Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei :)

Jeg har en baby som er 9 måneder ved juletider, og nå begynner familie å spør hva babyen ønsker seg. Det er første barnet mitt, så jeg er litt blank på hva babyen trenger fra 9 måneder og oppover. 

Selvfølgelig er klær og leker en god idé, men ønsker gjerne litt konkrete tips :) Babyen er en gutt. 

Anonymkode: e01cd...603

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvorfor ordlegger folk seg sånn egentlig? En baby ønsker seg jo ingenting, den vet jo ikke en gang hva jul og gaver er. 

Anonymkode: 917e0...a01

• Liker 1
Skrevet

Klarer ikke holde meg på å kommentere det siste der om at han er gutt, tenker du det finnes gutte- og jenteleker? :)

Ull er dyrt og greit å få i gave. Bæremeis hvis dere er mye ute! Duplo, togbane. Puslespill, sånn figurer man putter i boks. Dukker og dukketing,biler og traktorer. Lekedyr!  

• Liker 3
Skrevet

Ønsk penger til vårdress, sko og vårjakke for eksempel. Det gjør vi hvert år :)

Anonymkode: 17ae5...65b

• Liker 1
Skrevet
16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor ordlegger folk seg sånn egentlig? En baby ønsker seg jo ingenting, den vet jo ikke en gang hva jul og gaver er. 

Slapp av! Figure of speech! Hva kan jeg ønske meg på vegne av babyen da. Fornøyd?

• Liker 8
Skrevet
13 minutter siden, blomst12 skrev:

Klarer ikke holde meg på å kommentere det siste der om at han er gutt, tenker du det finnes gutte- og jenteleker? :)

Ull er dyrt og greit å få i gave. Bæremeis hvis dere er mye ute! Duplo, togbane. Puslespill, sånn figurer man putter i boks. Dukker og dukketing,biler og traktorer. Lekedyr!  

Vet aldri. Tipper det starter tidlig med «gutte- og jenteleker» var bare for å opplyse, i tilfelle noen skulle spør. 

Ellers takk for svar :)

• Liker 1
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ønsk penger til vårdress, sko og vårjakke for eksempel. Det gjør vi hvert år :)

Anonymkode: 17ae5...65b

Takk for tipset! :)

Skrevet

Har en som er 10 måneder til jul og har hatt tema oppe med familie.

Vi sier aldri nei til ull, leker med lyd er gøy for hn, akebrett, huske, alt av biteleker, votter, luer, ullsokker. Syns det er så mye å finne på til de minste jeg da, før de får alt.

Anonymkode: 3da43...a92

• Liker 1
Skrevet
31 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Herregud da menneske. Legg godviljen til så skjønner du hva ts mener.

Anonymkode: fd898...a24

• Liker 11
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Herregud da menneske. Legg godviljen til så skjønner du hva ts mener.

Anonymkode: fd898...a24

Takk! Enkelte må bare kverulere :)

Skrevet
12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har en som er 10 måneder til jul og har hatt tema oppe med familie.

Vi sier aldri nei til ull, leker med lyd er gøy for hn, akebrett, huske, alt av biteleker, votter, luer, ullsokker. Syns det er så mye å finne på til de minste jeg da, før de får alt.

Anonymkode: 3da43...a92

Herlig! Takk for svar! :)

Skrevet
21 minutter siden, Barkrakk skrev:

Dukke og vogn :)

Vet ikke om jeg kommer til å ønske meg det på vegne av han, men dersom han får interesse for det senere, skal jeg kjøpe det inn :)

Skrevet

Alle typer myke leker er en hit her. Ønsker oss også en liten babyhuske til å bruke i hagen til våren. Bor dere et sted med skikkelig vinter kan jo et babyakebrett være greit.

• Liker 1
Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker said:

Vet ikke om jeg kommer til å ønske meg det på vegne av han, men dersom han får interesse for det senere, skal jeg kjøpe det inn :)

De fleste barn viser vel interesse for det de blir introdusert for. Men hvis det er slik at ungen må vise interesse før du kjøper noe er det litt vanskelig å svare her. Vi vet jo ikke hva han har vist interesse for allerede. :)

• Liker 3
Skrevet
1 minutt siden, Barkrakk skrev:

De fleste barn viser vel interesse for det de blir introdusert for. Men hvis det er slik at ungen må vise interesse før du kjøper noe er det litt vanskelig å svare her. Vi vet jo ikke hva han har vist interesse for allerede. :)

Man må ikke dytte dukker over på gutter og biler på jenter. Man kan la det komme naturlig også ;)

TS, hva med:

• Et godt varmt pledd?
  • Myke leker/bøker?
  • Gåstol?
  • Duplo?
  • Liker 1
Skrevet

Duplo, brio togbane (har en på 14 mnd som elsker å skyve tog over broa og gjennom tunnelen) er ting som kan suppleres og være gøy i et par år fremover. Duplo blir som regel forbigått av mindre lego rundt 4-års alder, mens brio togbaner kan være gøy lenge. Det er også klassiske leker som du kan gjemme på til barnebarn. 😛

Leker som lager lyd er også stas. Xylofon, eller ting med baller som ruller gjennom eller leker som må bankes på osv. 

Også er det kanskje litt stas med litt egen pynt til juletreet, kanskje ikke i år, men alle følgende år?

Egen kopp, glass og fat, litt mer ordentlig enn vanlig babyglass og tutekopp. Mummiglass er fine bilder på og veldig fin størrelse og vidde for et første "skikkelige" drikkeglass. 

Barnebestikk? 

Klær, gavekort på sko. Ting dere trenger som vognposer eller diverse? 

Kanskje en lenestol? Det finnes både billige og myke, og dyre "reclinere" i barnestørrelse. Eller andre møbler, bord og stol til rommet sitt.

Lekekjøkken? Om besteforeldrene eller dere har tenkt å kjøpe noe dyrt som varer. 

Anonymkode: 4664a...0d8

• Liker 3
Skrevet
5 minutter siden, Jolene said:

Man må ikke dytte dukker over på gutter og biler på jenter. Man kan la det komme naturlig også ;)

TS, hva med:

• Et godt varmt pledd?
  • Myke leker/bøker?
  • Gåstol?
  • Duplo?

Hvem sa noe om å dytte? Ungen får ikke reell valgfrihet om han ikke får muligheten til å leke med det som noen mener er typiske jenteleker. Jeg skjønner bare ikke hva folk er så redde skal skje. Tenk om ungen lærer omsorg? Dukker er et nyttig verktøy i for eksempel rollespill som utvikler sosiale ferdigheter. Men de skal være forbeholdt barn med innovertiss? 

Anyways, I’m out. Er bare lei av at barn skal plasseres i bås fra de er babyer av. 

• Liker 3
Skrevet
29 minutter siden, Barkrakk skrev:

Hvem sa noe om å dytte? Ungen får ikke reell valgfrihet om han ikke får muligheten til å leke med det som noen mener er typiske jenteleker. Jeg skjønner bare ikke hva folk er så redde skal skje. Tenk om ungen lærer omsorg? Dukker er et nyttig verktøy i for eksempel rollespill som utvikler sosiale ferdigheter. Men de skal være forbeholdt barn med innovertiss? 

Anyways, I’m out. Er bare lei av at barn skal plasseres i bås fra de er babyer av. 

Jeg er lei av at man skal fremtvinge at gutter og jenter er så like hele tiden. Over og ut!

• Liker 4
Skrevet
1 time siden, Sandie skrev:

Alle typer myke leker er en hit her. Ønsker oss også en liten babyhuske til å bruke i hagen til våren. Bor dere et sted med skikkelig vinter kan jo et babyakebrett være greit.

Lurt! Tusen takk :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...