Gå til innhold

Hvilken type skurekrem liker dere

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei

Skurekrem fra jif er den beste.

Men hvilken type skurekrem liker dere av de billig merkene? Har prøvd den fra rema (prima merke) og den fra kiwi(unik merke) jeg mener at den fra prima blir veldig vannete med gang man tar den på svampen. Det føles at man kun bruker vann til å vaske med. Syns dere også det samme? Unik har samme kvalitet som den fra jif

Anonymkode: db562...453

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har ikke skurekrem i hus og har heller ikke savnet det. Hva bruker man det til egentlig?

Anonymkode: 016b6...1fb

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har ikke skurekrem i hus og har heller ikke savnet det. Hva bruker man det til egentlig?

Lurer på det samme. Har aldri hatt behov for det (og jeg er renholder av yrke).

Anonymkode: eca51...c73

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Lurer på det samme. Har aldri hatt behov for det (og jeg er renholder av yrke).

Anonymkode: eca51...c73

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hva vasker dere toalettet med på utsiden? Og hva vasker dere vasken med?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Bruker ikke skurekrem. Bruker kun Nanosvamper. 

Anonymkode: 9be16...f5a

Er det med såpe?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nanosvamp på dørene i dusjen og i vasken ved behov. Ajax eller baderomsspray og mikrofiberkluter. Klør innimellom ved behov (f eks etter sykdom i hus). Glasspray og kluter beregnet til det formålet på speilet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva vasker dere toalettet med på utsiden? Og hva vasker dere vasken med?

Man vasker da ikke utsiden av toalettet med skurekrem? Jeg bruker bare en fuktet klut. Dassen blir jo ikke så skitten på utsiden....

Anonymkode: 3cc0f...e1f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er det med såpe?

Nei. Med en form for mikrofiber-egenskap. 

Anonymkode: 9be16...f5a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 27.10.2018 den 9.59, AnonymBruker skrev:
LES OGSÅ 
?imageId=2264251&panox=0.0&panoy=20.930233&panow=100.0&panoh=73.83721&heightw=40.64961&heighth=100.0&heighty=0.0&heightx=19.389763&width=400&height=300

Du vasker vel ikke parketten med vann?

Fire vanlige rengjøringstabber.

Man vasker da ikke utsiden av toalettet med skurekrem? Jeg bruker bare en fuktet klut. Dassen blir jo ikke så skitten på utsiden....

Det gjør den så absolutt. Jeg har sett (og vasket) mange toaletter med gule striper og drypp nedover på utsiden ... Det holder at en bommer så blir det temmelig grisete. 

Men du har helt rett i at skurekrem ikke er tingen. Baderomsspray eller klorin løser opp og desinfiserer, og er lettere å vaske bort enn skurekrem også. Skurekrem bruker jeg bare på steder der jeg kan skylle med rennende vann. 

Anonymkode: 8af8f...5a7

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 28.10.2018 den 18.56, AnonymBruker skrev:

Det gjør den så absolutt. Jeg har sett (og vasket) mange toaletter med gule striper og drypp nedover på utsiden ... Det holder at en bommer så blir det temmelig grisete. 

Men du har helt rett i at skurekrem ikke er tingen. Baderomsspray eller klorin løser opp og desinfiserer, og er lettere å vaske bort enn skurekrem også. Skurekrem bruker jeg bare på steder der jeg kan skylle med rennende vann. 

Baderomsspray bør ikke brukes på toalett, vask og badekar. Det er for sterkt middel. Jeg opplevde at et helt nytt badekar fikk stygge striper av det. Klaget til produsenten og de sa at man ikke måtte finne på å bruke så sterke rengjøringsmidler her. De anbefalte grønnsåpe.

Anonymkode: 1e501...9dc

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Reinhalder her og skurekrem er det mange år sidan eg har brukt. Heime brukar eg eddik og zalo på bad og kjøkken, blir så reint og fint at :) 

Anonymkode: e0af0...582

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Baderomsspray bør ikke brukes på toalett, vask og badekar. Det er for sterkt middel. Jeg opplevde at et helt nytt badekar fikk stygge striper av det. Klaget til produsenten og de sa at man ikke måtte finne på å bruke så sterke rengjøringsmidler her. De anbefalte grønnsåpe.

Grønsåpe på bad er NEI! Da lagar den ei fetthinne og alt støvet setter seg der. Grønsåpe brukes KUN til ubehandla tre. 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker skurekrem i badekaret. Tror det er 20 år gammelt og like blankt og fint.

Anonymkode: b70a7...e00

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
På 27.10.2018 den 9.59, AnonymBruker skrev:

Du skulle bare visst hvor skittent og ful av bakterier på utsiden av toalettet og rundt på badet det blir etter du trekker ned.

De viste det på en serie som heter mythbusters på discovery. Så etter det trekker jeg alltid ned med lokket nede. Mange glemmer det, nemlig. De var meget vitenskapelig i sine forsøk, der mennesker sendte inn myter, som de testet.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Dette klarer jeg faktisk ikke å tro på. Hva skal liksom baderomsspray brukes til om ikke den skal brukes på toalett, vask og badekar? Og grønnsåpe?  :rolleyes: 

Skulle gjerne visst hvilket merke det badekaret hadde, og hvilket materiale det var laget av. :fnise: 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På ‎30‎.‎10‎.‎2018 den 20.51, AnonymBruker skrev:

Grønsåpe på bad er NEI! Da lagar den ei fetthinne og alt støvet setter seg der. Grønsåpe brukes KUN til ubehandla tre. 

Var det jeg fikk beskjed om på baderomsforhandleren. Grønnsåpe eller bare vann og klut, men det blir jo ikke rent.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På ‎30‎.‎10‎.‎2018 den 22.17, AnonymBruker skrev:

Dette klarer jeg faktisk ikke å tro på. Hva skal liksom baderomsspray brukes til om ikke den skal brukes på toalett, vask og badekar? Og grønnsåpe?  :rolleyes: 

Skulle gjerne visst hvilket merke det badekaret hadde, og hvilket materiale det var laget av. :fnise: 

Ja den er laget til bad, badekar, vars og toalett kan få riper a den, middelet er alt for sterkt. Vårt badekar fikk riper som det la seg skitt i og ble dermed svarte riper, av baderomsspray. Det var et Balteco Halo badekar, så du kan jo Google det selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...