Gjest tranedatter Skrevet 1. november 2018 #21 Skrevet 1. november 2018 Bruker skurekrem, Jif, på handfat og badekar, samt inne på dusjveggene. Alltså der med mye såpeflekker og slik. Vanlig baderomspray på utsiden av do, andre steder som bare behøver spray og tørk. På speil og andre blanke overflater vindusglans eller hva det nå heter. --- Ser noen anbefaler eddik, hvordan brukes det? Og dessuten, hvilken midler har IKKE microplaster???
AnonymBruker Skrevet 1. november 2018 #22 Skrevet 1. november 2018 Jeg bruker skurekrem på flekker som sitter fast eller er vanskelige å få av ellers. Det blir mest på komfyren. Takk for tips om Unik, - har mest brukt Jif. Anonymkode: d4676...323 1
AnonymBruker Skrevet 1. november 2018 #23 Skrevet 1. november 2018 Den med sitronsmak Anonymkode: 3bd94...6cc 3
AnonymBruker Skrevet 1. november 2018 #24 Skrevet 1. november 2018 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: Den med sitronsmak Anonymkode: 3bd94...6cc Anonymkode: 2c097...03a 1
AnonymBruker Skrevet 1. november 2018 #25 Skrevet 1. november 2018 Bruker ikke skurekrem Bruker nanosvamper og microfiberkluter, av såpe har jeg kun Zalo og Domestos fresh/ eller kiwi sin Effekt, det er alt man trenger. https://www.dinside.no/bolig/denne-bor-du-ta-med-deg-i-dusjen/68649806 De spaysåpene er helseskadelige, små partikler som går rett i lungene. Anonymkode: 349f2...579 2
Duff Skrevet 1. november 2018 #26 Skrevet 1. november 2018 Jeg bruker ikke skurekrem. Stort sett vasker jeg med tea-tree olje og har jeg behov for å skrubbe bruker jeg en skrubbesvamp. Funker til alt. 1
AnonymBruker Skrevet 1. november 2018 #27 Skrevet 1. november 2018 1 minutt siden, Duff skrev: Jeg bruker ikke skurekrem. Stort sett vasker jeg med tea-tree olje og har jeg behov for å skrubbe bruker jeg en skrubbesvamp. Funker til alt. Hvor konsentrert er den? Den oljen er klassifisert som GIFT fikk jeg vite på apoteket. Anonymkode: 3bd94...6cc
Gjest tranedatter Skrevet 1. november 2018 #28 Skrevet 1. november 2018 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Bruker ikke skurekrem Bruker nanosvamper og microfiberkluter, av såpe har jeg kun Zalo og Domestos fresh/ eller kiwi sin Effekt, det er alt man trenger. https://www.dinside.no/bolig/denne-bor-du-ta-med-deg-i-dusjen/68649806 De spaysåpene er helseskadelige, små partikler som går rett i lungene. Anonymkode: 349f2...579 Nice! Har fundert på hvordan gjøre vasking mer miljøvennlig. Da skal jeg gå på jakt etter nanosvamp! Sak funke gull i dusjen! Selv om testen viser at det blir blanker med skurekrem. Lenk til testen: https://www.dinside.no/bolig/test-hvilken-magiske-svamp-er-best/60980945 Zalo og eddik, To deler oppvaskmiddel og én del eddik for å få det blankt: https://www.dinside.no/bolig/hvordan-vaske-dusjkabinett/61095891 Vodka (!) for rustfritt: https://www.dinside.no/bolig/slik-blir-du-kvitt-fartsstripene-pa-rustfritt-stal/61461661
Duff Skrevet 1. november 2018 #29 Skrevet 1. november 2018 (endret) 11 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvor konsentrert er den? Den oljen er klassifisert som GIFT fikk jeg vite på apoteket. Anonymkode: 3bd94...6cc Det husker jeg ikke men fem dråper på ei bøtte med vann er nok. Det er mye som er gift for kroppen hvis man drikker det (div klorin, salmiakk) men tea-tree får man på bittesmå flasker som det ikke går an å drikke av. Endret 1. november 2018 av Duff 1
Macro Skrevet 1. november 2018 #30 Skrevet 1. november 2018 2018: Året der korrekt rengjøring og korrekt kosthold krever gyldig doktorgrad. Jeg bruker Jif på toalett og vask. Funker knall. Tror jeg... 😋 5
AnonymBruker Skrevet 1. november 2018 #31 Skrevet 1. november 2018 Har ikke brukt skurekrem på sikkert ti år. Man kommer langt med mikrofiberkluter, varmt vann og klorin. Anonymkode: c35fc...282
AnonymBruker Skrevet 1. november 2018 #32 Skrevet 1. november 2018 12 minutter siden, AnonymBruker skrev: Har ikke brukt skurekrem på sikkert ti år. Man kommer langt med mikrofiberkluter, varmt vann og klorin. Anonymkode: c35fc...282 Du BLANDER vel ikke klorin med varmt vann? Det skal man ikke! Hvorfor er klorin bedre enn jif synes du? Bedre for helsa eller bedre for miljøet tenker du på? Anonymkode: 3bd94...6cc 1
AnonymBruker Skrevet 1. november 2018 #33 Skrevet 1. november 2018 19 minutter siden, Duff skrev: Det husker jeg ikke men fem dråper på ei bøtte med vann er nok. Det er mye som er gift for kroppen hvis man drikker det (div klorin, salmiakk) men tea-tree får man på bittesmå flasker som det ikke går an å drikke av. Ok Takk for svar! Anonymkode: 3bd94...6cc
AnonymBruker Skrevet 1. november 2018 #34 Skrevet 1. november 2018 6 timer siden, AnonymBruker skrev: Ja den er laget til bad, badekar, vars og toalett kan få riper a den, middelet er alt for sterkt. Vårt badekar fikk riper som det la seg skitt i og ble dermed svarte riper, av baderomsspray. Det var et Balteco Halo badekar, så du kan jo Google det selv. Anonymkode: 1e501...9dc Men det badekaret er laget i ett eller annet fancy nymotens high-tek materiale ("Xonyx Solid Surface", hva nå det er for noe). Sånt har gjerne masse spesial"regler" for hvordan det skal/må rengjøres for ikke å bli ødelagt. Vanlige badekar, toaletter og vasker er laget av materialer som helt fint tåler baderomsspray. F.eks. porselen, glassfiber etc. Og baderomsspray har ikke slipemiddel, så hvordan noe kan få riper av det uansett materiale sliter jeg fremdeles litt med å forstå. Om du egentlig mener striper kan jeg kanskje forstå det, men ikke riper. Anonymkode: 8af8f...5a7
AnonymBruker Skrevet 1. november 2018 #35 Skrevet 1. november 2018 5 timer siden, AnonymBruker skrev: Du BLANDER vel ikke klorin med varmt vann? Det skal man ikke! Hvorfor er klorin bedre enn jif synes du? Bedre for helsa eller bedre for miljøet tenker du på? Anonymkode: 3bd94...6cc Men kjære nån. Det er da ikke noe galt å blande klorin og vann. Klorin og salmiakk, derimot.. Anonymkode: 12497...abd 1
Brunhilde Skrevet 1. november 2018 #36 Skrevet 1. november 2018 7 hours ago, AnonymBruker said: Den med sitronsmak Anonymkode: 3bd94...6cc Du spiser jif... 6 hours ago, AnonymBruker said: Hvor konsentrert er den? Den oljen er klassifisert som GIFT fikk jeg vite på apoteket. Anonymkode: 3bd94...6cc ...og mener at tea-treeolje er giftig og... 6 hours ago, AnonymBruker said: Du BLANDER vel ikke klorin med varmt vann? Det skal man ikke! Hvorfor er klorin bedre enn jif synes du? Bedre for helsa eller bedre for miljøet tenker du på? Anonymkode: 3bd94...6cc ...at man kan dø av å være i samme rom som klorin og varmt vann? 3
AnonymBruker Skrevet 1. november 2018 #37 Skrevet 1. november 2018 Akkurat nå, Brunhilde skrev: Du spiser jif... ...og mener at tea-treeolje er giftig og... ...at man kan dø av å være i samme rom som klorin og varmt vann? 😁 Anonymkode: 3bd94...6cc
AnonymBruker Skrevet 1. november 2018 #38 Skrevet 1. november 2018 57 minutter siden, AnonymBruker skrev: Men kjære nån. Det er da ikke noe galt å blande klorin og vann. Klorin og salmiakk, derimot.. Anonymkode: 12497...abd Klorin skal blandes med kaldt vann Anonymkode: 3bd94...6cc
Brunhilde Skrevet 1. november 2018 #39 Skrevet 1. november 2018 Just now, AnonymBruker said: 😁 Anonymkode: 3bd94...6cc Beklager - jeg bare måtte Godt vi har våre måter å vaske på som fungerer. Når det er sagt, så blander jeg aldri klorin med vann, den virker best konsentrert, syns jeg.. 1
AnonymBruker Skrevet 1. november 2018 #40 Skrevet 1. november 2018 Akkurat nå, Brunhilde skrev: Beklager - jeg bare måtte Godt vi har våre måter å vaske på som fungerer. Når det er sagt, så blander jeg aldri klorin med vann, den virker best konsentrert, syns jeg.. Alt i orden Men...konsentrert klorin? Anonymkode: 3bd94...6cc
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå