AnonymBruker Skrevet 2. november 2018 #1 Skrevet 2. november 2018 Hei! Jeg sliter med heftig pms, jeg er utrolig depressiv rundt eggløsning, utrolig nok er jeg veldig nøytral denne måneden, men det pleier vanligvis å gå meg på nervene. Det ødelegger mye for meg og andre rundt. De eneste "medikamentene" jeg vet om er p-piller, p-stav, spiral og p-sprøyte... Alt dette er prevensjon. Vi prøver på et barn til nå, så det passer liksom ikke helt.. Dere med pms og som av en eller annen grunn ikke vil bruke prevensjon, hva hjelper for dere mot pms? Tenkte å høre her inne før jeg bestiller time hos legen.. Kvinne 28 Anonymkode: 3edc4...ee7
AnonymBruker Skrevet 2. november 2018 #2 Skrevet 2. november 2018 Hvis du ikke vil bruke prevensjon, så er det mental trening. Anonymkode: 5dc4f...76b
AnonymBruker Skrevet 2. november 2018 #3 Skrevet 2. november 2018 Nattlysolje-kapsler hjalp for meg. Plagene ble redusert fra to uker til to dager, og det kan jeg leve med. Anonymkode: 024f5...015
AnonymBruker Skrevet 2. november 2018 #4 Skrevet 2. november 2018 Har hatt mye PMS plager og har i tillegg endometriose. Ifølge gynekolog så er det mange som responderer bra på milde doser cipralex (antidepressiva) i PMS fasen. Fikk selv stor nytte av hormonspiral, men forstår det ikke er aktuelt for deg nå mht graviditet. Håper du finner noe som hjelper på😊 Anonymkode: 3f8bc...0a6
AnonymBruker Skrevet 2. november 2018 #5 Skrevet 2. november 2018 Lurer jeg også på. Blir mannevond i god tid før mensen, og så sur at det føles som om jeg oser eddik. Anonymkode: 13a93...dd6
AnonymBruker Skrevet 2. november 2018 #6 Skrevet 2. november 2018 Tusen takk for svar! Jeg har faktisk en boks nattlysolje stående (gjør underverker for huden), jeg får bli flinkere til å ta dem:) Jeg skal snakke med legen angående Cipralex, om det kan være et alternativ i min livssituasjon:) Mental trening er veldig vanskelig, jeg har takket ja til en coach som skal hjelpe meg litt der, men er redd jeg skal grave for dypt og da blir jeg enda mer lei meg..dette ordner seg Anonymkode: 3edc4...ee7
AnonymBruker Skrevet 2. november 2018 #7 Skrevet 2. november 2018 Sånne kjedelige ting som regelmessig og sunn livsstil med nok søvn, trening, sunn mat og lite alkohol hjelper faktisk. Anonymkode: c8106...faa
AnonymBruker Skrevet 2. november 2018 #8 Skrevet 2. november 2018 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Sånne kjedelige ting som regelmessig og sunn livsstil med nok søvn, trening, sunn mat og lite alkohol hjelper faktisk. Anonymkode: c8106...faa Tviler ikke.. Jeg drikker ikke alkohol, sover relativt greit, spiser sunt, men trener ikke..Jeg er likevel aktiv siden jeg har et barn på snart to år som jeg er hjemme med..også er det litt snacks på kvelden ofte da.. jeg Får kanskje skjerpe meg litt og gjøre kostholdet litt bedre. Anonymkode: 3edc4...ee7
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå