Gå til innhold

Julekalender til bestemor


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg ønsker å lage en julekalender til min bestemor. Hun bor alene og er gjør svært lite da hun ikke orker, ønsker å gi henne noen små gleder i desember måneden. Jeg prøver å tenke ut hva jeg kan gi, men har lite ideer. Klær/kosmetikk har vært en liten tanke, men slike ting får vi ofte i retur i julegaver/bursdagsgaver fordi hun ikke "trenger det", og det vil jeg gjerne unngå med adventskalenderen jeg vil gi henne😅 

Anonymkode: d9c99...e9e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Så koselig :lillesky: Hva med gode sjokolader, flaxlodd, juleblader, små poser med julekaker, varme sokker, et fint brev, en god såpe, julekort med en liten hilsen på .. :vetikke:

Om hun drikker vin/likør osv. kan man få små flasker med det på polet :jepp:

 

Endret av Rumle
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Te? Ulike typer godsaker? Noen fine ord om henne? Har hun noe hun liker å gjøre i form av håndarbeid?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mat hun liker. Gjerne lag en hjemmelaget variant

Planter/ frø

Oppskrifter om hun strikkr eller hekler

Musikk på cd om hun har cd spiller

filmer på dvd om hun har dvd spiller. Kanskje serier

Lære henne bruke snapchat slik at hun har regelmessig kontakt med andre i familie og slekt

Lære henne bruke netflix eller lignende

Anonymkode: 56506...a1a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, altflyter skrev:
 

Hva med å gi henne gavekort på tjenester? 1 husvask, 1 middag med meg etc?

Det var gode ideer! Takk😊

Anonymkode: d9c99...e9e

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

21 minutter siden, Rumle skrev:
 

Så koselig :lillesky: Hva med gode sjokolader, flaxlodd, juleblader, små poser med julekaker, varme sokker, et fint brev, en god såpe, julekort med en liten hilsen på .. :vetikke:

Om hun drikker vin/likør osv. kan man få små flasker med det på polet :jepp:

 

Ja føler jeg ser så lite til henne siden jeg har flyttet pga studiet, så vil gjerne gi henne noen små gleder som "erstatning" for at jeg ikke får besøkt henne så ofte... Takk for Masse fine forslag! skal noteres ned😃

Anonymkode: d9c99...e9e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

25 minutter siden, Libertas skrev:
 

Te? Ulike typer godsaker? Noen fine ord om henne? Har hun noe hun liker å gjøre i form av håndarbeid?

takk for tipsene! nei hun driver ikke med noe håndarbeid, hender hun baker litt av og til, går stort sett i tv-titting😕

Anonymkode: d9c99...e9e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lager til min bestemor. Har alltid en kinodate og en kafedate i kalenderen. Hun er også glad i øl, så hver lørdag er det en type juleøl. Liker hun ikke øl, kan du jo kjøpe julebrus? Kryssordblad, juleblad, dusjsåpe, håndkrem, julegodis, vanter, refleks, servietter, stearinlys, julepynt, sokker er det jeg ellers kommer på 💕

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tipper hun aller mest ønsker seg tid med familie, barn, barnebarn. 

Anonymkode: 13337...fc5

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det overrasker meg at bestemoren din returnerer gaver hun ikke trenger... ?   Selv ville jeg aldri returnert en gave jeg fikk av barnebarna mine.  Og tro meg, jeg har likeså fått en vaskekost i julegave fra et av barnebarna! :)    

Jeg synes tanken din er fin og kjærlig.  Den bestemoren som ikke blir glad over en slik omtanke kan ikke være frisk. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ei eldre dame jeg kjente fikk 24 konvolutter og en album - ett bilde av noen i familien hver dag :)

Anonymkode: 63ae7...1a3

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nå begynte jeg å gråte. Så veldig fin tanke! Skulle ønske jeg hadde gjort noe slik før farmoren min gikk bort 💔

Anonymkode: f0971...297

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Zienna skrev:
 

Det overrasker meg at bestemoren din returnerer gaver hun ikke trenger... ?   Selv ville jeg aldri returnert en gave jeg fikk av barnebarna mine.  Og tro meg, jeg har likeså fått en vaskekost i julegave fra et av barnebarna! :)    

Jeg synes tanken din er fin og kjærlig.  Den bestemoren som ikke blir glad over en slik omtanke kan ikke være frisk. 

Hun mener så at hun ikke trenger det, og jeg og resten av familien syntes jo så klart det er kjipt å få gavene i retur, men jeg velger å ikke tenke så mye på det.. og hun har det ikke helt greit, men jeg har ikke så lyst til å gå noe inn på hva det gjelder...  men derfor jeg tenkte å se om om jeg fikk noen tips til hva jeg kan gi som ikke er ehh hva skal man si "forbruks varer" 😊 Jeg er sikker på at om jeg greier å finne de riktig tingene (fått masse fine tips nå her på forumet) i adventskalenderen så er jeg sikker på at hun vil syntes dette er veldig stas, og gir henne noe som gleder henne litt i en ellers stille hverdag

Anonymkode: d9c99...e9e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:
 

Ei eldre dame jeg kjente fikk 24 konvolutter og en album - ett bilde av noen i familien hver dag :)

Anonymkode: 63ae7...1a3

Så koselig! skal absolutt ta en titt igjennom bildene mine å se om det er noen bilder jeg har som ikke hun har 🤗

Anonymkode: d9c99...e9e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

6 timer siden, AnonymBruker skrev:
 

Tipper hun aller mest ønsker seg tid med familie, barn, barnebarn. 

Anonymkode: 13337...fc5

Ja helt klart! men etter jeg begynte å studere og måtte flytte et godt stykke unna så er det begrenset hvor mye jeg får besøkt henne i forhold til før jeg jeg flyttet, og nå nærmer eksamens tiden seg også.. så vil gi henne noen små gleder frem til julaften, for da skal vi vertfall samles. men vi treffes nok før det🤗

Anonymkode: d9c99...e9e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, AnonymBruker skrev:
 

Så koselig! skal absolutt ta en titt igjennom bildene mine å se om det er noen bilder jeg har som ikke hun har 🤗

Anonymkode: d9c99...e9e

Kan jo også kombineres med at xxx ringer til deg i kveld og slike ting :)

Anonymkode: 63ae7...1a3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Julepynt
  • Verdens beste bestemor-kopp
  • Handlenett
  • Et kort der det står at du skal kommer hjem til henne og lage taco eller pizza. Eldre spiser mye husmannskost og liker å smake på noe som de ikke spiser så ofte.

 

 

 

 

 

 

Anonymkode: bcc1a...494

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...