Gå til innhold

Vielse og fest i samme lokale


rødjakke

Anbefalte innlegg

Dere som hadde vielse og fest i samme lokale , hvordan gjorde dere dette? Hadde dere vielsen i et separat rom, eller samme sted som middag/fest? Jeg er veldig fornøyd med lokalet vårt men jeg har ikke helt klart å finne ut hvordan jeg skal gjøre akkurat dette. Det er et stort lokale, men ikke flere separate rom. Vi har et sted i lokalet som passer helt perfekt til vielse, men alternativene blir da enten at folk 1) står rundt oss, hvilket jeg tenker kan være slitsomt for enkelte, selv om vielsen bare varer ca 20 min, 2) lage til stolrader rundt (som jeg er redd kan se litt trangt ut mtp at det allerede er dekket til middag der)  3) folk setter seg ved middagsbordet (hvor de vil) for selve vielsen og deretter får reise seg igjen og mingle/champagne/gjestebok før middag- ca 1 time). Eller andre løsninger? Ble kanskje litt forvirrende dette men håper noen har noen tips. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

I de bryllupene jeg har vært i som vielse og fest er på samme sted har vielsen foregått utendørs. Kanskje det kan være en mulighet? Å ha selve vielsen i samme rom som middagen serveres høres veldig klønete ut uansett hvilken av de overnevnte løsningene dere velger. Hvis det er eneste mulighet ville jeg gått for alternativ 1 og sette ut et par ekstra stoler til de få som ikke klarer å stå oppreist i 20-30 minutter

Anonymkode: f9ceb...6f5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vært i flere bryllup med alternativ 3, der man sitter ved bordplassering i vielsen. Da er ofte bordet der brud, foreldre osv sitter vært i midtgang, så dette har vært tatt bort og satt raskt opp i pausen mellom vielse og middag :)

Anonymkode: b25cd...e0e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har også vært i bryllup hvor en sitter ved plassen man skal ha under middagen.Det var runde bord, og bordene var plassert sånn at det var en naturlig "midtgang" mellom bordene. De som ikke var invitert på festen, men ønsket å være tilstede under vielsen satt på siden av bordene. Det ble servert musserende i forkant av vielsen, og det passet veldig fint siden man gikk og minglet litt i forkant av vielsen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror jeg også hadde valgt alternativ 1, og bare satt frem stoler til de som trengte det. Synes kanskje det hadde blitt litt rart å sitte ved bordet i "middagsoppstilling" og måtte snu på meg for å få med meg vielsen.

Anonymkode: 5754f...866

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle sammen tusen takk for gode innspill! Ute får vi nok ikke til (vinter) - men skal aldri si aldri; kunne jo blitt romantisk og fint - får servere kakao eller noe 😍 og pledd! Jeg har fortsatt ikke klart å bestemme meg for hva som blir best- tror jeg får bestemme meg 100% for hva slags bordoppsett vi går for først - som en skriver; ikke helt gunstig om man må sitte å snu seg...Noen stoler for de som trenger det er også en god løsning ☺ 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 3.11.2018 den 22.34, rødjakke skrev:

Hei alle sammen tusen takk for gode innspill! Ute får vi nok ikke til (vinter) - men skal aldri si aldri; kunne jo blitt romantisk og fint - får servere kakao eller noe 😍 og pledd! Jeg har fortsatt ikke klart å bestemme meg for hva som blir best- tror jeg får bestemme meg 100% for hva slags bordoppsett vi går for først - som en skriver; ikke helt gunstig om man må sitte å snu seg...Noen stoler for de som trenger det er også en god løsning ☺ 

Det er jo bare å snu stolen andre veien under vielsen, og tilbake etterpå? og litt på skrå under tåler etc?😅 gjorde dette senest i dag.. virket ikke som at det var et problem for folk..

Anonymkode: b25cd...e0e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...