Gå til innhold

Argh! Levi's-jeansene farger av!! Noen andre med samme problem?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå sliter jeg med mitt andre par Levi's blå jeans som farger av som bare det. Har vasket buksa 5 ganger, sentrifugert 1 gang. Brukte buksa mange dager før jeg vasket den. Hadde samme problemet med forrige, klagde på den og fikk ny. 

Jeg har opplevd dette tidligere også med andre bukser. Hvorfor blir det sånn???

Anonymkode: 0c47c...c5f

Skrevet

Fikk beskjed om å putte 1-2 ss salt i en lomme før vask.

Anonymkode: 3935f...382

Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Fikk beskjed om å putte 1-2 ss salt i en lomme før vask.

Anonymkode: 3935f...382

Det ødelegger maskina. Den ruster og i neste omgang kommer det rust på klærne. 

• Liker 1
  • 2 uker senere...
Skrevet

Jeg har helt nye Levi´s, de farger ikke av, har både blå og svart. Kjøpte de i USA, men det skal vel ikke ha noe å si.

Anonymkode: ddc38...5bf

Skrevet

Har hatt 4 stk levis 501, 3 blå og en svart. Ingen har farget av.  

Anonymkode: cf33c...86b

Gjest Tigress
Skrevet

Olabukser fargar av. Slik er det berre, det er ikkje klagegrunn ein gong. Det er berre å innrette seg etter fakta. 

Skrevet

Vask dem med eddik. Det fikserer fargen. 

Skrevet

Vrenger du buksa under vasking da?

Anonymkode: d2c75...84a

Skrevet
5 timer siden, Tigress skrev:

Olabukser fargar av. Slik er det berre, det er ikkje klagegrunn ein gong. Det er berre å innrette seg etter fakta. 

Tull at det ikke er klagegrunn når buksene ødelegger alt av undertøy, sokker og møbler. Det var ikkeno problem for butikken jeg kjøpte de i, at jeg klagde. Fikk som sagt ny og med beskjed om at jeg bare måtte komme igjen og få pengene tilbake, om jeg skulle oppleve det samme på nytt. 

Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Vrenger du buksa under vasking da?

Anonymkode: d2c75...84a

Den smitta av før jeg vaska den. 

Skrevet
5 timer siden, Måbarefåsiat... skrev:

Vask dem med eddik. Det fikserer fargen. 

Du mener at den slutter å smitte av hvis jeg vasker den med eddik? 

Skrevet
9 hours ago, AnonymBruker said:

Du mener at den slutter å smitte av hvis jeg vasker den med eddik? 

Min erfaring er at det gjør det. Eddik binder fargen. 

• Liker 2
Skrevet
11 timer siden, Måbarefåsiat... skrev:

Min erfaring er at det gjør det. Eddik binder fargen. 

Ok, da prøver jeg det. Takk for tips :) 

Skrevet
På 28.10.2018 den 21.43, AnonymBruker skrev:

Nå sliter jeg med mitt andre par Levi's blå jeans som farger av som bare det. Har vasket buksa 5 ganger, sentrifugert 1 gang. Brukte buksa mange dager før jeg vasket den. Hadde samme problemet med forrige, klagde på den og fikk ny. 

Jeg har opplevd dette tidligere også med andre bukser. Hvorfor blir det sånn???

5 ggr var mye, men de har alltid farget de første gangene er min erfaring! 

Skrevet
35 minutter siden, Missfitness skrev:

5 ggr var mye, men de har alltid farget de første gangene er min erfaring! 

Jeg har vasket den et par ganger til nå, og nå er det muligens litt bedre. De sier jo at man aldri skal vaske buksene på mer enn 30 grader og på mildt vaskeprogram, men her virker det som at man MÅ vaske på 40 og med sentrifugering for å få ut all overflødig farge, ettersom buksa ble mye bedre når jeg nå har gjort det de siste par gangene. Men neste gang skal jeg prøve med eddik slik noen her foreslår. 

Skrevet
På 10.11.2018 den 1.23, AnonymBruker skrev:

Tull at det ikke er klagegrunn når buksene ødelegger alt av undertøy, sokker og møbler. Det var ikkeno problem for butikken jeg kjøpte de i, at jeg klagde. Fikk som sagt ny og med beskjed om at jeg bare måtte komme igjen og få pengene tilbake, om jeg skulle oppleve det samme på nytt. 

Det at du fekk ny bukse, er ikkje eit prov på at du hadde rett, veit du, det er berre ei anekdote om ein butikk med snille medarbeidarar. Det heile seier mest om kor redde dei er for å miste sal, og lite om kva som eigentleg er å vente av eit par olabukser, altså kva som er klagegrunn. Men du er sikkert ikkje aleine, det er utruleg mange som ikkje kan handsame kleda sine, og som i staden for å innsjå det heller går til butikken og prøvar seg. Og når klede er så sjukt billige som dei er i dag, så må jo butikkane gjere alt dei kan for å hindre at dei tapar sal.

Skrevet
1 time siden, Tigress skrev:

Det at du fekk ny bukse, er ikkje eit prov på at du hadde rett, veit du, det er berre ei anekdote om ein butikk med snille medarbeidarar. Det heile seier mest om kor redde dei er for å miste sal, og lite om kva som eigentleg er å vente av eit par olabukser, altså kva som er klagegrunn. Men du er sikkert ikkje aleine, det er utruleg mange som ikkje kan handsame kleda sine, og som i staden for å innsjå det heller går til butikken og prøvar seg. Og når klede er så sjukt billige som dei er i dag, så må jo butikkane gjere alt dei kan for å hindre at dei tapar sal.

Haha så du påstår at dette handler om at jeg ikke vet hvordan jeg skal behandle klærne mine. Igjen, dette er tull, når jeg har behandlet klærne nøyaktig slik butikken sier og slik det står på vaskeanvisningen. Å bruke eddik som foreslått i denne tråden, er bare en alternativ metode som verken butikk eller produsent nevner. 

Igjen, både undertøyet mitt, sokkene mine og møblene mine er ødelagt. Så dette må du nok lenger ut på landet med

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...