Gå til innhold

"Så fin du har blitt"


Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest ¤_Fairytale_¤

De to siste ukene har jeg fulgt legens "gå-opp-i-vekt"-spiseprogram, har fulgt det sånn nogenlunde, og har lagt på meg fire kilo. Og det er kjempemerkelig.. Nå strømmer det inn MASSE positive kommentarer. Som f.eks; "Så fin du ser ut,","så frisk og opplagt du virker" osv. Derfor har det ikke gjort så mye for meg å legge på meg! Nå veier jeg 39,5 kg, og jeg venter bare på et tilbakefall, for jeg vet det kommer til å komme. Men, det jeg lurte på... Går forbrenningen min opp igjen nå, eller blir jeg til slutt seendes ut som en feit sugge?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

De to siste ukene har jeg fulgt legens "gå-opp-i-vekt"-spiseprogram, har fulgt det sånn nogenlunde,  og har lagt på meg fire kilo. Og det er kjempemerkelig.. Nå strømmer det inn MASSE positive kommentarer. Som f.eks; "Så fin du ser ut,","så frisk og opplagt du virker" osv. Derfor har det ikke gjort så mye for meg å legge på meg! Nå veier jeg 39,5 kg, og jeg venter bare på et tilbakefall, for jeg vet det kommer til å komme. Men, det jeg lurte på... Går forbrenningen min opp igjen nå, eller blir jeg til slutt seendes ut som en feit sugge?

Kjempefint at du har lagt litt på deg. Nei noe feit sugge tror jeg ikke du blir!Er det ikke koselig å få positive tilbakemeldinger om hvor fin du er blitt? Dette spiseprogrammet ditt skulle min venninne ha fått hun lider av Anorexia.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjempeflott at du hører på legen :)

Jeg må innrømme at jeg ikke er noen ekspert på forbrenning og slikt, men jeg tviler sterkt på at du kommer til å bli tykk. Mulig dette er helt feil, men jeg har i hvert fall fått inntrykk av at folk med spiseforstyrrelser av denne typen forblir nokså tynne/slanke, selv om de legger på seg en del.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flott at du har klar å legge på deg! og enda mer flott at du klarer å godta det selv, at du kan stole på de andre at du ser bedre ut. For det gjør du garantert. Og det hjelper så godt når andre forteller en det

klems fra Olivia

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ice_White......... jfr. innlegg du skrev 08.08 kl 12:38 under tråden "Må bare få ut noen tanker" så veide du 39,5kg også da........... og har NÅ lagt på deg 4kg og veier fremdeles 39,5kg.

Litt selvmotsigelser her eller?????? :lol:

10na :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tidligere anorektiker

Nei, du kommer ikke til å bli feit, og forbrenningen din kommer nok til å være høy en god tid fremover. Når du når din normalvekt (som sikkert er mye mer enn det du veier nå) slutter du å legge på deg.

Du ser nok bedre ut nå, men hvordan føler du deg?

Ha triksene klare ved neste nedtur da, gjør noe gøy så du glemmer å tenke på aqt du har lagt på deg.

Vet det er vanskelig. Men stå på, du er i ferd med å mestre livet ditt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei!

synes du er flink som tar opp kampen mot spiseproblemet. det er ganske sterkt gjort! (må bare få si at jeg gleder meg over å høre at du prøver!! vet nemlig selv at det er vanskelig å klare det!)

(leste det 10na skrev, det er godt mulig hun veide 30,5 kg da også, men har du tenkt på at hun kanskje går sakte opp i vekt?(eller gått ned?)

det å øke langsomt er nemlig det lureste...)

men angående det du skrev, jeg tror så absolutt ikke at du kommer til å se ut som 'en feit sugge'.

det som jeg tror blir å 'skje' er at du kommer til å må legge på deg til ei forsvarlig vekt.. (den du har nå er temmelig lav) og så prøver man å stabilisere denne vekta. og forbrenningen din kommer til å øke så det du inntar av mat blir nok forbrent (ganske fort..?) - vet ikke om du får lov til å trene men, du må iallefall ta det med ro hvis du gjør det!

og med riktig kosthold og slikt så kommer forbrenninga di til å være høy - dvs at du kommer ikke til å se feit ut! håper du tror meg på det! ønsker deg iallefall lykke til!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ¤_Fairytale_¤

Morn!

Tina.. Jeg har jo gått NED siden da også, siden jeg har begynt å trene igjen. I dag gikk vekta opp på 40 kg.. sjokktall for meg, så tror jeg skal roe litt ned nå. Er så redd for å miste kontrollen sånn at jeg går opp til min tidligere vekt (46-47 kg). Skjønner ikke hvorfor jeg er så redd for å legge på meg når alle vinkler det positivt :evil:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er stolt av deg jeg Ice-White. Tenkt deg hvor mye bedre kroppen din har det nå? Både hjerte, lever og alle andre indre organer trives mye bedre når du veier litt mer. Dessuten ser du sikkert mye bedre ut også! Skal vedde på at ryggraden synes mindre når du går i topper også! :blunke:

Og feit? Nei der tror jeg du kan slappe helt av. Du kommer aldri til å bli feit. Du er altfor glad i å trimme til det.

Slapp av vennen min. Glem vekta en stund. Kos deg i stedet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bra IW! Du har jobbet godt i sommer, skjønner jeg! Stolt av deg!

Du kommer ikke til å bli en feit sugge! Du kan sikkert veie langt over 50 kilo uten å være det. At du vil føle deg som det, ja, det er en annen sak, men det har sammenheng med sykdommen din, og legen din skal hjelpe deg med dette. Få deg til å se på deg selv som sunn, frisk og positiv.

Husk du må ha litt kjøtt på bena for å stå i mot en tøff verden.

Lykke til videre, hold oss oppdatert. Du er flink!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Har også hatt dette en gang i tiden. Var ikke spesielt mager, men tynnere enn jeg burde være. Da jeg begnte å spise igjen klarte jeg ikke å stoppe, kastet i meg godteri og mat og spiste mer enn jeg noensinne hadde gjort. Ja, jeg la på meg. Men jeg stoppet automatisk på den vekten jeg en gang var. Nå har jeg ikke dette behovet lenger, og vekten min har stabilisert seg.

Du kommer nok ikke til å bli feit. Forbrenningen din er i litt ulaget nå, men det går seg til om du spiser regelmessig og sundt. Dessuten tror jeg ikke du noensinne har vært feit heller... med de kiloene du henviste til at du veide før.

Ta den tiden du trenger. Det er fint du har lagt på deg og spiser det du må for å fungere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ¤_Fairytale_¤

Nedtur igjen.. Var deprimert i dag, og overtrente både i går natt og i dag. Ti timer med trening til sammen, og er absolutt ikke stolt av meg selv, for istad var jeg nede på 36 kg. 36 er en stabil vekt, og det føles godt, men likevel vondt fordi jeg har overtrent. De siste dagene har jeg hatt kjempemye energi, og livslysten har gått fra 0 til 10. Har ikke kuttet meg opp på ca en uke. Samtidig er jeg stolt av meg selv, men skammer meg også. Tenk på alle jeg har såret, og ikke minst meg selv. I går lå jeg inntil kjæresten min og gråt.. Han prøver å forstå det jeg går igjennom, men jeg skjønner at det er vanskelig. Han er jo tynn som en flis og spiser som en hest. Egentlig så tror jeg at jeg ender opp på 47 kg hvis jeg fortsetter, har jo alltid vært tynn, men vet ikke om jeg vil være en jente som tilhører den vekta. Da jeg var tynnere følte jeg meg fri og lett, nå føles det ut som hvert gram jeg har lagt på meg har lagt seg på magen- Den kjennes stor og oppblåst ut. Legen sier at det bare er noe jeg innbiller meg, og at ribbena fortsatt synes, og jeg håper for guds skyld han ikke lyver..

De siste dagene har vært en skikkelig POSITIV tid.. Har hatt så mye annet å tenke på enn akkurat mat, og har orket å være ute med venner uten å måtte legge meg ned fordi jeg er svimmel og bena ikke klarer å bære meg. Men så har jeg blitt deprimert igjen fordi jeg har lagt på meg... Forsvinner denne trangen til å slanke seg igjen? Kommer jeg noen gang til å bli frisk?

Hvordan KLARER dere å spise uten å få skyldfølelse?

I dag har jeg spist en litago-yoghurt og en stor porsjon med salat (uten dressing selvfølgelig). Føler meg mett, men fortsatt ikke for "tung" i magen.

Nå trapper jeg opp til 4 timers trening i uken, skal være med i maraton. Gleder meg!

Hilsen fra IW som prøver å bli kvitt dette problemet (etter ca 5-6 fæle år med bulimi og anoreksi)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uffda, vennen... det var jo så godt å lese at du hadde det bedre en stund. Du vil nok oppleve nedturer, men helt sikkert også mange gode perioder. Jeg tror det blir flere og flere av dem ettersom tiden går, du er jo på bedringens vei...!

Så bra det er at du ikke har kuttet deg!!! Det er et godt tegn og det er virkelig noe å være stolt av.

Ville egentlig bare sende deg en varm og god klem og masse lykke til!

Kid-a *klemmer IW forsiktig*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest ¤_Fairytale_¤

Takk, Kid-a. Godt å få litt støtte av folk som ikke har sett meg, og derfor ikke kan rakke ned på meg fordi jeg er syk (har hørt mye rart i det siste :cry: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet at hodet og følelser ikke henger sammen når man sliter med spiseforstyrrelser (sliter selv...) og uansett hva andre sier føler man seg tykkere enn man burde være. Men du er på trygg grunn...jeg veier 46 kg og får alltid høre at jeg er for tynn - av både fremmede og bekjente... Så du blir UMULIG tjukk selv om du går opp til din opprinnelige vekt, kjære deg.

Nå sitter det jo i hodet, så jeg håper du får "ryddet opp" litt der slik at du blir frisk!

Uansett, du kjemper og er på god vei! Jeg er stolt av deg, jeg, for jeg vet hvor mye som kreves...

klem :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nedturer opplever vi alle IW! Du også gjør det, og det vil helt sikkert komme fler. Knepet er å være rustet til å takle dem, da vil uoverkommelige problemer bli til mindre ting du lett takler.

Jeg synes du er flink, er stolt av deg, og synes ikke du skal være så veldig opptatt av hva vekten din "kan ende opp på" når du blir frisk. Du skjønner den dagen vil du se alt i et annet perspektiv, og forstå at det du tenker nå, henger sammen med sykdommen din og er ikke en normaltilstand.

Og du - legen din hjelper deg og er der for deg, og lyver ikke.

Du veier omtrent like lite som nevøen min på barneskolen, og selvsagt synes ribbena dine.

Men du er på god vei, jenta.

Stooor klem fra meg til deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Anonymous

Egentlig så tror jeg at jeg ender opp på 47 kg hvis jeg fortsetter, har jo alltid vært tynn, men vet ikke om jeg vil være en jente som tilhører den vekta.  

Må bare legge til det Leila Skriver. En jente som tilhører "den vekta" er fortsatt sett på som FOR tynn. Jeg selv er 55 ca og får rimelig ofte høre hvor tynn folk synes jeg er. Så det er altså ingen fare for å havne i noen "utynn" kategori jente.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...