AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2018 #1 Skrevet 28. oktober 2018 Vi må gi Niferex jerndråper til 3-åringen vår. Noen som har brukt det? Prøvde å blande det i eplejuice, men det er jo umulig å få barnet til å drikke det. Skjønner det veldig godt. Jeg smakte på det selv, og det kjennes ut som man drikker blod! Brakk meg lenge etterpå. Hvordan i all verden kan man kamuflere jernsmaken? Anonymkode: 11291...2aa
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2018 #2 Skrevet 28. oktober 2018 1 time siden, AnonymBruker skrev: Vi må gi Niferex jerndråper til 3-åringen vår. Noen som har brukt det? Prøvde å blande det i eplejuice, men det er jo umulig å få barnet til å drikke det. Skjønner det veldig godt. Jeg smakte på det selv, og det kjennes ut som man drikker blod! Brakk meg lenge etterpå. Hvordan i all verden kan man kamuflere jernsmaken? Anonymkode: 11291...2aa Er dette beregnet til å gies til barn? Anonymkode: 97a3d...8a6
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2018 #3 Skrevet 28. oktober 2018 Hva liker barnet å drikke? Liker barnet en type brus, så ta noen dråper i den. Barnet forventer brusen skal smake slik busen smaker, så de vil ofte ikke merke forskjell. Du kan dryppe på brødskiven, i grøten mm. Anonymkode: a6c45...d49
Forundret.. Skrevet 28. oktober 2018 #4 Skrevet 28. oktober 2018 En normal treåring ber man vel om å ta medisinen sin fordi det må tas for at barnet skal bli/holde seg friskt...? Belønn deretter inntaket med noe som smaker godt. 1
Arkana Skrevet 28. oktober 2018 #5 Skrevet 28. oktober 2018 Du må blande det i noe som kan spises i ett svelg, ikke et helt glass som det tar tid å drikke og man lettere kan kjenne smaken. Prøv f.eks. litt syltetøy, litt most banan, nugatti eller noe lignende. 1
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2018 #6 Skrevet 28. oktober 2018 42 minutter siden, AnonymBruker skrev: Er dette beregnet til å gies til barn? Anonymkode: 97a3d...8a6 Barneleger foreskriver ofte medisiner til barn selv om preparatet i utgangspunktet er ment for voksne, men takk for at du tror du vet bedre enn barnets lege. Anonymkode: 85eed...915
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2018 #7 Skrevet 28. oktober 2018 15 minutter siden, AnonymBruker skrev: Barneleger foreskriver ofte medisiner til barn selv om preparatet i utgangspunktet er ment for voksne, men takk for at du tror du vet bedre enn barnets lege. Anonymkode: 85eed...915 Har jeg ikke sagt noe om Jeg spurte om det var en lege som har skrevet ut dette eller om det var noe en kjøpte reseptfritt. Når det gjelder det sistnevnte, er det råd fra apoteket som gjelder. Jeg er ikke bevandret innen reseptbelagte medisiner. Anonymkode: 97a3d...8a6 1
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2018 #8 Skrevet 28. oktober 2018 4 timer siden, Forundret.. skrev: En normal treåring ber man vel om å ta medisinen sin fordi det må tas for at barnet skal bli/holde seg friskt...? Belønn deretter inntaket med noe som smaker godt. En normal treåring nekter gjerne også hvis medisinen smaker høgg. Hjelpes. Anonymkode: 10203...012 1 1
Forundret.. Skrevet 28. oktober 2018 #9 Skrevet 28. oktober 2018 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: En normal treåring nekter gjerne også hvis medisinen smaker høgg. Hjelpes. Anonymkode: 10203...012 Her i huset skjønner til og med toåringen at hvis ikke medisinen (som smaker fælt) tas så blir ikke h*n bedre.
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2018 #10 Skrevet 28. oktober 2018 TS her. Det er barnelegen som har skrevet ut resept på dette ja. Men smaken er så inderlig sterk, at det er svært vanskelig å kamuflere den. Det er mye lettere å få i poden tran, for å si det sånn. Dette smaker som sagt blod. Heeelt forferdelig! Anonymkode: 11291...2aa 1
Blue Berry Skrevet 28. oktober 2018 #11 Skrevet 28. oktober 2018 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: TS her. Det er barnelegen som har skrevet ut resept på dette ja. Men smaken er så inderlig sterk, at det er svært vanskelig å kamuflere den. Det er mye lettere å få i poden tran, for å si det sånn. Dette smaker som sagt blod. Heeelt forferdelig! Anonymkode: 11291...2aa Da hadde jeg spurt legen om det fantes noe annet. Evt sagt at du må ta en skje og deretter brus etc etterpå..
Arkana Skrevet 28. oktober 2018 #12 Skrevet 28. oktober 2018 Jeg tror som sagt du kommer lenger ved å blande det inn i noe som går ned på ett svelg. Det er mye verre å skulle tvinge i seg et helt glass juice eller en hel yoghurt som smaker vondt enn bare én liten skje. Så kan han få noe godt å drikke etterpå, eller dere gir ham dette rett før han får frokost eller annet måltid. Kanskje kan han ha en bolle nonstop stående og får plukke en eller to som premie etterpå? 1
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2018 #13 Skrevet 28. oktober 2018 Hvis det bare er noen dråper så ville jeg ha tatt det på en skje og sagt at dette må du. Også får barnet noe godt å drikke eller spise med en gang det er svelget. Slik at smaken blir borte fort. Anonymkode: 0d95b...fb8
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2018 #14 Skrevet 28. oktober 2018 Uff stakkars. Ville prøvd å forhandle det ned i lite volum, mens ungen holdt for nesa, mot bestikkelser. Hva med å lage et sånt glass sånn som legekontorene har der man får velge én ting hver gang man har vært flink og tatt medisinen sin? (Hvordan har ungen klart å få jernmangel? Er det vanlig liksom?) Anonymkode: ba363...350
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2018 #15 Skrevet 28. oktober 2018 Niferex skal han jo ha ganske mye av. Det fins jerndråper som er mer konstentrert. Selges reseptfritt i sverige og danmark men krever resept i norge. Spør om å få det om du ikke bor ved grensa. Anonymkode: 1c011...dc1
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2018 #16 Skrevet 28. oktober 2018 1 hour ago, AnonymBruker said: TS her. Det er barnelegen som har skrevet ut resept på dette ja. Men smaken er så inderlig sterk, at det er svært vanskelig å kamuflere den. Det er mye lettere å få i poden tran, for å si det sånn. Dette smaker som sagt blod. Heeelt forferdelig! Anonymkode: 11291...2aa Spis oppussingen fra Nordfjord daglig. 1 skive (25 gram) inneholder ca 5 mg jern ifølge matvaretabellen.no Anonymkode: 836b7...7f4
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2018 #17 Skrevet 28. oktober 2018 Just now, AnonymBruker said: Spis oppussingen fra Nordfjord daglig. 1 skive (25 gram) inneholder ca 5 mg jern ifølge matvaretabellen.no Anonymkode: 836b7...7f4 *blodpuddingen Anonymkode: 836b7...7f4
purreløk Skrevet 28. oktober 2018 #18 Skrevet 28. oktober 2018 Hvor mye skal han ha? Vi gir ofte flytende medisin i transprøyte eller vanlig sprøyte i munnen. Da går det ofte greit. og belønning etterpå i form av et glass juice eller lignende.
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2018 #19 Skrevet 28. oktober 2018 1 hour ago, AnonymBruker said: Niferex skal han jo ha ganske mye av. Det fins jerndråper som er mer konstentrert. Selges reseptfritt i sverige og danmark men krever resept i norge. Spør om å få det om du ikke bor ved grensa. Anonymkode: 1c011...dc1 Apotekene selger svensk niferex nå så det er antageligvis det TS har fått. https://legemiddelverket.no/nyheter/mangel-pa-nycoplus-neo-fer-mikstur-9-mgml Anonymkode: 836b7...7f4
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2018 #20 Skrevet 28. oktober 2018 Vi blander ut i bittelitt vann og gir med sprøyte til vår baby, men vi er bare på 3 dråper i slengen ennå, ser for meg at det blir verre når vi skal øke. Har forsøkt å blande ut i multivitaminen, men da kommer det bare ut igjen. Smaken er jo nærmest umulig å kamuflere det er jo helt pyton 🤢 Anonymkode: 64305...7d9
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå