Gå til innhold

Barn og utestenging


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Datteren min på 6 år har vert litt lei seg denne uken.. Bestevenninnen hennes skal ta med seg en annen jente hjem fra skolen i dag, og min datter har ikke fått vert med å leke med de hele uken... Jenta mi har bare forsvart det med at de sikkert er litt oppgiret pga. det kommende besøket. 

I dag så var jeg tilfeldigvis innom skolen en tur pga. ett legebesøk vi hadde, og det var tydelig at den andre jenta var pådriver til dette. Noe jeg egentlig hadde skjønt ut i fra slik jeg vet at jenta er. Min datters bestevenninne kom for å vente på at min datter skulle kle på seg, så ble hun dratt ut av denne andre jenta, og så kom hun raskt inn igjen, før den andre jenta begynte å mase. I tillegg så sa hun at min datter måtte ha støvler dersom hun skulle leke med dem (hun kledde på seg goretexsko)..  

Jeg får så lyst til å snakke til slike barn, sette de på plass. Lærer ikke folk barna sine å være inkluderende og vennlig mot alle, uansett???

Jeg svarte jo denne jenta med at jo, det fikk hun, fordi disse skoene var vanntett, men kunne tenkt meg å sette hun skikkelig på plass der og da.

Jeg skal ivertfall ta denne praten med min jente i ettermiddag.. Hun skal få tydelig beskjed om at slik som denne jenta oppførte seg i dag skal ikke hun gjøre i en omvendt situasjon. 

 

Anonymkode: 5ee2c...faa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kjenner igjen litt av dette. Min datters bestevenninne (tidligere bestevenninne?) har blitt kapret av en annen jente i klassen som har flyttet i et av nabohusene der. De er 8 år alle sammen. Min datter får ikke lov å leke med dem, da den nye jenta påstår at foreldrene kun lar henne få ha besøk av en og en av gangen. Og de løper ofte imellom husene. Når min datter prøver å invitere bestevenninnen hjem fra skolen, kan hun gjerne få et "ja" til svar, men etter at noen timer av skoledagen kommer det kontrabeskjed, da den nye jenta påstår at hun hadde en avtale med HENNE den dagen. Det er veldig frustrerende for oss foreldre å være vitne til, for min datter blir veldig lei seg. Vi har prøvd å ta det opp med foreldrene til den tidligere bestevenninnen, men de mener at vi bare skal la barna styre over vennskapene sine selv. Så nå får vi heller se om vår datter kan finne seg en ny venninne, for jeg vil ikke at hun skal ha det slik.

Anonymkode: b387e...f22

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aahhhrrrgghhh. Jentemobbing i et nøtteskall. Jeg blir såå sinnsykt provosert av slikt. Jæva drittunger med jævla drittforeldre som ikke evner å oppdra avkommet sitt til å oppføre seg som anstendige mennesker som ikke skviser ut folk og holder andre utenfor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sier bare karma is a bitch.. Nesten sånn en håper foreldre som ikke tar tak i sånn oppførsel får barnet sitt utestengt.. Stygt sagt men..! 

 

Anonymkode: 355e7...9f4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...