AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2018 #1 Skrevet 25. oktober 2018 Hei, jeg ønsker å begynne på påbygg (hadde to år yrkeslinje på vgs) etter jeg er ferdig med permisjon. Etter dette vil jeg studere på høyskole. Som alenemor uten kontakt med barnefar har jeg egentlig ikke mulighet til å jobbe utenom studiene (tenker å studere hundre prosent). Leste et sted på internett i dag at aleneforeldre mister rett til overgangsstønaden mens de studerer. Stemmer dette? Eller kan jeg få utbetalt overgangsstønad som elev og student. Anonymkode: 63537...471
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2018 #2 Skrevet 25. oktober 2018 Høres ut som en dårlig idé. Vent til barnet blir gammel nok til å være hjemme alene liksom osv Anonymkode: 497d8...d9a
Morgenrøden Skrevet 25. oktober 2018 #3 Skrevet 25. oktober 2018 Har du vært inne på nav.no og lest om overgangsstønad? Det står ganske godt forklart der. Legger ved linker til de to mest relevante sidene:https://www.nav.no/no/Person/Familie/Enslig+mor+eller+far/overgangsstønad#chapter-1https://www.nav.no/no/Person/Familie/Enslig+mor+eller+far/alene-med-barn-hva-nå/jobb-og-utdanning-når-du-er-alene-med-barn#chapter-1
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2018 #4 Skrevet 25. oktober 2018 Dersom nav godkjenner utdanningen så kan du få overgangsstønad. Anonymkode: 4c6f8...4e6
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2018 #5 Skrevet 25. oktober 2018 9 timer siden, AnonymBruker skrev: Hei, jeg ønsker å begynne på påbygg (hadde to år yrkeslinje på vgs) etter jeg er ferdig med permisjon. Etter dette vil jeg studere på høyskole. Som alenemor uten kontakt med barnefar har jeg egentlig ikke mulighet til å jobbe utenom studiene (tenker å studere hundre prosent). Leste et sted på internett i dag at aleneforeldre mister rett til overgangsstønaden mens de studerer. Stemmer dette? Eller kan jeg få utbetalt overgangsstønad som elev og student. Anonymkode: 63537...471 Hei.Du mister ikke retten til overgangsstønad når du studerer.Dette faller under kravet til aktivitet.Du kan også ha rett på midler til barnetilsyn,skolemidler mm.Da det kun er snakk om påbygg ved vgs vil ikke det være vanskelig så hopp i det du og lykke til. Anonymkode: e9089...386 1
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2018 #6 Skrevet 26. oktober 2018 Du må søke om det. Jeg har flere i klassen min som får overgangsstønad mens de studerer. Utdannelsen din må være en som leder til en jobb. Anonymkode: df2db...622 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå