Gå til innhold

Banken sier forskjellige ting


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Banken har sagt til meg at det ikke er noen krav på eugodkjent bil ved billån. 

Er det da kaskofritt billån jeg skal ta eller vanlig? 

Fikk plutselig melding etter godkjent billån, at jeg måtte sende vognkort på meg eller lånsmedtakeren. Bilen er ikke eugodkjent, fordi faren min skal reparere på småfeilene. Da verksteden vil koste 5 ganger så mye mer.

noen som kan hjelpe

Anonymkode: 2771d...84e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du får ikke lån fra bank uten at du har kasko i forsikringen. Men det virker medt som at fu ikke får gjort noe før bilen er fiksa, om du ikke får regnr på et vis

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, tdm900 skrev:
 

Du får ikke lån fra bank uten at du har kasko i forsikringen. Men det virker medt som at fu ikke får gjort noe før bilen er fiksa, om du ikke får regnr på et vis

Har reg nummeret, men skjønner ikke hvorfor de skal ha vognkort når jeg akk har fortalt bilen har vært inndratt tidligere

Anonymkode: 2771d...84e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, deg igjen....du får kaskofritt billån, men renten er deretter. 

Du kan omregistrere bilen selv om den ikke er EU-godkjent, men skiltene får du ikke ut før det er i orden. 

Min bank krevde at bilen ble omregistrert før de betalte ut lånet til selger. 

Anonymkode: 8cd9f...8b1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

24 minutter siden, AnonymBruker skrev:
 

Åh, deg igjen....du får kaskofritt billån, men renten er deretter. 

Du kan omregistrere bilen selv om den ikke er EU-godkjent, men skiltene får du ikke ut før det er i orden. 

Min bank krevde at bilen ble omregistrert før de betalte ut lånet til selger. 

Anonymkode: 8cd9f...8b1

Men får jeg vognkort da? Skiltene tror jeg ikke er så vikitig så lenge jeg har vognkortet

Anonymkode: 2771d...84e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 timer siden, AnonymBruker skrev:
 

Banken har sagt til meg at det ikke er noen krav på eugodkjent bil ved billån. 

Er det da kaskofritt billån jeg skal ta eller vanlig? 

Fikk plutselig melding etter godkjent billån, at jeg måtte sende vognkort på meg eller lånsmedtakeren. Bilen er ikke eugodkjent, fordi faren min skal reparere på småfeilene. Da verksteden vil koste 5 ganger så mye mer.

noen som kan hjelpe

Anonymkode: 2771d...84e

Galskap å låne penger til en slik bil.

Anonymkode: 8cfb7...805

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Omregistrering kan du gjøre på nett, en utskrift og en kopi av det gamle vognkortet bør være godt nok for banken. 

Men jeg vil heller anbefale deg å spørre banken, eller få forhandler til å ta denne prosessen for deg. 

Mener DNB har en bilkjøp-app også. Begynner å demre for meg hvorfor noe slikt var nødvendig....

Anonymkode: 8cd9f...8b1

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva skal jeg gjøre når jeg har bydd på bilen? Har de lov å gi meg gebyr når jeg ikke kan ta lån eller noe som helst fordi bilen ikke er eu-godkjent og jeg velger å trekke unna kjøpet da det ikke er så mye mer å gjøre? 

Den er jo fra en forhandler og på tvangssalg. 

Anonymkode: 2771d...84e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alt dette skulle du snakket med banken om FØR du begynner å legge inn bud på tvangssalgsbiler som har stått i 4 år, er skyldig 10.000 i årsavgift og er så full av feil at den ikke går gjennom EU-kontroll.

Jeg spør deg igjen: Tilbyr ikke forhandleren finansiering? Enklere, da fikser forhandleren alt for deg. 

Anonymkode: 8cd9f...8b1

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...