Gå til innhold

Ser dette Ok ut for idag?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har nylig begynt å jogge. Jeg er ikke ute etter å gå ned i vekt. Jeg ønsker god kondisjon og utholdenhet, og en sunn kropp.

Og lurer på om dette er Ok måltider.

Idag har jeg jogget i nesten 5 km (ganske fersk og ikke super kondisjon ennå, men ble bra sliten og fikk opp pulsen en god del)

2 knekkebrød med brunost til frokost

1 boks (250 gr) cottage cheese som mellommåltid på jobb.

2 proteinbrødskiver med makrell i tomat 

(1 Toppris sjokolade bar og 4 sjokoladebiter fra løsvekt godis. Jada en kvinne må ha sin sjokolade noen ganger 🙈😜)

1 banan og 1 skive proteinbrød med en halv avocado nå etter joggeturen.

2 liter vann ca ila dagen.

Ser dette Ok ut for idag? Rakk ikke middag idag, derfor banan og en brødskive med avocado nå i kveld. Jeg har en passe aktiv jobb hvor jeg både løfter endel tungt og bruker kroppen en del.

Anonymkode: 96b41...0b1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg forstår ikke dette fokuset på for lite/for mye. Spis når du er sulten og stopp når du er mett. Så følger du litt med på vekta om det er passe.

Anonymkode: fa9de...338

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:
 

Jeg forstår ikke dette fokuset på for lite/for mye. Spis når du er sulten og stopp når du er mett. Så følger du litt med på vekta om det er passe.

Anonymkode: fa9de...338

Jeg snakker ikke om for mye ifh til vekt. Hvis du leser er målet bedre form. Mat er viktig for restitusjon og for å "komme seg" etter trening. Derfor jeg lurer. 

Anonymkode: 96b41...0b1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spis som du alltid har gjort, og spis til du er mett. Proteiner får du nok i deg på naturlig vis. Du trenger ikke stresse nevneverdig med inntaket med det treningsvolumet du har. Karbohydrater er din beste energikilde, og en nødvendig del av kostholdet. Fyll på mer med grønnsaker. Både til middag og som mellommåltid. Tenk 5 om dagen og tallerkenmodellen, så er du godt på vei. 

Kostholdspodden har en god episode om dette. 

 

 

 

Anonymkode: 50cf5...671

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...