Gå til innhold

Andre med parfymeallergi som har barn?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg er allergisk mot parfyme, reagerer med å bli helt tett i hals, nese, får eksem, kløe i øyne og hud og typiske forkjølelses symptomer. Men jeg har 2 barn og ene tenåring. Så jeg får jo ikke hatt det parfymefritt hjemme, for tenåringen får jo besøk, og de har jo på parfyme, tenåringen tar på parfyme ute, da barnet går. Men kommer jo hjem igjen og det er jo parfymelukt igjen. En tenåring bruker jo og mange produkter med parfyme i. Snart er minste tenåring og, og gruer meg allerede.

Bare lurer på hvordan andre gjør det, og om noen har noen tips og råd og komme med.

Anonymkode: 3b231...511

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg lærte meg bare å leve med det rett og slett. Unngå å fokusere på symptomer. 

Anonymkode: 711ab...8eb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:
 

Jeg lærte meg bare å leve med det rett og slett. Unngå å fokusere på symptomer. 

Anonymkode: 711ab...8eb

Nå er jeg ekstremt allergisk, har astma og atopisk dermatitt. Jeg leter jo ikke etter symptomer, de kommer samme hva jeg gjør. Går og på 4 dobbel allergidose, dobbel astma dose, sprøyter månedlig, og blir fortsatt svært syk. Du vet at allergi kommer i forskjellige grader?

Anonymkode: 3b231...511

Lenke til kommentar
Del på andre sider

39 minutter siden, AnonymBruker skrev:
 

Jeg er allergisk mot parfyme, reagerer med å bli helt tett i hals, nese, får eksem, kløe i øyne og hud og typiske forkjølelses symptomer. Men jeg har 2 barn og ene tenåring. Så jeg får jo ikke hatt det parfymefritt hjemme, for tenåringen får jo besøk, og de har jo på parfyme, tenåringen tar på parfyme ute, da barnet går. Men kommer jo hjem igjen og det er jo parfymelukt igjen. En tenåring bruker jo og mange produkter med parfyme i. Snart er minste tenåring og, og gruer meg allerede.

Bare lurer på hvordan andre gjør det, og om noen har noen tips og råd og komme med.

Anonymkode: 3b231...511

Er det ikke bare å lære de å ikke bruke produkter med parfyme i? Det er jo ikke akkurat sunt uansett. Du er jo foreldrene, så du bestemmer vel. Er du allergisk så er du jo det. 

Finnes godlukter datteren din kan bruke uten parfyme i. 

 

 

Anonymkode: 2126c...ac2

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke parfymeallergi, men jeg har barn - og jeg tenker at dersom du faktisk blir ordentlig syk av dette (ikke bare lett snufsete liksom), så kan de faktisk ikke bruke parfyme.... Ikke med mindre de tar på parfymen i garasjen på vei ut og går rett i dusjen når de kommer hjem.

Dette med venner er selvfølgelig litt vanskeligere, for det er kjipt å være den som må be venninner droppe parfyme fordi mamma hjemme ikke tåler - men det vil nok bli bedre når de blir litt eldre. Jeg hadde ihvertfall med glede droppet parfyme mot slutten av tenårene når jeg skulle hjem til ei venninne om jeg bare visste at moren var allergisk... Før det er man kanskje ikke så opptatt av å ta hensyn til andre...

Har du snakket ordentlig med barna dine om hva som skjer når de har på seg parfyme?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:
 

Er det ikke bare å lære de å ikke bruke produkter med parfyme i? Det er jo ikke akkurat sunt uansett. Du er jo foreldrene, så du bestemmer vel. Er du allergisk så er du jo det. 

Finnes godlukter datteren din kan bruke uten parfyme i. 

 

 

Anonymkode: 2126c...ac2

Godlukt uten parfyme??? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, AnonymBruker skrev:
 

Er det ikke bare å lære de å ikke bruke produkter med parfyme i? Det er jo ikke akkurat sunt uansett. Du er jo foreldrene, så du bestemmer vel. Er du allergisk så er du jo det. 

Finnes godlukter datteren din kan bruke uten parfyme i. 

 

 

Anonymkode: 2126c...ac2

Tar gjerne imot tips til produkter uten parfyme, for vi sliter med å finne bra produkter.

Anonymkode: 3b231...511

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Ulrikke skrev:
 

Jeg har ikke parfymeallergi, men jeg har barn - og jeg tenker at dersom du faktisk blir ordentlig syk av dette (ikke bare lett snufsete liksom), så kan de faktisk ikke bruke parfyme.... Ikke med mindre de tar på parfymen i garasjen på vei ut og går rett i dusjen når de kommer hjem.

Dette med venner er selvfølgelig litt vanskeligere, for det er kjipt å være den som må be venninner droppe parfyme fordi mamma hjemme ikke tåler - men det vil nok bli bedre når de blir litt eldre. Jeg hadde ihvertfall med glede droppet parfyme mot slutten av tenårene når jeg skulle hjem til ei venninne om jeg bare visste at moren var allergisk... Før det er man kanskje ikke så opptatt av å ta hensyn til andre...

Har du snakket ordentlig med barna dine om hva som skjer når de har på seg parfyme?

Takk for svar. Jeg har pratet med barnet om det, og de fleste av hennes venninner er flinke. Men noen ganger har de jo tatt det på tidlig på dagen, og tenker ikke på, at det er litt igjen. Og problemet er størst i helgen, for her er samlingspunktet for tenåringene, og ikke alle husker det med å ikke bruke parfyme. 

Helst skulle jeg vunnet stor gevinsten på lotto, og bygd hus med en del til barna og vennene, og en allergivennlig del til meg, og mine barn.

Anonymkode: 3b231...511

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...