Gå til innhold

En fin ungdomsbil??


Dukka

Anbefalte innlegg

Har tenkt å skaffe meg bil nå som lappen snart er i boks. Jeg er student så bør jo være en som er mer rimelig i drift, samt. reperasjoner o.l. Jeg merker at de fleste 20-åringer skaffer seg Golfen. Lurer på hvilke andre biler det finnes der ute som er likedan i prisen? Jeg har rundt 30 å rutte med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Golf er billig og enkle. Men også litt sarv, synes jeg. Mye å velge i og en god del gode gamle biler. Min erfaring av gode gamle er:

 

Toyota carina e, fra 93-97 tåler veldig mye før de går dunken. Toyota corolla er også bil som går i det uendelige og har billige deler, men gørre kjedelig. Dog styr unna 00-02.

Nissan maxima 3l v6 95-00 modell er holdbare biler, men styr unna det som kom etter 2002.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøp så ny bil som mulig, og hvertfall en bil etter år 2000. Dette pga trafikksikkerhet. 

Anonymkode: fc2db...006

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:
 

Kjøp så ny bil som mulig, og hvertfall en bil etter år 2000. Dette pga trafikksikkerhet. 

Anonymkode: fc2db...006

Er jo begrenset hva man får for 30 000. Støtter forslaget over her om eldre Toyota. Nesten evighetsmaskiner.

Anonymkode: 54efc...e8d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis man skal tenke på å spare noen kroner i service og verksted så er eldre biler fint. Fra rundt år 2000 så ble bilene produsert med en bedre utforming som kommer fører/ passasjerer til gode og kan redde livet ved mange ulykker. 

https://www.tu.no/artikler/store-endringer-de-siste-ti-arene-sa-mye-tryggere-er-det-a-kjore-ny-bil/430016

Jeg jobber i helsesektoren innenfor akuttmedisin og etter å ha sett hva gammel kontra ny bil kan utgjøre i skader, så er jeg opptatt av å oplyse og informere. 

Men person som nylig har tatt lappen har også mye større sjanse for å bli innblandet i trafikkulykker. 

Anonymkode: fc2db...006

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Annonse

På 31.10.2018 den 20.21, Dukka skrev:

Har tenkt å skaffe meg bil nå som lappen snart er i boks. Jeg er student så bør jo være en som er mer rimelig i drift, samt. reperasjoner o.l. Jeg merker at de fleste 20-åringer skaffer seg Golfen. Lurer på hvilke andre biler det finnes der ute som er likedan i prisen? Jeg har rundt 30 å rutte med.

skoda fabia eller en varebil kanskje?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøp en bil som ingen vil ha og som det finnes mange av: F.eks. fordi leiebilselskapene har mange av de. Škoda Fabia er grei den, men se også etter Hyundai i20 og i30, små Kia osv. Bare gjør et vidt søk og se hva du liker. :) Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min første bil var en Toyota Carina 1993 modell. Den gikk som en klokke. Du må huske at hvis du skal ha forsikringen på deg selv så er den veldig dyr i starten. Så greit å sikte på seg en billig bil. Min kostet vell 11000, betalte over 3500 kr per kvartal. Så ja. Bil er dyrt :) Men kunne blitt dyrere om jeg hadde valgt en litt nyere.

Anonymkode: ab8c4...b1c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Dukka skrev:

Tusen takk, alle sammen! Ble en Ford Focus 2008, og er så langt kjempefornøyd. 🙂

Det er ikke noe dumt kjøp. Hvis du får et godt eksemplar som ikke har gått alt for langt, har du bil i mange år fremover.

Anonymkode: 360a7...1fb

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...