Gå til innhold

EU kontrolløren kolliderte bilen min!!!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Idioten som tok eu kontrollen på bilen min klarte å  bryte vikeplikten og kolliderte. Jaja tenkte jeg dette må det vel være en enkel løsning på men tror dere ikke det jævla firmaet mener det skal gå på min forsikring!! 

Er det virkelig slik at når de kolliderer så må bileiern stå for en evnt kollisjon? Trodde det skulle bli en enkel sak med at forsikringen til firmaet tok saken, blir så forbannet, bare lyst å knuse hele jævla lokalet demmes. Jeg har ringt og fortalt det som skjedde til min forsikring og de er helt enige i at det er firmaet som står ansvarlige for dette. Jeg har ikke engang kasko, har kun ansvarsforsikring, bilen har ca en salgsverdi på 70-80 tusen.

Noen her inne som har vært borti noe lignende?

Om ikke firmaet tar regningen imorgen den dag blir saken politianmeldt!

Anonymkode: 7fa02...3ca

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvorfor i helvete har du ikke kasko/del kasko. Kjører du bil, og har ikke kasko på bilen din? Fy faen! 

Anonymkode: 7c53d...a46

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:
 

Idioten som tok eu kontrollen på bilen min klarte å  bryte vikeplikten og kolliderte. Jaja tenkte jeg dette må det vel være en enkel løsning på men tror dere ikke det jævla firmaet mener det skal gå på min forsikring!! 

Er det virkelig slik at når de kolliderer så må bileiern stå for en evnt kollisjon? Trodde det skulle bli en enkel sak med at forsikringen til firmaet tok saken, blir så forbannet, bare lyst å knuse hele jævla lokalet demmes. Jeg har ringt og fortalt det som skjedde til min forsikring og de er helt enige i at det er firmaet som står ansvarlige for dette. Jeg har ikke engang kasko, har kun ansvarsforsikring, bilen har ca en salgsverdi på 70-80 tusen.

Noen her inne som har vært borti noe lignende?

Om ikke firmaet tar regningen imorgen den dag blir saken politianmeldt!

Anonymkode: 7fa02...3ca

Det bør du gjøre og kontakt advokat. Det er mannen i  firmaet sin skyld og dermed firmaets ansvar.

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:
 

Hvorfor i helvete har du ikke kasko/del kasko. Kjører du bil, og har ikke kasko på bilen din? Fy faen! 

Anonymkode: 7c53d...a46

Hvorfor har du et problem med det egentlig?? Ts har forsikring, den dekker skade på annens eiendom, som er minstekravet. At du ikke klarer å komme med et vettugt svar bekymrer meg mer. 

Anonymkode: 71ab0...b72

  • Liker 25
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:
 

Hvorfor i helvete har du ikke kasko/del kasko. Kjører du bil, og har ikke kasko på bilen din? Fy faen! 

Anonymkode: 7c53d...a46

Pga jeg satser på å ikke kollidere selv, har hatt bilen i 3 år uten kasko uten uhell, spart mye penger på det!! Men såklart smart å ha om jeg kolliderer men tar sjansen!

Om jeg hadde hatt kasko hadde jeg heller aldri godtatt å bruke min på dette, det er ikke min skyld!

Anonymkode: 7fa02...3ca

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Rullestolbruker skrev:
 

Det bør du gjøre og kontakt advokat. Det er mannen i  firmaet sin skyld og dermed firmaets ansvar.

Gjør det til mandag morgen om ikke firmaet snur imorgen den dag. Kommer også til å kontakte vg osv, dette går virkelig ikke an. 

Et slikt firma må vel ha en forsikring for slik?

Anonymkode: 7fa02...3ca

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:
 

Idioten som tok eu kontrollen på bilen min klarte å  bryte vikeplikten og kolliderte. Jaja tenkte jeg dette må det vel være en enkel løsning på men tror dere ikke det jævla firmaet mener det skal gå på min forsikring!! 

Er det virkelig slik at når de kolliderer så må bileiern stå for en evnt kollisjon? Trodde det skulle bli en enkel sak med at forsikringen til firmaet tok saken, blir så forbannet, bare lyst å knuse hele jævla lokalet demmes. Jeg har ringt og fortalt det som skjedde til min forsikring og de er helt enige i at det er firmaet som står ansvarlige for dette. Jeg har ikke engang kasko, har kun ansvarsforsikring, bilen har ca en salgsverdi på 70-80 tusen.

Noen her inne som har vært borti noe lignende?

Om ikke firmaet tar regningen imorgen den dag blir saken politianmeldt!

Anonymkode: 7fa02...3ca

Hva skal du anmelde dem for, nøyaktig?

Har du ikke rettshjelp via NAF eller forsikringen? Mange bedrifter er idioter på juss, og de skremmes lett med et brev fra advokat.

Få takst, send regning til bedriften (ta det skriftlig for helvette, rekomanderte brev eller epost), og dokumenter at du ikke har kasko. Ikke ta det muntlig. Idioter tar ting muntlig. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:
 

Gjør det til mandag morgen om ikke firmaet snur imorgen den dag. Kommer også til å kontakte vg osv, dette går virkelig ikke an. 

Et slikt firma må vel ha en forsikring for slik?

Anonymkode: 7fa02...3ca

Alle AS har ansvarsforsikring, det er lovpålagt. Hvis de ikke har det kan du jo bare slå dem konkurs med kravet ditt.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Få skaden taksert og send regningen rett til firmaet med kort betalingsfrist før en advokat kan ta seg av saken etterpå. Det er helt klart firmaet som står ansvarlige når slikt skjer, så regner med du vinner denne ganske lett med litt hjelp fra advokat. Du bør også kreve litt erstatning på alt arbeidet du må gjøre, hva du bør kreve i tillegg kan du snakke med din advokat om 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, AnonymBruker skrev:
 

Hvorfor i helvete har du ikke kasko/del kasko. Kjører du bil, og har ikke kasko på bilen din? Fy faen! 

Anonymkode: 7c53d...a46

Kasko er ikke påbudt, men vanlig ansvarsforsikring er påbudt og det skriver vedkommende tydelig at han har, hva er da problemet? Hvor vidt det er smart å ikke ha kasko på en bil med en slik verdi er en annen diskusjon

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, AnonymBruker skrev:
 

Hvorfor i helvete har du ikke kasko/del kasko. Kjører du bil, og har ikke kasko på bilen din? Fy faen! 

Anonymkode: 7c53d...a46

Du vet ikke forskjellen på kasko og ansvarsforsikring, nei? Men tøff i trynet det er du ... :rolleyes:

Anonymkode: 0abea...bd3

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, AnonymBruker said:
 

Hvorfor i helvete har du ikke kasko/del kasko. Kjører du bil, og har ikke kasko på bilen din? Fy faen! 

Anonymkode: 7c53d...a46

Hvorfor fy faen? Det står da enhver bileier helt fritt å ha helkasko på bilen sin?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kasko er ikke lønnsomt for svært mange. Er bilen i tillegg verdt mindre enn 100k så er det bare som å kaste bort penger.Bruk hue og dritt i overpriset kasko.

Anonymkode: c4d47...94a

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

49 minutter siden, AnonymBruker skrev:
 

Hvorfor i helvete har du ikke kasko/del kasko. Kjører du bil, og har ikke kasko på bilen din? Fy faen! 

Anonymkode: 7c53d...a46

Det holder med ansvarsforsikring, - det dekker personskade og skade på andres bil.

Delkasko dekker i tillegg bl.a. brann og tyveri på egen bil.

Kasko dekker også skade på egen bil når man selv er skyld i skaden.

Anonymkode: b74a5...72b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:
 

Hvorfor i helvete har du ikke kasko/del kasko. Kjører du bil, og har ikke kasko på bilen din? Fy faen! 

Anonymkode: 7c53d...a46

Det ville jo vært fantastisk. Verkstedet betaler 4000 i egenandel og TS betaler mange tusen i høyere forsikring framover. 

I denne saken er det jo veldig lønnsomt å ikke ha kasko.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:
 

Hvorfor i helvete har du ikke kasko/del kasko. Kjører du bil, og har ikke kasko på bilen din? Fy faen! 

Anonymkode: 7c53d...a46

Man trenger jo ikke det da om man har råd til å bytte ut bilen om den skulle bli vrak etter en kollisjon.

Anonymkode: db241...756

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

14 timer siden, AnonymBruker skrev:

Om ikke firmaet tar regningen imorgen den dag blir saken politianmeldt!

Hjelper lite å politianmelde det, men hvorfor får du ikke bare hjelp av ditt eget forsikringsselskap om å sende krav til verkstedet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, AnonymBruker skrev:
 

Hvorfor i helvete har du ikke kasko/del kasko. Kjører du bil, og har ikke kasko på bilen din? Fy faen! 

Anonymkode: 7c53d...a46

Uhm, vet du hva kasko i det hele tatt er...?

Klovn.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 hours ago, AnonymBruker said:
 

Idioten som tok eu kontrollen på bilen min klarte å  bryte vikeplikten og kolliderte. Jaja tenkte jeg dette må det vel være en enkel løsning på men tror dere ikke det jævla firmaet mener det skal gå på min forsikring!! 

Er det virkelig slik at når de kolliderer så må bileiern stå for en evnt kollisjon? Trodde det skulle bli en enkel sak med at forsikringen til firmaet tok saken, blir så forbannet, bare lyst å knuse hele jævla lokalet demmes. Jeg har ringt og fortalt det som skjedde til min forsikring og de er helt enige i at det er firmaet som står ansvarlige for dette. Jeg har ikke engang kasko, har kun ansvarsforsikring, bilen har ca en salgsverdi på 70-80 tusen.

Noen her inne som har vært borti noe lignende?

Om ikke firmaet tar regningen imorgen den dag blir saken politianmeldt!

Anonymkode: 7fa02...3ca

Med firma vet jeg ikke, men om du hadde lånt den til en venn hadde det gått på din forsikring ja.

Anonymkode: 54e6c...7e4

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenker dem tar deg for å være en idiot, og at dem prøver lure seg vekk fra noe som helst ansvar.

Endret av TrekStar
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...