Gå til innhold

Mor som stjal i butikken


Chablis

Anbefalte innlegg

Jeg var nettopp å handlet, foran meg i køen står en mor med et barn i vogn. Barnet surver og mor er stresset. 

Når jeg står å pakker varene mine kommer butikksjefen bort til mora og ber henne bli med han, og mor spør hvorfor. Du kan enten bli med meg eller tømme vesken din her får hun til svar. 

Det hele ender med at mor med nå skrikende barn må gå igjennom hele butikken etter butikksjefen. 

Jeg fikk så vondt i magen.. Både for ungen og for moren. Mor treffer nok et bunnpunkt i livet akkurat nå og selv om det er riktig at hun ble tatt så var det bare noe med hele situasjonen som ga meg så sympati med henne. Hun var tydelig ikke en av de mest ressurssterke i samfunnet og jeg tenker at man må være ganske desperat når man stjeler i matbutikken med sliten unge på slep. Nei uff altså! 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:
 

Nei, altså.. Hva vil du med denne tråden?

Anonymkode: 5c5d9...1a3

Nei jeg vet ikke. Fikk bare så vondt av henne og trengte å formidle det. Jeg tar sånt så inn på meg at jeg vet jeg vil ha vondt i magen resten av dagen. 

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og så synes jeg det er for jævlig at det finnes mødre der ute som ser dette som eneste og beste løsning! 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Tipptoppi skrev:
 

Og så synes jeg det er for jævlig at det finnes mødre der ute som ser dette som eneste og beste løsning! 

Jeg skjønner at du syntes det var både trist og ubehagelig, men det fins hjelp å få om en ikke har penger til det nødvendigste. Det er steder en kan henvende seg til, og ja jeg vet at det er et stort og vanskelig steg å gå dit! Men alt er bedre enn å stjele vet du. Tragisk er det, men det er jo tross alt mindre tragisk å be om hjelp. 

Anonymkode: 1a418...a35

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:
 

Jeg skjønner at du syntes det var både trist og ubehagelig, men det fins hjelp å få om en ikke har penger til det nødvendigste. Det er steder en kan henvende seg til, og ja jeg vet at det er et stort og vanskelig steg å gå dit! Men alt er bedre enn å stjele vet du. Tragisk er det, men det er jo tross alt mindre tragisk å be om hjelp. 

Anonymkode: 1a418...a35

Ja jeg vet det, og har heldigvis aldri vært i en slik situasjon. Men det var bare noe så tragisk over det hele.. Sliten unge, mor som ser sliten ut og den oppgittheten man kunne se på ansiktet hennes.. Nei uff altså, når jeg ser sånt så vil jeg så gjerne hjelpe men det hadde jo ikke akkurat passet seg i den situasjonen. 

Og jeg skjønner bare ikke hvordan en mor kan sette seg og barnet i en slik situasjon, hun må jo ha vært desperat. 

Jeg er litt sånn blomsterbarn, alle skal ha det godt og free love osv, så når virkeligheten blir så tydelig rett i fleisen på meg så blir jeg rett og slett satt ut. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Folk som stjeler skal ikke ha sympati. Hun fikk som hun fortjente

Anonymkode: 91a10...e68

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:
 

Folk som stjeler skal ikke ha sympati. Hun fikk som hun fortjente

Anonymkode: 91a10...e68

Jada det er galt å stjele og ja det er bra at hun ble tatt men jeg kan likevel ikke noe for å se mennesket bak handlingen og tenke meg til hvor vondt det må være å ha det sånn. 

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

51 minutter siden, Tipptoppi skrev:
Hun var tydelig ikke en av de mest ressurssterke i samfunnet og jeg tenker at man må være ganske desperat når man stjeler i matbutikken med sliten unge på slep. Nei uff altså! 

Eller rett og slett kleptoman. Stjeling handler ikke alltid om desperasjon og lite midler. 

Anonymkode: f10a8...bb6

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jobber i butikk selv, og det jeg har lært er at ALLE kan være butikktyver Også mødre med unger på slep.

 

Men vi hadde faktisk en dame som kom innom en dag og ville gi oss over 2000 kr. Hun innrømmet at hun hadde stjålet klær til barna da de var små for hun hadde ikke råd til å kjøpe til dem. Nå gikk det bedre i livet hennes og hun ville gjerne be om unnskyldning og gjøre opp for seg. 

Endret av The Kitten
  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Tipptoppi skrev:
 

Jeg var nettopp å handlet, foran meg i køen står en mor med et barn i vogn. Barnet surver og mor er stresset. 

Når jeg står å pakker varene mine kommer butikksjefen bort til mora og ber henne bli med han, og mor spør hvorfor. Du kan enten bli med meg eller tømme vesken din her får hun til svar. 

Det hele ender med at mor med nå skrikende barn må gå igjennom hele butikken etter butikksjefen. 

Jeg fikk så vondt i magen.. Både for ungen og for moren. Mor treffer nok et bunnpunkt i livet akkurat nå og selv om det er riktig at hun ble tatt så var det bare noe med hele situasjonen som ga meg så sympati med henne. Hun var tydelig ikke en av de mest ressurssterke i samfunnet og jeg tenker at man må være ganske desperat når man stjeler i matbutikken med sliten unge på slep. Nei uff altså! 

Jeg hadde tenkt akkurat som deg.  Ville fått vondt i meg.  Stakkars barn og mor.  Ville ha tenkt mye på hvorfor moren gjorde som hun gjorde. 

Vi tror at alle har det så økonomisk godt her til lands.  Sannheten er at mens de rike stadig blir rikere, øker antall mennesker og familier som sliter økonomisk.   Jeg tror at mange, tilsynelatende ressurssterke mennesker, sliter økonomisk.   

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, The Kitten skrev:
 

Jobber i butikk selv, og det jeg har lært er at ALLE kan være butikktyver Også mødre med unger på slep.

 

Men vi hadde faktisk en dame som kom innom en dag og ville gi oss over 2000 kr. Hun innrømmet at hun hadde stjålet klær til barna da de var små for hun hadde ikke råd til å kjøpe til dem. Nå gikk det bedre i livet hennes og hun ville gjerne be om unnskyldning og gjøre opp for seg. 

Tok dere imot pengene? Hvis ja, hva gjorde dere rent praktisk i kassen?

Anonymkode: b99fa...de2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 timer siden, Tipptoppi skrev:
 

Ja jeg vet det, og har heldigvis aldri vært i en slik situasjon. Men det var bare noe så tragisk over det hele.. Sliten unge, mor som ser sliten ut og den oppgittheten man kunne se på ansiktet hennes.. Nei uff altså, når jeg ser sånt så vil jeg så gjerne hjelpe men det hadde jo ikke akkurat passet seg i den situasjonen. 

Og jeg skjønner bare ikke hvordan en mor kan sette seg og barnet i en slik situasjon, hun må jo ha vært desperat. 

Jeg er litt sånn blomsterbarn, alle skal ha det godt og free love osv, så når virkeligheten blir så tydelig rett i fleisen på meg så blir jeg rett og slett satt ut. 

Så du mener hun skulle sluppet unna tyveri fordi hu har barn??? Hu får takke seg selv! En stjeler ikke og ihvertfall ikke når du drar ungene dine inn i det!!

Anonymkode: 17153...4ee

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 timer siden, AnonymBruker skrev:
 

Så du mener hun skulle sluppet unna tyveri fordi hu har barn??? Hu får takke seg selv! En stjeler ikke og ihvertfall ikke når du drar ungene dine inn i det!!

Anonymkode: 17153...4ee

Rull inn og ro ned. Hvor sier jeg hun bør slippe unna? 

Prøv pusteøvelser neste gang. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi tar ofte mødre og fedrer som stjeler. Barnevogn og stellebager er perfekt cover. 

En dame stappet flere par sokker i strømpebukse på barnet sitt som var typ 4 år med kjole. Henne tok vi ikke da, men oppdaget det på kamera da jeg måtte spore opp ett annet tyveri i samme avdeling som hun foretok seg tyveriet

Anonymkode: ff0f5...bd7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...