AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2018 #1 Skrevet 31. oktober 2018 Er man anonym hvis man skriver på chatten til ros senter for spiseforstyrrelser? Får man noen konsekvenser av å skrive til de? Altså i form av at de tar kontakt med deg eller lege osv? Anonymkode: 84989...039
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2018 #2 Skrevet 31. oktober 2018 Bare skriv! De finner deg ikke, og du er anonym. Anonymkode: 3ee44...2f9
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2018 #3 Skrevet 31. oktober 2018 1 time siden, AnonymBruker skrev: Bare skriv! De finner deg ikke, og du er anonym. Anonymkode: 3ee44...2f9 OK, får prøve å skrive til de da. Synes det er skummelt å jeg vet liksom ikke hva jeg skal skrive, men takk for svar😊 hi Anonymkode: 84989...039
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2018 #4 Skrevet 31. oktober 2018 Hei! Du er anonym Det får ingen konsekvenser for deg, annet enn hvis du ber om det selv, f.eks i form av en ordentlig samtale Jeg har fått hjelp av de selv. Anonymkode: 291d7...6a8
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2018 #5 Skrevet 31. oktober 2018 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hei! Du er anonym Det får ingen konsekvenser for deg, annet enn hvis du ber om det selv, f.eks i form av en ordentlig samtale Jeg har fått hjelp av de selv. Anonymkode: 291d7...6a8 Synes du det hjalp? Hva sa du første gang du tok kontakt? Anonymkode: 84989...039
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2018 #6 Skrevet 31. oktober 2018 Ja det syntes jeg. Jeg skrev bare til de på chatten og sa jeg ønsket å snakke med noen om problemene jeg hadde med mat og trening. Chattet litt med de, men er ikke så glad i å skrive sånn, så spurte om jeg kunne avtale en samtale. Fikk time ganske raskt, var der en del ganger og snakket med ei jente som hadde hatt spiseforstyrrelser tidligere og som jobbet som "ressursperson" eller hva de kaller seg. For meg hjalp det veldig å snakke med noen som forstod akkurat hvordan jeg hadde det og tenkte forside hadde hatt det sånn selv, men som samtidig var frisk, hvis du skjønner? Det ble mer som å snakke med en venninne som ga faglige råd fremfor en psykolog. Anonymkode: 291d7...6a8 1
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2018 #7 Skrevet 31. oktober 2018 Hei, du er anonym og de i ROS har taushetsplikt så sant det ikke dreier seg om saker hvor personen er i reell fare for seg selv (det kalles opplysningsplikten, eks ved selvmordsfare). Her er litt praktisk info om hva de får av informasjon og om chatterne: https://nettros.no/chat/ Den første gangen kan man spørre om ulike ting rundt spiseproblematikk, fortelle om tanker/følelser/vonde ting eller fine ting i hverdagen. De som sitter på chatten er veldig hyggelige, og har egenerfaring, pårørendeerfaring eller faglig kompetanse. Jeg håper du tar kontakt - det er mindre skummelt enn det virker som. Hilsen en som sitter på andre siden av chattevinduet Anonymkode: e7ea1...f7c 3
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2018 #8 Skrevet 31. oktober 2018 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ja det syntes jeg. Jeg skrev bare til de på chatten og sa jeg ønsket å snakke med noen om problemene jeg hadde med mat og trening. Chattet litt med de, men er ikke så glad i å skrive sånn, så spurte om jeg kunne avtale en samtale. Fikk time ganske raskt, var der en del ganger og snakket med ei jente som hadde hatt spiseforstyrrelser tidligere og som jobbet som "ressursperson" eller hva de kaller seg. For meg hjalp det veldig å snakke med noen som forstod akkurat hvordan jeg hadde det og tenkte forside hadde hatt det sånn selv, men som samtidig var frisk, hvis du skjønner? Det ble mer som å snakke med en venninne som ga faglige råd fremfor en psykolog. Anonymkode: 291d7...6a8 OK, takk for svar😊 Anonymkode: 84989...039 1
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2018 #9 Skrevet 31. oktober 2018 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hei, du er anonym og de i ROS har taushetsplikt så sant det ikke dreier seg om saker hvor personen er i reell fare for seg selv (det kalles opplysningsplikten, eks ved selvmordsfare). Her er litt praktisk info om hva de får av informasjon og om chatterne: https://nettros.no/chat/ Den første gangen kan man spørre om ulike ting rundt spiseproblematikk, fortelle om tanker/følelser/vonde ting eller fine ting i hverdagen. De som sitter på chatten er veldig hyggelige, og har egenerfaring, pårørendeerfaring eller faglig kompetanse. Jeg håper du tar kontakt - det er mindre skummelt enn det virker som. Hilsen en som sitter på andre siden av chattevinduet Anonymkode: e7ea1...f7c OK, får ta mot til meg😊 Anonymkode: 84989...039 2
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2018 #10 Skrevet 31. oktober 2018 Takk for svar alle sammen, jeg begynte å skrive men feiget ut. Er nok ikke motivert nok enda, prøver på igjen om noen mnder. Ha en fin kveld videre. Hi Anonymkode: 84989...039
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå