Gå til innhold

Forskjellsbehandling - overreagerer jeg?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Laaaaaangt innlegg! 

 

 

Vi var på besøk hos svigermor på lørdag, vi tok med innrammede bilder av småbarna i gaver ettersom de ikke har hengt opp et eneste bilde av de. Mannen til svigermor er fotograf og har all mulighet i verden for å printe ut bilder hjemme men de har ikke gjort det... 

De skal flytte til en annen by over en periode på 5 år pga jobb, huset skal de være i under ferier, men de kommer kanskje til å være der 4 uker til sammen over et år. 

Hun har 10 bilder til sammen hengende oppe på barnens storebror (min stesønn), hun har pakket ned alle for å ha med seg i nye leiligheten. 

Men bildene på mine barn ville hun henge opp i huset, de bildene skulle ikke få bli med i flytten...

 

Det er så tydelig forskjellsbehandling til enhver tid men det gjorde så vondt å høre at hun følte behovet å pakke ned 10 bilder av et barnebarn men ingen av mine barn. Hun hadde pakket ned bilder av alle barnebarna men mine barn fikk liksom ikke komme med.. er forskjellsbehandling av alle barnebarna men stesønnen er gullgutten og da syntes jeg blir så feil når det blir forskjellsbehandling mellom søsken, da blir det ekstra tydelig når de kommer med spontane gaver til storebror men ikke til de (ikke at det noensinne er rett). 

 

Mannen er verdens største mammagutt og skjøv det bare vekk når jeg tok det opp, men for meg gjør det virkelig vondt..

Jeg føler ikke at jeg og barna er velkommene der og jeg kan telle på hendene mine hvor mange ganger hun har sett mine barn mens stesønnen presser hun på å se og henter han gjerne og han sover over der ca 1 gang i måneden. 

 

Jeg kjenner jeg vil kutte all kontakt for å skjerme barna, mannen mener jeg overreagerer.

 

Skal også tillegges at det ikke er pga denne ene opplevelsen som gjør at jeg vil kutte kontakten, er flere opplevelser og hendelser, alle har til felles at det gjøres enorm forskjell på barna. 

Anonymkode: 35a73...c27

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja overreagerer big time. Barna dine er ikke hennes barnebarn. Dine barn har egne besteforeldre. Sånn er det Bare. Du kan ikke påtvinge henne dine barn. Selvfølgelig ønsker hun å ta med bilder av sine egne barnebarn. Selvfølgelig ønsker hun tid med sine egne barnebarn. Du må bare slute å sutre over dette.

Anonymkode: 45038...3cb

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:
 

Ja overreagerer big time. Barna dine er ikke hennes barnebarn. Dine barn har egne besteforeldre. Sånn er det Bare. Du kan ikke påtvinge henne dine barn. Selvfølgelig ønsker hun å ta med bilder av sine egne barnebarn. Selvfølgelig ønsker hun tid med sine egne barnebarn. Du må bare slute å sutre over dette.

Anonymkode: 45038...3cb

Det er hennes barnebarn. 

Anonymkode: 35a73...c27

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

 

Skønner problemet. Det er viktig at du stareter i riktig ende. Først må du ordne opp med mannen din. Få han til å innse dette hvis det virkelig er slik du forteller. Når du først har blitt enig med mannen din, så løser dere resten enkelt.

Mammagutter er desverre vanselig å diskutere med, da de aldri ønsker å konfrontere sin mor...

Anonymkode: ccae7...0da

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:
 

Det er hennes barnebarn. 

Anonymkode: 35a73...c27

Har kanskje formulert meg dårlig, men det er hennes barnebarn i like stor grad som storebroren deres, de har bare forskjellige mammaer.

Anonymkode: 35a73...c27

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:
 

Ja overreagerer big time. Barna dine er ikke hennes barnebarn. Dine barn har egne besteforeldre. Sånn er det Bare. Du kan ikke påtvinge henne dine barn. Selvfølgelig ønsker hun å ta med bilder av sine egne barnebarn. Selvfølgelig ønsker hun tid med sine egne barnebarn. Du må bare slute å sutre over dette.

Anonymkode: 45038...3cb

Ja faktisk så er det hennes barnebarn...

Anonymkode: ccae7...0da

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hun der hadde jeg kuttet all kontakt med. I alle dager?? Hvorfor vil du ha noe med henne å gjøre? Stakkars barna dine. Enten får din mann gro noen baller, ellers får du kvinne deg opp!

Anonymkode: 67dc9...f1e

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, AnonymBruker said:
 

Har kanskje formulert meg dårlig, men det er hennes barnebarn i like stor grad som storebroren deres, de har bare forskjellige mammaer.

Anonymkode: 35a73...c27

Ja det var litt klønete formulert. Du skrive hele tiden ditt barn, din stesønn, og hennes barnebarn. Men da stiller saken seg selvfølgelig annerledes. Kan det hende at hun ikke ser på ditt barn som "fullverdig" barnebarn siden hennes sønn har dette barnet med kone/samboer nr to? Ville spurt henne om dette.

Anonymkode: 45038...3cb

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt vanskelig å tolke hovedinnlegg, men lengre ned forstår jeg det sånn at din mann har flere barn; din stesønn og deres fellesbarn, og at det er kun din stesønn som får oppmerksomhet. Dine og din manns felles barn får det ikke. 

Det er IKKE greit, og det er din manns ansvar å ta grep her. Han bør si rett ut at moren har x antall barnebarn, og at det ikke er rettferdig at kun et barnebarn får all oppmerksomhet. 

Anonymkode: 1d591...8d0

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp, her må mannen din på banen. Kanskje hun ikke føler at hun kjenner de andre barnebarna sine like godt - og at stesønnen din fortjener ekstra oppmerksomhet pga at har gått gjennom vanskelige tider med skilsmisse/mor og far flyttet fra hverandre etc?

Uansett må hun realitetsorienteres. Og din mann er rette til å ta den praten med henne, før småbarna blir så store at de reagerer på dette.

Anonymkode: 2c80f...bfb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du får fortelle far til desse barna at du ikkje kjem til å forsvare verken han eller besteforeldra den dagen dei spør om dette. 

Eg hadde sagt til barna at dersom dei føler det slik, er det veldig dumt. Og dersom dei ikkje ynskjer vere med på besøk til ho er det heilt greit :) 

Anonymkode: 9a927...8fb

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...