AnonymBruker Skrevet 2. november 2018 #1 Skrevet 2. november 2018 Men det indre er ikke helt med. Depresjoner som vender tilbake, kanskje ikke den skarpeste og mest respekterte. Isåfall så har jeg alitt med karakterene på skolen, men har klart å skaffe meg jobb. Ble mobbet gjnenom grunnskolen og vdg, og de voksne rundt meg sa at det var misunnelse blandt jentene?! Hvorfor sier de slik og setter slike rare griller i hodet mitt? Det var da andre pene jenter der som ikke ble mobbet også! Men hadde også noen venninner som mente at de ble sjalu på kroppen min (de andre jentene som ikke var så pene). Det var jenter stort sett som mobbet. Likevel er dette noen år siden nå. Og jeg vet at utseende er ikke noe man kan leve på. Man må ha en personlighet. Saken er bare den at jeg føler folk straffes mer dersom de har med seg det ytre. Føler liksom at alt skal svartmales rundt meg fordi jeg er spkalt pen. "Hun fikk bare jobben fordi sjefen er mann" "han vil bare ha henne for utseendet hennes" "hun får det ikke bra når hun eldes". Unnskyld meg, men slike kommentarer har kommet fra jenter som ikke har helt med seg det ytre. Ok, så er det slik da at dersom en kvinne som ser seg selv som mindre pen/gjennomsnittlig så er alt mye mer ekte? Anonymkode: 6562c...227 10
AnonymBruker Skrevet 2. november 2018 #2 Skrevet 2. november 2018 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Men det indre er ikke helt med. Depresjoner som vender tilbake, kanskje ikke den skarpeste og mest respekterte. Isåfall så har jeg alitt med karakterene på skolen, men har klart å skaffe meg jobb. Ble mobbet gjnenom grunnskolen og vdg, og de voksne rundt meg sa at det var misunnelse blandt jentene?! Hvorfor sier de slik og setter slike rare griller i hodet mitt? Det var da andre pene jenter der som ikke ble mobbet også! Men hadde også noen venninner som mente at de ble sjalu på kroppen min (de andre jentene som ikke var så pene). Det var jenter stort sett som mobbet. Likevel er dette noen år siden nå. Og jeg vet at utseende er ikke noe man kan leve på. Man må ha en personlighet. Saken er bare den at jeg føler folk straffes mer dersom de har med seg det ytre. Føler liksom at alt skal svartmales rundt meg fordi jeg er spkalt pen. "Hun fikk bare jobben fordi sjefen er mann" "han vil bare ha henne for utseendet hennes" "hun får det ikke bra når hun eldes". Unnskyld meg, men slike kommentarer har kommet fra jenter som ikke har helt med seg det ytre. Ok, så er det slik da at dersom en kvinne som ser seg selv som mindre pen/gjennomsnittlig så er alt mye mer ekte? Anonymkode: 6562c...227 Du viser jo med innlegget ditt at du er litt av det samme som du beskylder folk for da. «Slike kommentarer kommer fra de som er mindre pene». når du modnes litt mer, forstår du at utseende ikke har noe å si for annet enn det å skaffe seg gutter. Dyktighet, snillhet og godhet er kvaliteter som er viktige i voksenlivet. når det er sagt, er det faktisk forsket på at penere mennesker lettere får positiv oppmerksomhet. Så om folk sier det, stemmer det. Synes innlegget ditt er overflatisk jeg. Engasjer deg i noe av betydning, så blir ikke utseende så viktig. Anonymkode: 61df2...786 35
AnonymBruker Skrevet 2. november 2018 #3 Skrevet 2. november 2018 På en måte har du rett. At jenter ofte sliter med misunnelse og tar det ut på pene jenter. Misunnelse er en veldig stor del av manges sider dessverre. På en annen side så kommer de pene lettere til og gjennom andre ting. De får lettere jobb, de appellerer til mange som egentlig skal se forbi utseendet, så det er både ulemper og fordeler. Anonymkode: 0166f...933 12
Gjest O.G. Skrevet 2. november 2018 #4 Skrevet 2. november 2018 11 timer siden, AnonymBruker skrev: Men det indre er ikke helt med. Depresjoner som vender tilbake, kanskje ikke den skarpeste og mest respekterte. Isåfall så har jeg alitt med karakterene på skolen, men har klart å skaffe meg jobb. Ble mobbet gjnenom grunnskolen og vdg, og de voksne rundt meg sa at det var misunnelse blandt jentene?! Hvorfor sier de slik og setter slike rare griller i hodet mitt? Det var da andre pene jenter der som ikke ble mobbet også! Men hadde også noen venninner som mente at de ble sjalu på kroppen min (de andre jentene som ikke var så pene). Det var jenter stort sett som mobbet. Likevel er dette noen år siden nå. Og jeg vet at utseende er ikke noe man kan leve på. Man må ha en personlighet. Saken er bare den at jeg føler folk straffes mer dersom de har med seg det ytre. Føler liksom at alt skal svartmales rundt meg fordi jeg er spkalt pen. "Hun fikk bare jobben fordi sjefen er mann" "han vil bare ha henne for utseendet hennes" "hun får det ikke bra når hun eldes". Unnskyld meg, men slike kommentarer har kommet fra jenter som ikke har helt med seg det ytre. Ok, så er det slik da at dersom en kvinne som ser seg selv som mindre pen/gjennomsnittlig så er alt mye mer ekte? Anonymkode: 6562c...227 Tror ikke du skal føle så veldig mye. Pene mennesker har det nemlig betydelig enklere enn mindre pene mennesker på mange vis.
thinkmaster100 Skrevet 2. november 2018 #5 Skrevet 2. november 2018 Alle blir dømt avhengig av utseende, enten om de er pene eller stygge eller noe annet Men folk som er voksne i hodet gjør ikke forskjell på folk avhengig av utseende, vertfall ikke på jobb osv Men det er jo nok av folk som ikke er voksne i hodet, så jeg skjønner hva du snakker om TS Sånne folk er det best å holde seg unna, eller vertfall se bort i fra hva de har å si, Alle som slenger kommentarer eller blir sjalu, er smålige folk, så du kan være trygg på at dine meninger og følelser er riktige. 4
AnonymBruker Skrevet 2. november 2018 #6 Skrevet 2. november 2018 2 timer siden, thinkmaster100 skrev: Alle blir dømt avhengig av utseende, enten om de er pene eller stygge eller noe annet Men folk som er voksne i hodet gjør ikke forskjell på folk avhengig av utseende, vertfall ikke på jobb osv Men det er jo nok av folk som ikke er voksne i hodet, så jeg skjønner hva du snakker om TS Sånne folk er det best å holde seg unna, eller vertfall se bort i fra hva de har å si, Alle som slenger kommentarer eller blir sjalu, er smålige folk, så du kan være trygg på at dine meninger og følelser er riktige. Takk for svar alle sammen. Det er rett og slett fakta at noen er bedre å se på enn andre, men det betyr ikke at jeg tenker at den pene personen på alle omrdåer er mer interessant, smart, nyttig osv. Noen er nesten så perfekte å se på at en de blir "for pen til å pules" 😛 var det noen som uttrykte det en gang, både menn og kvinner. Jeg ser selv at jeg er en av dem som ser bra ut, men det betyr ikke at jeg går rundt og tar mennene til alle som er "mindre pene" enn meg, og på alle måter krever bedre behandling enn de 😛 Men denne penheten har på en måte blitt en plage, for jeg føler det blir det folk fokuserer på ved meg. Både negativt og positivt. Penheten min får æren for at jeg "har det lett". Altså, ingen forelskelse i meg er ekte, jeg får bare jobben fordi jeg er pen...og slik vrenges alt jeg klarer om til dumhet. Og jeg har hørt det før også, pene mennesker blir ofte sett på som dumme. I tillegg er det ikke lov å se på seg selv som pen. Det betyr ikke at jeg skal ha så jævla mye bedre behandling enn andre. Folk er hyggeligere enn jeg hadde trodd når jeg først snakker med dem. Slike jeg før oppfattet som sure og bitre. tror de har forbedret seg og er mer fornøyd med livet. men alltid så er det noen som sitter og hater på meg uten at jeg har gjort dem noe. Anonymkode: 6562c...227 6
AnonymBruker Skrevet 2. november 2018 #7 Skrevet 2. november 2018 11 timer siden, AnonymBruker skrev: Du viser jo med innlegget ditt at du er litt av det samme som du beskylder folk for da. «Slike kommentarer kommer fra de som er mindre pene». når du modnes litt mer, forstår du at utseende ikke har noe å si for annet enn det å skaffe seg gutter. Dyktighet, snillhet og godhet er kvaliteter som er viktige i voksenlivet. når det er sagt, er det faktisk forsket på at penere mennesker lettere får positiv oppmerksomhet. Så om folk sier det, stemmer det. Synes innlegget ditt er overflatisk jeg. Engasjer deg i noe av betydning, så blir ikke utseende så viktig. Anonymkode: 61df2...786 Var det galt å kalle de minre pene da? er det slik at en skal synes at alle er så flotte? Hvorfor skal jeg synes at nedsnakkere som faktisk ikke er noen glansbilder er flotte? fordi de ønsker det? Det er vel litt tabu å være pen selv og skrive at andre ikke er det, men vi er ikke pliktige til å se på folk superflotte bare fordi vi var heldige selv. Mye jeg ikke er heldig med, men jeg liker ikke å snakke ned de som er heldige med ting jeg ikke er helidg med for det. Anonymkode: 6562c...227 10
AnonymBruker Skrevet 2. november 2018 #8 Skrevet 2. november 2018 Hvilken kjendis vil du for eks. si at du ligner på? Lurer så fælt på hvor pen du kan være. Har aldri sett en såå pen person i mitt liv at de går rundt og sutrer fordi de ser bra ut. wtf? Skaff deg ekte problemer Anonymkode: fb9ed...513 15
Gjest IommI Skrevet 2. november 2018 #9 Skrevet 2. november 2018 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Takk for svar alle sammen. Det er rett og slett fakta at noen er bedre å se på enn andre, men det betyr ikke at jeg tenker at den pene personen på alle omrdåer er mer interessant, smart, nyttig osv. Noen er nesten så perfekte å se på at en de blir "for pen til å pules" 😛 var det noen som uttrykte det en gang, både menn og kvinner. Jeg ser selv at jeg er en av dem som ser bra ut, men det betyr ikke at jeg går rundt og tar mennene til alle som er "mindre pene" enn meg, og på alle måter krever bedre behandling enn de 😛 Men denne penheten har på en måte blitt en plage, for jeg føler det blir det folk fokuserer på ved meg. Både negativt og positivt. Penheten min får æren for at jeg "har det lett". Altså, ingen forelskelse i meg er ekte, jeg får bare jobben fordi jeg er pen...og slik vrenges alt jeg klarer om til dumhet. Og jeg har hørt det før også, pene mennesker blir ofte sett på som dumme. I tillegg er det ikke lov å se på seg selv som pen. Det betyr ikke at jeg skal ha så jævla mye bedre behandling enn andre. Folk er hyggeligere enn jeg hadde trodd når jeg først snakker med dem. Slike jeg før oppfattet som sure og bitre. tror de har forbedret seg og er mer fornøyd med livet. men alltid så er det noen som sitter og hater på meg uten at jeg har gjort dem noe. Anonymkode: 6562c...227 Blæh! Du gjør meg faktisk kvalm. Væremåten til folk, gjør folk pene/stygge. Har du et pent ytre men en ræva attitude, blir du ikke pen lengere. Akkurat som en kjekk fyr, som er jævla arrogant og selvopptatt gjør han uattraktiv.
AnonymBruker Skrevet 2. november 2018 #10 Skrevet 2. november 2018 Akkurat nå, IommI skrev: Blæh! Du gjør meg faktisk kvalm. Væremåten til folk, gjør folk pene/stygge. Har du et pent ytre men en ræva attitude, blir du ikke pen lengere. Akkurat som en kjekk fyr, som er jævla arrogant og selvopptatt gjør han uattraktiv. Jeg vet det. Men jeg oppfattes ikke arrogant. Hvorfor gjør det deg kvalm at jeg ikke ser på disse folka som vakre? Det virker jo som man skal pliktbeundre folk her jo. Ja, væremåten har mye å si. Men sett sammen to personer med fantastisk personlighet da, og så setter du sammen to med dårlig personlighet. I begge gruppene er en pen og en mindre pen. I begge tilfellene vil da den penenste vinne, nettopp fordi personlighetene er like. Da teller andre kvaliteter. Men slike som deg kommer jo alltid. Jeg tror dere misforstår enkelte ting. Anonymkode: 6562c...227 11
Marie90 Skrevet 2. november 2018 #11 Skrevet 2. november 2018 Så klart det er mye misunnelse om man har utseendet med seg. For det ER jo urettferdig. Riktignok handler kvinnelig attraktivitet mye om hvor mye man anstrenger seg, men man kommer ikke utenom at noen har et utgangspunkt som gjør anstrengelsene verdt det - symmetriske trekk, feminint utseende, lange ben og smal midje. Og det har ingen gjort en dritt for å fortjene, likevel kommer fordelene på lang rekke. Litt som å være arving til en formue. Enkelte mener nok derfor - bevisst eller ubevisst - at litt dritt nå og da er helt greit, for å "veie opp" for fordelene. Jevnt over opplever jeg likevel at de fleste i voksen alder er ok folk. Jeg har opplevd sjalu og vanskelige kvinner, men jeg tenker at det ikke er verdt å gjøre forskjell på sjalusi og dårlig oppførsel generelt - det er bare noe man opplever nå og da. 6
AnonymBruker Skrevet 2. november 2018 #12 Skrevet 2. november 2018 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvilken kjendis vil du for eks. si at du ligner på? Lurer så fælt på hvor pen du kan være. Har aldri sett en såå pen person i mitt liv at de går rundt og sutrer fordi de ser bra ut. wtf? Skaff deg ekte problemer Anonymkode: fb9ed...513 Uansett hvilket navn jeg svarer kommer du til å si "men hun er da ikke spesiell" "hun er da ikke pen" , bare for å overbevise meg om at jeg ikke er det. Hvorfor blir enkelte av dere så sure når folk ser selv at de ser bra ut? Jeg har problemer, noen av de verste en kan ha. Depresjon. Ingen livsglede. Det gjelder ikke bare meg heller. Finnes andre også som ser bra ut eller er heldige med gener på noen måte. Har ei venninne som er både pen og har superforbrenning. hun har fått masse dritt fra kraftige damer om at hun er stygt tynn osv. Det er neppe det de egentlig synes 😛 de er bare kjempe sjalu fordi hun kan spise godteri og slipper å løpe 1 mil etterpå. Kjenner jo overvektige mennesker som likevel er flotte, fordi de ikke er så forbanna sjalu. Alle har sine fine og sterke sider. Men det virker som at den som utseendemessig er bra, fortere blir sett som arrogant hvis det er noen der med lavt selvbilde fra før. Men jeg har ikke sovet i natt, jeg orker ikke å skrive slik at det forstås av alle sammen. blir garantert krig her. Anonymkode: 6562c...227 11
Gjest IommI Skrevet 2. november 2018 #13 Skrevet 2. november 2018 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg vet det. Men jeg oppfattes ikke arrogant. Hvorfor gjør det deg kvalm at jeg ikke ser på disse folka som vakre? Det virker jo som man skal pliktbeundre folk her jo. Ja, væremåten har mye å si. Men sett sammen to personer med fantastisk personlighet da, og så setter du sammen to med dårlig personlighet. I begge gruppene er en pen og en mindre pen. I begge tilfellene vil da den penenste vinne, nettopp fordi personlighetene er like. Da teller andre kvaliteter. Men slike som deg kommer jo alltid. Jeg tror dere misforstår enkelte ting. Anonymkode: 6562c...227 Nei, da ville den mindre pene på sympati poeng. Slik er det alltid! Hvis du virkelig var vakker, hadde du visst det. Hvis dette kun handler om utseende. Det blir aldri rettferdig.
AnonymBruker Skrevet 2. november 2018 #14 Skrevet 2. november 2018 3 minutter siden, AnonymBruker said: Uansett hvilket navn jeg svarer kommer du til å si "men hun er da ikke spesiell" "hun er da ikke pen" , bare for å overbevise meg om at jeg ikke er det. Hvorfor blir enkelte av dere så sure når folk ser selv at de ser bra ut? Jeg har problemer, noen av de verste en kan ha. Depresjon. Ingen livsglede. Det gjelder ikke bare meg heller. Finnes andre også som ser bra ut eller er heldige med gener på noen måte. Har ei venninne som er både pen og har superforbrenning. hun har fått masse dritt fra kraftige damer om at hun er stygt tynn osv. Det er neppe det de egentlig synes 😛 de er bare kjempe sjalu fordi hun kan spise godteri og slipper å løpe 1 mil etterpå. Kjenner jo overvektige mennesker som likevel er flotte, fordi de ikke er så forbanna sjalu. Alle har sine fine og sterke sider. Men det virker som at den som utseendemessig er bra, fortere blir sett som arrogant hvis det er noen der med lavt selvbilde fra før. Men jeg har ikke sovet i natt, jeg orker ikke å skrive slik at det forstås av alle sammen. blir garantert krig her. Anonymkode: 6562c...227 Hvordan kan jeg overbevise deg om hverken det ene eller det andre når jeg ikke vet hvordan du er? Som nevnt tidligere er det ikke NOEN jeg har sett som har fått meg i de tankene. Uansett hvor pene de er. Jeg får også tilbakemeldinger som bekrefter at mitt ytre ikke er så ille heller, men jeg går aldri rundt og tenker at jeg er penere enn de fleste, eller at jeg glir lettere gjennom ting fordi jeg er pen, eller st jeg får pes fordi jeg ser sånn og sånn ut. Du er helt ærlig full av deg selv. Anonymkode: fb9ed...513 7
AnonymBruker Skrevet 2. november 2018 #15 Skrevet 2. november 2018 5 minutter siden, IommI skrev: Nei, da ville den mindre pene på sympati poeng. Slik er det alltid! Hvis du virkelig var vakker, hadde du visst det. Hvis dette kun handler om utseende. Det blir aldri rettferdig. Hvorfor er dere så besatt av å overbevise meg om at jeg ikke er vakker? det skjer hver gang. Jeg skriver ikke om penhet som om det er eneste verdien her, men siden dette er såpass urettferdig fordelt, tror jeg mange som ikke var heldig på dette området , på en måte tabulegger det. Anonymkode: 6562c...227 7
AnonymBruker Skrevet 2. november 2018 #16 Skrevet 2. november 2018 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Hvordan kan jeg overbevise deg om hverken det ene eller det andre når jeg ikke vet hvordan du er? Som nevnt tidligere er det ikke NOEN jeg har sett som har fått meg i de tankene. Uansett hvor pene de er. Jeg får også tilbakemeldinger som bekrefter at mitt ytre ikke er så ille heller, men jeg går aldri rundt og tenker at jeg er penere enn de fleste, eller at jeg glir lettere gjennom ting fordi jeg er pen, eller st jeg får pes fordi jeg ser sånn og sånn ut. Du er helt ærlig full av deg selv. Anonymkode: fb9ed...513 Det er så irriterende at det bekreftes hva jeg skriver. Man er visst full av seg selv om man ser man har et bra ytre. Jeg ser ikke på meg selv som en person som glir lett gjennom. Anonymkode: 6562c...227 8
Gjest IommI Skrevet 2. november 2018 #17 Skrevet 2. november 2018 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Hvorfor er dere så besatt av å overbevise meg om at jeg ikke er vakker? det skjer hver gang. Jeg skriver ikke om penhet som om det er eneste verdien her, men siden dette er såpass urettferdig fordelt, tror jeg mange som ikke var heldig på dette området , på en måte tabulegger det. Anonymkode: 6562c...227 Du misforstår. Du har et bekreftelsesbehov.
AnonymBruker Skrevet 2. november 2018 #18 Skrevet 2. november 2018 1 minutt siden, IommI skrev: Du misforstår. Du har et bekreftelsesbehov. nei for jeg vet det selv. Men å se selv at man har et bra ytre er tydeligvis noe av det verste man kan gjøre. Hva med folk som er klar over at de er flink til å lage kaker? flinke til å kle seg? flinke til å råd? Flinke til hva som helst. Eller innrømmer at de er heldige med helsa? Hvorfor er det så mye verre å tenke om seg selv at man er pen? Dine kommentarer bekrefter alt jeg skal frem til her. En eller annen kommer til å henge seg på deg dersom det kan være fare for at du tror du er noe. Anonymkode: 6562c...227 12
Gjest IommI Skrevet 2. november 2018 #19 Skrevet 2. november 2018 (endret) 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: nei for jeg vet det selv. Men å se selv at man har et bra ytre er tydeligvis noe av det verste man kan gjøre. Hva med folk som er klar over at de er flink til å lage kaker? flinke til å kle seg? flinke til å råd? Flinke til hva som helst. Eller innrømmer at de er heldige med helsa? Hvorfor er det så mye verre å tenke om seg selv at man er pen? Dine kommentarer bekrefter alt jeg skal frem til her. En eller annen kommer til å henge seg på deg dersom det kan være fare for at du tror du er noe. Anonymkode: 6562c...227 Det er ikke noe galt i å vite at man er pen. Det er flott å være fornøyd med seg selv. Men i samfunnet er det ikke akseptabelt å være selvsentrert, og ingen uansett mindre pen/pen syns noe om folk som er sykelig selvopptatt. Og folk som generelt kun snakker om utseende og om hvor fine de selv syns de er. Man høres dum ut, og man høres ut som at man har lav selvtillit, som kun søker bekreftelse. Endret 2. november 2018 av IommI
AnonymBruker Skrevet 2. november 2018 #20 Skrevet 2. november 2018 16 minutter siden, IommI skrev: Det er ikke noe galt i å vite at man er pen. Det er flott å være fornøyd med seg selv. Men i samfunnet er det ikke akseptabelt å være selvsentrert, og ingen uansett mindre pen/pen syns noe om folk som er sykelig selvopptatt. Og folk som generelt kun snakker om utseende og om hvor fine de selv syns de er. Man høres dum ut, og man høres ut som at man har lav selvtillit, som kun søker bekreftelse. Jeg synes samfunnet blir mer og mer selvsentrert? alle skal jo bli kjendiser. melder seg på Ex on the beach og greier. Derfor er det fint med et anonymt forum, der en kan lufte tanker om ting uten å bli sett. For jeg snakker ikke om eget utseende blandt folk. Anonymkode: 6562c...227 5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå