Gjest Anonymous Skrevet 23. mars 2005 #1 Skrevet 23. mars 2005 Hei. Jeg har de to siste dagene fått veldig verk i akillessenen min, jeg må halte eller gå minst mulig. Får litt panikk siden jeg er så godt i gang med trening og skal gå mye tur i skog og mark i påsken. Er det noen som vet hvilken trening jeg kan gjøre og hvilken trening jeg absolutt ikke må ? Er litt grønn på dette området.... spinning er vel greit? Crosstrainer? Hva med gåing på mykt underlag...? Håper noen kan hjelpe meg!! Hilsen Mona.
Tusenfryd Skrevet 23. mars 2005 #2 Skrevet 23. mars 2005 Ikke gjør noe som gjør vondt! Kjenner en som ikke tok signalene fra akilles, og råd fra lege og fysio alvorlig og endte med å ikke kunne trene på et halvt år. Jeg anbefaler deg å komme deg til en fysioterapeut ganske med en gang og få skikkelig råd og veiledning - og følge de råd du får! Gjerne NIMI, om det er i nærheten av der du bor. www.nimi.no God bedring!
Gjest Elisabeth Skrevet 28. mars 2011 #3 Skrevet 28. mars 2011 Hei. Jeg har de to siste dagene fått veldig verk i akillessenen min, jeg må halte eller gå minst mulig. Får litt panikk siden jeg er så godt i gang med trening og skal gå mye tur i skog og mark i påsken. Er det noen som vet hvilken trening jeg kan gjøre og hvilken trening jeg absolutt ikke må ? Er litt grønn på dette området.... spinning er vel greit? Crosstrainer? Hva med gåing på mykt underlag...? Håper noen kan hjelpe meg!! Hilsen Mona.
Dyreelskern Skrevet 28. mars 2011 #4 Skrevet 28. mars 2011 Du bør gå til fysio og finne ut hvorfor du har vondt. Jeg har hatt veldig vondt i akillesen, og fant ut at det var fordi jeg overpronerer, så akillesen må strekkes lenger enn den skal hele tida. Mye løste seg med bra såler
Cannavaro Skrevet 28. mars 2011 #5 Skrevet 28. mars 2011 Har hatt samme problem selv, men høres ut som om ditt tilfelle er noe verre. Jeg tok det veldig rolig en lang stund, men var i bevegelse. Har alltid blitt anbefalt å trene opp muskulaturen rundt akillesfeste. Dette får du kanskje tenke på når du har blitt bedre igjen. Som flere sier her så er det lurt å rådføre seg med de som kan idrettsmedisin for ditt tilfelle.
Personlig12 Skrevet 28. mars 2011 #6 Skrevet 28. mars 2011 Prøv å kom deg til fysio så fort som mulig. Jeg slet med slike smerter, og når jeg gikk til fysioen sa hun det var godt jeg kom, for om jeg hadde fortsatt å trent slik jeg gjorde ville den med stor sannsynlighet ryke... Auch. Men det ble veldig mye bedre etter noen behandlinger da
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå