AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2018 #1 Skrevet 30. oktober 2018 Har begynt å trene ganske nylig. Jeg merker at jeg sover så utrolig dårlig etterpå. Jeg våkner 4-5 ganger i løpet av natten. Egentlig føler jeg meg "uthvilt" når jeg våkner Kl 3 på natta, men vet at det er jeg ikke. Jeg spiser bra og passer på å få nok hvile. Er dette vanlig? Og hva er årsaken? Er det kroppen som jobber/reparerer seg etter en økt? Anonymkode: de4da...1c1
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2018 #2 Skrevet 30. oktober 2018 Jeg må også få med at det har ikke noe å si når tid på døgnet treningen er, selvom jeg trener morgen opplever jeg det likevel. Anonymkode: de4da...1c1
Trollmora Skrevet 30. oktober 2018 #3 Skrevet 30. oktober 2018 Jeg har kun problemer med søvn om jeg trener for sent, men ZMA og muligens magnesiumtilskudd hjelper?
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2018 #4 Skrevet 30. oktober 2018 9 minutter siden, Trollmora skrev: Jeg har kun problemer med søvn om jeg trener for sent, men ZMA og muligens magnesiumtilskudd hjelper? Skal sjekke ut magnesium. Takk for tips! Anonymkode: de4da...1c1
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2018 #5 Skrevet 30. oktober 2018 Jeg sover dårligere, når jeg ikke trener, som en hovedregel. Men: jeg sover ekstremt dårlig (eller ikke i det hele tatt) om jeg overanstrenger meg eller spiser for lite i forhold til belastningen. Jeg vil tippe at dette bare er en overgangsfase, eller at du har gått litt hardt ut og har litt for høy belastning for raskt. Anonymkode: 94b5d...3f0
Nyttig Skrevet 30. oktober 2018 #6 Skrevet 30. oktober 2018 Mange er så sløve når det kommer til søvnhygiene. Det viktigste er å stå opp til samme tid hver dag, skyv maks 1time i helgen. Etterhvert vil kroppen bli helt programmert etter denne tiden. Om du velger å skli ut i helgene så fucker du opp alt igjen, slik er det dessverre.
Nyttig Skrevet 30. oktober 2018 #7 Skrevet 30. oktober 2018 Har du evt mentale utfordringer så må du løse dette før søvnen kommer..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå