Gå til innhold

Hvordan gjennomføres betaling av bil (forhandler)?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg skal kjøpe bruktbil hos forhandler. Har fått innvilget lån, har egenkapitalen klar, og har signert kontrakt. Nå skal jeg snart hente bilen, men lurer på hvordan betaling gjennomføres.

Utbetales lånet direkte til forhandler eller går det via min konto? Betaler jeg med kort hos forhandler eller får jeg en faktura? Jeg er helt blank..

(Spør her fordi verken bilselger eller kontakt i banken tar tlf).

 

Anonymkode: e8a2f...047

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Når jeg kjøpte bruktbil hos forhandler fikk jeg faktura med kontrakten som jeg betalte i nettbanken, så kunne jeg hente bil neste dag om jeg ville. Lånet går nok til din konto. 

Anonymkode: 42dd1...94e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dersom det er billån med salgspant, så betaler banken direkte til forhandler. Banken vil be om kopi av kjøpskontrakt og midlertidig vognkort. 

Er det derimot ett lån uten salgspant, vil du få det utbetalt til din konto 

Hilsen bilselger

 

Anonymkode: 68a51...bd4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:
Dersom det er billån med salgspant, så betaler banken direkte til forhandler.

Egenkapitalen da, betales den med faktura?

Anonymkode: e8a2f...047

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan be banken om å utbetale både lånet og egenkapitalen direkte til bilforhandler. Det forutsettes jo selvfølgelig at du har lånet i samme bank som egenkapitalen. Ellers så kan du overføre egenkapitalen direkte til bilforhandleren, opplysningene for innbetaling står nok på kontrakten.

Anonymkode: 7744c...6b9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:
 

Egenkapitalen da, betales den med faktura?

Anonymkode: e8a2f...047

Egenkapitalen du betale når du henter bilen. Bare be om å få logge deg inn i nettbanken din og overføre til et kontonr du får fra forhandler. Det gjorde jeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg måtte overføre et par dager før avtalt henting, slik at det ble bokført, eller ta med utskrift. Screenshot var ikke godt nok (Bertel O Steen)

Anonymkode: 6633c...3ee

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjøpte bruktbil fra forhandler uten lån, og overførte pengene til et kontonummer jeg fikk av forhandler. Skrev bare hvilken bil det gjaldt (merke og registreringsnummer). Så tok jeg utskrift av transaksjonen i nettbanken og tok utskriften med da jeg hentet bilen neste dag. Aner ikke hvordan det fungerer når man har lån, har ikke hatt lån på noen av bilene mine. Men jeg går ut fra at det fungerer på samme måte som med huslån, at banken overfører pengene til selgeren.

Anonymkode: 26003...c9d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...