. Det er en temmelig viktig detalj, og jeg tror svarene her ville ha vært veldig anderledes om du hadde tatt denne detaljen med i hi innlegget ditt. Jeg enig med den personen som sier at hun ønsker å dekke ryggen sin pga en annen mann. For meg lukter det ikke akkurat overgrep når kvinnen ønsker å spise med deg og tilbringe tid med deg etter det hun påstår er et overgrep. Det folk glemmer er at man også kan anmelde motsatt vei - å fremsette usanne påstander om overgrep/voldtekt er trakassering og en form for trussel. Som er ulovlig i Norge.
SlemUlv Skrevet 3. november 2018 #37 Skrevet 3. november 2018 1 minutt siden, visp skrev: Det er ikke alle som føler behov for å dra med seg regelverket og underskrevne kontrakter til sengs. Selvfølgelig er det forskjell på hvordan nei og stopp brukes. Jeg har sagt det mange ganger jeg, og da er Norges lover det siste jeg tenker på. Til TS: du har nok bare møtt en dramaqueen. Hadde hun opplevd deg som truende på noen som helst måte, hadde hun vel aldri kommet til deg senere og gått ut og spist med deg. Man trenger verken å dra med seg lover, regelverk eller kontrakt. Man kan fint snakke sammen. Jeg syns det er trist at nei er blitt et ord som kanskje betyr nei, kanskje betyr ja, kanskje betyr fortsett å prøve... Nei bør alltid bety nei! Skal man leke "hard to get" gjør det uten å bruke nei.
visp Skrevet 3. november 2018 #38 Skrevet 3. november 2018 Akkurat nå, SlemUlv skrev: Man trenger verken å dra med seg lover, regelverk eller kontrakt. Man kan fint snakke sammen. Jeg syns det er trist at nei er blitt et ord som kanskje betyr nei, kanskje betyr ja, kanskje betyr fortsett å prøve... Nei bør alltid bety nei! Skal man leke "hard to get" gjør det uten å bruke nei. Både jeg og de jeg går til sengs med klarer utmerket godt å lese kroppspråk. Det gjør de fleste. Det du snakker om blir jo ikke aktuelt før en eventuell anmeldelse er på plass. I ts`tilfelle er det vel kun snakk om en dame som prøver å lage problemer.
Gjest loveli Skrevet 3. november 2018 #39 Skrevet 3. november 2018 (endret) TS, jeg vet ikke hva jeg skal tro. Din historie virker både sannsynlig og troverdig. Men så samstemmer den ikke med kvinnens historie og det oppleves vondt for dere begge. Først vil jeg si til de som mener at kvinnen ikke ville oppsøkt deg alene og spist dagen etter tar feil. Har selv vært der og endte faktisk opp i et slags forhold med min voldtektsmann. Jeg ville normalisere hele greia, late som at alt var ok. Og min strategi var som jeg sa. Folk reagerer forskjellig, det er viktig å huske på. At hun kommer til deg og forteller og snakker med deg om det er jo litt uvanlig, men jeg synes du skal se det positive i det. Å åpne seg opp på den måten, alene med deg, gjorde det mulig for deg å gi en forklaring også. Det kan virke formildende for dama at du ikke følte det som er overgrep. Hun får din versjon og kan tenke på det. Og omvendt. Jeg aner ikke hvilken versjon som er den mest sanne her, men magefølelsen min sier at hun husker litt feil her. Hun kan ha drømt en virkeligfølt fylledrøm e.l. Eller, hun kan ønske at det var slik pga den andre mannen og tenker ikke over hvordan dette er for deg å skulle håndtere. Hm.., dette er vanskelig og jeg har ingen gode råd. Men får du møtt henne igjen før hun drar tror du? Så dere får snakket mer sammen? Kan jo være at hun også ønsker det? Endret 3. november 2018 av loveli
SlemUlv Skrevet 3. november 2018 #40 Skrevet 3. november 2018 15 minutter siden, visp skrev: Både jeg og de jeg går til sengs med klarer utmerket godt å lese kroppspråk. Det gjør de fleste. Det du snakker om blir jo ikke aktuelt før en eventuell anmeldelse er på plass. I ts`tilfelle er det vel kun snakk om en dame som prøver å lage problemer. Hvordan blir bruk av nei som nei, kun aktuelt ved anmeldelse? 😮
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå