Gå til innhold

Overgangsstønad mens man studerer (alenemor)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei, jeg ønsker å begynne på påbygg (hadde to år yrkeslinje på vgs) etter jeg er ferdig med permisjon. Etter dette vil jeg studere på høyskole. Som alenemor uten kontakt med barnefar har jeg egentlig ikke mulighet til å jobbe utenom studiene (tenker å studere hundre prosent). Leste et sted på internett i dag at aleneforeldre mister rett til overgangsstønaden mens de studerer. Stemmer dette? Eller kan jeg få utbetalt overgangsstønad som elev og student.

Anonymkode: 63537...471

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Høres ut som en dårlig idé. Vent til barnet blir gammel nok til å være hjemme alene liksom osv

Anonymkode: 497d8...d9a

Skrevet

Dersom nav godkjenner utdanningen så kan du få overgangsstønad.

Anonymkode: 4c6f8...4e6

Skrevet
9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hei, jeg ønsker å begynne på påbygg (hadde to år yrkeslinje på vgs) etter jeg er ferdig med permisjon. Etter dette vil jeg studere på høyskole. Som alenemor uten kontakt med barnefar har jeg egentlig ikke mulighet til å jobbe utenom studiene (tenker å studere hundre prosent). Leste et sted på internett i dag at aleneforeldre mister rett til overgangsstønaden mens de studerer. Stemmer dette? Eller kan jeg få utbetalt overgangsstønad som elev og student.

Anonymkode: 63537...471

Hei.Du mister ikke retten til overgangsstønad når du studerer.Dette faller under kravet til aktivitet.Du kan også ha rett på midler til barnetilsyn,skolemidler mm.Da det kun er snakk om påbygg ved vgs vil ikke det være vanskelig så hopp i det du og lykke til.

Anonymkode: e9089...386

• Liker 1
Skrevet

Du må søke om det. Jeg har flere i klassen min som får overgangsstønad mens de studerer. Utdannelsen din må være en som leder til en jobb.

Anonymkode: df2db...622

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...