Gå til innhold

Vaske badet/toalett

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei

Når man sier at jeg skal vaske badet. For meg er å vaske badet:

Gå over dusjen med jif skurekrem og spyle det med vann.

Vaske vasken med skurekrem og spraye jif glass spray på speilet.

Vaske toalettet med klorin og skurekrem.

Og så vaske gulvet.

Det er å vaske bad/toalett for meg.

Men Jeg har en venninne som vasker alle vegger og tak i badet 2-3 ganger  måneden. Jeg syns det er kjempe slitsomt å skrubbe veggene med svamp. 

Gjør jeg det riktig? Eller skal man vaske alle 4 veggene i hele baderommet? Hvor ofte tar du vegger og tak?

Anonymkode: f760a...786

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vasker vel vegger å tak sånn maks 1 gang i året. Toalett og vask og gulv tar jeg 1 gang i uka. 

Anonymkode: ca969...2a7

• Liker 7
Skrevet

Jeg gjør som deg ved rutinevask. Og 1-2 ganger i mnd taes veggene også. Mye rart som samler seg der, drar over med klorin vann.

Skrevet

Vasker alle vegger og tak kanskje en gang i året 😅 

ellers taes sånn generell vask ved behov, en gang i uka ca. 

Anonymkode: 79c5b...987

• Liker 2
Skrevet

Gjør som du. Vegger og tak vet jeg ikke når ble vasket sist, men får prøve å ta det før jul,

Anonymkode: 7cbc9...f79

• Liker 2
Skrevet

Jeg vasker vegger i dusjen, rundt toalettet 1-2 ganger i mnd. Bare blitt en rutine

Skrevet

Vasker med jif på dusj, vask, og vanskelige flekker. vasker toalett med sånn toallettsåpe. Vasker over møbler med mikrofiberklut og vann. Så tar vi speilet med noe greier. Vi pleier å støvsuge støv. - Ukentlig

En gang i måneden eller flere så vasker vi med mikrofiberklut og vann på vegger og så vasker vi sluket med klor.

Anonymkode: 8a0ac...b3e

Skrevet

Hva vasker dere veggene med slik at de glinser? Jeg syns de glinser bare hvis man bruker jif glass spray og tørkepapir. Men det blir dyrt i lengden.

Skrevet

Vasker do, speil og vask ca 1 gang i uke.  Utenpå baderomsinnredning og støvtørk etter behov. Dusjen alt for sjelden, etter behov kanskje en gang i måneden.  Vegger 1-2 ganger i året. Gulv støvsuges hver uke og vaskes ca hver 3 uke. 

• Liker 1
Skrevet
19 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva vasker dere veggene med slik at de glinser? Jeg syns de glinser bare hvis man bruker jif glass spray og tørkepapir. Men det blir dyrt i lengden.

Å bruker du jif rundt på hele badet så trekker du inn ufattelig store mengder med stoffer som ikke er bra for kroppen. 

Anonymkode: 79c5b...987

• Liker 4
Skrevet

Jeg vasker badet med zalovann og litt klorin i. WC-rens i do. Bruker en mild paste+svamp til dusj og vask, og går over med zalovann. Vasker vegger en gang i mnd, har fliser på veggene, så da bruker jeg langkost. 

Anonymkode: bee49...696

Skrevet
1 time siden, Peonjenta skrev:

Vasker do, speil og vask ca 1 gang i uke.  Utenpå baderomsinnredning og støvtørk etter behov. Dusjen alt for sjelden, etter behov kanskje en gang i måneden.  Vegger 1-2 ganger i året. Gulv støvsuges hver uke og vaskes ca hver 3 uke. 

Noe sånn cirka gjør jeg og. Gulvet vaskes som oftes samtidig med stuegulvet. Stua først selvfølgelig. Dusjen blir tatt for sjelden her og. Vi har ikke sluk så vannet renner ned i en slange og opp igjen til ett hull i veggen ergo vi har MYE vann i dusjgulvet og det renner lett over kanten på kabinettet så da er det ikke så ofte som før i gamle huset hvor jeg skrubbet dusjen før jeg dusjet meg selv. 

Skrevet
3 minutter siden, Duff skrev:

Noe sånn cirka gjør jeg og. Gulvet vaskes som oftes samtidig med stuegulvet. Stua først selvfølgelig. Dusjen blir tatt for sjelden her og. Vi har ikke sluk så vannet renner ned i en slange og opp igjen til ett hull i veggen ergo vi har MYE vann i dusjgulvet og det renner lett over kanten på kabinettet så da er det ikke så ofte som før i gamle huset hvor jeg skrubbet dusjen før jeg dusjet meg selv. 

Det er så demotiverende å vaske dusjveggene fordi de er fulle av kalk som jeg ikke får bort.  Så selv om jeg niskrubber så blir de aldri helt blanke.  Ser aldri skikkelig rene ut.  Hvis jeg bytter den ut mot en dusj ny skal jeg vaske veggene oftere og forhåpentligvis hindre oppbygging av kalk.  Har prøvd zalo/edikkblanding og dorens (som visstnok skal være et mirakel) men ingenting funker. 

Skrevet
7 minutter siden, Peonjenta skrev:

Det er så demotiverende å vaske dusjveggene fordi de er fulle av kalk som jeg ikke får bort.  Så selv om jeg niskrubber så blir de aldri helt blanke.  Ser aldri skikkelig rene ut.  Hvis jeg bytter den ut mot en dusj ny skal jeg vaske veggene oftere og forhåpentligvis hindre oppbygging av kalk.  Har prøvd zalo/edikkblanding og dorens (som visstnok skal være et mirakel) men ingenting funker. 

Eddik skal visstnok være det eneste som virker men jeg tror ikke på de renholderende jeg. Bruker skrubb og gulvvaskemiddel, rett og slett fordi den ajaksflaska sto i huset når vi flyttet inn og den må brukes opp. Senere blir det nok noe annet. Har vurdert å prøve sukker for å få mere skrubb...

Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Vask med hvilken fille du vil, men tørk over med tørt tørkehåndkle eller linklut 😉

Anonymkode: 5e080...857

Skrevet

Vasker vasken/benk flere ganger i uka, samme med toalett. Speil kanskje en gang i uka/ved behov, samme med dusjkabinett. Vegger og tak tar jeg bare ved behov.

Anonymkode: 64dfa...d95

Skrevet

Veggene tar jeg ca 1gang i mnd, spesielt veggen bak doen.. Dusjveggene blir håpløse pga kalk, pleier vaske dem mens jeg står med hårkur i dusjen. Da tar jeg doen samtidig og dusjer og over gulvet. Vasken tar jeg kjapt et par ganger i uken etter tannpuss. Taket må være flere år siden jeg tok! Pleier variere mellom zalo, eddik, jif og div, mange vaskemidler er ikke bra å puste inn. 

Anonymkode: 719fd...01a

Skrevet

Jeg kan anbefale nanosvamp på dusjdørene :)

Anonymkode: b76f0...e3f

• Liker 2
Skrevet

Tørker av speilet med mikrofiberklut («vindusklut») hver dag. Gjør det etter å ha dusjet, da er det dugg på speilet.

Tørker over vasken og benken rundt vasken med fuktig mikrofiberklut hver dag.

Bruker Klorin eller annen WC-rens 1-2 ganger i uka, og tørker av utsiden av doen med fuktig mikrofiberklut like ofte. 

Vasker dusjforhenget i vaskemaskinen en gang i måneden. Og mens det er i maskinen vasker jeg veggene i dusjen, over/rundt vasken og rundt doen, og vasker golvet. Taket og resten av veggene, inni skap osv tar jeg etter behov, kanskje 2-4 ganger i året.

Anonymkode: da14b...3f6

Skrevet

Kom på det etter jeg hadde lagt meg. Vaskepulver tar fett og dritt i dusj og badekar og det skinner etterpå. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...