Gå til innhold

Hvordan ser treningsuken din ut?


Cas123

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Trener 4-5 ganger i uka. De består av 2 økter med styrketrening med fokus på lår/rumpe, og 2 økter med fokus på overkropp (deler og i rygg, biceps, triceps, skuldre etc). Siste økten er kondisjonsøkt, og der varieres det mellom intervall økter og langøkter. Målet mitt er å få markerte muskler, men ikke minst å bli sterk! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trener 7 dager i uken. Er i utgangspunktet ingen treningsnarkoman, men for meg er det veldig alt eller ingenting. Jeg må trene hver dag (og liker det) + jeg må fokusere på mat samtidig. Faller jeg av den ene så raser alt. Nå jeg trener hver dag så faller jeg aldri av, og jeg gleder meg til trening. Om jeg ikk trener en dag eller eller to er det mye vanskeligere for meg å komme meg på trening. Trives godt i sofaen for å si det sånn 😉 

Anonymkode: dc350...4bd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En normal treningsuke for meg ser slik ut: 

Mandag - løping/crossfit/hviledag

Tirsdag - crossfit/kettlebellsøkt/hinderløpstrening 

Onsdag - hviledag/utholdenhet

Torsdag - crossfit/strongman 

Fredag - crossfit/utholdenhet/hviledag

Lørdag - styrke med litt kondis til avslutning 

Søndag - crossfit/langkjøring/yoga 

 

Crossfitøktene er veldig varierte, men er gjerne fokus på teknikk deretter avslutning med høy puls. 

Styrkeøktene fokuserer jeg på baseøvelser som knebøy, markløft, militærpress etc. Isolerer også noe, men ikke veldig mye. Splitter sjeldent på muskelgrupper, men hvis jeg skal maksløfte er det enten mark eller bøy. 🙂

Utholdenhet er som regel løping eller en lang amrap med lette øvelser som fokuserer på kondisen fremfor styrken.

Har som regel inntil 5 økter i uken, litt færre nå siden august, men holder på å jobbe meg tilbake igjen. Målet mitt er å bli sterk og bedre utholdenheten min, samt bli mer fleksibel, bonus er vektreduksjon (som jeg har behov for). 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg trener 3 ganger i uken - stort sett mandag, onsdag og lørdag. Trener saltrening eller spinning, så det blir mye kondistrening. :hjerte: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4-5 ganger i uken, prøver også å sykle så mye som mulig. 

Trener svømming 1-2 ganger i uken, spinning ca 2 ganger og en gang jogging. 

Prøver å legge inn litt aktivitet som ikke er trening (sykling, ski, gåturer osv) i tillegg

Anonymkode: 13bbc...065

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Overrasket

35 kilometer løping i uken
2-3 turer på treningssenter i uken
Gåturer 6 ganger i uken, og 2-3 ganger i uken blir de over 2 timer lange.
Fotturer på 20 km om dagen i sommersesongen

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4-5 økter i uken. 3 løpeøkter der jeg løper to ganger ute (10 km ca) og en intervalløkt. Og så 1-2 styrkeøkter med fokus på hele kroppen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 timer siden, AnonymBruker skrev:
 

Trener 7 dager i uken. Er i utgangspunktet ingen treningsnarkoman, men for meg er det veldig alt eller ingenting. Jeg må trene hver dag (og liker det) + jeg må fokusere på mat samtidig. Faller jeg av den ene så raser alt. Nå jeg trener hver dag så faller jeg aldri av, og jeg gleder meg til trening. Om jeg ikk trener en dag eller eller to er det mye vanskeligere for meg å komme meg på trening. Trives godt i sofaen for å si det sånn 😉 

Anonymkode: dc350...4bd

Høres ut som en tvangsgreie. Husk på at kroppen trenger hvile også. Den trenger å restituere seg. Ellers kan du på sikt gå på en dugelig smell. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, AnonymBruker skrev:
 

4-5 ganger i uken, prøver også å sykle så mye som mulig. 

Trener svømming 1-2 ganger i uken, spinning ca 2 ganger og en gang jogging. 

Prøver å legge inn litt aktivitet som ikke er trening (sykling, ski, gåturer osv) i tillegg

Anonymkode: 13bbc...065

Hva mener du med at sykling eller skigåing ikke er trening? Gåturer kan jeg forstå ikke blir regnet som trening. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Shit, dere som trener så ofte er VIRKELIG flinke!!

Jeg trener 2-3 ganger i uken. Litt forskjellig hva jeg trener men ofte spinning og mage, rumpe, lår timer.

Anonymkode: a1c6f...9e0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trener 2-3 ganger i uken.

Har to dager jeg trener på treningssenter. Da varierer jeg mellom pilates, styrke, zumba og aerobic.

Tredje dagen blir svømming med hele familien, fjelltur med familien, eller jeg løper en tur på tredemøllen hjemme og trener litt styrke etter det. 

Får jeg ikke gjort øktene på treningssenteret, så løper jeg hjemme eller gjør yoga hjemme i stedet.

Skulle gjerne trent mer, men har små unger og en fysisk slitsom jobb som sykepleier, så jeg får ikke mer til enn dette. 

Anonymkode: 723b1...e54

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mandag : 30 min spinning

Tirsdag : Løpe 2 km + 1 time styrke

Torsdag : Løpe 2 km + 1 time styrke

Fredag : Løpe 2 km + 1 time styrke

Ulikt program de tre styrkedagene, så jeg er gjennom hele kroppen. Min mann oppfordrer til at jeg skal løpe minst 5 km hver søndag i tillegg, men det er ikke så ofte det er tid til det. Synes desuten at fire dager trening holder, selv om liten treningsøkt mandag, iallefall så lenge jeg går på et kurs mandagskvelder. (Han trener 6 dager i uken.) 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg trener 3 ganger i uken ved Barry's bootcamp. Varierer veldig hvilke dager jeg trener. Denne uken blir det mandag, fredag og lørdag. 

Anonymkode: c76a9...f9c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vanligvis trener jeg 6 økter i uken, men nå kan jeg ikke bruke armene til trening på en stund så blir rundt 4 økter.

Kjører da disse øktene annenhver gang:

Økt 1:

10x10 hip abductoion (ja-maskina)

5x10 legcurl

5xmaks situps på ball

Økt 2:

5x10 hip adduction (nei-maskina)

5x10 leg extention

5x10 et ben beinpress

5x10 beinpress 

Gleder meg til jeg kan trene vanlig igjen så jeg kan få inn litt flere økter. Nå må jeg ta en dags pause når beina blir for tunge. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 timer siden, OPIgirl skrev:
 

Hva mener du med at sykling eller skigåing ikke er trening? Gåturer kan jeg forstå ikke blir regnet som trening. 

Det kommer vel an på om sykling og skigåing er trening. Jeg har feks sykkel istedet for bil, men jeg trener jo ikke når jeg sykler til jobb eller ei venninne. Jeg ville heller ikke sett på det som trening om jeg tok en skitur med familien. 

Hadde jeg derimot dratt ut for å sykle langt eller tatt meg en skikkelig skitur ville jeg kalt det trening. 

Disse tingene kommer selvsagt også an på hvor godt trent man er, for noen er en gåtur en treningsøkt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Mandag: styrke

Tirsdag: styrke

Onsdag: styrke

Torsdag: hvile 

Fredag: styrke

Lørdag: aktiv hvile (gåtur) og kjerne

Søndag: hvile

Anonymkode: 80b85...3ad

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lily_88

En 45 minutter joggetur i 6-tiden hver morgen, unntatt helger. 

Er det greit / fint vær, tar jeg meg en liten fjelltur eller topp-tur 2 ganger i uka for å få variert trening. På sommeren blir det terrengsykkel i fjellet på kveldstid slik at jeg ikke forstyrrer folk og hunder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...