Gå til innhold

Lekkasje fra PC? !?!?what?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg har en bærbar pc som stod på spisebordrt mitt, nå løftet jeg den opp fordi jeg skulle ta den med meg et annet sted og ser at det er en stor dam under pcen... det er bare under pcen og ikke noe rundt pcen, det har ikke stått noe flytende væske her som kan ha veltet og rent under pcen heller! Bordet er helt hvitt så kunne se at vesken lignet på vann, men noe tjukkere, litt seigt kanskje, men luktet ingenting. Det har kommet litt væske på kanten av løpern jeg har liggende på midtrn av bordet, da litt av kanten lå under pcen, den er helt stiv der væsken har kommet. 

Hva i allverden??? 

Anonymkode: 09666...53c

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Lekkasje fra batteriet?
Slå av pc-en og ikke bruk den mer før du har funnet ut av dette.

Bruk beskyttelseshansker, og ta ut batteriet etter at du har slått av pc-en. Oppsøk en pc-butikk (der du kjøpte pc-en) og ta opp problemet med de og evt reklamer.

Anonymkode: 7affd...591

• Liker 1
Skrevet

Oppbevar batteriet i en tett beholder  (helst av glass) slik at du ikke tilsmusser andre ting med innholdet, dersom det er lekkasje på batteriet. Innhold i batteri er også helseskadelig. Vask hendene godt dersom du har vært i kontakt med det våte.

• Liker 1
Skrevet

Få  også greie på hvordan du skal vaske det bort.

Evt kan det være en slags olje (til kjølevifta på pc-en) som  har lekket ut. 

Skrevet

Lignende problem fra en bordvifte som hadde oljelekkasje: (der var det også en gjennomsiktig seig væske)

Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Lekkasje fra batteriet?
Slå av pc-en og ikke bruk den mer før du har funnet ut av dette.

Bruk beskyttelseshansker, og ta ut batteriet etter at du har slått av pc-en. Oppsøk en pc-butikk (der du kjøpte pc-en) og ta opp problemet med de og evt reklamer.

Ja det må være det, har tatt på det men vasket hendene, ser ut som det er fra batteriet, rok ut batteriet og det er klissete inni der å. Hva kan skje om jeg får dette på meg da ? Det er både på duken og bordet? Hva skal jeg gjøre med alt? Hva skal jeg vaske det med ? 🙄

• Liker 1
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Ja det må være det, har tatt på det men vasket hendene, ser ut som det er fra batteriet, rok ut batteriet og det er klissete inni der å. Hva kan skje om jeg får dette på meg da ? Det er både på duken og bordet? Hva skal jeg gjøre med alt? Hva skal jeg vaske det med ? 🙄

Ring en pc-butikk og spør. Eler giftinformasjonen.

• Liker 1
Skrevet

Vask hendene godt med vann og såpe i alle fall.

Skrevet

Innholdet i batteriet kan være etsende.

• Liker 1
Skrevet

Jeg ville vasket med kluter som kastes i spesialavfall etter bruk. Fukt klutene med litt vann. OG bruk skikkelige tykke beskyttelseshansker.
HELST ville jeg fått råd fra noen som har greie  på slikt, før jeg startet rengjøringen.
Pakk pc-en i en  pose, og frakt den til pc-butikk og få hjelp. Håper at du får reklamert på dette.

Skrevet

Glem det med vann til rengjøring. Etsende væsker reagerer med vann!

• Liker 1
Skrevet

Jeg ringte pc butikk, de sa at det umulig kan være batterisyre da jeg ville fått en reaksjon så fort jeg tok på det og boret ville også blitt ødlagt og etset. Og det ville etter all sannsynlighet tatt fyr og kimmet blå røyk. De skjønte ikke hva det kunne være og ba meg komme innom, men de regnet ikke med at væsken var så farlig siden jeg ikke har fått skader enda og bpret er helt. 

Skrevet

Det er mulig PCen din bruker kjølevæske for å kjøle prosessoren, og at det er det som har lekket ut.

Anonymkode: e8173...5f3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...