AnonymBruker Skrevet 3. november 2018 #21 Skrevet 3. november 2018 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Hva har det med saken å gjøre at du ikke har kone??😂 Anonymkode: 960d4...bab det blir mer sving over saken og maten med ei kone. Hun elsker å lage mat, og vil få sving på kjøkkenet og all innkjøp. Dessuten får man en dialog over måltiden og maten, og vi sammen lager maten. Jeg vil jo være glad i konen som jeg ikke enda har. Anonymkode: be276...d1a
AnonymBruker Skrevet 3. november 2018 #22 Skrevet 3. november 2018 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Det kommer ann på inntekten din, hvor mye har du utbetalt? Anonymkode: 960d4...bab tror du ikke er noe kokk eller lager mat til vanlig. Men kun kjøper industrimat og går på restauranter. Anonymkode: be276...d1a
AnonymBruker Skrevet 3. november 2018 #23 Skrevet 3. november 2018 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: det blir mer sving over saken og maten med ei kone. Hun elsker å lage mat, og vil få sving på kjøkkenet og all innkjøp. Dessuten får man en dialog over måltiden og maten, og vi sammen lager maten. Jeg vil jo være glad i konen som jeg ikke enda har. Anonymkode: be276...d1a Da bør du sjekke at dama elsker å lage mat og gjøre innkjøp før du begynner å date seriøst. Det følger IKKE automatisk av kjønn.... 😂 Anonymkode: f460d...b4f 9
AnonymBruker Skrevet 3. november 2018 #24 Skrevet 3. november 2018 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: tror du ikke er noe kokk eller lager mat til vanlig. Men kun kjøper industrimat og går på restauranter. Anonymkode: be276...d1a Enten formulerer du deg veldig klønete, eller så svarte du ikke på spørsmålet. Anonymkode: 960d4...bab 2
AnonymBruker Skrevet 3. november 2018 #25 Skrevet 3. november 2018 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Da bør du sjekke at dama elsker å lage mat og gjøre innkjøp før du begynner å date seriøst. Det følger IKKE automatisk av kjønn.... 😂 Anonymkode: f460d...b4f Trenger ikke sjekke om hun snakker selv om det som hun liker å gjøre. Fordi stort sett elsker damer å ha et hjem som skal være helhetelig, og gjestfrihet, det innebærer at maten skal være i hus. Anonymkode: be276...d1a
FrodeF Skrevet 3. november 2018 #26 Skrevet 3. november 2018 På 27.10.2018 den 10.00, LittDiva skrev: Ja, det er det. Vi handler grønnsaker på Grønland og spiser mye sesongvarer osv. Lol. Sikkert 😂😂😂 Ikke mulig å kun bruke 50 kroner dagen i snitt på mat/drikke/hygieneartikler og samtidig påstå at man spiser godt.
AnonymBruker Skrevet 3. november 2018 #27 Skrevet 3. november 2018 Akkurat nå, FrodeF skrev: Lol. Sikkert 😂😂😂 Ikke mulig å kun bruke 50 kroner dagen i snitt på mat/drikke/hygieneartikler og samtidig påstå at man spiser godt. det kan være 1kg gulrøtter blir fordelt på flere middager i løpet av uken, poteter, og andre grønnsaker. Dermed blir summen lavere fordelt på flere dager. Men å få til et måltid der middag inneholder kjøtt, og til under 50 kroner, det får jeg ikke til stemme. Anonymkode: be276...d1a
ajarRun Skrevet 3. november 2018 #28 Skrevet 3. november 2018 På 25.10.2018 den 17.10, AnonymBruker skrev: Uten fryser vil du tape mange penger om du har kjøttkost. Om du kun spiser kornvarer, frukt og grønt er det noe annet. En middag koster i snitt 40 kr. Noen ganger 25 om man er smart med å forberede masse av gangen man fryser ned og tar opp i porsjoner, andre ganger kan jo bare en porsjon spaghetti bolognese komme på 70 kroner om du må kjøpe kjøttdeig kun for dét og hive resten fordi du ikke har fryser. Anonymkode: 7754f...b9f Uhm, bare en biff koster jo 140?
funginger Skrevet 3. november 2018 #29 Skrevet 3. november 2018 Spiser du supper og gryter med linser og bønner hver dag kan du få det meget billig.
AnonymBruker Skrevet 3. november 2018 #30 Skrevet 3. november 2018 Akkurat nå, funginger skrev: Spiser du supper og gryter med linser og bønner hver dag kan du få det meget billig. hva tipper du prisen vil havne på? er det sunt? Anonymkode: be276...d1a
funginger Skrevet 3. november 2018 #31 Skrevet 3. november 2018 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: hva tipper du prisen vil havne på? er det sunt? Anonymkode: be276...d1a Du kan fint spise sunt uten å spise kjøtt. Gryte: to løk(5kr), litt ris fra en 10 kg sekk med ris man får kjøpt på Grønland(ikke mange pengene), linser, to bokser tomat(8-20kr), div krydder du har hjemme, kokosmelk, fløte eller bare vann. Legg til div andre grønnsaker alt ettersom hva som er billig eller på tilbud.
AnonymBruker Skrevet 3. november 2018 #32 Skrevet 3. november 2018 9 minutter siden, funginger skrev: Du kan fint spise sunt uten å spise kjøtt. Gryte: to løk(5kr), litt ris fra en 10 kg sekk med ris man får kjøpt på Grønland(ikke mange pengene), linser, to bokser tomat(8-20kr), div krydder du har hjemme, kokosmelk, fløte eller bare vann. Legg til div andre grønnsaker alt ettersom hva som er billig eller på tilbud. da havner jeg på 50 eller 60kr? Anonymkode: be276...d1a
AnonymBruker Skrevet 3. november 2018 #33 Skrevet 3. november 2018 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: da havner jeg på 50 eller 60kr? Anonymkode: be276...d1a Men så er det nok mer enn en middag i den oppskriften også. Jeg klarer i alle fall ikke få i meg to løk og to bokser tomat ++++ til ett måltid. Anonymkode: da9cb...aa8
AnonymBruker Skrevet 3. november 2018 #34 Skrevet 3. november 2018 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Men så er det nok mer enn en middag i den oppskriften også. Jeg klarer i alle fall ikke få i meg to løk og to bokser tomat ++++ til ett måltid. Anonymkode: da9cb...aa8 er meningen å fryse ned i posisjoner da? Anonymkode: be276...d1a
AnonymBruker Skrevet 3. november 2018 #35 Skrevet 3. november 2018 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: er meningen å fryse ned i posisjoner da? Anonymkode: be276...d1a Sikkert. Eller spise det samme flere dager på rad. Eller invitere gjester. Alt ettersom hva du vil. Anonymkode: da9cb...aa8
AnonymBruker Skrevet 3. november 2018 #36 Skrevet 3. november 2018 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Sikkert. Eller spise det samme flere dager på rad. Eller invitere gjester. Alt ettersom hva du vil. Anonymkode: da9cb...aa8 du kjøper ikke kjøtt eller fisk i det hele tatt? det er jo det som koster, samt garnityr til middagsmåltiden. Å lage mat til flere sparer man på, men å lage til en blir det verre med. Anonymkode: be276...d1a
AnonymBruker Skrevet 3. november 2018 #37 Skrevet 3. november 2018 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: du kjøper ikke kjøtt eller fisk i det hele tatt? det er jo det som koster, samt garnityr til middagsmåltiden. Å lage mat til flere sparer man på, men å lage til en blir det verre med. Anonymkode: be276...d1a Anbefaler deg å lære deg å lese AB-koder. Det var ikke min oppskrift, altså. Jeg spiser både kjøtt og fisk. Men kjøtt trenger ikke være biff, og fisk trenger ikke være filet. Det finnes mange rimeligere varianter av dette også, det er bare å ha øynene med seg når man er på butikken. Og det er mye mat som kan lages rimelig i større kvanta, og fryses ned i porsjoner uten å forringes det minste. Dessuten: Rimelig kjøtt smaker mer enn biff, og blir mørt og saftig om det får god tid på seg på ganske lav varme i f.eks. en gryte. Anonymkode: da9cb...aa8
LittDiva Skrevet 3. november 2018 #38 Skrevet 3. november 2018 5 timer siden, FrodeF skrev: Lol. Sikkert 😂😂😂 Ikke mulig å kun bruke 50 kroner dagen i snitt på mat/drikke/hygieneartikler og samtidig påstå at man spiser godt. Du om det. Hva mener du er problemet?
AnonymBruker Skrevet 4. november 2018 #39 Skrevet 4. november 2018 hoved ingrediensen er det som koster. Kjøtt eller fisk, og hvordan det kan lande til 50 kr pr. middag får jeg ikke til å stemme. For meg virker det som at det koster 150kr pr. middag. Anonymkode: be276...d1a
AnonymBruker Skrevet 4. november 2018 #40 Skrevet 4. november 2018 Mine hverdags-middager koster fra ca.15 til 30 kroner for en person. Det er heller ikke noe problem å få til det med rene kjøtt- og fiskeprodukter, men da må man ha fryser og følge med på gode tilbud. En del retter lages i større porsjoner og fryses ned, evnt. fordeles på to dager. Noen eksempler på hva jeg spiser til middag: Laks- eller ørretfilèt med stekt ris og grønnsaker. Pasta med kjøttsaus/ grønnsakssaus. Fiskeboller i hvit saus med potet og gulrot. Gratinert brokkoli m/ hvitløksbrød. Karbonadesmørbrød med ertestuing og stekt løk. Resteomelett/ pytt i panne. Lapskaus. Kylling- og grønnsakswok. Mange forskjellige rimelige og gode supper, som f.eks ertesuppe, blomkålsuppe, løksuppe, gulrot- og linsesuppe som serveres med grovt brød. Kjøp linser, tørkede bønner og ris i innvanderbutikker. Det er ofte gode tilbud på kylling, kjøttdeig og fisk, fyll frysern. Ha også rimelige frosne grønnsaker som brokkolitopper, spinat og amerikansk blanding i frysern. Hører stadig vekk at mat er så dyrt, men det er masse rimelig, sunn og god mat å få kjøpt hvis man bare gidder å lage måltidene selv og holder seg unna ferdig-retter og saus/suppeposer. Planlegg måltider og skriv handleliste (og følg den!) så er mye gjort, og du kan spare inn mye på matbudsjettet Anonymkode: 8661c...c1c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå