Gå til innhold

Red dead redemption 2 årets spill?

Fremhevede innlegg

Skrevet
9 timer siden, AnonymBruker skrev:

er nettopp det. jeg gidder ikke drive å bade å vaske characteren min hver jævla gang jeg skal spille, men nå har de laget det sånn at du skal gjennom en masse to-do greier. skjønner faen ikke hva det er som feiler denne generasjonen "gamere" som vil ha sånn møl, men må være mangel på noe å bry seg om ellers i livet som gjør at man vil kaste bort så mye tid på å gjøre et spill så realistisk og tidkrevende som mulig.

Anonymkode: 526e4...e39

Det er ikke alt man forstår her i verden:-)

Anonymkode: 7e6b3...6de

Videoannonse
Annonse
Skrevet

RPG, står for Role Playing Game. Det finnes svært få rollespill-spill (lol) med så mange nyanser som RDR2.. Hvis du bare vil blæste gjennom storyen greit nok, kanskje dette spillet ikke er for deg? Men hvis du vil ha et spill hvor alt du gjør får konsekvenser, et ekte RPG, så er dette et av de aller aller beste. Jeg har aldri sett noe lignende! Det føles mer ekte. Så klart reagerer folk på hvordan du ser ut, eller lukter, eller oppfører deg, hvorfor skulle de ikke gjøre det? At du må kle deg etter forholdene er bare logisk, og fuckings finally et aspekt i et spill.

Det var ingen hemmelighet at det kom til å bli sånn, så hvorfor kjøpe det hvis du ikke vil like det?! Jeg koser meg sykt i hvert fall, endelig et spill hvor man kan leve seg helt inn i det. Selv om jeg hadde satt pris på å få spille som dame også.

• Liker 3
Skrevet
15 timer siden, DollyDelux skrev:

RPG, står for Role Playing Game. Det finnes svært få rollespill-spill (lol) med så mange nyanser som RDR2.. Hvis du bare vil blæste gjennom storyen greit nok, kanskje dette spillet ikke er for deg? Men hvis du vil ha et spill hvor alt du gjør får konsekvenser, et ekte RPG, så er dette et av de aller aller beste. Jeg har aldri sett noe lignende! Det føles mer ekte. Så klart reagerer folk på hvordan du ser ut, eller lukter, eller oppfører deg, hvorfor skulle de ikke gjøre det? At du må kle deg etter forholdene er bare logisk, og fuckings finally et aspekt i et spill.

Det var ingen hemmelighet at det kom til å bli sånn, så hvorfor kjøpe det hvis du ikke vil like det?! Jeg koser meg sykt i hvert fall, endelig et spill hvor man kan leve seg helt inn i det. Selv om jeg hadde satt pris på å få spille som dame også.

Du jeg søkte nå bare på google ang spillet og kom inn her 🙈 Har du noen barn, som evt spiller dette? Har en kommende tol åring til helga her og vet nada om dette er noe for han... 

Anonymkode: a039e...fcf

Skrevet
19 timer siden, AnonymBruker skrev:

Du jeg søkte nå bare på google ang spillet og kom inn her 🙈 Har du noen barn, som evt spiller dette? Har en kommende tol åring til helga her og vet nada om dette er noe for han... 

Anonymkode: a039e...fcf

Har ikke barn, kan ikke noe om barn og hva som er OK for de å spille. Men spillet har 18 års-grense. Det er skyting, dreping og mye voksent språk. Innimellom får du drapene i sakte film, og selv om det ikke er ekstremt detaljert kan du se at det spruter blod når du skyter en fyr i fjeset. 

Du får nærbilder av at du skinner dyr du har drept og det er stjeling, raning og truing over en lav sko. 

Kontrollen er kompleks, du må ofte gjøre mye på en gang for å oppnå gode resultater. Ofte skal det veldig lite til for å få politiet etter deg og du må sitte i fengsel eller betale bounty for å slippe ut. I tillegg krever spillet mye tålmodighet, det er et actionspill, men samtidig ikke. Det er mye ridning rundt over store avstander og mange oppgaver kan ta en del tid. Ser for meg at mye i spillet kan skape frustrasjon hos barn. 

• Liker 1
Skrevet (endret)

Syns RDR2 var kjempe bra !! 

Spoiler

Bare synd Arthur dør...var hjerteskjærende !

Anonymkode: 31704...f1d

Innlegget er redigert for å legge inn spoiler.

Endret av Papirfly
  • Liker 1
Skrevet

Dritt at det ikke kommer på pc

Anonymkode: 1c2d6...8a7

Skrevet
På 30.10.2018 den 10.56, DollyDelux skrev:

Ikke snakk til meg som om jeg ikke viste hva jeg kom til å kjøpe. I motsetning til deg, ut i fra hvor lite nyansert du høres ut, så har jeg spilt det første spillet. Det var helt utrolig. RDR2 er det første spillet, med dårligere kontroller, tregere hesteridning, færre muligheter til å stjele en hest eller få tak i din egen hest om du mister den og er stuck ute i villmarken, du GÅR stort sett hele spillet gjennom i sneglefart.

Jeg har ikke tatt et eneste bad, aldri kledd meg etter forholdene (når har du behov for det unasett, hele spillet foregår jo der det holder med klær som tåler sol) og likevel har jeg spilt gjennom det uten problem. Du tror disse tingene har en effekt, men de gir bare de som faktisk ikke følger med på spillet en følelse av at de utgjør en forskjell med disse tingene.

I steden for å trykke knapper for å loote eller gjøre noe i spillet må du som regel holde de inn. Igjen, dette er med på å gjøre spillet tregt og tidkrevende, og det gjør ikke spillet morsomt. Dette spillet er ikke mer enn det første spillet, men det ser ut som man bevist har prøvd å dra ut storyen så lenge som mulig ved å gjøre alle mekanismene i spillet tregt.

I stedet for å løpe går du. i stedet for å oppnå ting med knappetrykk, må du holde inn knapper, landskapet finnes ikke variert. Du har en skala fra snørike fjelltopper til grønne svamper, men det er alt. Byene er helt like, i motsetning til i det første, der det var stor kontrast mellom byene både i new austin og i mexico. NPC'er går inni deg, blir agressive, skyter og plutselig er du etterlyst av politiet med stor bounty på deg. En bounty som hindrer deg fra å bruke hest og kjerre tjeneste etc.

Det er en stor sandkasse som gir deg illusjonen av at du kan gjøre hva du vil med uendelige ting å gjøre, men så finner du fort ut at det er et system der som tvinger deg til å gjøre alt på en bestemt måte, med store konsekvenser om du ikke følger reglene, og de tingene du kan gjøre er som regel bare å skinny dyr, ta deg et bad eller klippe håret. Er jo helt latterlig.

god grafikk gir spillet en 6/10, men spillmessig er det et makkverk.

• Liker 1
Skrevet

Hjelpes, så hissige dere er på hverandre i denne tråden her da. Går da an å snakke fint til hverandre, selv om man er uenige og liker ulike ting.

Samboeren min spiller dette spillet. Jeg synes det ser veldig estetisk fint og spennende ut, så jeg ser også på innimellom :) Også liker jeg hestene. Som hestejente må jeg bare si at her har de lagt ned mye innsats, alle hestene er forskjellige og har forskjellige egenskaper og slik. Veldig kult!

Anonymkode: 01d50...fac

• Liker 1
Skrevet
On 10/27/2018 at 2:35 AM, AnonymBruker said:

er nettopp det. jeg gidder ikke drive å bade å vaske characteren min hver jævla gang jeg skal spille, men nå har de laget det sånn at du skal gjennom en masse to-do greier. skjønner faen ikke hva det er som feiler denne generasjonen "gamere" som vil ha sånn møl, men må være mangel på noe å bry seg om ellers i livet som gjør at man vil kaste bort så mye tid på å gjøre et spill så realistisk og tidkrevende som mulig.

Den største gruppen gamere er ikke "denne generasjonen". Det er nok sannsynligvis mennesker på din alder som kjøper disse spillene. At du ikke liker dem betyr ikke at det er din generasjon sin smak

Anonymkode: bf0e9...4a4

• Liker 1
Skrevet

Dette er et av de beste spillene jeg har spilt på lenge, skikkelig bra :) Liker dette mye bedre enn eneren

Skrevet

Artig spill, og er utrolig imponert over grafikken. Synd det har fått litt negativ medieomtale i det siste av politiske årsaker men tviler på at det påvirker de som faktisk spiller spillet. 

Skrevet
5 minutter siden, herzeleid skrev:

Artig spill, og er utrolig imponert over grafikken. Synd det har fått litt negativ medieomtale i det siste av politiske årsaker men tviler på at det påvirker de som faktisk spiller spillet. 

Hvilke politiske årsaker?

Dette er det beste spillet Rockstar har laget siden gta iv synes jeg, jeg er svært fornøyd med dette spillet og ikke minst historien og hvordan den utvikler seg utover spillet :)

Skrevet
1 minutt siden, Winza skrev:

Hvilke politiske årsaker?

Dette er det beste spillet Rockstar har laget siden gta iv synes jeg, jeg er svært fornøyd med dette spillet og ikke minst historien og hvordan den utvikler seg utover spillet :)

Er visst noen som har lagt ut video av at en kidnappet en feminist og foret henne til alligatorer. Klart noen vil bli krenket av det :P

Kjempeimponert av spillet så langt, men mitt problem med Read Dead sammenlignet med GTA er at jeg rett og slett synes det er morsommere å kjøre bil og høre på radio enn å ri. Men fy f... så imponerende og autentisk verdenen de har laget er!

Skrevet
13 minutter siden, herzeleid skrev:

Er visst noen som har lagt ut video av at en kidnappet en feminist og foret henne til alligatorer. Klart noen vil bli krenket av det :P

Kjempeimponert av spillet så langt, men mitt problem med Read Dead sammenlignet med GTA er at jeg rett og slett synes det er morsommere å kjøre bil og høre på radio enn å ri. Men fy f... så imponerende og autentisk verdenen de har laget er!

Og så realistisk, de har gjort som fallout og gjort det så realistisk at hver minste handling kan gi god eller dårlig karma

Skrevet

Dette er et av de bedre spillene jeg har spilt på lenge! Jeg storkoste meg med RDR da det kom ut, og var skeptisk til at oppfølgeren (eller prequelen) skulle klare å toppe det, men det har det gjort til gangs! Interessante karakterer, spennende missions, så utrolig MYE forskjellig man kan gjøre - og ikke minst den enestående grafikken!

Også fikk jeg nesten en liten tåre i øyekroken da vi fikk et gjensyn med John Marston - min favorittkarakter gjennom tidene. 💗

• Liker 1
  • 2 uker senere...
Skrevet

Hjelp meg noen, går fra vettet snart. 

Har PS4, ultimate edition og har spilt siden launch men på online står det bare coming soon.

Er det en bug, eller er det noe som har gått meg hus forbi når det gjelder å få adgang? 

Alt av oppdateringer er lastet ned.

Skrevet

Jeg har kjøpt det til den ene sønnen min. Han skal få det til jul. Han har snakket mye om det, så vi ser nok ikke stort til han på en stund når det er pakket ut :) 

Skrevet
På 27.10.2018 den 2.15, AnonymBruker skrev:

Antakelig:-). Til mitt forsvar har jeg også rundet alle Dark Souls spillene og Bloodborne:-)

Anonymkode: 7e6b3...6de

Gud bedre.....stor tolmodighet på deg. Har Bloodborne, satt spille på pause inntil videre, bare dauer 15 min inn i spillet der

Anonymkode: 020f0...bb5

Skrevet
13 timer siden, Sorbus skrev:

Hjelp meg noen, går fra vettet snart. 

Har PS4, ultimate edition og har spilt siden launch men på online står det bare coming soon.

Er det en bug, eller er det noe som har gått meg hus forbi når det gjelder å få adgang? 

Alt av oppdateringer er lastet ned.

Tror ikke online er releaset til alle enda. 

https://www.gamer.no/artikler/red-dead-online-betaen-begynner-i-morgen/452140

Skrevet (endret)
7 timer siden, herzeleid skrev:

Det blir gjort tilgjengelig for alle, basert på når en spilte det. Jeg fikk tilgang i natt, men skulle egentlig hatt på onsdag. 

Men men, nå har jeg endelig tilgang så hvis det noen gang blir ferdig med å loade får jeg endelig testet 😂

Edit; ga opp etter 4 timer med loading. 

Endret av Sorbus

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...