AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2018 #1 Skrevet 31. oktober 2018 Jeg har en bærbar pc som stod på spisebordrt mitt, nå løftet jeg den opp fordi jeg skulle ta den med meg et annet sted og ser at det er en stor dam under pcen... det er bare under pcen og ikke noe rundt pcen, det har ikke stått noe flytende væske her som kan ha veltet og rent under pcen heller! Bordet er helt hvitt så kunne se at vesken lignet på vann, men noe tjukkere, litt seigt kanskje, men luktet ingenting. Det har kommet litt væske på kanten av løpern jeg har liggende på midtrn av bordet, da litt av kanten lå under pcen, den er helt stiv der væsken har kommet. Hva i allverden??? Anonymkode: 09666...53c
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2018 #2 Skrevet 31. oktober 2018 Lekkasje fra batteriet? Slå av pc-en og ikke bruk den mer før du har funnet ut av dette. Bruk beskyttelseshansker, og ta ut batteriet etter at du har slått av pc-en. Oppsøk en pc-butikk (der du kjøpte pc-en) og ta opp problemet med de og evt reklamer. Anonymkode: 7affd...591 1
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2018 #3 Skrevet 31. oktober 2018 Oppbevar batteriet i en tett beholder (helst av glass) slik at du ikke tilsmusser andre ting med innholdet, dersom det er lekkasje på batteriet. Innhold i batteri er også helseskadelig. Vask hendene godt dersom du har vært i kontakt med det våte. Anonymkode: 7affd...591 1
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2018 #4 Skrevet 31. oktober 2018 Få også greie på hvordan du skal vaske det bort. Evt kan det være en slags olje (til kjølevifta på pc-en) som har lekket ut. Anonymkode: 7affd...591
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2018 #5 Skrevet 31. oktober 2018 Lignende problem fra en bordvifte som hadde oljelekkasje: (der var det også en gjennomsiktig seig væske) Anonymkode: 7affd...591
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2018 #6 Skrevet 31. oktober 2018 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Lekkasje fra batteriet? Slå av pc-en og ikke bruk den mer før du har funnet ut av dette. Bruk beskyttelseshansker, og ta ut batteriet etter at du har slått av pc-en. Oppsøk en pc-butikk (der du kjøpte pc-en) og ta opp problemet med de og evt reklamer. Anonymkode: 7affd...591 Ja det må være det, har tatt på det men vasket hendene, ser ut som det er fra batteriet, rok ut batteriet og det er klissete inni der å. Hva kan skje om jeg får dette på meg da ? Det er både på duken og bordet? Hva skal jeg gjøre med alt? Hva skal jeg vaske det med ? 🙄 Anonymkode: 09666...53c 1
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2018 #7 Skrevet 31. oktober 2018 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Ja det må være det, har tatt på det men vasket hendene, ser ut som det er fra batteriet, rok ut batteriet og det er klissete inni der å. Hva kan skje om jeg får dette på meg da ? Det er både på duken og bordet? Hva skal jeg gjøre med alt? Hva skal jeg vaske det med ? 🙄 Anonymkode: 09666...53c Ring en pc-butikk og spør. Eler giftinformasjonen. Anonymkode: 7affd...591 1
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2018 #8 Skrevet 31. oktober 2018 Vask hendene godt med vann og såpe i alle fall. Anonymkode: 7affd...591
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2018 #9 Skrevet 31. oktober 2018 Innholdet i batteriet kan være etsende. Anonymkode: 7affd...591 1
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2018 #10 Skrevet 31. oktober 2018 Jeg ville vasket med kluter som kastes i spesialavfall etter bruk. Fukt klutene med litt vann. OG bruk skikkelige tykke beskyttelseshansker. HELST ville jeg fått råd fra noen som har greie på slikt, før jeg startet rengjøringen. Pakk pc-en i en pose, og frakt den til pc-butikk og få hjelp. Håper at du får reklamert på dette. Anonymkode: 7affd...591
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2018 #11 Skrevet 31. oktober 2018 Glem det med vann til rengjøring. Etsende væsker reagerer med vann! Anonymkode: 7affd...591 1
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2018 #12 Skrevet 31. oktober 2018 Jeg ringte pc butikk, de sa at det umulig kan være batterisyre da jeg ville fått en reaksjon så fort jeg tok på det og boret ville også blitt ødlagt og etset. Og det ville etter all sannsynlighet tatt fyr og kimmet blå røyk. De skjønte ikke hva det kunne være og ba meg komme innom, men de regnet ikke med at væsken var så farlig siden jeg ikke har fått skader enda og bpret er helt. Anonymkode: 09666...53c
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2018 #13 Skrevet 31. oktober 2018 Det er mulig PCen din bruker kjølevæske for å kjøle prosessoren, og at det er det som har lekket ut. Anonymkode: e8173...5f3
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå