Gå til innhold

Trening og dårlig søvn


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har begynt å trene ganske nylig. Jeg merker at jeg sover så utrolig dårlig etterpå. Jeg våkner 4-5 ganger i løpet av natten. Egentlig føler jeg meg "uthvilt" når jeg våkner Kl 3 på natta, men vet at det er jeg ikke. Jeg spiser bra og passer på å få nok hvile. Er dette vanlig? Og hva er årsaken? Er det kroppen som jobber/reparerer seg etter en økt?

Anonymkode: de4da...1c1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg må også få med at det har ikke noe å si når tid på døgnet treningen er, selvom jeg trener morgen opplever jeg det likevel.

Anonymkode: de4da...1c1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har kun problemer med søvn om jeg trener for sent, men ZMA og muligens magnesiumtilskudd hjelper?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Trollmora skrev:
 

Jeg har kun problemer med søvn om jeg trener for sent, men ZMA og muligens magnesiumtilskudd hjelper?

Skal sjekke ut magnesium. Takk for tips!

Anonymkode: de4da...1c1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sover dårligere, når jeg ikke trener, som en hovedregel. 

Men: jeg sover ekstremt dårlig (eller ikke i det hele tatt) om jeg overanstrenger meg eller spiser for lite i forhold til belastningen. Jeg vil tippe at dette bare er en overgangsfase, eller at du har gått litt hardt ut og har litt for høy belastning for raskt.

Anonymkode: 94b5d...3f0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange er så sløve når det kommer til søvnhygiene.

Det viktigste er å stå opp til samme tid hver dag, skyv maks 1time i helgen. Etterhvert vil kroppen bli helt programmert etter denne tiden. Om du velger å skli ut i helgene så fucker du opp alt igjen, slik er det dessverre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...