Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Selv om en ikke vet hva fremtiden bringer så må jeg bare skjønne at jeg må gå videre. 

En ting å slette på sosiale medier osv, men.. sånn mentalt oppi hodet må jeg slutte å tenke på det. Jeg veeet at uansett hva som skjer, så MÅ jeg gå videre, sørge for å ha et meningsfylt liv. Han eller noen andre, er uansett ikke intressert i en halv deppa dame som glor i veggen mens tankene surrer. Satt litt på spissen altså. 😉

Hvordan gjorde du det mentalt i hodet ditt? Noen kraftsalver en kan si til seg selv? 

Første konkrete aksjon for meg i dag er å komme meg på trening. 

Anonymkode: 56afd...152

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

psykolog.

Anonymkode: 2dd5f...a3f

Skrevet

Tenke alle de tankene som viser hva du ikke ønsker i han. Det at han ikke liker deg kan være en av de. Alle de tingene som er negativt. Vi har en tendens til å se tilbake på det positive, og jeg vil nesten si "skape en ny virkelighet" i vårt eget hodet om hvordan livet med den man elsker ville vært. Dette er ingenting annet enn en illusjon og en drøm. Virkeligheten er jo helt anderledes. Vanligvis blir man bedt om å tenke positivt på livet, men her er det riktig å gjøre stikk motsatt. Bestem deg for at hver eneste gang han kommer opp i dine tanker (som ofte er hele tida til å begynne med) så tenker du disse negative tankene om hvordan det virkelig var, hvem han egentlig er osv. Skriv det gjerne ned på mobilen da de negative tingene er lett å glemme. Det hjelper at du virker så bestemt som du gjør. Dette er effektivt, har forsøkt det selv. :) Etter hvert kommer tankene sjeldnere, men tenk like fullt på alt som ikke var greit. Neste steg er kanskje tinder, date eller ut å flørte litt på byen. Få plass til noen nye drømmer :)

Anonymkode: 60153...2e7

• Liker 1
Skrevet

Er på samme sted selv nå, og har prøvd å glemme og fortrenge lenge nå, og måtte bare gi slipp på han. Ikke vits i å hoppe etter noen som ikke vil ha deg, men det gjør jævla vondt akkurat nå, og hvordan skal jeg finne en person som får hjertet mitt til å dunke litt ekstra hardt igjen som med han. Så jeg vet ikke hva jeg skal gjøre nå. Men må bare prøve å tenke på noe annet, få tida til å gå, og i det minste puste. 

Anonymkode: caa3a...91c

• Liker 2
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Tenke alle de tankene som viser hva du ikke ønsker i han. Det at han ikke liker deg kan være en av de. Alle de tingene som er negativt. Vi har en tendens til å se tilbake på det positive, og jeg vil nesten si "skape en ny virkelighet" i vårt eget hodet om hvordan livet med den man elsker ville vært. Dette er ingenting annet enn en illusjon og en drøm. Virkeligheten er jo helt anderledes. Vanligvis blir man bedt om å tenke positivt på livet, men her er det riktig å gjøre stikk motsatt. Bestem deg for at hver eneste gang han kommer opp i dine tanker (som ofte er hele tida til å begynne med) så tenker du disse negative tankene om hvordan det virkelig var, hvem han egentlig er osv. Skriv det gjerne ned på mobilen da de negative tingene er lett å glemme. Det hjelper at du virker så bestemt som du gjør. Dette er effektivt, har forsøkt det selv. :) Etter hvert kommer tankene sjeldnere, men tenk like fullt på alt som ikke var greit. Neste steg er kanskje tinder, date eller ut å flørte litt på byen. Få plass til noen nye drømmer :)

Anonymkode: 60153...2e7

Ts her. Jeg skal jammen sette meg opp ei liste som skal jeg skal ta frem og lese hver gang jeg kjenner jeg er lei meg. Det ligger i hodet og det er som du sier en illusjon og en drøm. Noen virker så sterke og klarer å børste det av seg, mens jeg stopper opp litt for lenge, det blir så destruktivt.

Skrevet
15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er på samme sted selv nå, og har prøvd å glemme og fortrenge lenge nå, og måtte bare gi slipp på han. Ikke vits i å hoppe etter noen som ikke vil ha deg, men det gjør jævla vondt akkurat nå, og hvordan skal jeg finne en person som får hjertet mitt til å dunke litt ekstra hardt igjen som med han. Så jeg vet ikke hva jeg skal gjøre nå. Men må bare prøve å tenke på noe annet, få tida til å gå, og i det minste puste. 

Anonymkode: caa3a...91c

Ts igjen, helt sant. Ingen vits å hoppe.. eller ofre EN tanke faktisk på en som ikke vil ha en. Jeg vil jo ha en som vil HA meg, det er jo egentlig veldig vesentlig. Setter opp på listen at han må ha dårlig smak som ikke vil ha meg.😁😅 Litt ironi må en ha.

Håper det går over for deg raskt, stor klem.

• Liker 2
Skrevet

Er det lenge siden bruddet?
Det krever alltid litt tid og det er vel ingen quickfix, men det gjør det jo mye enklere om du snakker med venner og famile om det som gjør vondt. Og trening, som du jo er i gang med kan i mange situasjoner være terapi.
Shopping og egenpleie !

Å tenke minst mulig på det som var/okkupere tanker og sinn med andre ting.

Skrevet
43 minutter siden, Snøhvit23 skrev:

Er det lenge siden bruddet?
Det krever alltid litt tid og det er vel ingen quickfix, men det gjør det jo mye enklere om du snakker med venner og famile om det som gjør vondt. Og trening, som du jo er i gang med kan i mange situasjoner være terapi.
Shopping og egenpleie !

Å tenke minst mulig på det som var/okkupere tanker og sinn med andre ting.

Ts her. Er ca 2 uker siden.

Er  veldig fint å kunne snakke med venninner om det, men samtidig forsøker jeg å begrense meg litt også. At en ikke begynner å dyrke det, med å snakke og snakke. Kanskje jeg kan skrive istedet. Til meg selv.. eller til han.. som jeg kaster etterpå.

En annen ting er at når en har det kjipt sånn som med dette, så er det så lett for at andre ting i livet som kan være små kjipt blir værre. Når en er i en negativ tankegang så blir alt litt sånn grått. Jeg må jobbe med å snu tankegangen min kjenner jeg.

Skrevet

2 uker er jo ingenting... for meg tok det nesten 1 år å komme meg over min eks, og tøft er det ja :) 

Anonymkode: dbd66...ef2

Skrevet
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Selv om en ikke vet hva fremtiden bringer så må jeg bare skjønne at jeg må gå videre. 

En ting å slette på sosiale medier osv, men.. sånn mentalt oppi hodet må jeg slutte å tenke på det. Jeg veeet at uansett hva som skjer, så MÅ jeg gå videre, sørge for å ha et meningsfylt liv. Han eller noen andre, er uansett ikke intressert i en halv deppa dame som glor i veggen mens tankene surrer. Satt litt på spissen altså. 😉

Hvordan gjorde du det mentalt i hodet ditt? Noen kraftsalver en kan si til seg selv? 

Første konkrete aksjon for meg i dag er å komme meg på trening. 

"Gå videre" er for meg bare noe folk lirer av seg fordi det har blitt en motesak. Så går de på datingkarusellen Tinder nok en gang for å oppleve det samme. dette er bare en trend i mine øyne.
Når jeg har det vanskelig kan psykolog være en ting, men det må vanskelig på en slik måte at det hemmer en i hverdagen..som depresjon osv. :) 
Ikke stress med å gå videre. Å gå videre vil si å overlate det til "universet" som jeg kan kalle det. Jeg orker ikke dette hysteriet som folk driver med, sletting og all sånn passiv ggressiv oppførsel

Skrevet
19 minutter siden, BiancaWhite skrev:

"Gå videre" er for meg bare noe folk lirer av seg fordi det har blitt en motesak. Så går de på datingkarusellen Tinder nok en gang for å oppleve det samme. dette er bare en trend i mine øyne.
Når jeg har det vanskelig kan psykolog være en ting, men det må vanskelig på en slik måte at det hemmer en i hverdagen..som depresjon osv. :) 
Ikke stress med å gå videre. Å gå videre vil si å overlate det til "universet" som jeg kan kalle det. Jeg orker ikke dette hysteriet som folk driver med, sletting og all sånn passiv ggressiv oppførsel

Ts igjen. Ja, du har litt rett i det du skriver. Det blir en karusell.. en skal kaste fra seg følelser og løpe videre til neste. Jeg sier til meg at det er greitt å være lei meg, så lenge jeg ikke blir værende i "gruble" gjørma for det har ingen hensikt. Har forresten ikke slettet han for så lenge han ikke har vært stygg med meg heller så blir det en litt passiv aggressiv oppførsel som du sier.

Å akseptere at sånn er det og en kan gi helt slipp på håpet det vil bli fint. 

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Ts igjen. Ja, du har litt rett i det du skriver. Det blir en karusell.. en skal kaste fra seg følelser og løpe videre til neste. Jeg sier til meg at det er greitt å være lei meg, så lenge jeg ikke blir værende i "gruble" gjørma for det har ingen hensikt. Har forresten ikke slettet han for så lenge han ikke har vært stygg med meg heller så blir det en litt passiv aggressiv oppførsel som du sier.

Å akseptere at sånn er det og en kan gi helt slipp på håpet det vil bli fint. 

Du skriver ikke hva som har hendt? er du deprimert og har en sånn vegg foran deg som ikke slipper folk inn? Altså er fyren uinteressert eller har du for mange byrder? Det er en forskjell.
Jeg sliter med sistnevnte. Jeg vil ikke slette han! selv om dette er den eneste måten å glemme noen på som mange her maser om. Det er ikke slik at en alltid glemmer. Han har ikke vært slem mot meg heller så jeg ser ikke hvorfor man skal gå til verks slik. 
Men hadde en så altfor stor vegg foran meg, selv om han ville treffes. 

Skrevet
15 minutter siden, BiancaWhite skrev:

Du skriver ikke hva som har hendt? er du deprimert og har en sånn vegg foran deg som ikke slipper folk inn? Altså er fyren uinteressert eller har du for mange byrder? Det er en forskjell.
Jeg sliter med sistnevnte. Jeg vil ikke slette han! selv om dette er den eneste måten å glemme noen på som mange her maser om. Det er ikke slik at en alltid glemmer. Han har ikke vært slem mot meg heller så jeg ser ikke hvorfor man skal gå til verks slik. 
Men hadde en så altfor stor vegg foran meg, selv om han ville treffes. 

Ts igjen. Det er vel det klassiske at jeg LIKTE han bedre enn han likte meg. Hadde han ville slippe inn, så hadde han fått det.

En del ting i livet som innemellom kan kjennes  tungt, som blir forsterket når ting med han endte som det gjorde. Jeg vet at dette må jeg få ordnet best mulig før jeg skal involvere meg med en ny. Livet blir aldri perfekt, men det trenger jeg igrunn ikke heller.

Må legge til at jeg såg ikke på han som en reddende engel som skulle gi meg lykke i livet. 

Skrevet

Jeg ville liksom ikke bli den triste deprimerte jenten/damen på grunn av en dust. Istedet ble jeg den mest glade på jobben og i familie, og glemte plutselig alle ekser. Fokuserte meg på livet :) Gi deg tid 

Anonymkode: a5904...055

• Liker 2
Skrevet
37 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg ville liksom ikke bli den triste deprimerte jenten/damen på grunn av en dust. Istedet ble jeg den mest glade på jobben og i familie, og glemte plutselig alle ekser. Fokuserte meg på livet :) Gi deg tid 

Anonymkode: a5904...055

Ts her. Ja.. du sier noe viktig. Fokuser på livet og gi det tid. Jeg har masse av ting i livet som er BRA også, skal fokusere på det. 

• Liker 1
Skrevet

Å skrive en liste over negative kvaliteter kan være nyttig. Men nå er det nå en gang slik at ingen er perfekte, og vi blir glade i noen på tross av det. Noen ganger kan litt negative sider faktisk være et pluss hvis de er av typen man tolererer og kjenner seg igjen i. Da er det bedre å skrive ned ting som gjør at han er en dårlig match med deg.

Og det viktigste momentet er uansett; han lot deg gå. Han valgte deg ikke. Og da er det egentlig det samme med resten. Den viktigste kvaliteten en mann kan ha er rett og slett kjærlighet for deg. Har han ikke det så er det bedre å vite det snarere enn senere.

Jeg ville også etterhvert sluttet å prate om ham til venninner. Hver gang du sier navnet hans høyt markerer han seg litt sterkere i hodet ditt.

Anonymkode: 6f866...bf7

• Liker 1
Skrevet

Jeg synes det er godt å väre singel, men savner jo exen av og til. Det er ille nok at jeg ser han på butikken og styr 😌 stikker litt. 

Skrevet
15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Å skrive en liste over negative kvaliteter kan være nyttig. Men nå er det nå en gang slik at ingen er perfekte, og vi blir glade i noen på tross av det. Noen ganger kan litt negative sider faktisk være et pluss hvis de er av typen man tolererer og kjenner seg igjen i. Da er det bedre å skrive ned ting som gjør at han er en dårlig match med deg.

Den viktigste kvaliteten en mann kan ha er rett og slett kjærlighet for deg. Har han ikke det så er det bedre å vite det snarere enn senere.

Jeg ville også etterhvert sluttet å prate om ham til venninner. Hver gang du sier navnet hans høyt markerer han seg litt sterkere i hodet ditt.

Anonymkode: 6f866...bf7

Ts enda en gang. Dere skriver mye fornuftig og som jeg reflektere over. Det er en del ting med han som gjør han til en veldig dårlig match med meg. Men.. det kunne ha fungert.. om begge ville. Dette med en dårlig match var også mye av det som gjorde at han ikke ville fortsette. du skriver han valgte ikke meg. Jeg konkluderer med at han rett og slett har dårlig smak.😂 Ja, litt ironi må en ha.😁

Det har vært fint å kunne snakke med venninner. Men.. det er lett for at det blir prating og prating.. analysering... Da graver han seg egentlig enda mer inn. Nei, dette skal jeg komme over. Midt oppi alt så er jeg en positiv person, må bare opp av denne grøfta nå. 

Skrevet
8 timer siden, BiancaWhite skrev:

Noe av det mest vettuge jeg har lest på lenge :)

• Liker 1
Skrevet

Er i samme situasjon som deg TS. Har gått 3,5 uker uten kontakt og det føles jævelig kjipt. De 2 første ukene klarte jeg ikke engang trene. Må nå er jeg igang, trent hverdag siden mandag! Jeg prøver å ta det dag for dag. Er på Tinder igjen men orker ikke gå på enda en "karusell". Jeg tror den hardeste delen må være å innse at det er over og ut. Han kommer ikke til å våkne en dag og plutselig vil ha meg. Vil han ikke ha meg nå, så vil han ikke ha meg om 2 måneder heller. Skulle han komme krypende tilbake så kan jeg ikke ta han tilbake. Hater å ha det sånn her :( Men samtidig vet jeg at det går over, en dag! Må bare gi det litt tid. Holde hodet kaldt, ikke stalke, holde deg til 0 kontakt. Dette klarer vi, for vi fortjener så mye bedre! 

Anonymkode: eae6b...177

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...