AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2018 #1 Skrevet 26. oktober 2018 Mulig dette hører hjemme i en annen gruppe, men uansett... Jeg har akkurat truffet en mann som røyka hasj daglig fra han var 19 til han var 31. Altså 12 år. Han er 33 og røyker ikke nå. Dvs han har ikke avlagt noe ed på at han aldri skal røyke igjen, men det er hvert fall veldig sjelden. Kan han ha tatt noe skade av dette på noen måte? Jeg har jo røyket litt selv, veldig sporadisk på noen fester da jeg var yngre, uten å ha tatt noe skade av det. Men hver dag? I 12 år? Mener å ha hørt at man lettere kan få depresjoner o.l. etter langvarig bruk. Stemmer det? Anonymkode: e5c40...13e
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2018 #2 Skrevet 26. oktober 2018 Nerver og nevrotransmittere blir påvirket. Les om det på nett, men vær forsiktig med kildene. Finn noe som virker nøytralt og ikke for eller i mot bruk(misbruk i dette tilfellet). Anonymkode: 97a4a...5b0 1
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2018 #3 Skrevet 26. oktober 2018 Det er ingen seriøst forskning som har bevist at hasjrøyking fører til permanent skade. Kortsiktig kan du få korttidsminne, få angst, bli paranoid og bli veldig treg i hodet. De som sier noe annet vet ikke hva de snakker om. Anonymkode: 60d3e...8b4 1
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2018 #4 Skrevet 26. oktober 2018 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Mulig dette hører hjemme i en annen gruppe, men uansett... Jeg har akkurat truffet en mann som røyka hasj daglig fra han var 19 til han var 31. Altså 12 år. Han er 33 og røyker ikke nå. Dvs han har ikke avlagt noe ed på at han aldri skal røyke igjen, men det er hvert fall veldig sjelden. Kan han ha tatt noe skade av dette på noen måte? Jeg har jo røyket litt selv, veldig sporadisk på noen fester da jeg var yngre, uten å ha tatt noe skade av det. Men hver dag? I 12 år? Mener å ha hørt at man lettere kan få depresjoner o.l. etter langvarig bruk. Stemmer det? Anonymkode: e5c40...13e Som med mye annet så vil dette være individuelt, har han brukt noe annet enn hasj? Mye alkohol? Hadde han bruk.. Eller misbruk? Anonymkode: c06b9...710
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2018 #5 Skrevet 26. oktober 2018 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Som med mye annet så vil dette være individuelt, har han brukt noe annet enn hasj? Mye alkohol? Hadde han bruk.. Eller misbruk? Anonymkode: c06b9...710 Han har prøvd amfetamin, men ikke brukt regelmessig. Tja, bruk, eller misbruk... hvor går grensen?Det kommer vel an på øyet som ser. Slik jeg ser det er vel misbruk når det foregår daglig. Og han brukte daglig. Anonymkode: e5c40...13e 2
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2018 #6 Skrevet 26. oktober 2018 Minde hjerneceller, dårligere sædkvalitet med opp til 30%, mer disponibel for psykiske lidelser som depresjon og psykoser. Om han holder seg helt unna hasj i over et år stabiliseres neurotransmitterne i hjernen igjen (som i ubalanserte nivåer fører til mye humørsvigninger, depresjon og aggressivitet) men om han opprettholder røyking vil han også opprettholde ubalansen. Anonymkode: f0cd4...0fe 2
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2018 #7 Skrevet 26. oktober 2018 Ville vært mer bekymret for at rakk røyke seg til sosiopat i løpet av de årene, enn at skulle være deprimert. De som røyker så lenge, hver eneste dag, blir helt føkka i hodet. De kan typisk selv tro at de er snill med andre, mens de egentlig oppfører seg som monster. Noen blir ganske normal igjen etter at de slutter, men andre kunne like gjerne bare spart seg for å slutte, fordi de røyke-tenkingen er spikret fast i tåkehjernen deres. Anonymkode: aa397...e98 3
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå