Gå til innhold

Useriøs lege. Forbannet pasient.

Fremhevede innlegg

Skrevet

Her i byen har legevakten sendt hjem mennesker med brukne føtter/armer, sprukne tarmer ogsv. så legevaktene kan være farlig å gå til.

Noen har faktisk død grunnet legevakten sendte dem hjem her.

• Liker 3
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Uansett pussig av legen  å vurdere deg til at du har feil ganglag... vil tro du ikke beveger deg på normal måte med smerter og evnt hevelse i ene foten.. 

Anonymkode: 2a64c...f0d

• Liker 7
Skrevet

Historien din høres lite trolig ut og jeg tenker kanskje du i så fall er en smule overfølsom.

Anonymkode: 7e9ae...a94

• Liker 1
Skrevet

Hei igjen. Dere som sa jeg burde ringe tilbake hadde rett. Det var en blodpropp i foten. Jeg ble sendt rett på sykehuset i natt og det ble tatt ultralyd av foten. Fikk blodfortynnende og må ligge over til i morgen. Takk for at dere trodde på meg så jeg ikke la meg uten bekymringer❤️

• Liker 49
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Historien din høres lite trolig ut og jeg tenker kanskje du i så fall er en smule overfølsom.

Anonymkode: 7e9ae...a94

Overfølsom var jeg ikke. 

• Liker 18
Skrevet
7 minutter siden, Veslemej skrev:

Hei igjen. Dere som sa jeg burde ringe tilbake hadde rett. Det var en blodpropp i foten. Jeg ble sendt rett på sykehuset i natt og det ble tatt ultralyd av foten. Fikk blodfortynnende og må ligge over til i morgen. Takk for at dere trodde på meg så jeg ikke la meg uten bekymringer❤️

Jeg satt akkurat og skrev et svar til deg, der jeg ville oppfordret deg til å oppsøke fastlege i dag, da oppdateringen din kom.

Veldig dumt at du ble avvist første gangen, men utrolig bra at du fikk hjelp i natt!  Det var godt du ikke slo deg til ro med "en liten betennelse".

Jeg ønsker deg god bedring.  :)

Anonymkode: 135f3...32b

• Liker 6
Skrevet
7 minutter siden, Veslemej skrev:

Hjelpe meg, så skremmende..god bedring. Håpe du klager på den turnuslegen når du er kommet til hektene. Måtte det mennesket ALDRI få praktisere. 

Anonymkode: ba615...ae3

• Liker 19
Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker said:

Hjelpe meg, så skremmende..god bedring. Håpe du klager på den turnuslegen når du er kommet til hektene. Måtte det mennesket ALDRI få praktisere. 

Anonymkode: ba615...ae3

Helt enig. Jeg synes ikke TS skal bare glemme dette og fortsette med livet sitt. Er det mulig å være så uprofesjonell!! Værsåsnill ta tak i dette så den legen ikke tar liv 

• Liker 8
Skrevet

Nei, dette vil bli meldt når jeg kommer meg litt. Vil bare påpeke til de som mente det var teit å oppsøke legevakt på dagen. Jeg bor på et lite sted det fastlegen min har fullt opp. Vet ikke hvordan systemet er i byene, men her på "landsbygda" er det førstemann til mølla system. Selv om dette var skummelt for meg, kan jeg tenke meg at det var andre som har mer behov for fastlegen enn meg. Men her etter vil jeg kontakte min lege om det skjer noe jeg er svært bekymret for.

Jeg synes synd på denne turnuslegen som presterte å ødelegge for seg selv, men dette er ikke ok, og bør takes på alvor.

• Liker 14
Skrevet

Oj, så bra du ringte tilbake og fikk ordentlig hjelp.

Ang. fastlege så er det sikkert forskjellig fra sted til sted men alle fastlegene jeg har hatt har hatt noe tid satt av til hastetimer. De fleste der har hatt sånn "først til mølla" når man ringer på morningen, jeg har da fått time samme dag eller dagen etter om de har vurdert på tlf at det ikke kan vente vanlig ventetid. Vil mene potensiell blodpropp er mer hastesak enn forkjølelse og annet folk går til fastlegen for... Men altså det er sikkert forskjellig på forskjellige legekontor og var kanskje ikke mulig på TS sitt (og iallfall ikke kl. 3 om natten), men poenget er at hos mange fastleger er det også mulig å få time raskt så man ikke må bruke legevakt :)

Anonymkode: 45c4f...4dd

• Liker 2
Skrevet

Så bra du fikk god hjelp til slutt, og god bedring.

Her så er min erfaring at det er best å dra til fastlegen, jeg får alltid time på dagen når det haster. Og mener han at jeg må på sykehuset, så ringer jo han inn, og jeg kommer da raskt inn til lege. Mye raskere enn om jeg skulle dratt på legevakta. Og de tar det mer seriøst, for legen ringer jo inn hva hans bekymring, og mistanke er. 

Anonymkode: 2629e...b10

• Liker 2
Skrevet
2 timer siden, Veslemej skrev:

Takk for oppdatering og god bedring :kghjerte: Har tenkt på deg

Anonymkode: 7fc70...c93

• Liker 2
Skrevet

God bedring, Ts! 

Anonymkode: ffa58...37d

• Liker 3
Skrevet

Anmeld turnuslegen. Ikke legg dette bort. Må han/ hun aldri få jobbe i helsevesenet overhodet 

Anonymkode: 7d9d7...f1e

• Liker 5
Skrevet

Anmeld. God bedring! 

Anonymkode: 0c298...5c9

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Anmeld turnuslegen. Ikke legg dette bort. Må han/ hun aldri få jobbe i helsevesenet overhodet 

Anonymkode: 7d9d7...f1e

Om du tror det jobber leger i helsevesenet som aldri har gjort feil - så er jeg redd du tar skammelig feil. 

Og om en tror at en lege blir fratatt mulighet til å praktisere pga en enkelt, og ikke særlig grov feil tross alt - så tar du nok feil igjen.

Men, når det er sagt, så bør det selvsagt meldes fra, så denne turnuslegen kan få korreks og rettleding. 

Anonymkode: 923f8...2ae

• Liker 16
  • Nyttig 1
Skrevet

Reseptbelagt Naproxen er 500mg, reseptfri er 250mg.
Å si at det er det samme er som å si at å ta tre 200mg ibux er det samme som å ta en 600mg ibux.
Det er ikke det samme, selv om matematikken tilsier det.

Skrevet

Kontakt lege igjen. I slike tilfeller synes jeg det er greit å være litt hvass til legen, og si rett ut at du vil snakke med en ferdig utdannet lege og ikke lærling, for dette opplegget synes du ikke helt funker. Turnuslege skal vel alltid ha overlege i bakhånd.

Skrevet
4 minutter siden, Minya skrev:

Reseptbelagt Naproxen er 500mg, reseptfri er 250mg.
Å si at det er det samme er som å si at å ta tre 200mg ibux er det samme som å ta en 600mg ibux.
Det er ikke det samme, selv om matematikken tilsier det.

Blir det ikke samme innhold?

• Liker 2
Skrevet
13 minutter siden, AnonymBruker said:

Blir det ikke samme innhold?

En skulle tro det, men det er ikke sånn det fungerer med medisiner. Som sagt, matematikken tilsier at det skal være sånn, men effekten blir likevel annerledes.

Jeg kan ikke kjemien rundt det, men en tablett med høyere dose fungerer bedre eller ihvertfall annerledes enn to tabletter med lavere dose, men total dose samme eller høyere enn den ene tabletten.
Om det har noe med at det er færre fyllstoffer/hjelpestoffer i den med høyere dose virkestoff eller noe, høres logisk ut for meg, men jeg aner som sagt ikke om det er det som er greia.

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...