Gå til innhold

Invitere alle i halloween fest?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Min datter går i 3 klasse og hun har fryktelig lyst til å arrangere en liten halloween fest. Hun har lyst til å invitere et par jenter fra klassen og ei nabojente her. Jeg tenker å bare sende en sms til foreldrene det gjelder og høre om barnet deres vil komme, men så tenkte jeg på at det kanskje vil bli tatt ille opp om det blir snakk om det i klassen og hun kun inviterte 2 av jentene derfra og ikke alle sammen. Hva tenker dere? Dersom det riktige er å invitere alle jentene, så lurer jeg på om festen ikke blir noe av, da mitt budsjett er ekstremt lavt akkurat nå og jeg har ikke råd til å kjøpe inn mat og kaker/snop til 14 unger, i tillegg til at datteren min kun ønsker å invitere disse 3 jentene.. Hun er en rolig og stille type og snakker om hvor mye hun gleder seg til hun kun kan invitere de nærmeste vennene sine i bursdagsfeiring, i stedet for alle jentene i klassen.

Anonymkode: cf9df...9bd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Så lenge det er to av mange går det greit. Men ville ikke kalt det fest, kanskje bare besøk, der de kler seg ut og du pynter litt hjemme. 

Anonymkode: 6b0e5...dc4

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, tenker det er helt greit å ikke invitere alle jentene vis du ikke har mulighet. Her inviterer vi kun de nærmeste vennene til middag, så går de flere etterpå. Vi har en felles FB side, så der legger man ut hvor og når alle kan møte opp for å gå etterpå, slik at ingen blir utelatt. 

Anonymkode: b2f03...50a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det syns jeg må være greit. Ville kanskje ikke kalt det en fest, for det kan bli tatt ille opp blant de som ikke ble invitert, men at de fire var hjemme hos dere og så gikk halloween sammen må være ok

Anonymkode: 097d3...5e4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenker det er greit så lenge det ikke bare er 1 jente igjen i klassen som ikke blir bedt.

Anonymkode: b09ed...565

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herlighet, det er selvsagt ok å kalle det en fest selv om det bare er et par jenter som inviteres. Det får være måte på hva man skal kunne "krenkes" av.

Anonymkode: 14ed6...b81

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

32 minutter siden, AnonymBruker skrev:
 

 Det får være måte på hva man skal kunne "krenkes" av.

Anonymkode: 14ed6...b81

Helt enig, du ;)

Anonymkode: a7aff...046

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, AnonymBruker skrev:
 

Min datter går i 3 klasse og hun har fryktelig lyst til å arrangere en liten halloween fest. Hun har lyst til å invitere et par jenter fra klassen og ei nabojente her. Jeg tenker å bare sende en sms til foreldrene det gjelder og høre om barnet deres vil komme, men så tenkte jeg på at det kanskje vil bli tatt ille opp om det blir snakk om det i klassen og hun kun inviterte 2 av jentene derfra og ikke alle sammen. Hva tenker dere? Dersom det riktige er å invitere alle jentene, så lurer jeg på om festen ikke blir noe av, da mitt budsjett er ekstremt lavt akkurat nå og jeg har ikke råd til å kjøpe inn mat og kaker/snop til 14 unger, i tillegg til at datteren min kun ønsker å invitere disse 3 jentene.. Hun er en rolig og stille type og snakker om hvor mye hun gleder seg til hun kun kan invitere de nærmeste vennene sine i bursdagsfeiring, i stedet for alle jentene i klassen.

Anonymkode: cf9df...9bd

Det er stor forskjell på å invitere til stor Halloween fest og å finne på noe sammen med to venner den dagen. 

Anonymkode: 91162...cc0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi inviterte 5 av totalt 13 gutter fra klassen i fjor. Jeg syns det var innafor. Men har tenkt litt på det i år, da jeg hørte om noen andre som ikke ble bedt i en fest, og kom på at man kanskje bør tenke litt på hvor de bor også. De 13 guttene er delt på to boligområder, og jeg ba vel alle bortsett fra 1-2 fra det området vi bor på. Så da ble det kanskje litt feil allikevel :(

Anonymkode: 5bf97...a76

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 27.10.2018 den 13.41, AnonymBruker skrev:
 

Min datter går i 3 klasse og hun har fryktelig lyst til å arrangere en liten halloween fest. Hun har lyst til å invitere et par jenter fra klassen og ei nabojente her. Jeg tenker å bare sende en sms til foreldrene det gjelder og høre om barnet deres vil komme, men så tenkte jeg på at det kanskje vil bli tatt ille opp om det blir snakk om det i klassen og hun kun inviterte 2 av jentene derfra og ikke alle sammen. Hva tenker dere? Dersom det riktige er å invitere alle jentene, så lurer jeg på om festen ikke blir noe av, da mitt budsjett er ekstremt lavt akkurat nå og jeg har ikke råd til å kjøpe inn mat og kaker/snop til 14 unger, i tillegg til at datteren min kun ønsker å invitere disse 3 jentene.. Hun er en rolig og stille type og snakker om hvor mye hun gleder seg til hun kun kan invitere de nærmeste vennene sine i bursdagsfeiring, i stedet for alle jentene i klassen.

Anonymkode: cf9df...9bd

Det er selvfølgelig helt greit! Det er mye verre om du ville invitert 8 jenter og latt 6 være igjen❤️

Anonymkode: 1c1f1...535

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei TS, 

Jeg gjorde det slik du foreslo for eldste barnet. Det kom etterhvert frem at det var barn i klassen som ikke hadde noe sted å være, og der vi bor er Halloween en stor greie (enten vi voksne vil det eller ei). 

Så har jeg (to ganger) invitert alle jentene i klassen. Det har kostet nesten ingenting. 

-kjøttboller (ferdige fra Rema) = hjerner

- spaghetti (farget grønne med konditorfarge) = mark

- ketchup = blod

gele og vaniljesaus. 

Ikke godteri siden de går ut etterpå (hvis ikke må alle ha med bidrag)

pynt: litt pynt kjøpt på Nille + fikk låne av noen av de andre i klassen. 

Foreldrene kommer når der er på tide å gå ut, og blir med og går slik at jeg ikke hadde ansvar for 12 barn. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...