Gå til innhold

hvor mye forteller dere moren deres?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg er myndig og under studier bor under boligskifte hjemme. 

For en stund siden anmeldte jeg en fyr for voldtekt.  Dette vet mine foreldre, men ingen detaljer rundt hendelsen. Det ble skrevet om det avisen (nettavis) og da ble min mor (som jobber for denne avisen, men ikke er journalist) sur for at hun måtte lese detaljer som om hendelsen jeg ikke har fortalt henne. Hun spurte "hvordan tror du det er for meg å lese om dette?

 

Burdre hun ikke heller ha forståelse for at det var tøft for meg å sitte i retten?

Anonymkode: 115ff...ab7

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hjelpes folk er forskjellige. Jo det burde hun. Fortalte min mor hva en mann som hun fikk inn i livet mitt hadde gjort med meg også, og hun har vel fått et traume etter det. 
Hun har vært hønemor hele livet, så overbeskyttende at det har vært irriterende og jeg er hennes første barn. Har nesten hatt dårlig samvittighet for å være ute på fest/byen selv som 20+ år fordi hun sitter hjemme og er redd! Så det var nok et nederlag at det var en mann hun fikk inn i livet mitt som skulle utsette meg for noe hun har vært så redd for med andre. Hun har jo sett voldtektsmenn over alt, så jeg nesten ikke har turt å bli kjent med nye folk!! 

Hun mener hun har lært så mye og tror vel ikke noe kan skje igjen. Er noe jeg går og holder på som jeg ikke helt vet når jeg bør fortelle eller om jeg tør gjøre det i det hele tatt. For sist jeg så vidt nevnte det så var det ikke måte på hvor mye hun visste om saken, enda det faktisk var jeg som var i situasjonen og hun ikke har møtt menneskene en gang. 
Får se, om hun faktisk er villig til å høre på meg eller om hun blir ekspert igjen fordi hun blir redd.

Anonymkode: 599d6...3e7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo, det burde hun virkelig! Som mor ville jeg aldri reagert slik, jeg ville bare forsøkt å være der for datteren min. Om hun ikke ville snakke om det så ville jeg absolutt respektert det, det er andre måter å vise forståelse på. 

Håper det går bra med deg! 

Anonymkode: 165e1...9ce

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg antar at dette var en nettavissak hvor du ikke hadde uttalt deg? Om du hadde uttalt deg, så forstår jeg at din mor er litt fortvilet at du heller snakker med hennes kolleger heller enn henne.

Men om du ikke har uttalt deg, så synes jeg du kan si det til henne. At dette er ikke noe du ønsker å prate om - at det går fint med deg nå (selv om det kanskje ikke gjør det...), og at all informasjonen du har gitt i retten, skal helst være der.

Dog er jeg litt småforbannet på at media skal bruke dette som en nyhetssak og gjengi informasjon som ikke kommer fra de involverte i hendelsen.

 

Min mor hadde nok gjort akkurat det samme med meg. Jeg er i 30årene, og sluttet for en 5-6 år siden å fortelle om slike ting til mamma, fordi jeg ikke vil ha plikten på meg å rapportere om alt mulig. Mine to eldre søsken derimot forteller mamma ALT, og da ringer hun å rapporterer/sladrer til meg. Jeg vil ikke at dette skal skje om jeg forteller henne noe, så jeg holder heller munn - og ber henne om å ikke fortelle om mine søskens hemmeligheter verken til meg eller andre fremover...

Anonymkode: e9a65...eff

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda, det burde hun forstå. Men du kan vel også forstå at det var tøft for henne å lese om det i avisen? Ikke lag noe mer konflikt ut av dette, forsøk å være forsonende. Du har det nok vanskelig nok, prøv å ikke ta det ille opp, men tenk at hun også syns det er vanskelig å vite at du har det så tøft. Hun skulle nok ønske hun kunne vært der mer for deg.

Anonymkode: 8d741...508

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...