Zenobia Skrevet 25. oktober 2018 #1 Skrevet 25. oktober 2018 (endret) Maskin (1): Jeg trykker på Spotify-ikonet, og install-ormen (grønn greie) begynner. Så får jeg feilmelding som lyder omtrent sånn: "Spotify is unable to install because the files to be written are in use by another process. Please make sure that Spotify is not in use." Alternativ "Prøv på nytt" fører til at installeren går og går. LENGE. Hvis jeg til slutt prøver å lukke vinduet, står den med Aborting.. LENGE. Alternativ "Avbryt" gjør jo akkurat det. Har startet maskinen på nytt. Noen som har råd? Maskin (2). Der har ikke Spotify vært i bruk på, tja siden i fjor? Så helt andre spillelister. Noen som har erfaring med å oppdatere en "gammel" Spotify? Vil den oppdateres med gjeldende spillelister, eller vil jeg risikere at maskin 1 får de gamle listene?? (Når jeg en gang får oppdatert den) Endret 25. oktober 2018 av Zenobia Presisering
Gutt_Buskerud Skrevet 26. oktober 2018 #2 Skrevet 26. oktober 2018 En oppdatert har like spillelister på alle dine enheter. Så dersom du åpner spotify på den gamle maskinen din, så bil det være likt slik du har det på din nye maskin etter oppdatering. Problemet ditt på den nye maskinen, det kan løses om du avinstallerer spotify, og installerer det på nytt igjen etter en omstart etter avinstallasjon. 1
Zenobia Skrevet 28. oktober 2018 Forfatter #3 Skrevet 28. oktober 2018 Har prøvd diverse på "ny"-maskinen, uten å komme videre. Åpnet Spotify på "gammel"-maskinen, og der er alt som det skal. Fikk til og med oppdatert. Skriver i anførselstegn, fordi det er gammelmaskinen som har oppdaterings-trøbbel, mens nymaskinen (som jeg ikke bruker Spotify på noe særlig) var den som fungerte som det skulle. Får prøve profesjonell hjelp. Hvis jeg blir noe klokere underveis, skal jeg komme med detaljer. Prøvd så langt: avinstallere en skriver som uansett ikke var riktig installert. Gått inn i programbehandling(? ctrl-shift-esc) og avsluttet itunes-prosesser. Sjekket at ingen Spotify-prosesser var igang) Til slutt slo jeg av brannmur (uten nett). Sjekket at Spotify er unntatt appsperre i Windows Defender. Men noe så suspekt ut (en spotify-oppføring som nektet å la seg krysse av)
Zenobia Skrevet 31. oktober 2018 Forfatter #4 Skrevet 31. oktober 2018 Tja, jeg har ikke blitt noe klokere, men da jeg klikket meg inn på en Spotify-lenke i Nattklubb-tråden, fungerte plutselig oppdateringen! Nå spilles det musikk Jeg skal uansett ha proff-hjelp (til et annet program, annen PC), og han kan kanskje gi en forklaring.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå